[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:12

Als het echt zo erg is zou ik je haar bleken en dan in je originele kleur verven :=

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 00:47

Ik zie die groene kleur niet hoor trui

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:08

Het is nog wat donkerder, wat grijzer. Ik was eerst echt licht blond.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:37

Je kan alleen wit/heel lichtblond/gebleekt haar pastelblauw verven. Zo’n type verf werkt echt niet goed op gewoon blond haar. Daar heb je een volledig wit canvas voor nodig.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:44

Hadden ze dat er best op mogen zetten

Maar als het tijdelijk was was het ook niet heel erg. Maar er zit nu Nogsteeds een groene tint in

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:50

Ja dat is het leed wat die zooi van Colorista heet. Dagelijks wassen met een goede zilvershampoo al geprobeert?

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:51

Trui, ik zou als ik jou was eens proberen of speciale shampoo’s met rood pigment gaan helpen. (Dus i.p.v. de donker-paarse heb je ook rode). En dit afwisselen met de donker-paarse.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:57

Oui, eb heel veel met anti roos gewassen, zilver shampoo, en ketchup. Maar de kapper zegt ook dat het gewoon moet uitgroeien

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:03

Goede zilvershampoo bedoel ik ;) Er zijn genoeg merken die geen resultaat geven. Bij mij heeft die gewerkt van Swartzkopf. Hoor ik heel veel goede reacties over.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:20

Lous schreef:
Goede zilvershampoo bedoel ik ;) Er zijn genoeg merken die geen resultaat geven. Bij mij heeft die gewerkt van Swartzkopf. Hoor ik heel veel goede reacties over.


Welke van Schwarkopf ? De blond me ?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:24

Nee gewoon te koop in de winkel. Bijvoorbeeld bij de AH en het Kruidvat. ;) Afbeelding

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:41

Zilvershampoo helpt tegen geel, niet tegen groen. Dat gaat je dus niet helpen.

Afbeelding
Als je een kleur wil neutraliseren, moet je de kleur die er tegenover ligt in dit rad gebruiken. Als je haar geel is, moet je dus paars (zilvershampoo bv.) gebruiken. Maar als je haar groen is, zal alleen rood het kunnen neutraliseren.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:17

Het rare is dat zilvershampoo echt die groene Colorista zooi uit mijn haar heeft gehaald. Ik kreeg het als tip van iemand die hetzelfde is overkomen. Vond het ook raar klinken, maar het hielp dus wel :)

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:10

Jannickee, wat heb je prachtig haar!

Shanna, leuke kapsels allemaal. Ben je daar lang mee bezig?

Maureen. :(:)

Trui, op je laatste foto kan ik niet zien dat het groen is. Voor het geld kun je de Schwarzkopf zilvershampoo proberen. Baat het niet dan schaadt het niet en ik kan me voorstellen dat je nu wel alles wilt proberen om het eruit te krijgen.

Ik heb weer een hennabeurt genomen om de kleur nog intenser te krijgen. Bij henna heeft dat altijd meerdere keren nodig maar nu vind ik de kleur te gek. Het is wel een toverbal, zie hier het verschil tussen binnen en buiten:
Afbeelding

Ook het CG lijkt na een week al effect te hebben. Het scheelt zo dat ik nu anders met mijn haar omga ondanks het dat zoeken is naar de juiste producten.
Afbeelding

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:17

Nou die 6 euro die ik heb besteed aan volume poeder is ook weggegooid. Ik doe een beetje op mijn haar wortels, gelijk is mijn haar kurk droog, allemaal klitten die ik eruit heb moeten knippen. En je komt er amper doorheen met je hand. Het is zo droog en voelt zo dood gelijk. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik heb van te voren helemaal ontklit!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:25

Jawel. Dat doet volumepoeder. Maar dat was je er ook zo weer uit. Voor in de lengtes gebruik ik zeezoutspray voor extra structuur. Wordt je haar ook niet zachter van, staat wel leuk.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:26

Oh nou jammer.. mijn hele haar begon in die ene klit te zitten waardoor er juist minder volume in kwam...

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:37

Denk dat je dan nog even moet oefenen met aanbrengen. Wellicht toch teveel aangebracht. Het hoort niet in de lengtes te komen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:38

Oh toen ik hier roeg of het alleen bij de wortel moest werd er gezegd dat het ook in de lengte kan, dus dat deed ik.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:46

Oh dan wordt het bij mij ook drama hoor. Dat moet je niet willen.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:14

Trui schreef:
Oh toen ik hier roeg of het alleen bij de wortel moest werd er gezegd dat het ook in de lengte kan, dus dat deed ik.


Y;( Dat was ik, sorry.
Ikzelf kan het wel prima in de lengtes doen. Maar ik heb ook echt dun haar. Dus dan zal het daar wel aan liggen.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:23

Trui? Ik heb dat probleem ook gehad met verf uit winkel, welk merk weet ik niet meer.
Mijn haar werd ook groen..

Probleem is, welke kleur je ook neemt. Je moet echt spierwit haar ervoor hebben.
Ik heb zelf nu donkerblauwe haren. Ik heb dit ook blonderen moeten.

Dat groene duurt nog wel totdat dat eruit is, blauwe kleuren zijn hardnekkig er volledig uit te krijgen.

Edit: mijn handy vind het leuk alles te vroeg te zenden, vandaar mijn halve berichten.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 04-06-18 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:26

De kapsels valt reuze mee hoelang ik daar mee bezig ben, zoals de paardenstaart met haar omwonden dat is echt zo gepiept, de strik duurde ook niet zo lang (met tutorial van K3 gemaakt, dat geeft de moeilijkheidsgraad al aan haha), de gevlochten knot was wel iets langer werk maar denk dat daar een kwartiertje in heeft gezeten?
De wijde vlecht updo was max 10 minuten werk.

Bij mezelf lukt dat overigens niet allemaal hoor! :+

Wat ziet jou haar er trouwens gezond uit zo Jolien! En de kleur is werkelijk waar prachtig!
Ik vind je Merida-haar hebben zo :+:

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:27

Shanna schreef:
De kapsels valt reuze mee hoelang ik daar mee bezig ben, zoals de paardenstaart met haar omwonden dat is echt zo gepiept, de strik duurde ook niet zo lang (met tutorial van K3 gemaakt, dat geeft de moeilijkheidsgraad al aan haha), de gevlochten knot was wel iets langer werk maar denk dat daar een kwartiertje in heeft gezeten?
De wijde vlecht updo was max 10 minuten werk.

Bij mezelf lukt dat overigens niet allemaal hoor! :+

Wat ziet jou haar er trouwens gezond uit zo Jolien! En de kleur is werkelijk waar prachtig!
Ik vind je Merida-haar hebben zo :+:


Ah dankjewel. <3
Een vriendin zei ook al dat ik haar aan Merida deed denken.

Op wash-day weet ik wel aardig hoe ik mijn haar moet behandelen maar het opfrissen op dag 2 en 3 moet ik nog wel wat meer onder de knie krijgen, dan wordt het slierterig. Wellicht dat de kapper me hier meer over kan vertellen. Ik kijk er echt naar uit om het door haar te laten knippen, ik ben heel benieuwd wat ze ervan kan maken.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:42

Iris82 schreef:
Jawel. Dat doet volumepoeder. Maar dat was je er ook zo weer uit. Voor in de lengtes gebruik ik zeezoutspray voor extra structuur. Wordt je haar ook niet zachter van, staat wel leuk.


Zou je het dan afraden om te doen als ik gisteravond mijn haar heb gewassen en het eigenlijk pas weer donderdag/woensdag wil wassen?