[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:06

Nies_ schreef:
DearDarling schreef:
Oh ik vind ze juist wel van hele goede kwaliteit alleen de pasvorm is zo anders. Mijn Bucas vliegendeken gaat nu al 3 jaar mee. Vind het alleen zo jammer dat je dus een grotere maat dan normaal nodig hebt en de halzen zijn zo kort. Althans, bij mijn paard.

Ja bij mij voorheen ook, maar deze dus niet en ben er wel klaar mee. Ben nu van m'n geloof gevallen en een master besteld, ik ben benieuwd.


Hmm... zouden de modellen veranderd zijn? Ik heb een tijdje geleden een master regendeken besteld, zo lek als een mandje dus nu maar weer Bucas :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:08

Ik heb geen idee, maar de vliegendekens gingen bij mij altijd 3 seizoenen mee en dan deed ik ze weg omdat ze uitgelubberd waren en niet mooi meer zaten, niet eens omdat er gaten in zaten.

Regendekens heb ik wel allemaal nog Bucas hoor. Als die slecht worden ga ik echt huilen.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:54

Nynkster schreef:
Waar heb je hem besteld?


Bij dochorse!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:37

daphne_buis schreef:
Faitherr schreef:
Ik heb even een vraagje voor jullie, ik lees al een hele tijd mee in de dit topic. Ik hoopte eigenlijk mijn haflinger geen deken op te hoeven doen in de zomer. Vind het al jammer dat ze er de hele winter onder staat. Ik vind het wel meevallen hoe geïrriteerd ze is door vliegen momenteel. Ze heeft uiteraard een vliegenmasker. Ze trapt wel wat naar dr buik soms en zwiept veel met dr staart maar ik maakte me er niet veel zorgen over.
Maar nu zag ik vandaag een aantal gekke bultjes op haar hals zitten. Zijn dit insectenbeten?
[ [url=m/kKbOjy.jpg]Afbeelding[/url] ]


dit lijken inderdaad bulten van dazen ik zou hem een vliegen deken om doen ze merken er vrij weinig van die van mij staat ook onder een eczeem deken. ze heeft zelf geen eczeem maar word wel altijd helemaal lek geprikt. Die van mij staat nu dus veel rustiger en zonder die bultjes.

( licht er nou een liksteen in zn drinkbak ? )

hmm oke, dan ga ik eens kijken naar een deken... lees alleen nu dat dat dus een drama is -O- :')
Hahahaha jaa dat is een liksteen. Maar deze drinkbak werkt niet, is afgesloten. Dit is een inloopstal en ze staat gewoon 24/7 buiten dus er staat om de hoek een grote drinkbak.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:18

Hebben jullie toevallig nog tips voor een fijne vliegen uitrijdeken voor een brede pony?
Mijn harry's horse deken begint na een aantal jaar wat uit elkaar te vallen.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:37

Josien_ schreef:
Hebben jullie toevallig nog tips voor een fijne vliegen uitrijdeken voor een brede pony?
Mijn harry's horse deken begint na een aantal jaar wat uit elkaar te vallen.


Hier gebruiken we daarvoor een blauwe busse vliegenuitrijdeken een maatje groter als hun gewone dekens.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:11

Heeft iemand de amigo XL vliegendeken op een breed laard? Scheelt dat echt?

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:44

DearDarling schreef:
Jaime_ schreef:
Ik vind perosonlijk de bucas pasvorm niets, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk


Ja! Mijn paard past de normale dekens ook super maar haar vliegendeken is echt te krap, exact dezelfde maat -O-

Oh nee, ik heb hem zojuist besteld en lees nu dit

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:01

Hallo! Mijn pony heeft altijd een vliegendeken op gehad maar nu moet hij een eczeemdeken op ivm de zomer eczeem. Schuren deze niet op de schoft?? Hij heeft een buik, smalle schouders.. welke merk is het beste?

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:09

Mijn masters dekem schuurt niet. De rambo sweet itch hoody ‘schuurde’ wel op de naad bij schoft / hals en daardoor nu een stuk manen kwijt. Maar dat is verder ael een heel fijn en degelijk deken!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:25

Ik had voor 1 vd jonkies een Bucas freedom (de roze) gekocht omdat hij nog zo iel is dat ie niet in de RSIH pastte met z'n borst. De Bucas zit echt perfect. Jammer dat na 2 dagen overal al gaatjes zitten. Maargoed, hopelijk maar voor 1 zomer, daarna kan ie in de betere deken.
Heb voor hem ook een 135 besteld ipv 145 die hij van andere dekens heeft, maar doordat bovenlengte van bucas langer is past deze echt prima.
Bucas 105/135 en andere merken 95/145, dus dat ging prima.

Heb voor onze tinker gister de EJ vliegendeken gehaald, de itch free full neck:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2301.html

Zit mooi, voelt fijn aan. Ben heel benieuwd of dat wat is. Zo niet dan komt er hierna voor haar ook een RSIH, de rest gaat ook al 4e seizoen in, maar wou voor deze prijs met korting wel eens proberen. Alleen de middelste singel was end te kort (iets met met pensioen zijn en uitgezakt... :)) )

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:29

Ik heb die ej dekens ook gehad, super fijn en en goeie pasvorm... maar wel snel kapot, stof is echt slecht vergeleken rsih

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:30

@Zidore, wanneer komt ie binnen? Misschien past hij op jouw paard wel :(:)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:45

Mijn jaarling had na 2 dagen ook gaten in haar bucas (roze) vliegenmasker, zelfde stof als de deken.
Ze heeft nu een Cashel met neusflap maar daar is ze het zelf nog niet zo mee eens.

Kan hopelijk mijn merrie dit weekend weer thuis halen na 5 week :') Dus dan ga ik ook op zoek naar goed passende vliegendeken. denk dat ik als eerste de rambo ga proberen

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:54

Hey allemaal! Vorig zomer heb ik een tweedehands vliegendeken van HV Polo gekocht. De deken zit prima op mijn verzorgpaardje, maar toen ik laatst de deken pakte vroeg ik mij wel even af of dit echt een vliegendeken is.. Iemand hier die misschien een antwoord heeft? Afbeelding

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:56

Ziet er eerder uit als een zomerdeken.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:46

Ik val even binnen. Een van mijn paarden is een regelrechte sloper, alles gaat kapot. Hoe hij het doet, geen idee! Als we midden op de dag gaan kijken staat hij er rustig mee te grazen, een uur later ligt het ding aan flarden gescheurd in de hoek van de wei :+ Helaas is meneer wel favoriet voor de dazen hier en reageert hij er ook heel heftig op (gewone dazenprik levert een schijf van +- 5 tot 7 cm op, dik warm en geïrriteerd)

Ik hoor wat “onsloopbaarheid” betreft goede verhalen over Rambo, maar deze dekens zijn wel wat duurder, dus ik wil de kans op een miskoop zo klein mogelijk houden.
Is de sweet itch ook te gebruiken als vliegendeken of helpt dit echt alleen tegen eczeem en gaan de prikbeesten er nog gewoon doorheen? Ik lees dat de sweet itch klein valt en bij divoza staat dat de flyprotector juist groot valt, iemand hier ervaring mee?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:47

heeft er iemand ervaring met de vliegendekens van Fouganza?

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:00

Even een aantal foto's op Marktplaats bekeken van andere HV Polo vliegendekens en deze lijken van dezelfde stof als de mijne.. Hier misschien anderen met een HV Polo vliegendeken die dit kunnen bevestigen/ontkrachten?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:12

BabiiVeeraa schreef:
Ik val even binnen. Een van mijn paarden is een regelrechte sloper, alles gaat kapot. Hoe hij het doet, geen idee! Als we midden op de dag gaan kijken staat hij er rustig mee te grazen, een uur later ligt het ding aan flarden gescheurd in de hoek van de wei :+ Helaas is meneer wel favoriet voor de dazen hier en reageert hij er ook heel heftig op (gewone dazenprik levert een schijf van +- 5 tot 7 cm op, dik warm en geïrriteerd)

Ik hoor wat “onsloopbaarheid” betreft goede verhalen over Rambo, maar deze dekens zijn wel wat duurder, dus ik wil de kans op een miskoop zo klein mogelijk houden.
Is de sweet itch ook te gebruiken als vliegendeken of helpt dit echt alleen tegen eczeem en gaan de prikbeesten er nog gewoon doorheen? Ik lees dat de sweet itch klein valt en bij divoza staat dat de flyprotector juist groot valt, iemand hier ervaring mee?


Als je echt een sterke deken zoekt, dan de rambo protector. Maar een echte sloper zal die ook stuk krijgen op ten duur.
En de protector valt ruim.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:25

Ik heb de Master binnen en hij valt me echt alles mee. Lijkt redelijk sterke, degelijke stof en zelfs de staartflap is gevoerd met gladde stof. Of hij goed ligt ben ik nog niet aan uit, trekt wel wat strak op de schouder namelijk. Vanavond nog eens goed bekijken.

Als het past zou ik altijd gaan voor de Rambo Protector, die heb ik voor mijn andere paard en ondanks wat te groot blijft hij perfect liggen. Stof is erg sterk.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:44

Plaats je ook een foto nies? ben wel benieuwd namelijk!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:50

Hebben of raden jullie ook aan om de Rambo Protector ook een maat kleiner te nemen? Ik twijfel ontzettend over welke maat ik moet nemen.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:56

Nee ik heb voor mijn beide ponies gewoon hun eigen maat. Hij hoort ene beetje als een jurk te vallen, bij een maat kleiner gaat ie mogelijk trekken op de borst.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:31

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een master besteld. Mijn pony draagt 6.3 van horseware, dit is een 185 en lijkt best goed te liggen. Ik vind het als een sterke deken aanvoelen. Hele goede lange hals (ook met hoofd naar beneden) met voldoende sluitingen. Buikflap had iets breder gemogen van mij, meer naar voren. Buikvlap zit vast met klittenband, ben benieuwd hoe lang dat werkt. De deken heeft een mooie staartvlap, bilkoorden en een staartrtriempje/koordje.