[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:33

Wauw goed bezig allemaal!

Gefeliciteerd josien, shelly en saskia!
Super tof die cross en wat gaaf dat je meekomt!
En sjol tja hahaha de lange weg maar zo heerlijk om te lezen dat jullie zo enorm genieten :)

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:39

Saskia: Gefeliciteerd!! Echt gaaf en óp naar je M2 debuut!


Iedereen een Connemara!!


.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:53

Wat leuk om te lezen wat jullie stoere pony's allemaal doen tussen de grote paarden! Er zitten echt knappe pony's tussen zeg! En die crossfoto's zijn ook echt gaaf. Ik vind het wel jammer dat er nog geen 18+ met pony rubrieken zijn, 1 meter is toch wel echt te hoog voor ons :D

Maar ik rij ook met mijn (verzorg)pony tussen de paarden! We hebben nu 5 wedstrijden gereden in de B en nu 11 winstpunten!

Afbeelding

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:08

Wat leuk, al die enthousiaste berichten!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:05

Welkom fleury!

Ik heb de foto toch maar gekocht
Afbeelding
<3


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:03

Gave foto Shelly!!
Welkom Fleury.

Gisteren onze 3e M1 wedstrijd gestart en weer 2 wp gereden (187,5 en 192) Don had enorm veel spanning de eerste proef. Hij was onrustig in de aanleuning en heel wiebelig. Tweede proef gelukkig veel minder spanning. Daardoor ook wat minder spetterend maar ik wilde vooral de ontspanning behouden. Mijn nichtje (12) zou hem eind van de middag nog in de B starten en aangezien ze er 2 weken geleden erg hard afviel voor de proef omdat de jury het startsein gaf en don zich het apezuur schrok, wilde ik hem niet meer heel scherp hebben. Daardoor wat braafjes door de tweede proef gereden, maar gelukkig wel gewoon winstwaardig.
Bij mijn nichtje gedroeg hij zich als een echte kinderwedstrijdpony <3 hij liep heel netjes zijn rondje en mijn nichtje heeft er super aan gereden om hem rond te sturen. Ze waren 2x eerste met 199 en 197 *trots*

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:16

ukkiepuk schreef:
Gave foto Shelly!!
Welkom Fleury.

Gisteren onze 3e M1 wedstrijd gestart en weer 2 wp gereden (187,5 en 192) Don had enorm veel spanning de eerste proef. Hij was onrustig in de aanleuning en heel wiebelig. Tweede proef gelukkig veel minder spanning. Daardoor ook wat minder spetterend maar ik wilde vooral de ontspanning behouden. Mijn nichtje (12) zou hem eind van de middag nog in de B starten en aangezien ze er 2 weken geleden erg hard afviel voor de proef omdat de jury het startsein gaf en don zich het apezuur schrok, wilde ik hem niet meer heel scherp hebben. Daardoor wat braafjes door de tweede proef gereden, maar gelukkig wel gewoon winstwaardig.
Bij mijn nichtje gedroeg hij zich als een echte kinderwedstrijdpony <3 hij liep heel netjes zijn rondje en mijn nichtje heeft er super aan gereden om hem rond te sturen. Ze waren 2x eerste met 199 en 197 *trots*


Wat gaaf en wat een knappe pony! Dit geeft mij ook weer meer hoop met mijn C pony.

Afbeelding

Je ziet wel D en E pony's tussen de paarden maar bijna geen C pony's.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:57

Ik hoop ook snel weer met de c-pony te starten, ik heb eindelijk een zadel gevonden wat goed ligt en goed zit *\o/*

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:11

Ik heb me al een tijdje niet gemeld maar wat een mooie resultaten en foto’s komen er voorbij!
Is het misschien een leuk idee om in de openingspost een soort overzichtje te maken van iedereen met welke pony ze hebben en wat ze starten? Is ook leuk om de progressie dan nog meer te zien (en makkelijker bij houden voor leeghoofden zoals ik)

Zag ook nieuwe mensen zich melden, leuk! En wees welkom!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:34

Lijkt mij een leuk idee Luff!

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:01

Ik weet niet of een OP nog gewijzigd kan worden??


Tuck en ik gaan ondertussen lekker. We zijn ondertussen de L1 uit (met veel eerste en tweede prijzen) en zijn met Pinksteren gelijk L2 gestart. Hier hebben we 2 tweede plaatsen en 1 eerste plaats gewonnen. Ook hebben we er 4 winstpunten bij.
De crosstrainingen zijn ook begonnen. 3 weken geleden zijn we naar Ermelo geweest en dinsdag bij ede. Zondag vertrek ik voor een trainingsweekje naar Belgie en dan ligt de focus op de regionale kampioenschappen op 30 juni.

Gaan er verder nog mensen kampioenschappen rijden ?

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:58

Oh, wat een leuke posts hier weer!

Heb een tijdje in meeleesstand gestaan. Druk, en pony ( mijn ruintje) ivm hoest even uit de running. Nu gelukkig herstellend, en als het goed is binnenkort weer op te pakken.
En...
En..
En..

Als het een beetje wil dan heeft mijn merrie binnenkort haar wedstrijd debuut.. *\o/* *\o/*


Verder vrees ik dat de OP niet meer aan te passen is, maar zeker een leuk idee!!


Iedereen een Connemara!!


.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:19

Wat zijn jullie allemaal top bezig!Ik krijg er ook weer zin in maar moet nog ff geduld hebben.
Dinsdag gaan zijn wolfstandjes er uit en hopelijk wordt de aanleuning dan wat stiller.Nu laat hij het bit steeds even los.
Hij is ook knetter heet dus daar kan het ook aan liggen.Wie weet mag hij vh najaar wat oefenwedstrijdjes lopen.
Tijd zat, hij is pas 4 en ik moet gelijk L2 starten.

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:17

Fijn dat hij herstellend is punz! En super tof van het wedstrijddebuut met je merrie. Heb je al een datum in gedachten?

Ambre; wolfstandjes kunnen een heel stuk schelen, hopelijk ligt de oorzaak daar en de oplossing dus ook. Bij Tuck was dit niet het geval en ben ik met bitten gaan spelen. Uiteindelijk een fijne trainingsoplossing gevonden in een ongebroken licht flexibel kneveltrensje. Daar kon hij veel makkelijker contact mee houden! Na twee maanden ong zijn we weer op zijn hulstrensje overgestapt en daar houdt hij nu ook veel beter contact mee.

Afbeelding

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:16

Dat is idd de volgende stap.Ik heb een berg bitten dus daar ga ik hierna mee aan de slag.

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:17

Hopelijk is de tandarts voldoende ambre!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:34

Leuk Ruby! Hoe is je oefendressuur gegaan de 10e?

Welk zadel heb je er nu op liggen LdJ? Ik wil voor Don ook een ander zadel, liefst een bruine <3

Leuk idee LufB. Ik scrol ook steeds terug om te kijken wie met welke pony enzo start. Gave foto van jullie, ziet er heel netjes uit!

Bij Don scheelde het verwijderen van de wolfskiesjes heel veel in de aanleuning. Een micklem maakt het helemaal perfect.



Ik ben zo blij! *\o/* Vandaag onze laatste 3 punten gereden en nu m2 startgerechtigd *D 1 juli staat ons M2 debuut gepland, eerst nog even wat doortrainen en dan hopelijk net zo snel door de M2 als door de andere klasses :D

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:35



Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:43

Welkom Fleury en gelijk het je Shelly, is gave foto!

Ukkiepuk, gefeliciteerd en ha ha, eingelijk 2 x gefeliciteerd, want het is toch zo heerlijk als je paard zich keurig gedraagt met kinders op zijn rug.

Ruby Simmy, C-tjes uiteraard wat minder, omdat die voor volwassenen toch vaak te klein zijn, ik zou 1 mee kunnen steppen en 2 ben ik te zwaar, moet zeggen heb wel een keer op een C gezeten, lag er bijna meteen weer af, stapte op en was ook nog dun dingetje dus lag er bijna aan andere kant al wweer af. Die was toen stout geweest in de kinderles en moest gereset, maar die dacht pffffttt, olifant aan boord laat maar.. en heeft geen pas verkeerd gezet die les die ik er toen op heb gereden.

LDJ jij bent ook niet zo groot dus dat past ook prima.

LuffB, nee start geen kampioenschappen. Jij gefeliciteerd met je puntjes om M2 te mogen starten. Ik start de selecties, start niet of weinig, dus dat heeft geen zin en Heps is thuis aan het bijleren, die had ik natuurlijk alleeen maar snel even gestart om haar sport prestatie te krijgen al was ze nog nie tklaar voor het M2.
Als er ergens iets leuks is start ik wel weer een keer, zou wel graag districts mennen meedoen.. zucht.. maar heb al 2 jaar geen paard voor de wagen gehad, hi hi.


Bitten gedoe, heb ik altijd hekel aan, pak iets en daar rij ik mee, of er moet iets geks zijn, nooit iets geks gehad, dus Sjol liep op enkegebroken ringentrens (Reden.. daarmee was ze beleerd en reden daarvan was die hadden ze nog hangen en paste) Toobs werd daar gereden met dubbel gebroken ringentrens, dus die maar gewoon ook erin gehangen en Heps, heb ik gepakt wat ik nog had liggen, dubbelgebroken ringentrens.

Ambre, duimen dat die kiesjes het verschil gaan maken en ja, het is heet, pffttt. Gisteren was een verademing.

Saskia, zoek hem zo op.

Toobs.. en eindelijk kan ik er een fatstoenlijke middendraf uit rijden (laastte 20 seconden van het fimpje) En moet eigenlijk wel lachen om die rare zwarte pony.. IN de wei zou je er nog geen 50 cent voor geven, steile achterbenen, overbouwd.. Gepatchworkte vliegenkap en deken... En dan loopt ie zo braaf....



Deze dimwit dus he!? die in de wei altijd zo'n kluns is.... En hij leert het ook niet, hoe vaak ik die al onderuit heb zien gaan...


En lol met je miniknol... Oke, ook serieus rondje gereden, maar je moet ook soms je lol hebben.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:46

Ik vind jou filmpjes en fotos altijd zo leuk op fb, het is daardoor net alsof ik je al heel goed ken!
Je hebt toppers van dieren, die het je niet altijd makkelijk maken kwa verzorging :=

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:52

Vanaf nu krijgen ze alleen nog fixer uppers… Volgens mij doen ze het erom, leuk, slopen!!! Krijgen we nieuwe, nou amehoela… vanaf nu is het alles wat stuk is wordt hoe dan ook gefixt en moet je gewoon weer aan!!!

Oh de deken in het filmpje van Toobs is dus weer gemaakt, hi hi, ligt nog wel thuis.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:55

Hahaha die had ik ook al gezien! Incl jou broek!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:57

Hi hi, die was goed he!? Is overigens afgeknipte spijkerbroek van wege dat gat, voor thuis, maar ik vergat wel eens dat er gat in het gat zat als ik snel even boodschappen ging doen, dus toch gat maar gemaakt.
(voor het idee.. zit nu een rozenapplicatie midden op mijn gat zeg maar, proest)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:06

Hij wordt steeds mooier _O-

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:13

saskiaojan schreef:
Hij wordt steeds mooier _O-



En nu denkt iedereen.. WTF??? bedoelen ze nou.... Oke dan..
Spoiler:
Gat in gat, niet door en door, maar voordat..
Afbeelding

En na mijn knutsel actie..Geef toe, geniaal :+ :Y) {:} :') _/-\o_
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeS_ en 8 bezoekers