[Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

[Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:33

Goedemorgen bokkers!

Voor het afronden van mijn Msc Marketing doe ik onderzoek naar boodschappende Nederlanders.

Weten jullie al wat jullie gaan eten? Een lekker crispy dessert waar je je vingers bij aflikt of toch een lasagne met kip, pesto en courgette?

Zo niet, mocht je inspiratie nodig hebben en tevens je karma punten voor vandaag willen innen vraag ik jullie graag om een kijkje te nemen in mijn eigen gecreërde online supermarkt <3 Help a lady out

https://vuamsterdam.eu.qualtrics.com/jf ... agONxY4FX7

Iedereen mag meedoen van jong tot oud, delen van de link naar familie en vrienden zou heel TOF zijn!!
Resultaten worden daadwerkelijk voorgelegd aan diverse retailers! Mochten jullie het willen invullen, dan ben ik jullie hartstikke dankbaar!

Doe je boodschappen en maak kans op één van de drie bol.com cadeaubonnen ter waarde van €10,-

Disclaimer; Graag enkel op de computer invullen (dus niet via smartphone).

Veel shop plezier -O-

Afbeelding

Ps: De andere topics met enquêtes zijn door mij ingevuld.
Laatst bijgewerkt door SasSalinero op 28-05-18 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:46

Ingevuld. Het lastige is wel: ik let zelf wel op mijn suiker/calorie inname, maar mijn vriend drinkt bv wel graag cola. Dus ik denk dat dat de resultaten wel wat vertroebeld.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:52

Zo ingevuld. Nu eten wij veganistisch en drinken wij geen frisdrank. Dus niet echt een doorsnee Hollands dieet maar hopelijk heb je er iets aan.

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:56

Super tof! @Iris82 dat maakt het deste interessanter :D, dan ga je dus rekening houden met andere wensen en toch andere keuzes maken! Hartstikke bedankt!

@Selka; Het mooie vind ik aan dit onderzoek is dat het geheel persoonsgebonden is en iedereen in Nederland deel mag nemen, hollands dieet of niet! Als jij geen frisdrank wilt kopen dan doe je dat niet, net zoals in een fysieke supermarkt *\o/* *\o/* Zelf ben ik er ook niet van overigens high five haha

Vandaar dat je afdelingen ook helemaal leeg kunt laten :D

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:01

Ingevuld, maar deze supermarkt houdt geen rekening met voedsel intolerantie zoals coeliakie en lactose intolerantie, dus ik zou er niet gauw shoppen ;). Ik snap dat je niet met alles rekening kunt houden in een enquête, maar bij online winkelen zou ik het erg fijn vinden om bv mbv symbooltjes gelijk te kunnen zien of iets glutenvrij is.

De AH heeft op de site voor glutenvrij en lactose vrij aparte secties onde het kopje bewuste voeding (of zoiets) waar in elk geval alle producten van merken die zich daarop richten in staan. En verder is het bijna overal toch echt per product kijken of er iets in zit wat je niet mag hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:09

Ingevuld alleen ik loop tegen een aantal dingen aan. Ik heb een stevige voedselallergie en kan zo dus niet zien wat de ingredienten zijn. Heb dus alleen de dingen aangeklikt waarvan ik weet dat ik ze mag hebben. Alleen de hagelslag dus wel de melk optie aangeklikt wetende dat ik die niet mag hebben. Ben een pure hagelslag liefhebber hihi

Alleen aan melkvrije alternatieven kwa toetje ed staat er niks tussen. Ook bij de tomatensaus alleen kant en klaar terwijl bij de groentes zit een mooie hoeveelheid voor verse saus maar dan de optie alleen gezeefde tomaten die staat er weer niet bij. Wel de ketchup.

En kwa vlees helaas geen biologische optie ertussen. Idem voor het beleg.

En de ontbijtkoek als ongezonde optie. Juist vanwege het nagenoeg ontbreken van vet is dit in veel,dieten inclusief ziekenhuis dietist juist iets wat als extra gegeten kan worden.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:14

Ik heb dezelfde opmerking als Annick, want ik doe ook vaak boodschappen voor mijn broertje met coeliakie :j

Verder ingevuld!

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:21

Ik heb 'm ingevuld naar mijn huidige lifestyle, met wat Nederlandse (ongezondere?) producten die hier in Zweden niet te krijgen zijn. Krentenbollen en hagelslag :):) Mijn complimenten voor de mooi weergeven enquete!

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 10:38

Annick75 schreef:
Ingevuld, maar deze supermarkt houdt geen rekening met voedsel intolerantie zoals coeliakie en lactose intolerantie, dus ik zou er niet gauw shoppen ;). Ik snap dat je niet met alles rekening kunt houden in een enquête, maar bij online winkelen zou ik het erg fijn vinden om bv mbv symbooltjes gelijk te kunnen zien of iets glutenvrij is.

De AH heeft op de site voor glutenvrij en lactose vrij aparte secties onde het kopje bewuste voeding (of zoiets) waar in elk geval alle producten van merken die zich daarop richten in staan. En verder is het bijna overal toch echt per product kijken of er iets in zit wat je niet mag hebben.


Morning Annick! Ja helemaal mee eens. Vind het zelf ook heel jammer om het net niet helemaal WAUW te kunnen maken. Ben verhinderd om alles qua intoleranties mee te nemen, aangezien het anders te omslachtig wordt helaas. Ben erg perfectionistisch dus dat deed me wel pijn ook hahahha

Wat ik ga doen is je feedback zeker meenemen in de uitwerking van de gegevens als limitaties !! :Y) :Y) :Y) Heel erg bedankt heel waardevol

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 10:41

karuna schreef:
Ingevuld alleen ik loop tegen een aantal dingen aan. Ik heb een stevige voedselallergie en kan zo dus niet zien wat de ingredienten zijn. Heb dus alleen de dingen aangeklikt waarvan ik weet dat ik ze mag hebben. Alleen de hagelslag dus wel de melk optie aangeklikt wetende dat ik die niet mag hebben. Ben een pure hagelslag liefhebber hihi

Alleen aan melkvrije alternatieven kwa toetje ed staat er niks tussen. Ook bij de tomatensaus alleen kant en klaar terwijl bij de groentes zit een mooie hoeveelheid voor verse saus maar dan de optie alleen gezeefde tomaten die staat er weer niet bij. Wel de ketchup.

En kwa vlees helaas geen biologische optie ertussen. Idem voor het beleg.

En de ontbijtkoek als ongezonde optie. Juist vanwege het nagenoeg ontbreken van vet is dit in veel,dieten inclusief ziekenhuis dietist juist iets wat als extra gegeten kan worden.


Dankjewel voor je reactie Karuna. Helemaal mee eens, helaas geld hier hetzelfde wat ik ook aangaf bij Annick. In dit beperkte assortiment is het verdomde lastig ieders wensen terug te laten komen :( Neem de feedback zeker mee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:49

Ik mis ivm intoleranties ook de etiketten. Dat je in 1 oogopslag kan zien wat er aan kcal in zit vind ik dan wel weer fijn.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:55

Ingevuld. Alleen let ik tijdens het boodschappen doen juist op herkomst van de producten (keurmerken; beter leven etc) dus ik heb weinig producten kunnen kiezen :)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:56

Ik vind het altijd wel grappig wat mensen ongezond en gezond noemen.
Soms zie ik heel een titel ergens verschijnen van een artikel over "gezonde" voeding, en klik ik daar heel enthousiast op, valt bijna altijd tegen.
Voor mij is gezond niet calorie-arm, zeker ook niet vetarm, misschien dat dit gezonde artikelen zijn voor mensen met (aanleg voor) overgewicht.
Maar als actief iemand die niet snel dik wordt eindelijk op een normaler BMI, zodat je geen opmerkingen krijgt hoe mager je bent is gezond iets heel anders.

Overigens is de reden dat ik nooit online bij de supermarkt koop is dat bij ons niet bezorgt wordt :7

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:57

Ingevuld, al eet ik koolhydraatarm en dat maakt het wel lastig winkelen in deze winkel.
Verder eet mijn vriend alles dus dat maakt het shoppen voor 2 wel geinig.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:11

Ik heb hem ingevuld. Ik denk dat ik behoorlijk doorsnee boodschappen doe maar veel producten kon ik niet aanklikken om dat ik die producten dan weer nooit koop.
Alleen vrijwel alle groente en fruit heb ik aangeklikt :')

Maar kant en klaar pizza's, pastasauzen, kant en klaar maaltijden en koekjes koop ik vrijwel nooit.

Maar niet omdat ik een bepaald dieet volg...vind het gewoon niet lekker.
Oh en vlees koop ik nooit in de supermarket. Nou nooit...maar geen biefstuk bijvoorbeeld. Datr altijd bij de slager in het dorp.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:11

kcal, en vet vind ik eigenlijk helemaal niet boeiend. Ik probeer gewoon voldoende groente en weinig vlees en zuivel naar binnen te werken en de rest zie ik wel.
In de tijd dat ik veganistisch at werd ik wel horendol van het verstopte vlees wat je enkel in de kleine lettertjes kon vinden op de etiketten (op de gekste producten, cup a soup met "ham" zat geen vlees in en "mosterd" ineens wel). Misschien niet iets om op de hoofdpagina te zetten maar verduidelijken op de productpagina zou fijn zijn.

Wil zelf graag online boodschappen gaan doen maar hier in de omgeving kan dat niet :+

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:13

heb hem ook ingevuld. Eet nogal selectief (vooral pure producten, weinig suikers en veel groente eieren soms wat vlees of de vegetarische vervangers. )

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

Azmay schreef:
op de gekste producten, cup a soup met "ham" zat geen vlees in en "mosterd" ineens wel


:? huh

Das raarrrrr

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

NatasjavE schreef:
Azmay schreef:
op de gekste producten, cup a soup met "ham" zat geen vlees in en "mosterd" ineens wel


:? huh


Kan ook net iets anders zijn geweest hoor, maar waren verschillende smaken die letterlijk een vleessoort in de naam hadden maar vegetarisch waren :')

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:19

SusanH schreef:
Ik mis ivm intoleranties ook de etiketten. Dat je in 1 oogopslag kan zien wat er aan kcal in zit vind ik dan wel weer fijn.


Ja fijn he!! dat mis ik persoonlijk zelf altijd

mystery1980 schreef:
heb hem ook ingevuld. Eet nogal selectief (vooral pure producten, weinig suikers en veel groente eieren soms wat vlees of de vegetarische vervangers. )


High five! verstandige keuze haha :Y)

Azmay schreef:
kcal, en vet vind ik eigenlijk helemaal niet boeiend. Ik probeer gewoon voldoende groente en weinig vlees en zuivel naar binnen te werken en de rest zie ik wel.
In de tijd dat ik veganistisch at werd ik wel horendol van het verstopte vlees wat je enkel in de kleine lettertjes kon vinden op de etiketten (op de gekste producten, cup a soup met "ham" zat geen vlees in en "mosterd" ineens wel). Misschien niet iets om op de hoofdpagina te zetten maar verduidelijken op de productpagina zou fijn zijn.

Wil zelf graag online boodschappen gaan doen maar hier in de omgeving kan dat niet :+


huh daar heb ik nog nooit van gehoord maar het zal me niets verbazen wat ze allemaal bedenken hahaha. Overigens zal het niet lang meer duren voor ook jij gemakkelijk en snel online boodschappen thuis hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:23

Ik heb hem ook ingevuld. Vond het erg interessant, maar ik ben vooral benieuwd waar je onderscheid tussen gezond/ongezonde producten vandaan komt. Vond dat vooral opvallend bij de diepvriesproducten waar een pizza pollo als 'gezond' aangemerkt stond en een pizza salami als ongezond terwijl pollo per 100g 213 kcal heeft en salami 273. Ja, het is een verschil, maar niet zo denderend dat het het verschil tussen gezond of ongezond gaat maken lijkt mij.

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:41

Emmaa_ schreef:
Ik heb hem ook ingevuld. Vond het erg interessant, maar ik ben vooral benieuwd waar je onderscheid tussen gezond/ongezonde producten vandaan komt. Vond dat vooral opvallend bij de diepvriesproducten waar een pizza pollo als 'gezond' aangemerkt stond en een pizza salami als ongezond terwijl pollo per 100g 213 kcal heeft en salami 273. Ja, het is een verschil, maar niet zo denderend dat het het verschil tussen gezond of ongezond gaat maken lijkt mij.


Hee emma! Goede vraag. Verschillen zijn voornamelijk gebaseerd op verzadigde vetzuren, sodium, suikers en vezels. Als ze tegen elkaar afspiegeld is de pollo gezonder :) Het blijft een onderzoek he ;)

Anoniem

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:46

Het was ook een vraag uit pure interesse hoor! Ben altijd wel benieuwd hoe het onderscheid tussen gezond en ongezond ingericht wordt, niet alleen hier maar überhaupt.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:54

Ik mis de diepvries groente, of heb ik niet goed gekeken?

Verder mis ik een stukje waar je feedback kan geven, los van dit topic dan. ;-)

succes verder!

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:59

fohadie schreef:
Ik mis de diepvries groente, of heb ik niet goed gekeken?

Verder mis ik een stukje waar je feedback kan geven, los van dit topic dan. ;-)

succes verder!



Hee fohadie, hij stond er zeker in! In de diepvries afdeling onder de naam; Gemengde groeten Vriesvers 750gr _/-\o_ _/-\o_