Probiotica bij Omeprazole?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Probiotica bij Omeprazole?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:29

In het maagzweren topic werd me door 2 bokkers aangeraden om er probiotica bij te gaan voeren.

Is dit inderdaad echt nodig? Doe ik maar half werk als ik het niet geef? (Na 7000 euro veearts kosten vind ik het wel weer een beetje genoeg eerlijk gezegd :o )
Hij krijgt wat hij nodig heeft hoor maar als het niet echt hard nodig is....

Kortom; wie weet daar meer over?

En er zijn zo vreselijk veel verschillende soorten. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Biergist
Yea sacc
Etc
Etc
Weet niet wat dat een goede is. 2 x daags voeren geen optie en op lege maag wat soms nodig is ook niet....

Ideeën? Tips?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:06

Er is maar één microorganisme bekend die overleeft in pH 1,5, en die komt bij paarden niet voor.
Kortom, als je denkt dat je gisten/schimmels/bacteria door het eten kunt geven en dat die dan ongeschonden in de darm aankomen, forget it, en hou je geld in je zak. Bij mensen met een verstoorde darmflora doen ze niet voor niets poeptransplantaties in maagsapresistente capsules.

En omeprazole is niet in staat de pH van de maag te verhogen, het kan alleen de productie van maagzuur verminderen. Maar de pH daarvan is nog steeds 1,5.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:13

Klopt Ibbel,Ik heb zelf getransfauneerd met het mestwater van mijn Quarter met mijn andere paard met problemen, werkte ook niet!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Probiotica bij Omeprazole?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:30

Dus volgens jullie kan ik beter min geld in mijn zak houden :-)

Nu heeft mijn pony geen darmklachten maar het schijnt wel vaak te helpen bij paarden die wel echt darmklachten hebben. Hoe kan dat dan? Geen aanval hoor, puur nieuwsgierigheid :-)

Hoor graag nog meer hierover van andere mensen. Interessant!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:50

Ik heb het met probiotica geprobeerd omdat met paard steeds slappe mest had.
Jarenlang....net als een kuur Megablud, en allerlei andere dingen, ooit ook een topic aangemaakt daarover , dat heette "slappe mest...." uit 2011 maar het is nooit opgelost.
Inmiddels is paardlief 30 en nog steeds slappe mest maar hij heeft volgens de DA gewoon een dikke darm die het vocht er niet goed uithaalt.... veder gezond.
Hij kreeg ook Bute, maar daar lag het ook niet aan, dat krijgt hij allang niet meer...