Scooter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 08:38

Hoi,

Ik ben bezig met het halen van mijn scooterrijbewijs en ben ook op zoek naar een scooter. Ik heb er alleen geen verstand van, maar iemand hier misschien wel? Ik weet dus niet of ik een goed merk zoals Vespa moet kopen, of een bijvoorbeeld een btc scooter zoals riva agm etc. Morgen ga ik kijken naar een tweedehands Vespa.

Zouden jullie voor nieuw of tweedehands gaan en welk merk? Hebben jullie misschien ervaringen met scootermerken etc? :)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:43

Ik heb een piagio zipp. Wel nieuw gekocht een jaar geleden. Niet groot en degelijk. Ook een goed merk :)

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:46

Je moet een beetje mazzel hebben. Ik heb een oude retro scooter, rijd top heeft al flink wat geleden maar beter kan ik mij niet wensen. Mijn vriend heeft een nieuwe scooter gekocht, Sym. Niks als ellende, staat meer stil dan dat tie rijd.

Klinkt tie goed, rijd tie lekker dat is belangrijk. Je kunt hem altijd laten na kijken bij een scooterzaak.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:52

Ik geef les met kymco's.
Weinig gedoe en rijden prima

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:55

Ik heb een tijd geleden zo'n nieuwe imitatie scooter gekocht (ong 900 euro). Ik kon hem gelukkig redelijk goedkoop onderhouden bij de plaatselijke scooterwinkel, maar ieder jaar was er wel iets dat gerepareerd moest worden.

Na zo'n 4 jaar was alles van binnen zo verrot dat hij eigenlijk gewoon total loss was. Hij reed toen nog, dus snel voor een klein prijsje verkocht.

Bij mij stond scooter altijd binnen en werd erg weinig gebruikt. Dus ik zou het niet aanraden als je je scooter regelmatig gaat gebruiken.

Anoniem

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:08

Ik zou je aanraden vooral uit te kijken voor de namaak troep, mijn vriend heeft zo'n chineze namaak gekocht, was een en al ellende. Persoonlijk ben ik sowieso meer van de bromscooters, rij zelf een yamaha nu die vind ik heel fijn, heb ook een peugeot v-clic gehad, was ook van alles mis mee, maar peugeot vivacity vind ik weer een ander verhaal. De brommers waar we de les op hadden voor mijn rijbewijs waren ook goed maar ik kan even niet op die naam komen.
Vespa is volgens mij ook wel goed, maar daar heb ik helemaal niks mee :x :+

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:16

Ga eens bij scooterspot Amsterdam langs. Daar hebben ze super veel merken en 2e hands scooters op voorraad. Ze hebben veel kennis en je kunt op alles proefrijden.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:19

Wij hebben enkele jaren geleden een Vespa gekocht omdat deze tweedehands nog goed hun waarde behouden. De meeste andere merken zijn tweedehands amper nog wat waard.

Wij zijn trouwens heel tevreden van Vespa :)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:20

Ik heb alleen maar peugots gehad en alleen maar lof. Peugot speedfight. Peugot vivacity en nu een peugot kisbee :) van de drie vond ik mijn vivacity het minste.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:37

Chinese namaak dingen kan je heel erg pech en enorm mazzel mee hebben, ik heb een Quingqi (chinees nep ding, gebaseerd de peugeot v-click) was 600 euro en daar rij ik inmiddels een jaar of 9 mee rond. Staat altijd buiten, wel onder een afdak. Vorig jaar moest ik de achterband verwisselen, dit kan ik niet zelf en heb ik dus laten doen, de gasten bij de garage stonden versteld van mijn scooter dat hij uberhaubt met die leeftijd nog reed omdat hun ervaring met chinese scooters juist zo anders is. Ik heb verhalen van hun gehoord van chinese scooters die binnen weken, maanden na aankoop al bij de garage stonden en daarbij al wel of niet totall los waren.
Mijn scooter heeft inmiddels zijn beste tijd ook wel gehad hoor, als ik nog een reparatie krijg aan de uitlaat of achterwiel dan is hij ook total loss.
Nog een puntje voor chinese scooters: niet elke garage wil ze repareren. In mijn regio weet ik bijv. 5 garages maar 3 daarvan weigeren mijn scooter. Die kijken al vies en beoordelend naar mijn scooter wanneer ik terrein op kom rijden :')

Puntje bij paaltje heb ik een hoop lol met mijn goedkope barrel, maar de kans dat ik weer zo een tref is nihil, om die reden wordt de volgende scooter een merk apparaat. Ik vind de peugeot django heel mooi om te zien, daar wil ik best eens een proefrit op maken.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:38

Wij hebben een AGM heel fijn ding! Loopt altijd alleen een keer de accu kapot gehad maar dat zat in de garantie daarna nooit meer problemen gehad. Meerdere vrienden hebben een AGM :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:43

Piaggio zip is altijd een goede keus! Worden alleen erg veel gestolen ook (hier in de omgeving iig). Ik had zelf een Yamaha jog rr, wat het kleine broertje was van de yamaha aerox. Daarom een stuk goedkoper, maar wel een lekker pittig ding! Heb m 3 jaar gehad en op zn jaarlijke beurtjes na, nooit kosten aan gehad verder!

Peugeot speedfight hoor ik ook goede verhalen over. En ook over Kymco's; en die zijn ook nog eens lekker zuinig.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:51

Leuk je scooterexamen halen. Dochterlief hier ook mee bezig...vind het wel duur hoor. Maar ik ben vd oude stempel...wij hoefde dit vroeger niet.
Via MP hebben we een kymco gekocht. Hij is wel zwaar daar moet ze even aan wennen vergeleken met die van haar vriendin maar wat is het een mooi en stabiel ding..heel blij mee. Schijnt ook weer minder jat gevoelig te zijn dan bv een vespa.
Succes met je examen!

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:58

Ik rij nu al drie jaar rond op een kymco vitality. Ideaal! Nooit stukken, niet jatgevoelig, rijdt onwijs prettig. Wel nieuw gekocht zodat er garantie bij zat omdat ik tweedekans niet aan durfde. Nu gebruik ik hem tegenwoordig niet veel meer maar eerst reed ik zo'n 300 km per week mee. Dan wil je wel dat een scooter op lange afstanden betrouwbaar is voordat je met stukken langs de weg staat. Het was een grote uitgave in het begin maar heb er nooit spijt van gehad!

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:00

Ps je kan je scooter ook verzekeren tegen diefstal, mijne is jarenlang verzekerd geweest (inmiddels niet meer, ik heb al meer geld uitgegeven aan premie als wat mijn scooter nu nog waard is). Ik heb er nu enkel een dik Art4 motorslot op, zo'n zware ketting voor aan de wielen.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:35

Ik heb al 5 jaar een Piaggio zip. Top scooter. Niet te groot, je doet lang met de benzine (zuinig). Niet teveel herrie maakt die en rijd lekker.
Ik vind de prijs-kwaliteit goed. :j

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:59

Ik begon met een keeway maar die was binnen een jaar al klaar voor de sloop. Daarna heb ik een sym allo gekocht en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad! Ik dacht ooit een keer gehoord te hebben dat Kymco, Sym en Vespa de enige scooters zijn zonder chinese motor

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:18

Ikheb ook een paar jaar een kymco gehad. Fijne scooter, alleen een keer de accu moeten vervangen. Had die wel tweedehands gekocht bij een scooterzaken.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:20

Ik heb nu sinds een jaar een Peugeot Tweet en ben er ontzettend blij mee. Het is niet de mooiste scooter, maar rijdt ontzettend fijn vanwege de grote wielen. Daarnaast is hij ook heel robuust, heeft nog nooit wat gehad, terwijl de AGM van een vriendin meerdere keren problemen had met allerlei verschillende dingen.

laurabe
Berichten: 723
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:24

Ik heb een Yamaha Neo scooter gehad. En die heeft het altijd super gedaan moet ik zeggen.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:59

Je moet ook gewoon geluk hebben. Maar scooters van piaggio zijn wel het beste met de minste problemen.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:06

Bedankt voor de reacties! Hier heb ik veel aan. :) zijn er ook mensen met ervaringen met vespa’s?

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:07

Is Piaggio van Vespa? Dacht dat ik dat gehoord had

chanicha

Berichten: 12143
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:14

Wat Polly zegt een Kymco! Mijn man heeft er een en het is starten en lopen, echt geen miskoop geweest!
Buuf aan de overkant had een Zip, man man iedere ochtend stond ze zomaar 20 minuten, als het niet meer was, te starten!

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:30

chanicha schreef:
Wat Polly zegt een Kymco! Mijn man heeft er een en het is starten en lopen, echt geen miskoop geweest!
Buuf aan de overkant had een Zip, man man iedere ochtend stond ze zomaar 20 minuten, als het niet meer was, te starten!

Dat van je buurvrouw heb ik in het begin ook gehad, in mijn geval bleek dat de boel vanuit de fabriek niet helemaal juist afgesteld was. De garage heeft dat op kunnen lossen en hij is sindsdien juist heel betrouwbaar geworden, start altijd direct, ook met vochtig rotweer :j Ik weet niet of je buurvrouw hem nog steeds heeft maar anders zou ik ze dat aanraden dat ze een garage even er naar laat kijken. Het heeft mij toen 40 euro gekost, een kleine prijs om die ergernis op te lossen :D