[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:43

SusanH schreef:
Ben zo blij dat onze familie niet aan dat soort dingen doet. Niks voor mij.


Ach ik zeg wel dat ik jaloers ben maar heb me er bij neergelegd. Gelukkig heb ik hele lieve en leuke familie dus weekendje lekker zeilen, bbq'en, zonnen en relaxed is ook wel lekker vooruitzicht :)


xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:44

Shauniraquel schreef:
Tof! Dit weekend met pinksteren is daar een oefencross, ga je daaraan meedoen? Ik doe a.s maandag mee in de 1 meter categorie.


Ik heb zondag ons L2 debuut staan, dus ik denk dat het een beetje veel wordt. Daarnaast heb ik niemand die mij zou kunnen rijden :')

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:42

Sim schreef:
Morniclum schreef:
ik vind de lancelot bp in een kleurtje erg leuk maar mijn dochter is qua draagcomfort toch voor de saaiere, veel duurdere racesafe gegaan. Mooie pasvorm en zit dus veel lekkerder.


De racesafe is ook in allerlei kleuren te krijgen hoor, zelfs in meerdere kleuren in één bodyprotector.


Het oude model is idd in verschillende kleuren te koop maar het nieuwe model, de provent, niet. En die zit toch weer wat lekkerder dan het oude model dus dan maar zwart.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:33

Toch nog even een vraag hoor! Ik ben namelijk net 2dehands PE tegengekomen die me wel aanspraken. Maar raden jullie maat M of L aan? Waren hier verschillende die ze hebben vandaar :Y)

Paard is rond de 1.72, heeft achter stevige benen, voor niet persé. Thanks!

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:14

Ik weet niet of je er inmiddels nog wat aan hebt maar bij paard van een stalgenootje vielen ze wat lang. Dus dan zou ik M zeggen want zij heeft uiteindelijk een S gepakt.

Wij hebben deze vrije dag mooi gebruikt om weer een rondje te crossen. Alvast een eerste fototje, waterrat is het haha!

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:37

Leuke foto!

Mij is ook een maat kleiner aangeraden van PE. Ik heb volgens mij S rondom. Zal het zo even nakijken. Had M besteld en kreeg al een berichtje. Mijn paard is zo'n 1.64 met normale tot fijne benen.

En ze passen goed :))


DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:18

Ohh dankje beide! Maakt het niet makkelijker haha. Verkoopster heeft een paard van 1.64 en op de foto's van haar lijkt L goed te passen. Maar dat is natuurlijk lastig te zeggen van een foto (en voor mij al helemaal met mijn lage kennis).

Maar ik denk toch dat ik voor maat M moet gaan zoeken :)

Leuke foto zeg! Het plezier straalt er van af! :D

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:52

Hier ook PE beschermers. Voor M en achter S merrie is ook 1.70 ongeveer.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

MerelV

Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:36

Sorry dat ik hier even met een random vraag kom binnen vallen.

Ik wil graag Style beschermers bestellen, maar ik hoor wisselende verhalen over de maatvoering. Weet iemand hier of full ook echt als full valt of groter?

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:05

Mijne heeft van alles full maar van style cob dat heeft te maken met de lengte. Ze heeft vrij korte pootjes waardoor full te lang is. Maar ik denk dat de full verder normaal valt

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 00:40

Hallo leuke enthousiaste eventers ik kom me hier ook graag melden :D

Mijn pony en ik hebben onze 4de crossles er ondertussen op zitten er we hebben nog 3 lessen en een oefencross in ons lessenpakket zitten. Ik kan elke keer niet wachten tot we weer mogen.
Maandag hebben we voor het eerst een coffin en een baby trakhener gedaan en zonder blikken of blozen sprong hij er overheen. Ik ben echt super trots!


Hier een foto van onze eerste les
Afbeelding

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:42

Welkom!

Nog mensen die in Renswoude starten dit weekend, komen helpen als vrijwiligger of komen kijken zaterdag? Wij zijn er het hele weekend bij. Nu al zin in!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:10

Ik denk dat ik wel even kom kijken!

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:47

Welkom!

Ik heb een familie feest dit weekend, anders ging ik even kijken.
Maar ik rij zelf 7 juli mee!

Laatst Hulsberg gehad en Kronenberg. Beide mooie wedstrijden met eigen uitdagingen. Beide wedstrijden mooir 2e prijs. Volgende is dus Renswoude pas weer.


Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:49

Ik ben hindernisjury zaterdag

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:46

O leuk Barbara! Ik sta in de ochtend koffie uit te delen in de kantine, en daarna staan mijn dochter en ik bij een oversteek. Op 7 juli dikke kans dat ik dan bij een hindernis zit ergens. Uiteraard ook met mijn charmante assistente :D

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:53

Waar twijfel je over Merel? Heb voor mijn 1,75 paard full, voor die van 1,62 cob. Bij beide hadden ze niet langer moeten zijn. Heb wel liever de plastic versie dan de Carbon strook versie.

Ik ga in m’n les overleggen of we Renswoude in juli de B kunnen doen. De veteranen laat ik dit jaar..

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:13

Ik ga dit jaar niet naar Renswoude. Wel een aantal jaar gegroomed voor Belgische eventers daar, maar ben dit jaar verhinderd door mijn werk. Het is wel altijd zo’n mooie wedstrijd! Veel plezier voor iedereen die wel gaat.

Wel leuk nieuws, ik ga zondag een weekje naar Karin Donckers met de pony :D

Wat betreft beschermers, ik gebruik de le mieux, voornamelijk wegens een wat kleiner budget. Ben er erg tevreden over. Zakken en schuiven/ draaien bij mij niet, maar ik trek ze ook wel goed stevig aan.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

MerelV

Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:31

kamsel schreef:
Waar twijfel je over Merel? Heb voor mijn 1,75 paard full, voor die van 1,62 cob. Bij beide hadden ze niet langer moeten zijn. Heb wel liever de plastic versie dan de Carbon strook versie.


Of de omvang van full niet te groot is voor mijn redelijk fijn gebouwde paard. Ze is 1.74 groot, dus de lengte heeft ze wel nodig denk ik.

Vanwaar je voorkeur voor de plastic versie?

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:05

Ik heb een vraag hoe delen jullie het in met wanneer wedstrijden? Ik heb SGW Vlietland staan 23/06 met beide paarden in de B.
9/06 heb ik crossles als het goed is met eentje (Gismo). En ik wilde eigenlijk nog kijken om naar Ede te gaan op 17/06.
Wat is wijsheid Vlietland met Gismo alleen en Ede met die ander en dan Vlietland uitschrijven of wel met de ander zowel Ede als Vlietland rijden?
Vind het nogal lastig om te oordelen hoe belastend een B cross is...

Hoeveel tijd houden jullie aan tussen wedstrijden/trainingen voor het herstel?


Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:29

Je cross verder helemaal niet he? Dan zou ik er zelf niet snel voor kiezen om gelijk 2 weekenden achter elkaar een wedstrijd te doen. Training en wedstrijd zou ik wel mooi vinden.

Als ze er bekend mee zijn, doe ik wel twee keer axhter elkaar. Maar anders liever een week er tussen. Niet zo zeer omdat het zo belastend is, maar ook voor hun koppie.
Maar dat is vrij persoonlijk. Ze zouden het makkelijk aan moeten kunnen.

Ik heb Hulsberg en Kronenberg gereden. Maandag en zondag er na. In het l


LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:19

De planning vindt ik ook nog wel lastig, zeker omdat ik graag mijn debuut wil gaan maken in de B paarden met mijn 5 jarige D pony (ben zelf 18+ ;)) we volgen nu 1x in de 2 weken crossles tot half juli, wil eind september de B in Moordrecht gaan doen. Nu is er begin september oefencross in Renswoude die ik dan wil gaan doen, maar is het slim om daar tussen nog een crossles in te plannen? Of is het voor zo’n jonge pony al een behoorlijke belasting om iets 2x in de maand te doen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:19

Ik denk dat 2x in de maand crossen wel voldoende is al, voor een 5 jarige pony. Ik zou denk ik zelf geen crossles meer tussendoor plannen, maar, mocht je dat toch willen doen kun je natuurlijk de overige trainingen wat rustiger houden.

Maar begin & eind september crossen is sneller achter elkaar dan je denkt, tijd vliegt haha!

Hier van het weekend weer les gehad, pony pakte goed aan, net iets voorzichtig af en toe omdat het iets glad was, maar niets te klagen <3


En tijdje terug ook op de Vijfsprong wezen oefenen, toen was hij ook erg enthousiast :+

_lautje_

Berichten: 9251
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:29

Ik heb voor Kronenberg (de 1*) nog twee weken en week ervoor nog getraind.
Em dan daarnaast nog springwedstrijden en springles.
Ik merk dat dit juist beter werkt.
Ze moeten dit werk gewoon veel doen en ook een ervaren paard mag rustig om de 2 weken nog trainen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:04

Mijne mag morgen mee trainen, dan is het anderhalve week voor Ede, en ruim 2 weken na Winterswijk.
Gisteren ben ik met m'n andere paard naar Jan geweest. Groot paard (1,75) klein hartje.. en een ruiter van 1,61 is ook niet heel handig dan.. Maar hij heeft veel geleerd en ik ben erg benieuwd hoe hij het een volgende keer gaat doen.

LuffB, ik zou het even af laten hangen van hoe de oefencross gaat denk ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 43 bezoekers