Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:49

Ieder jaar gaan wij met een vriendenclub een nachtje weg. Het gaat om 10 volwassenen en 12 kinderen. Via Booking.com had ik in januari een mooie aanbieding gevonden en 5 kamers geboekt voor eind september.

Kreeg ik begin mei een mail met het verzoek om contact en het verhaal dat er door het hotel 2 maal een mail is verstuurd inzake de boeking. Ik heb nooit iets ontvangen.

Mail teruggezonden met de vraag wat er was en bericht terug gekregen dat we extra moeten gaan betalen voor de 12 kinderen. Dit terwijl er op hun pagina bij Booking alleen staat dat er voor extra bedden moet worden bijbetaald en die hebben we dus helemaal niet nodig.

Ze maken excuses voor de onduidelijkheid op de Booking site en vragen nu dus zo'n 300 euro extra voor de boeking. Dit kan toch zo maar niet?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:53

Of het mag of niet weet ik niet, leuk is anders in elk geval. Heb je de algemene voorwaarden van booking.com en het betreffende hotel al bekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:53

Was de bedoeling dan dat de 12 kinderen bij de ouders in bed zouden slapen?
Want extra bed moet je eigenlijk lezen als extra persoon op de kamer.
Dus als jij 5 tweepersoonskamers boekt, is een extra persoon een extra bed. En daar zitten meestal wel kosten aan vast.
Dat persoon 3 en evt 4 bij persoon 1 en 2 in bed slaapt, dus geen bed nodig heeft, dus geen kosten is niet helemaal zoals het werkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-18 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:54

Ik begrijp het niet helemaal. Waarom heb je geen extra bedden nodig? Je bent in totaal met 22 personen en hebt 5 hotelkamers geboekt. Dat is dus 4 á 5 personen per kamer. De meeste hotelkamers hebben 2 bedden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:56

Wij hebben nooit extra hoeven betalen voor de kinderen in campingbedjes op de kamer :n
Zou eens contact opnemen met booking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:57

Keet schreef:
Wij hebben nooit extra hoeven betalen voor de kinderen in campingbedjes op de kamer :n
Zou eens contact opnemen met booking


TS heeft volgens profiel een zoon uit 2003. Die past denk ik niet meer in een campingbedje.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:58

Nee, heb meerpersoonskamers geboekt. Zogenaamde familiekamers. De kids zijn allemaal 6 jaar en ouder.
In de voorwaarden staat duidelijk een EXTRA bed en er hoeft dus nergens een bed worden bijgezet.

Ze maken dus ook excuses over de onduidelijkheid op Booking.com, maar dat is toch niet mijn probleem? Ik heb nu iets gereserveerd dat achteraf 300 euro duurder uitkomt.........

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:59

veel hangt af van de leeftijd van de kinderen.
Als alles volgens de boekingsvoorwaarden juist is gedaan, heb je misschien een punt.
Het lijkt mij dat niet alle kinderen bij pa of ma in bed slapen, dus ook het hotel heeft wel een punt.

Wat en hoe staat het omschreven in de voorwaarden?
kinderen onder de ;;;; jaar gratis??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:00

Zou ik eens met je mee mogen kijken naar hoe het er staat?
Per PB een linkje naar het hotel/de kamer?

Anoniem

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:01

Ik ben ook wel benieuwd :) Als ik het goed snap heb je via booking 3 of vierpersoonkamers geboekt? Dan mogen ze in mijn ogen geen €300 extra aanrekenen want je hebt gewoon de goede kamer geboekt, niet?

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:04

Poeh wat lastig.

Het is inderdaad afhankelijk van misschien de leeftijden van de kinderen? en hoeveel kamers + bedden per kamer?

Ik vind het het probleem van Booking.com als jij wel gewoon de goede dingen hebt geboekt, alleen ze kunnen denk ik wel alles annuleren als je het niet betaald... Die kans is er wel, afhankelijk van de voorwaarden.


Misschien kun je het hotel bellen met uitleg dat er geen extra bedden nodig zijn, en dat je niet meer hoeft te betalen mits de aantallen op de kamers kloppen.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:06

Heb inderdaad gewoon familiekamers geboekt met stapelbedden al op de kamer erbij voor de kids (die staan daar gewoon altijd). Ook bij de voorwaarden per specifieke kamer staat niets over extra kosten voor kids op de kamer.

Dit zijn de reserveringsvoorwaarden:
Reserveringsvoorwaarden

Hotelvoorwaarden
Kinderen en extra bedden
Voor kinderen tot 2 jaar oud geldt een toeslag van 4,50 EUR per nacht voor het gebruik van babybedjes.
Voor kinderen tot 12 jaar oud geldt een toeslag van 15 EUR per nacht voor het gebruik van extra bedden.
Voor alle extra oudere kinderen of volwassenen geldt een toeslag van 15 EUR per nacht voor het gebruik van extra bedden.
Maximum aantal extra bedden in een kamer: 1.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:10

Volgens mij mag dit niet zomaar, maar je zou de voorwaarden van booking er eens op na moeten lezen. Je hebt bij je boeking toch aan moeten geven met hoeveel volwassenen en kinderen je komt? Dan hadden eventuele toeslagen er volgens mij toen al bij moeten komen.

Ik heb wel eens gehad dat we bij het uitchecken en afrekenen te horen kregen dat we meer moesten betalen dan op booking stond. Want het stond fout op booking. Dus of we dat even wilde betalen en dan moesten we maar contact opnemen met booking over die fout en om ons geld terug te krijgen. Ja daaagg... We hebben geweigerd om het extra bedrag te betalen, waarop een hoop stennis werd geschopt door de medewerkers van het hotel. Uiteindelijk hebben we het bedrag waarvoor we via booking geboekt hadden contant en gepast op de balie gelegd en zijn we weggelopen.

Anoniem

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:14

Staat er dan ook niet iets als:
prijs bij bezetting van 2 personen?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:16

Heel verwarrend zeg maar als je leest dat een kind extra is snap ik de extra prijs maar dan lees je maximum aantal bedden extra 1 per kamer denk je huh.

Dan moet er duidelijk bij staan familiekamer voor ... personen en dan of per kamer x bedrag of per persoon x bedrag.
En soms kan je aan de prijs zien of de prijs reeel is of niet.
Dit kun je op vele manieren lezen maar heb je niet op de site van het hotel zelf gekeken?
Doe ik altijd om gewoon verdere info te vinden en dan kom je vaak dit soort uitleg wel tegen, maar heel verwarrend dit.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:18

volgens mij heb je pech bij booking.com. Ik weet niet meer exact hoe het zit, maar ik heb eens een krantenartikel gelezen over mensen die ook plots bij moesten betalen. Ik dacht dat er toen iets in hun voorwaarden stond dat het hotel ten alle tijden wijzigingen mocht aanbrengen

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:20

Als er op de website staat, prijzen ondervoorbehoud of iets in die trant, kunnen zij het wijzen.

Maar als het een fout is van booking.com of het hotel, lijkt mij het hun probleem.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:25

Ik heb zelf in een hotel gewerkt en het kan heel goed met de brandveiligheid te maken hebben hoor.
Wij waren verplicht om bij een 3e persoon ook een 3e bed van het hotel te plaatsen, waar je dan natuurlijk weer voor betaald. Dit was echt niet alleen om "geld te vangen" maar gewoon een verplichting van de brandweer.

Als die een kamer opkomen, kijken ze naar het aantal bedden en dan weten ze hoeven man ze moeten hebben/eruit halen etc.
Zelf bedden/luchtbedden meenemen was niet toegestaan hierdoor.

Lijkt me dus dat dit hiermee te maken heeft, maar pin me er niet op vast. Godzijdank werk ik niet meer in de horeca.

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:28

Maar stel dat,....voor twaalf kinderen a €15. Kom ik niet op €300 uit.

Of moet er ok nog ontbijt betaald worden?

Hebben ze een kosten specificatie gegeven hoe ze op €300 uitkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:29

SuperAssie schreef:
Ik heb zelf in een hotel gewerkt en het kan heel goed met de brandveiligheid te maken hebben hoor.
Wij waren verplicht om bij een 3e persoon ook een 3e bed van het hotel te plaatsen, waar je dan natuurlijk weer voor betaald. Dit was echt niet alleen om "geld te vangen" maar gewoon een verplichting van de brandweer.

Als die een kamer opkomen, kijken ze naar het aantal bedden en dan weten ze hoeven man ze moeten hebben/eruit halen etc.
Zelf bedden/luchtbedden meenemen was niet toegestaan hierdoor.

Lijkt me dus dat dit hiermee te maken heeft, maar pin me er niet op vast. Godzijdank werk ik niet meer in de horeca.


Wat ik begrijp staan er gewoon al meerdere bedden in de kamer. Dus een 2 persoonsbed en dan een stapelbed.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:30

SuperAssie schreef:
Ik heb zelf in een hotel gewerkt en het kan heel goed met de brandveiligheid te maken hebben hoor.
Wij waren verplicht om bij een 3e persoon ook een 3e bed van het hotel te plaatsen, waar je dan natuurlijk weer voor betaald. Dit was echt niet alleen om "geld te vangen" maar gewoon een verplichting van de brandweer.

Als die een kamer opkomen, kijken ze naar het aantal bedden en dan weten ze hoeven man ze moeten hebben/eruit halen etc.
Zelf bedden/luchtbedden meenemen was niet toegestaan hierdoor.

Lijkt me dus dat dit hiermee te maken heeft, maar pin me er niet op vast. Godzijdank werk ik niet meer in de horeca.

Maar de bedden staan standaard in de kamer, dus er is geen sprake van het bijplaatsen van bedden.

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:30

Hoeveel bedden zijn er per familiekamer, 4 of 5? Je hebt het over stapelbedden.als elke kamer 1 stapelbed heeft heb je 5x2 kinderbedden en heb je toch 2 extra bedden nodig?
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 30-05-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:30

Lijkt me dat een hotel een gastenlijst heeft per kamer dus dan weet brandweer hoeveel gasten er "gered" moeten worden, lijkt me flauwekul.

Enige wat ik me kan voorstellen een familiekamer met als prijs voor 2 personen en elke extra persoon betaal je extra voor(logisch) het wil niet zeggen dat als de kamer voor 4 personen is de prijs ook voor 4 personen vermeld staat, soms kleine lettertjes.
Alleen is blijkbaar de vermelding niet duidelijk geweest op de site.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:38

Bij booking is t nog wel eens lastig te zien. Staat er op je bevestiging het aantal personen? Werk ook in een hotel, en gebeurt vaak, dat mensen of familiekamers boeken. Op de een of andere manier kunnen ze altijd voor 2 boeken,en wordt de rest als extra bed geboekt. Ook als het om een suite gaat met 5 bedden. Wat ook logisch is, die moeten ook schoongemaakt worden, en de kinderen moeten ook ontbijten... Wij nemen ook meteen contact op met de klant, als we zien dat er voor 2 personen geboekt is, maar er nog een opmerking staat over extra personen.

Heb je via je booking.com account niets van het hotel ontvangen? Want jouw privé mailadres krijgen ze namelijk niet.

Er worden geen extra kosten gerekend als kinderen in het bed van de ouders slapen,of in n zelf meegenomen campingbedje. Maar elk bed meer als die van de 2 personen wordt gerekend.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:20

Ik verplaats dit topic naar LZP :)