mijn bruine Lipizzaner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

mijn bruine Lipizzaner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 10:53

Wie dacht dat Lipizzaners alleen maar in de kleur 'grijs' of 'wit' voorkwamen heeft het mis! Mag ik u voorstellen, mijn bruine Lipi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We rijden niet veel wedstrijden hoor, dit was een half geleende outfit op een onderlinge Lipizzaner wedstrijd bij ons op stal. Maar daarom ben ik natuurlijk wel extra trots op deze plaatjes!
Laatst bijgewerkt door regine op 01-11-02 11:01, in het totaal 3 keer bewerkt


Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:55

Je moet er img voor en achter zetten, ze gaan de foto's niet !!!!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 10:59

Het ging ff mis, had <> in plaats van [], maar het staat! tadaaaaaaaaa

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:12

Leuke foto's en ik was er inderdaad 1 die dacht dat lippizaners alleen maar schimmel/wit waren.. weer iets geleerd Schijnheilig . Leuk paard

Illusiongirl

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:31

Nooit geweten dat ze bruin konden zijn! Mooi paard hoor

~*~*~*~*~*~*~*~*~
~ Illusion and Romeo ~
~*~*~*~*~*~*~*~*~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:49

Leuk dat ik nu ook de laatste twee foto's kan zien, in je profiel zijn die foto's erg klein.
Leuk paardje hoor!
Denk dat mijn zus af en toe wel eens baalt dat ze geen bruine Lipi heeft, Pliva is zo'n smeerpoets *LOL*

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:56

Heel mooi beessie !!! Kan leuk lopen !!

Jewel... :+:

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 12:49

ik ben ook erg blij dat ze bruin is, als ik zie hoe smerig haar weigenootjes soms zijn!! Heeft het geregent en dan gaan ze ff lekker in de zandkuil in de wei liggen rollen. Dan is het dus een wei met 1 bruin paard en verder allemaal zwarte...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:56

Tja, soms wens ik weleens dat die van mij ook zwart of een donkere schimmel was gebleven...
Maar ach, nu heb ik ieder jaar iets anders, dat is ook wel leuk hoor, al wordt het wel ieder jaar meer werk om hem toonbaar te maken en houden Haha! .

Ga je ook nog officieel met hem starten?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:58

Wel een mooi beestje! Nog veel plezier met hem verder!

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:03

wat apart!!!
ken wel leuk lopen zeg!!

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:14

bruine lipi's wist ik wel van maar nooit int echt gezien. hij ziet er minder lipi uit dan de witte Lachen maar wel mooi

Enya - Daya :-)

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 20:18

Ik ga voorlopig nog niet officeel met haar starten, ze is op dit moment dragend en verwacht het veulen al in februarie! Ze is moeilijk drachtig te krijgen maar nu was het bij de 1e hengstigheid gelijk raak, vandaar dat ze zo vroeg is... Dus met fanatiek rijden ben ik gestopt en met verwennen ben ik begonnen. We zitten naast een bos met de stal dus het is nu lekker zonder zadel beetje rijden en met zadel het bos in dan wel, want als we is zo'n schotse koe tegenkomen wil ik wel graag blijven zitten!
Enne, over het minder Lipi eruit zien.... ze ziet er meer Lipizzanerachtig uit dan menig witte. Mooi klein iets baroque hoofd, en alles is rond aan haar lijf! Tja ze is bruin, maar das in mijn voordeel hoor hahah!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:47

Oh gaaf zeg! Ik wist niet dat ze ook in t bruin bestonden Verward Maarja blijkbaar wel dus... Knipoog
Ze loopt heel leuk hoor!
Maar misschien een kleine tip om m iets opgerichter te rijden, lekker het achterbeen erbij, is niet bedoelt om je af te kraken maar het viel me op.. Verder ziet het er echt super uit meid! Pling Pling Pling
Zal vast een mooi veulentje uit komen, ben benieuwd! Kwijl

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:28

gaaf foto s en een mooi kleurtje heeft je lippie

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:03

Ja vet cool beesie! Leuk zo'n bruine lippi. Weer s wat anders! Mooi!
Hij loopt ok vet mooi!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:32

Wat een leukerd zeg!
Ben benieuwd naar het veulen! Wie is de vader?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:39

Gaaf zeg! Ziet er leuk uit.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:38

hihi die heb ik in het echt gezien Haha!
mooi beestje!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:17

Jaja, ik wist dat Lipizzaners ook af en toe in een donker kleurtje voorkwamen. Op de Rijschool in Wenen hebben ze altijd een donkere Lipizzaner. Schijnt geluk te brengen....

Is jouw paardje een geluksbrenger?

Je suis Charlie.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 23:38

De vader van het veulen wat ze nu draagt is Neapolitano Capriola F. Wel bekend onder de Lipi-kenners denk ik. Die hengst is van de eigenaar van de stal waar ik sta, en gewoon weg echt de mooiste hier in Nederland!

Heej Haffie, heb je em nu gezien? Wel de goeie hoop ik!!

Mijn paardje is niet een echte geluksbrenger, want dat zijn ze pas als ze uit 2 schimmel ouders komen. Schimmelkleur is bij Lipizzaners namelijk dominant, vandaar al die witte. Dus een wit gen maal een zwart gen, word toch altijd een schimmel. Mijn bruine heeft een zwarte als vader dus dat is iets wat vals spelen qua kleur fokken. We hebben nog wel een andere bruine Lipi lopen bij ons op stal en deze is ook van de hengst Capriola (schimmel dus) en van een schimmel merrie Trofetta. Neapoltiano Capriola heeft een zwarte moeder die geeft dus of een wit gen, of een zwart gen af en Trofetta de moeder van de andere bruine weet ik niet precies de voorouders van maar zij is vliegenschimmel. Er zit dus donker pigment in. Je hebt dus 1 vierde kans op een donkere. En warempel, het geluk van de stal is geboren, het zwarte gen van Capriola, vind het donkere gen van Trofetta en er word een bruine Trofetta geboren!! Hadden we nooit verwacht! Lipizzaners in shows als die van de Spaanse Rijschool die uit schimmel ouders donker blijven brengen dus het geluk aan de fokkerij/stoeterij en mogen voorop in de show lopen. Die van mij is dus maar een half gelukje omdat de vader zowiezo zwart gen doorgaf.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 23:41

Haar vorige veulen, ook van Neapolitano Capriola is vorig jaar kampioen geworden op de merriekeuring...
Haha! *glim van trots* Haha!
Afbeelding
Zoals je ziet, word deze schimmel, zij heeft dus het witte gen van Neapolitano Capriola gekregen. Gaaaap

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:24

regine schreef:
De vader van het veulen wat ze nu draagt is Neapolitano Capriola F.


Oooh Capriola, die vind ik echt gaaf!!!
Hier in de buurt loopt trouwens ook een veulen van Capriola, leuk beestje!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 10:52

Ik mag waarschijnlijk zondag op Neapolitano Capriola rijden!! Haha! Ik ben nu al helemaal zenuwachtig. We hebben een clinic bij ons op stal met een man uit Lipica en de hengst komt ook naar huis het weekend om dus aan de clinic mee te doen. Aangezien mijn paard dus hoogdrachtig is en het andere paard wat ik rij nog te jong en te schrikkerig is heb ik geen paard om mee in de clinic te rijden . Dusssssss mocht ik dan wel even op de hengst rijden. Haha!
Gaaaaaaf he!! Had ik nooit durven dromen!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:11

Wow, gaaf zeg!!! Laat je nog even weten hoe het was?
Enneh, als het mogelijk is willen we natuurlijk ook heeeeeeel graag foto's zien!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 85 bezoekers