Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:37

Na het afstrepen van twee droombestemmingen, val ik een beetje in een zwart gat qua reizen :+

Inmiddels beginnen nieuwe ideeën te komen, waarvan de Seychellen in het najaar. We zijn ooit naar een vergelijkbare bestemming geweest (denk ik); Mauritius. Het was prachtig, maar we hebben vooral bij het hotel aan de zee/ aan het zwembad gelegen.

Graag zou ik toch een wat actievere vakantie willen, met uiteraard wel wat relax dagen. We houden van lange wandeltochten en van veel natuur zien.

Zijn de Seychellen geschikt? Is het aan te raden om daar verschillende eilanden te bezoeken? Hoe zijn de hotels, of zijn huisjes (airbnb) handiger?

We willen rond oktober/november gaan en ongeveer twee weken.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:11

Wat leuk! Ik ben er toevallig op dit moment haha.
Wij zijn ook niet van hele dagen op het strand en ik denk wel dat dit is wat je zoekt, hoewel ik bijvoorbeeld op Hawaii nog wel wat meer keus had in activiteiten, maar dit had dan ook wel een ander prijskaartje.
Wij zijn nu op Praslin en dit eiland is de eerste die tegenvalt. We gaan dan ook eerder terug naar Mahe.
Eten is hier op Praslin gigantische duur en de take-aways vallen ook tegen. Anse Lazio enige echt mooie strand.
La Dique is echt fantastisch!!! Alles lekker op de fiets, je voelt je als een local, die overigens veel relaxter hier zijn dan op andere eilanden. Overal prachtige stranden en mooie snorkelplekken. Cocktails drinken bij Le Nautique, Take away halen bij Mi moms en eten op het strand met zonsondergang eten, echt perfect!!!
Mahe hadden we vaak een droomstrand voor onszelf! Wel is nu de rustigste periode. Daar ook morne Blanc trail gedaan, en je kan ook trials lopen van strand tot strand.
Le Nautique beachvilla is daar echt een aanrader. Een selfcatering maar super nieuw en schoon met gratis kajaks en geweldig snorkelen.
Wij zijn 15 dgn, maar ik denk dat iets minder ook prima is.
Koraal is op veel plekken dood, maar ontzettend veel prachtige vissen en zeeschildpadden, haaien, manta rays gespot dus niet teleurgesteld.
Als je meer specifieke info wil help ik je. Ik heb nog veel meer informatie natuurlijk.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:15

Ooooh wat gaaf! Ik lees mee :))

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:31

Wij hebben trouwens b&b geboekt en self catering. Hotels zit je vanaf € 300 en de b&b self catering vanaf €100,-
Morgen gaan bij bijvoorbeeld naar deze voor €175 p.n. incl ontbijt.
https://www.bedandbreakfast.eu/bed-and- ... i/3720547/
Ik raad dus voor de duidelijk La Dique erg aan samen met Mahe. En een dag trip naar Felicite en Cocos. Zie laatste foto.

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:34

La Digue is het mooiste wat ik ooit heb gezien! Beeldschoon, rustig en vriendelijke mensen.
Praslin was destijds ook mooi, maar dan heb ik het wel over 20 jaar geleden.
Hopelijk kan ik er ooit nog een keer naar toe :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 16:14

Het duurde even met de reacties, maar dan heb je ook wat *\o/*

Dit zijn hele geode tips, we houden erg van natuur, rust, ruimte en van lekker bewegen in de natuur.

Hoe zijn jullie gevlogen? En dan van eiland naar eiland met de boot?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:27

In La Dique trouwens ook een leuke trail gedaan van grand anse naar anse Cocos. Enige manier om er te komen, daar is een prachtige lagune om in de zwemmen. De zee is er te wild en teveel stroming.
Wij zijn voor € 615 met Turkisch airlines gevlogen vanaf Amsterdam. Ben zeer tevreden voor die prijs.
Tussen de eilanden is de ferry perfect. Wij hebben deze vandaag ingeboekt om eerder weg te gaan en dit was geen probleem.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Seychellen - ervaringen en tips - actieve (?) zonvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:27

Afbeelding

Nog een lijstje met alle trials die er hier zijn.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:49

Hoi allemaal,

ik schop dit topic even omhoog. Mijn vriend en ik willen binnenkort graag naar de Seychellen, we willen graag van te voren onze reis plannen, anders weten we het allemaal niet meer en liggen we ons alleen maar te vervelen op het strand en dat is zonde. Iemand tips waar we het beste kunnen boeken, hoe hebben jullie het geregeld en wat zijn de must sees? *\o/*