Kenia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 11:40

Hoi allemaal!!

Ik zag wel een topic over Zuid-Afrika, maar niet over Kenia! Terwijl volgens mij best wat bokkers erheen gaan of geweest zijn?

Ik vertrek 9 juni iig! Wij gaan vooral all inclusive op het Diani Beach, maar willen ook naar Tsavo East en West. Waarschijnlijk pakken we ook nog Shimba Hills mee. Wat zijn nog meer aanraders om te doen? Of juist niet?

Groetjes!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:47

Ik volg mee, Afrika smaakt naar meer :D

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:59

Ik ben net terug van 3 maanden stage in Shimoni, nog net iets zuidelijker aan de kust dan Diani :) Ik heb het er zo onwijs naar m'n zin gehad, echt leuk dat je naar Kenia gaat! Ik heb stage gelopen bij een project dat koraalriffen herstelt. Ik verbleef in een kamp van een Nederlander die snorkeltrips vanuit Diani organiseert, voor de kust bij Shimoni en Wasini Island. Het is echt onwíjs mooi daar onder water en ik vind dat dan ook zeker een aanrader. Het bedrijf heet Pilli pipa dhow safaris.
Ik ben zelf niet in Tsavo of Shimba Hills geweest, maar in de Maasai Mara. Tsavo is iedereen super enthousiast over, dat schijnt ook echt heel mooi te zijn. Shimba hills is niet zo'n savanne als je verwacht op een safari, dat is echt meer bos. Ook mooi, maar verwacht daar niet extreem veel beesten te zien.
Ben ook regelmatig in Diani geweest. Als je zin hebt om een beetje swahili te leren (met duolingo bijvoorbeeld) word je een stuk minder afgezet in tuktuks en dergelijke xD Die zijn een stuk vriendelijker als je een klein beetje met ze kan praten. (Edit: Ze spreken daar ook allemaal goed Engels hoor! Maar je word net even een beetje minder als mzungu (blanke/rijke toerist) gezien als je een beetje swahili spreekt ;))
Als je wil feesten is Forty thieves beach bar in Diani erg leuk, da's een restaurant+bar+club aan het strand, erg mooi
Oeh en je moet echt een keer chapati's eten als je er bent, zit een beetje tussen een pannenkoek en een wrap in, die zijn zó lekker <3
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 29-05-18 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:04

Hoi! Wij hebben er zelf een verblijf aan Diani Beach en ben er dus al 3 keer geweest. Mijn vader gaat er een paar keer per jaar heen.
Bij Tsavo East hebben wij West ook meegenomen omdat je best snel door east bent. Weet niet hoeveel dagen je op safari gaat?
Een aanrader is de ferry nemen naar Mombasa (misschien best met gids) en daar de lokale vleesmarkt en fruitmarkt gaan bezoeken, en de stad in t algemeen.
De woodcarvers in Mombasa zijn ook de moeite.
Ukunda is ook een leuk dorp om door te wandelen.
Ik raad vooral aan om de lokale plekken te bezoeken tussen de lokale bevolking. Maar als je eens decadent wil doen: Leonardo’s ligt aan Diani Beach en daar kan je heerlijk eten. Ook heerlijk ijs en milkshakes.
Als je nog vragen hebt mag je me wel pb’en hoor! Kan er dagen over vertellen haha.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:39

Oooh wat leuk die reacties al!! Ook fijn om de tips enz hier te lezen! Hihi. De masai mata ligt wel een heel eind uit de buurt van diani beach toch? Vind dat dan zonde van mn dagen/tijd om daar helemaal heen te gaan. Tsavo is ook al zo'n 4 uur rijden namelijk. Heb nog niks concreets maar we willen 2 a 3 dagen op safari gaan in tsavo en eentje in shimba evt, want dat ligt op n uurtje rijden van het hotel en is natuurlijk ook een stuk kleiner.

We gaan alles met taxis of via excursies doen, hebben geen huurauto tot de beschikking!

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:53

Ja klopt, maasai mara doe je vanuit Nairobi. Wij zijn met een vliegtuig vanaf ukunda naar Nairobi gevlogen, en met de trein van Nairobi terug naar Mombasa. Maar ik had er inderdaad ruuuim de tijd voor, als je maar beperkt tijd heb zou ik inderdaad tsavo doen. Ik vond het zelf ook leuk om met het openbaar vervoer (tuktuks, matatu’s (=een busje) en piki piki (achterop een motor)) te gaan, is wel een hele bijzondere ervaring :p de weg naar shimba hills schijnt mooi te zijn per piki piki (het laatste stuk vanaf ‘de kruising’)

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:30

Als je 2 of 3 dagen hebt voor tsavo zou ik sowieso east en west samen doen. Wij hebben dat indertijd ook in drie dagen gedaan :). Heel mooi park by the way! Kon zeker tippen aan de Masai Mara. Amboseli vonden we wat tegenvallen maar dat was door extreme droogte ook helemaal uitgedroogd toen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:27

Hier vanaf Nairobi Masai Mara en Navaisha gedaan (en daar in de buurt, Hells gate, Rift valley bijv.) Vond het heel bijzonder en wel echt anders dan ZA. De sloppenwijk Kibera heeft ook veel indruk op mij gemaakt.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:49

Kenia! <3

Ik ben er in 2007 met mijn ouders en broertje geweest, en we hebben het er nog regelmatig over!

Wij hadden 3 weken All Incl in Mtwapa. Vanuit Mtwapa hebben we behoorlijk wat excursies gedaan, en deze geboekt bij de Beach Boys op het strand!

Wij hebben toen een 4 daagse safari gedaan naar Tsavo West, Tsavo East en Amboselli.

Ook zijn we een dagje op safari geweest naar Shimba Hills, wat ik echt een absolute aanrader vind! Het park is zo mooi groen, en samen met een ranger zijn we een wandeling gaan maken naar de watervallen! <3

Als het in Kenia eb is dan trekt de zee zo ver weg dat je een wandeling kunt maken over het rif! Wij hebben dit wederom weer met een Beach boy gedaan, hij vertelde zo veel over elk dier dat we zagen, met zoveel enthousiasme!

Ook een dagje Bombasa is zeker een aanrader!

Wij zijn ook nog naar Bombolulu geweest, een bedrijf dat zich inzet voor mensen met lichamelijke beperkingen. Ze maken hier van alles met de hand, ze krijgen uiteraard salaris, onderdak en volgensmij regelde het bedrijf zelfs dat hun kinderen naar school gaan! Naar mijn mening is het echt een bezoek waard!
http://www.apdkbombolulu.org/about/

Oja, en lees zeker het boek de Blanke Masai van Corinne Hofmann voor je naar Kenia gaat!

Veel plezier alvast! Kenia is geweldig <3

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:59

Geen ervaring met all-inresorts daar, wel twee keer op de bonnefooi rondgereisd.
Eerste keer een rondje Kisumu - Kakamega Forest - Kericho - Nakuru - (excursie) Masai Mara - Nakuru - Naivasha/Hell's Gate - Nairobi - Mombasa - Watamu/Mida Creek/Arabuko Sokoke - Malindi - Nairobi. Alles met matatu's/motorbikes gereisd, behalve de trip naar Masai Mara en terug vanuit Nakuru en de bus Nairobi-Mombasa en Malindi-Nairobi (tip: doe vooral die laatste niet in een cheapass nachtbus die bergop vanuit Mombasa niet harder gaat dan de omhoog kruipende vrachtwagens, maar ze desondanks toch inhaalt op stukken zonder extra rijstrook om dat te doen).
Vooral het contrast tussen de kust en het binnenland viel mij toen op. In Mombasa en de kuststreek leek men veel opdringeriger, pusheriger en was de sfeer algeheel minder prettig, hoewel we ook daar nog steeds een prima tijd hebben gehad. Swahili is daar ook voor veel meer mensen de eerste taal, dus als je dat enigszins spreekt, dan helpt dat vast. Ik weet niet hoe de kust ten zuiden van Mombasa is, waar de TS naartoe gaat, maar de mangroves en riffen bij Watamu zijn prachtig, al merk je dat zeker de riffen behoorlijk last hebben van verstoring.

Tweede keer wat minder de gebaande paden/toeristische plaatsen opgezocht en een rondje Kisumu - (via Nakuru) lake Baringo - Kabarnet - Lake Kamnarok - Eldoret - Kakamega Forest (Oudjaarsavond) - Kisumu gedaan.
Vooral Lake Kamnarok was toen nogal een ervaring. Niets geboekt en van plan om vanuit Kabarnet op een dag op en neer te gaan en 's avonds in de stad te slapen. Bleek op de heenweg (aantal uren onverharde weg) onmogelijk te zijn, dus in de pickup daarheen via een local wat geregeld. Bij hem en zijn familie in huis(hut) gegeten en overnacht, en de volgende dag mee rondgeleid bij het meer. Dat bleek iets voller dan normaal, dus uiteindelijk alles gedaan wat ze je vooraf afraden. Op blote voeten wadend door de blubber, wegzakken in olifantensporen en massa's acaciadoorns verzamelen, met niet al te weinig krokodillen in de omgeving en vooral heel veel vogels. Was echt onvergetelijk, maar na afloop waren we gesloopt (shortcut naar de verharde weg door de rivier heen bleek door de regenval geen optie, dus terug achterop de motor) en werden we door iedereen aangestaard alsof we van top tot teen uit modder bestonden (wat dan ook zo was).

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:31

Hoe was het? :) Neem aan dat je inmiddels weer terug bent?
Nog in Shimoni geweest? :D

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:18

Ik ben in mei ongeveer een week in Kenia geweest op een doorreis vanuit Uganda en Rwanda (waar ik woonde).

Wij zijn bij Lake Naivesha (Hells Gate op de fiets & Mt Logonot a, beide erg) geweest, en hebben toen de sneltrein van Nairobi naar Mombasa genomen. Daar 1 nachtje geweest en toen door naar Watamu. Wij hadden veel miezerregen, maar vonden de tempels bij Watamu wel erg mooi. Bij Lake Naivesha kan je ook paardrijden voor niet gek veel geld.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 20:12

Het was heel erg tof! Veel gezien echt een goede vakantie gehad!

Niet naar Shimoni geweest. We konden vanuit het hotel zo het strand op en daar prima snorkelen, dus vond het zonde om er dan veel geld aan uit te geven hihi.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:35

Ohh wat een tof topic! Wij gaan 29 september naar Diani Beach. Ik wil graag een drie daagse safari doen en daarna misschien nog met een boot en naar Shimba hills. Leuk om alle ervaringen te lezen!

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 15:59

berdien85 schreef:
Ohh wat een tof topic! Wij gaan 29 september naar Diani Beach. Ik wil graag een drie daagse safari doen en daarna misschien nog met een boot en naar Shimba hills. Leuk om alle ervaringen te lezen!


Waar wil je heen gaan met de safari?

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:30

Ik heb zitten lezen maar volgens mij is de combinatie Tsavo east en west een aanrader?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 17:36

berdien85 schreef:
Ik heb zitten lezen maar volgens mij is de combinatie Tsavo east en west een aanrader?


Zekers! Daar zijn wij inderdaad ook geweest. Mooi gebiedje! En veel dieren te zien. Is ook nog redelijk aan te rijden vanaf Diani Beach...

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:43

iirrssjjee schreef:
berdien85 schreef:
Ik heb zitten lezen maar volgens mij is de combinatie Tsavo east en west een aanrader?


Zekers! Daar zijn wij inderdaad ook geweest. Mooi gebiedje! En veel dieren te zien. Is ook nog redelijk aan te rijden vanaf Diani Beach...



Oké. Als je nog andere tips hebt houd ik me aanbevolen :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:00

Wat Superleuk dat je naar Kenia gaat die combinatie hoor je inderdaad vaak vanuit Diani, ben er zelf niet geweest maar goede verhalen over gehoord. Wat je ook kunt overwegen is vanuit Ukunda naar Nairobi vliegen en dan naar de Masai Mara, viel mij erg mee hoe duur vliegen was en de safari was echt waanzinnig gaaf. Ik heb safari gedaan met Voluntours, echt een heel leuk bedrijfje met supertoffe gidsen. Ik geloof alleen niet dat zij Tsavo doen

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:00

Heb jij enig idee hoeveel dat kost?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:02

Uhmm volgens mij heb ik 30.000 ksh (zo’n 260eu) betaald voor 3 dagen safari, inclusief verblijf in Nairobi de nacht van tevoren en de nacht achteraf, en inclusief al je eten en je verblijf tijdens de safari enzo

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:48

Ohh jeetje da's zeker niet gek!

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:31

Hebben jullie trouwens de visum daar aangevraagd of nog in Nederland? Ik lees dat het daar goedkoper is?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:55

Mijn vriend en ouders hadden een East Africa Visum. Ik had een all state pass (oid) omdat ik een werkvergunning voor Rwanda had en mocht dus gratis naar binnen :D

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:07

citroen schreef:
Kenia! <3

Ik ben er in 2007 met mijn ouders en broertje geweest, en we hebben het er nog regelmatig over!

Wij hadden 3 weken All Incl in Mtwapa. Vanuit Mtwapa hebben we behoorlijk wat excursies gedaan, en deze geboekt bij de Beach Boys op het strand!

Wij hebben toen een 4 daagse safari gedaan naar Tsavo West, Tsavo East en Amboselli.

Ook zijn we een dagje op safari geweest naar Shimba Hills, wat ik echt een absolute aanrader vind! Het park is zo mooi groen, en samen met een ranger zijn we een wandeling gaan maken naar de watervallen! <3

Als het in Kenia eb is dan trekt de zee zo ver weg dat je een wandeling kunt maken over het rif! Wij hebben dit wederom weer met een Beach boy gedaan, hij vertelde zo veel over elk dier dat we zagen, met zoveel enthousiasme!

Ook een dagje Bombasa is zeker een aanrader!

Wij zijn ook nog naar Bombolulu geweest, een bedrijf dat zich inzet voor mensen met lichamelijke beperkingen. Ze maken hier van alles met de hand, ze krijgen uiteraard salaris, onderdak en volgensmij regelde het bedrijf zelfs dat hun kinderen naar school gaan! Naar mijn mening is het echt een bezoek waard!
http://www.apdkbombolulu.org/about/

Oja, en lees zeker het boek de Blanke Masai van Corinne Hofmann voor je naar Kenia gaat!

Veel plezier alvast! Kenia is geweldig <3

Ja,die Corinne Hoffmann is een Zwitserse die daar kwam als toerist en toen met een Masai trouwde.En later weer scheidde want het viel niet mee. Heel interessant,er is ook een film over.