[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:34

Mooi plaatjes!

Zadel ligt op de fotos nog een flink stuk op de schouder dus moet eigenlijk nog een stuk naar achteren. Ik vrees dat de kans niet zo groot is dat hij erin gaat passen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:29

troi schreef:
Mooi plaatjes!

Zadel ligt op de fotos nog een flink stuk op de schouder dus moet eigenlijk nog een stuk naar achteren. Ik vrees dat de kans niet zo groot is dat hij erin gaat passen..



Groeien doet hij zeker nog wel hoor en hij is al langer (viel mij op toen ik mijn Engels zadel onlangs nog eens erop gooide). Volgens de pagina's waar ik op zit, zal hij zeker tot zijn 7 à 8 blijven groeien. Miserie is alleen dat tegen dan mijn zadel helemaal om zeep is.


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:47

Zo'n butterfly skirt is volgens mij de meest onvoordelige voor een relatief kort paard. En dan ook nog loeizwaar, ik zou verkoop toch mooi blijven overwegen. Het nadeel van zadels is dat ze al bijna gehalveerd zijn in prijs op het moment dat je de winkel verlaat met een nieuwe, zeker die boomzadels.

Qua manen, voor mij zien ze er nog net zo lang uit. Ik heb niet het idee dat ze korter worden.

Lekker grondwerken met plakQuick, klinkt helemaal leuk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:14

Vriend wil dat het zadel blijft, dus moest hij van mij een oplossing zoeken. Zadel gaat een plekje in huis krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:02

Maflinger_S schreef:
Zo'n butterfly skirt is volgens mij de meest onvoordelige voor een relatief kort paard. En dan ook nog loeizwaar, ik zou verkoop toch mooi blijven overwegen. Het nadeel van zadels is dat ze al bijna gehalveerd zijn in prijs op het moment dat je de winkel verlaat met een nieuwe, zeker die boomzadels.

Qua manen, voor mij zien ze er nog net zo lang uit. Ik heb niet het idee dat ze korter worden.

Lekker grondwerken met plakQuick, klinkt helemaal leuk.



Vrees dat dit zadel totaal niets meer waard is nu het beschadigd is. Dus ofwel blijft het een pronkstuk in huis, ofwel groeit hij er nog verder in. Ik zie liever het eerste gebeuren, al vind ik dat dan weer zonde van mijn geld. Maar goed, het ding krijgt een mooi plekje in huis. Ik weet ook niet of Q goed gaat lopen met een bareback. Heb er met mijn pad nog meer 1 keer op gezeten, maar ga hem daar echt niet mee inrijden. Heb geen zin in vliegles! :Y)

Morgen of vrijdag ga ik met mijn pad naar een ruitershop en hoop ik dat ze op basis daarvan mij een geschikte singel voor mijn Engels zadel kunnen mee geven. Ik ga ook braafjes een cap kopen (of ik onthoud mijn maat en bestel iets online als ze mijn smaak niet hebben). Zodra beiden aangekocht zijn, wil ik er nog eens op gaan met mijn zadel. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik erop zat. Plan is om er 1 keertje per maand op te stappen. Nu nog 2 keer opstappen en even zitten. Daarna 2 keer een 5 minuutjes stappen en dan in oktober wanneer hij 3.5 is, wil ik tot aan de heide stappen en terug en dan kom ik er niet meer op tot hij in april 4 is (tenzij maart een mega droge maand is).

Had gisteren ook nog 2 foto's met het zadel verder naar achter (zadel lag een half jaar gelden ook te ver naar voor wegens plaatsgebrek op de rug). Wilde ze eerst niet plaatsen, omdat ze niet zo zuiver zijn, maar ach ja, als je verliefd bent op je paard, is elke foto mooi.

Moet terug oefenen hoe je een paard vast zet. Ik liet Bacardi altijd los staan en ben het knopen verleerd. Krijg je een Quick die zelf maar op stap gaat. :=

Afbeelding

En een zon die roet in het eten gooit net als je ventje er knap bij staat.

Afbeelding

Morgen plek maken in huis voor dit zadel, het zadel op poetsen en een schraagje gaan kopen. En dan moet ik ook nog de tijd vinden om mijn voorraad op te kuisen. Poes moet verhuizen uit het kippenhok, want ik krijg binnenkort 3 brahma kippen. *\o/*

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:39

Het zadel staat hem echt zo goed he, lekker stoer. :D Maar het is niet gezegd dat als het qua lengte gaat passen, het ook effectief goed op zijn rug zal liggen. Ben je van plan om er western mee te gaan rijden later?

Qua lengte van zijn manen lijken ze op de foto's toch niet korter te zijn. :P Maar wie weet knabbelt er iets aan mee. XD
En verder blijft Quick nog altijd even knap he! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:47

Retjethorse schreef:
Het zadel staat hem echt zo goed he, lekker stoer. :D Maar het is niet gezegd dat als het qua lengte gaat passen, het ook effectief goed op zijn rug zal liggen. Ben je van plan om er western mee te gaan rijden later?

Qua lengte van zijn manen lijken ze op de foto's toch niet korter te zijn. :P Maar wie weet knabbelt er iets aan mee. XD
En verder blijft Quick nog altijd even knap he! <3



Ik ga gewoon over de heide met hem ronddolen en vind zo'n westernzadel gewoon stoer. Hoeft voor mij niet dit zadel te zijn, heb al prachtige boomloze exemplaren gezien. :Y)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:50

Westernzadels zijn inderdaad stoer he! Ik vind ze er ook zo leuk uitzien :D En ze zien er lekker comfortabel uit ook. :P

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:05

Te zijner tijd voor een boomloze roundskirt gaan kijken. Bob Marshall, Freemax, Barefoot.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:28

Maflinger_S schreef:
Te zijner tijd voor een boomloze roundskirt gaan kijken. Bob Marshall, Freemax, Barefoot.


Heb mijn oog al op de zadels van F.R.A. laten vallen en die komen ook aan huis passen. :-)

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:31

Goed, vandaag was het shop dag.
Een cap voor mij
Afbeelding

Een singel voor Quick
Afbeelding

Even samen poseren, enfin, poging tot.
Afbeelding

En dan voor de 2de keer op Quick, die zich braaf naast het trapje liet parkeren.
Oortjes naar voor, heel de familie samen
Afbeelding

Lekker knuffelen

Afbeelding

Fier op mijn jonkie
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:21

O ja, F.R.A., dat had je al geschreven. Dat merk ken ik wel maar ik heb er geen zadel van. Zo lang je voor een behoorlijk merk gaat en het laat passen, kan er volgens mij niet zo veel mis gaan. Leuke foto's op je Quickje. Gezellig ook dat de hele paardenfamilie mee doet. De cap en je shirt kleuren mooi bij je paard en zijn touwhalster. Volgens mij hebben wij dezelfde voorkleuren... :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:34

Maflinger_S schreef:
O ja, F.R.A., dat had je al geschreven. Dat merk ken ik wel maar ik heb er geen zadel van. Zo lang je voor een behoorlijk merk gaat en het laat passen, kan er volgens mij niet zo veel mis gaan. Leuke foto's op je Quickje. Gezellig ook dat de hele paardenfamilie mee doet. De cap en je shirt kleuren mooi bij je paard en zijn touwhalster. Volgens mij hebben wij dezelfde voorkleuren... :D


Mijn shirt is toeval, al hou ik wel van die kleur. Misschien moet ik echt wel meer spullen in die tint kopen.

Had vandaag een oproep geplaatst in een gangenpaarden groep en ik heb er fijne mensen getroffen. Ik mag met een groep mee op buitenrit. 10 juni hebben we afgesproken.

Op Quick zitten voelt trouwens super fijn aan. Denk dat Bacardi zich af vraagt wat ik op Quick doe en er vooral voor wil zorgen dat me niets overkomt. Bacardi is altijd al heel beschermend geweest.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:46

Ja de cap is binnen! :D
Leuke foto's hoor! Vooral die waar je op Quick zit met de oortjes naar voor, heerlijk!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:59

Die buitenrit op 10 juni klinkt helemaal leuk. Mooi voorproefje.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:44

Maflinger_S schreef:
Die buitenrit op 10 juni klinkt helemaal leuk. Mooi voorproefje.


Als het me bevalt, kan ik meer mee. Ze vertrekken in Houthalen, is vlakbij, dus ik zou ook mee kunnen als Quick zijn km aan kan.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:56

Heerlijk als je met zo'n clubje mee kan! :D En 10 juni is niet lang meer!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:11

Willen we uiteraard wel een verslag van de rit.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:54

Een verslag? En ik die dacht dat ik geen verslagen ging moeten schrijven, lol. Zal voor jullie een extraatje doen, haha.

Wat een dag vandaag. Eerst vind ik een groep waarmee ik op buitenrit kan en nu heb ik mogelijks ook een meid gevonden die mijn shet als verzorgpaard wil

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:17

Net een leuke chat gehad met de moeder van het meisje dat me gisteren via fb benaderd heeft. Ze komen morgen kennis maken. Als het klikt, heb ik een verzorgster voor Macho. Wil Quick zelf opleiden, maar er het meisje mag hem van mij ook wel lekker vertroetelen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:42

Hopelijk klikt het tussen die 2 en laat Macho zich van zijn beste kant zien! :D

Hoe gaat het eigenlijk met Bacardi ondertussen? Zie je iets van resultaat met die nieuwe medicatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:57

Retjethorse schreef:
Hopelijk klikt het tussen die 2 en laat Macho zich van zijn beste kant zien! :D

Hoe gaat het eigenlijk met Bacardi ondertussen? Zie je iets van resultaat met die nieuwe medicatie?



Hij wil nog steeds niet door het natte bos komen als ik hem roep, maar komt wel uit zichzelf op stal. Gek beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:42

Denk dat mijn verzorgster blij is met haar nieuwe verzorgpony. :-)

Afbeelding

Afbeelding

Quick is echt een bemoeial, haha, ze heeft haar handen vol met hem als ze met Macho bezig is.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:54

Denk je dat ze blij is? Ik weet het nog niet hoor... Het ziet er niet overtuigend uit. >;) :')
Quick wilt ook aandacht natuurlijk. _O-

Edit: zie ik nu goed dat Macho een palmboom heeft als voorpluk??? <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:57

Retjethorse schreef:
Denk je dat ze blij is? Ik weet het nog niet hoor... Het ziet er niet overtuigend uit. >;) :')
Quick wilt ook aandacht natuurlijk. _O-

Edit: zie ik nu goed dat Macho een palmboom heeft als voorpluk??? <<)


Yep, Macho heeft een palmboom aangemeten gekregen. :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Pantykous, Willemiens en 66 bezoekers