Hoe vaak hebben jullie les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:35

Ik ben een wedstrijdruiter en les 1x per maand bij m’n instructrice. Ik heb het geluk dat mijn moeder zelf ook les geeft dus die helpt mij meerdere keren per week :)

Instagram: demigisolf


d_baak
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:31

Toen mijn paard net beleerd was, hadden we iedere week een half uurtje privéles. Dit hebben we in 2,5 jaar tijd uitgebouwd naar wekelijks een dressuurles bij de club (in een groep) en eens per twee a drie weken zelf een uur privéspringles. We zijn M2 dressuur en M springen geworden :)

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:02

1x per week manege les dat verschilt met springen en dressuur

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:20

1x per week manegeles ver-gevorderden dressuur. Toen mijn eigen paard nog geen blessure had 1x per twee weken privéles centered riding(puur omdat het behoorlijk aan de prijs is). Voor mijn privéles ook met eigen paard op de manege gereden, ook 1x in de week/2 weken.

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:48

Gemiddeld genomen 2 x per dressuurles en 1 per week springen. Paard is net 5 en starten waarschijnlijk in juni voor het eerste L2

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:50

Ik heb 1 en aventoe 2 keer in de maand les. Heeft voor mij geen zin om iedere week te lessen, heb altijd even tijd nodig om het geleerde toe te passen voor mij maar ook mijn paard.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:09

Ik heb om de week les en ben ook actief wedstrijdruiter :D
Soms komt het even niet zo uit als ik een drukke week heb gehad met concoursen maar mijn streven is dit wel.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

carineken

Berichten: 688
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:25

Ik verhuis aanstaande vrijdag naar een nieuwe stalling en ik ben van plan als ik groen licht krijg van de dokter om terug te rijden om 2 keer per maand les te nemen, 1 keer dressuurmatig, 1 keer springgericht.

Single mom te be.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:42

Ik doe mijn verzorgpaard 3-4 dagen in de week en ik les elke week.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:47

3x per week. 1x privé en 1x bij de vereniging en 1x bij de manege . alles met mijn eigen paarden. de priveles is voor de kwaliteit en de andere 2 vooral voor de gezelligheid.

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:52

Hier een eigen paard en recreatief rijdend, geen wedstrijden. Idealiter les ik om de week, dat is dan privéles, maar ivm drukte van mijn instructrice is het ook wel eens eens in de drie weken. :)

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:11

Hier 1x per week, lesduur wisselend van 30-45 minuten. Ik heb privéles op een vaste dag/tijd en ik vind het erg prettig dat mijn instructrice zo flexibel is dat het meestal niet zoveel uit maakt hoe lang ik les. We kijken samen hoe het gaat en wanneer het goed/genoeg is.

Heb een jong paard, richting B niveau en hopelijk op een recreatieve manier binnenkort ook in de wedstrijdsport. Lessen doe ik om te ontwikkelen en grenzen te verleggen.


Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:20

Ik had eens in de twee weken les, maar nu rijd ik zelf wat minder door mijn gezondheid. Zodra ik weer meer kan wil ik weer gaan lessen, meestal kijk ik of ik er weer aan toe ben en genoeg tijd hebt gehad de tips in praktijk te brengen!

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:50

Ik heb wekelijks les.
Rij actief wedstrijden met 2 paarden dus per paard om de week ongeveer.
Ik heb een tijdje enorme moeite met de merrie gehad en die wat vaker gepakt

Daarnaast als ik merk dat we enigszins stagneren in onze leercurve, ga ik extern bij Seth Boschman lessen. Die frist alles weer op en houdt ons zo scherp om verder te komen!!

Instagram: JC_dressage

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:19

1 keer per week privé-les en 1 keer per week clubles (wat de afgelopen 3 weken ook privé-les was, haha).

Ik start nog niet, planning is dit najaar.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:50

1x per week groepsles dressuur op de club en meestal eens per 2 weken privéles. Zelfde instructrice en op de club rijden we vaak met 2 of 3 in de les dus lekker rustig. Ik merk dat ik bij minder lessen te veel in de comfortzone blijf hangen dus minder dan dit wil ik liever niet, maarja soms is het gewoon erg druk en dan sla ik een keertje een privéles over.

Edit: we starten in de B

Elk bad heeft er eendje.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:55

Ik heb elke twee weken een uur privé les, waarvan meestal 30 minuten vanaf de grond wordt gewerkt en 30 minuten onder het zadel (al zit de verhouding ook weleens anders :) )...

Wij rijden gewoon recreatief, en onze doelen zijn voornamelijk lekker hobbelen in het bos. Lessen zijn gericht op een fijne band tussen ons en gezellig én veilig samen op buiten rit kunnen. En aangezien ik over ben gestapt op bitloos + boomloos (Engels -> WN) helpt mijn instructrice daar ook goed bij :) !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:15

Ik neem elke week 1 uur groepsles dressuur en 1 uur privé springles :) Tussendoor rijd ik soms op mijn eentje al het weer wat meezit! :)

Ik ben gewoon recreatieruiter, hoop deze zomer mijn merrie voor het eerst mee te nemen op jumping. :)

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:19

Ik heb het geluk dat mijn moeder instructrise is , en krijg dus 2-3 keer per week les , rijdt ook nog wel voor mezelf vanwege de tijdsplanning

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:45

Ik les nu 1x in de weekm daarnaast wordt mijn paard 1x in de week door mn instructrische gereden. En ze is in half jaar tijd na de verhuizing van andere stal enorm veranderd. Liever geworden, spieren erop etc..

Achteraf had ik veel eerder moeten verhuizen, maar dat is altijd achteraf.. :)

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:11

Ik ben een recreatieve ruiter en ik heb nooit les.
Een paar keer per jaar volg ik eens een clinic of iets dergelijks.
Heb 2 haflingers onder het zadel en een Shetlander voor de wagen.

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:12

Ik rijd wedstrijden (L1) en heb om de week een half uurtje les, de rest train ik thuis. :o

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:13

normaal gesproken 3 x in de week prive les van 30 a 45 minuten, soms als het nodig is plak ik er nog een les bij en als het goed gaat 2 x in de week. Mijn instructrice is er ook bijna altijd, dus mocht ik ergens vastlopen kan ik haar er altijd even bij roepen. Ben van actief springamazone naar de western overgestapt, ook meteen wedstrijden gaan rijden, vind goed begeleiding daarbij wel heel belangrijk.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Hoe vaak hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:16

1x per maand privé les met m'n Ijslander. We rijden geen wedstrijden maar ik vind het wel leuk om stiekem toch zo goed mogelijk te tölten en natuurlijk om met kundige instructie mijn paard zo lang mogelijk soepel en gezond te houden voor de vele buitenritten die we maken.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Fudge

Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:17

Hier wisselende roosters dus altijd passen en meten om de lessen in te plannen, het streven is:
- 1x/week een uur dressuurles (alleen of met zijn tweeen)
- 1x/2-3 wkn crosstraining
- 1x/2 wkn springles

Soms is het iets meer, maar ook wrl eens minder. Ik ben recent gestart met springwedstrijden, tot nu toe enkele oefencrossen gereden en het doel is in het najaar een keer B SGW te starten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers