Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:49

Al jaren droom ik van een trektocht met pony-lief, maar het is er nog nooit van gekomen.
De bedoeling was onder het zadel, maar gezien ik momenteel niet meer rij dacht ik: waarom niet al wandelend? Is ook gezellig.

Het gezelschap: [***], een 22-jarige New Forest.
Afbeelding

Sinds januari zijn we gestart met wandelen en hebben we samen 211 km afgelegd.
De laatste tijd is het serieus wat geminderd, dus ik wil er vanaf nu weer meer werk van maken.
Onze langste afstand tot nu toe is 12.5 km, dus er is nog wel wat werk aan de winkel...
Ondertussen kunnen we wel met een gemiddelde van 5 km/u stappen en loopt pony gezellig naast mij.
Is ook wel fijner dan aan 4 km/u je pony achter je aan moeten slepen :')

Dus er zit wel vooruitgang in de zaak, alleen de afstanden moeten we nog aan werken.
Dit wil ik vanaf nu gaan opbouwen. Iemand hier nog tips/ideeën voor?
Groot nadeel in de training is dat ik heel onregelmatig werk en dus niet op vaste dagen kan wandelen.

In ieder geval is mijn doel voorlopig om eind september/begin oktober de (mini)trektocht te doen.
Wil er voorlopig een 2-daagse van maken, om te zien hoe het loopt en ook hoe de achterblijver reageert.

Ik heb op dit moment volgende routes staan:

Dag 1 - 15 km - Middagpauze tussen 8 & 9 km
Afbeelding

Dag 2 - 17 km - Middagpauze tussen 9 & 10 km
Afbeelding

Kan het eventueel ook omdraaien (heb liever dag 2 wat korter) maar dan moet ik even zien welke dagen ik kan gaan.
Je kan namelijk op de pauzeplaats van dag 2 enorm lekkere pannenkoeken eten, maar enkel op zondag.
Dus wil daar wel graag op zondag passeren :9
Overnachting heb ik ook al bekeken, dat moet in principe wel in orde komen, maar is voor later.
Eerst maar eens zorgen dat we de afstanden kunnen verwerken.

Zo zal het eruit zien, met waarschijnlijk iets meer bepakking, haha.
Afbeelding

Ben benieuwd of het ons gaat lukken, wil er in ieder geval naartoe werken en dat is ook al leuk op zich.
Tips & tricks en dingen die ik niet moet vergeten zijn zeker welkom, gaandeweg zal ik ook nog wel vragen hebben...

We beginnen klein, maar als dit goed bevalt gaan we verder, want stiekem wil ik toch wel een weekje ofzo rondtrekken <3


Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:51

Wat leuk! Op naar Santiago de C :))

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:58

Super leuk [***], tof idee!

Anoniem

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:22

Haha Amalarab, béétje ambitieus maar :))
Zal al blij zij als we dit plan tot een goed einde kunnen brengen..

Dank je Jayko.
Misschien helpt het op deze manier wel voor de motivatie, wat extra tips en info is altijd fijn en een doel om naartoe te werken ook ;)

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:56

Super leuk, tips heb ik niet maar ik zal je zeker aanmoedigen met dit toffe idee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:44

Ga vanavond even kijken voor een klein verslagje van gisteren maar wilde even raad vragen... Ik wil graag deze zadeltassen kopen: https://www.bokt.nl/markt/ad/471609/van-alles

Vind ze er wel goed uitzien, zijn waterdicht en kan denk ik net wat meer in dan in wat ik nu heb (al wil ik de drinkfleshouder wel houden en nog eentje extra). Het enige waar ik aan twijfel is of dat makkelijk aan een longeersingel te bevestigen is en hoe dan.

Iemand toevallig ervaring, tips of ideeën?

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:55

Wat super leuk om te doen.
Ik heb een paar jaar geleden een trektocht (onder het zadel) met 3 stalgenoten gedaan.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar wij hadden van te voren bij onze 2 logeer adressen onze spullen gebracht, samen met voeding voor de paarden. Het enige wat wij onderweg mee hadden was een jas, ehbo kit, hoevenkrabber, halster + touw (maar die heb jij sowieso al om) en 2 flesjes drinken per persoon. De zadeltassen die ik heb kan je ook aan een longeersingel bevestigen. Wordt bij mij vastgemaakt aan de achter ringen op het zadel, dus zelfde principe.

Ik ga jullie in ieder geval volgen.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:02

Even een stipje, want..superleuk!
Ik zou dit ook graag nog eens doen met mijn pony'tje (89cm). Voor de sulky leggen we lange afstanden af, aan de hand kunnen we nog groeien.

Ik heb geen tips, maar lees gewoon lekker mee. Succes met de voorbereidingen en de voorpret - ook al is het nog ver weg :)

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:05

Welkom beiden!
Ivm de overnachting is het inderdaad de bedoeling om op voorhand alles te brengen (of het thuisfront in te schakelen O:) ) maar wil toch graag onderweg ook wat dingen bij de hand hebben. Moet nog eens een lijstje maken en even informeren bij de overnachtingsplek maar dat zal wel geen probleem zijn.

Er zal inderdaad wel bevestigingsmogelijkheid zijn bij de tassen maar omdat het voor een zadel bedoelt is weet ik niet of dat op een handige hoogte zit of niet. Maar dat zal ik dan wel ontdekken :+


Leuk Bix! Lijkt me ook gezellig met zo'n kleintje op pad, en wandelen is gewoon super leuk dus gewoon doen. We hebben ook een wandeltopic hier op BRT lopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:02

Bij deze even een kleine update, eergisteren zo een enorm fijne wandeling gehad <3

Afbeelding

Deze afstand x3 en we komen er wel 8-)

Het weer zat ook geweldig mee...
Afbeelding

En [***] liep als een zonnetje _O-

Gelukkig geen echt onweer gehad, alleen wat gerommel rond ons en wat vochtigheid, maar het was eigenlijk raar genoeg heel aangenaam. Het bos rook zo fris en [***] was helemaal happy. Het is wel duidelijk dat hij op andere (mooi weer) momenten toch nog last heeft van zijn hooikoorts, al gaat het wel een stuk beter dan anders sinds de medicatie.

Wat beeldmateriaal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voor wie ons nog niet kent wat bewegend beeld :)




Gisteren na het werk nog een klein rondje gaan doen, toen was het enthousiasme een stuk minder. Maar kan dat wel begrijpen, ik kom dan altijd rond voertijd en heb eerst gevoerd en alles in orde gemaakt en daarna hem uit de paddock gehaald (hij was ongeveer halverwege zijn pulp op dat moment) en ja, dat is niet zo fijn natuurlijk :P Doe het eigenlijk ook nooit dus hopelijk is het gewoon even wennen, want wil het wel vaker gaan doen in de voorbereiding 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:56

Heb intussen even zitten kijken naar de overnachtingsplek en een mailtje die kant uit gedaan met wat vragen.


Denk dat dit het grootste "probleem" gaat worden van de hele onderneming. Hoe regel je een goede overnachtingsplek voor een pony die vanalles en nog wat heeft? Ik zit er toch wat mee ...

1. Bagage?
Zowel voor mij als nodige dingen voor de pony. Op voorhand langs brengen lijkt mij het makkelijkst, wordt dat veel gedaan? Staan je spullen daar op een vreemde plaats bij vreemde mensen..

2. Op stal of in de weide?
In de weide is handiger vanwege het kunnen bewegen, maar je bent wel op een vreemde plaats. Hoe reageert pony daarop en dan 's nachts... Misschien is een stal 'veiliger'? Maar gaat die dan niet stijf zijn de volgende dag?

Daarnaast heeft de pony een gras/suiker-allergie, dus hem zomaar een hele avond/nacht op een weide zetten weet ik niet of dat zo gezond gaat zijn. Hoewel het dan wel al einde grasseizoen is en hij heeft een aantal uur beweging gehad dus misschien valt het wel mee?

3. Het voer?
Eigen krachtvoer = bietenpulp; moet weken. Eventueel kan ik, omdat het maar 1 dag is, dit de avond op voorhand doen (als ik dan alles kan brengen) om de volgende avond te voeren, maar dat is dan wel op het randje en als het erg warm weer zou zijn waarschijnlijk niet zo handig.

En dan het hooi. Zit bij de overnachting, maar wat voor hooi is het? Pony is gevoelig voor stof en suikers, voordroog doet hij het minder op, maar misschien is dat voor éénmalig geen probleem?



Dit dan naast de gewone bedenkingen over het ergens alleen zijn waar je niks of niemand kent, maar dat zal waarschijnlijk wel loslopen. Zit te denken of ik niet een te complexe pony hebt voor dit soort ondernemingen :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:05

Ik vind dat je een leuk plan hebt :) Wil zoiets ook nog een keer met mijn / onze pony's doen, maar zit een beetje met dezelfde issues als jij wat betreft bagage (ik heb geen zin om met alle meuk te moeten slepen; mijn ruin zou wat kunnen dragen, mijn merrie niet ivm artrose), huisvesting van de pony's en idd voer.

Wij zijn nu voor het derde jaar op vakantie geweest naar Drenthe. De pony's staan daar in een paddock met uitloopstal, eigenlijk wat ze gewend zijn, maar kleiner. Alleen een stal willen we niet omdat ze dat niet gewend zijn, maar ook omdat we willen dat ze blijven bewegen als we een dagtocht gereden hebben.
Op de wei willen we eigenlijk niet; ze zijn wat gevoelig op gras en mijn ruin op verandering daarvan. Ons gras is op zandgrond en lang niet bemest, maar wordt wel dagelijks de mest verwijderd. Dat weet je bij anderen nooit zeker, net als de voedingswaarde in dat gras.

Hooi nemen we deels mee; we berekenen wat ze ongeveer aan hooi gaan eten en nemen ca de helft van dat gewicht mee. De rest hebben ze op het vakantieadres; inmiddels weten we dat dat goed hooi is.

Voer nemen we ook zelf mee. Ik zou met de bietenpulp dan zo doen dat je dat op de ochtend van vertrek klaar zet op je overnachtingsplek (dus dan het water erbij gieten) of aan de mensen daar vragen of ze de pulp in het water willen gooien (van te voren afgepaste hoeveelheden klaarzetten). Als het niet te warm is, kun je het best een dag van te voren doen, trouwens. Dan kun je dus vlak voor vertrek de bietenpulp klaar zetten voor na terugkomst.

Oy with the poodles, already

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:06

Speedibeet is bietenpulp die maar tien minuten hoeft te weken.
Als hij zo slecht tegen gras kan zou ik toch stal overwegen als er geen paddock is. Dan 's ochtends even los op de wei of vast tien minuutjes losstappen voordat je echt op pad gaat tegen stijfheid?


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:09

Mocht ik trouwens een trektocht gaan doen, zou ik op dag 0 langs alle adressen gaan om daar eten / drinken, kleding, hooi en voer (dagporties) te brengen, dan gaan lopen op dag 1 en na de laatste dag weer langs alle adressen om alles op te halen.

Oy with the poodles, already

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:15

Ik ga eens kijken naar Speedibeet maar ik wil liever niet teveel in het voer veranderen want ik heb hem eindelijk eens jeukvrij en mooi in model :+ Het is alleen een beetje gedoe, dat is dan wel jammer.

Het is een beetje kijken wat kan denk ik, ik heb ook geen idee wat er in deze streek gebruikelijk is. De logies hier zijn wel voorzien op paarden, maar denk vooral op mensen die met de trailer komen en dan x aantal dagen blijven en van daaruit ritten maken. Hoe het zit met (door)trekkende mensen weet ik niet. Maar ga zien wat ze als reactie zeggen, moest het echt niet lukken zoals ik in gedachte heb kan ik altijd kijken voor een andere plek/route, al is er niet zo heel veel keuze in de directe omgeving.

Misschien dat ik inderdaad kan kijken voor de nacht op stal, maar bv. na aankomst of 's morgens even een tijdje op de weide ofzo .. Een beetje gras kan hij wel verdragen (hoop ik, want daar reken ik ook op voor tijdens de pauzes, voorlopig gaat dat goed) maar een hele avond/nacht doorbunkeren denk ik niet dat goed komt.

Hoe zou het zitten als ze zeggen een kale weide te hebben? Want kort gras is ook niet goed .. maar zou dat in september/oktober nog veel verschil maken of kan je het als paddock beschouwen?


Zo zou het meest ideale scenario zijn Hilary :j Maar ik heb geen idee of dat hier gebruikelijk is zoals gezegd. En dan moet je toch een basispakketje zelf meenemen, want zoveel tandenborstels heb ik niet :') Gelukkig maar dat ik dinsdag grotere (hoop ik, haha) zadeltassen ga halen...

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:35

[***] schreef:
Heb intussen even zitten kijken naar de overnachtingsplek en een mailtje die kant uit gedaan met wat vragen.


Denk dat dit het grootste "probleem" gaat worden van de hele onderneming. Hoe regel je een goede overnachtingsplek voor een pony die vanalles en nog wat heeft? Ik zit er toch wat mee ...

1. Bagage?
Zowel voor mij als nodige dingen voor de pony. Op voorhand langs brengen lijkt mij het makkelijkst, wordt dat veel gedaan? Staan je spullen daar op een vreemde plaats bij vreemde mensen..

2. Op stal of in de weide?
In de weide is handiger vanwege het kunnen bewegen, maar je bent wel op een vreemde plaats. Hoe reageert pony daarop en dan 's nachts... Misschien is een stal 'veiliger'? Maar gaat die dan niet stijf zijn de volgende dag?

Daarnaast heeft de pony een gras/suiker-allergie, dus hem zomaar een hele avond/nacht op een weide zetten weet ik niet of dat zo gezond gaat zijn. Hoewel het dan wel al einde grasseizoen is en hij heeft een aantal uur beweging gehad dus misschien valt het wel mee?

3. Het voer?
Eigen krachtvoer = bietenpulp; moet weken. Eventueel kan ik, omdat het maar 1 dag is, dit de avond op voorhand doen (als ik dan alles kan brengen) om de volgende avond te voeren, maar dat is dan wel op het randje en als het erg warm weer zou zijn waarschijnlijk niet zo handig.

En dan het hooi. Zit bij de overnachting, maar wat voor hooi is het? Pony is gevoelig voor stof en suikers, voordroog doet hij het minder op, maar misschien is dat voor éénmalig geen probleem?



Dit dan naast de gewone bedenkingen over het ergens alleen zijn waar je niks of niemand kent, maar dat zal waarschijnlijk wel loslopen. Zit te denken of ik niet een te complexe pony hebt voor dit soort ondernemingen :=

1. Het komt voor, ja en dan nog, als dat jouw oplossing is, is het de manier die jij kiest. Wat wij in zo'n geval doen is een auto met spullen op de eindbestemming neerzetten.

2. Weide. Altijd!
Tenzij je serieuze, medische, redenen hebt of als de wei echt bloedlink is, zet je je paard niet op stal.
In jouw geval en indien beschikbaar is de paddock een goed alternatief. Beweging is de beste remedie om problemen te voorkomen.

3. Voer waar mogelijk niet aanpassen in jouw geval. Gewoon klaar maken en brengen (of daar klaarmaken als je alle spullen daar toch al brengt.
Voordroog vermijden indien mogelijk. Desnoods wat eigen hooi meenemen en mengen met voordroog. Als je daar bent om dingen af te spreken is controle van het beschikbare ruwvoer een van je actiepunten.

Daarnaast: let heel goed op wat je meeneemt, wat je gebruikt (en wat je dus zinloos meegezeuld hebt) en waar je op mis grijpt.

En tot slot: it all depends.... er zijn geen heilige oplossingen en wat voor mij een geweldige aanpak is, kan voor jou volstrekt waardeloos zijn. Neem dus niet alles klakkeloos aan maar denk erover na en bepaal hoe zinvol het je lijkt in jouw situatie. Fouten maak je toch wel. Geeft niks, zolang je er maar van wil leren.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:38

Speedibeet is wel een goede :j Dat is in ieder geval al een oplossing. Is gewone pulp, minder dan 10% suiker en de aanbevolen hoeveelheid is hetzelfde als ik nu geef dus ideaal. Dan kan ik deze in een emmer op voorhand meenemen en als ik aankom klaarmaken en dan daarna geven, dan heeft het waarschijnlijk wel minstens een uur kunnen staan.


Had vandaag nog een grappig momentje, het leek mij niet leuk voor de pony om te gaan wandelen (had er zelf ook niet zo'n zin in met de warmte en het feit dat ik uit nachtdienst kwam) met heel z'n hooikoorts en noem maar op dus ik dacht het leuk te houden en stukje te wandelen naar de weides, hem daar laten grazen en weer terug. Dan moet je dus even het erf af op straat, en na 20m naar rechts het veld in. [***] liep aan mijn rechterkant dus hij moest eerst het pad indraaien, maar meneer liep resoluut rechtdoor en was zeer zelfzeker. Meneer wilde duidelijk wel gaan wandelen :')

Dus hebben we maar een mini-rondje gedaan en zijn we grasjes gaan stelen onder de brug, daar was lekker schaduw. Moet wel zeggen dat hij, tegen alle verwachtingen in, blijkbaar helemaal geen last had van zijn hooikoorts. Hij was fris en fruitig, had een behoorlijk tempo op en heeft totaal niet geschud onderweg. Na op het einde van de wandeling nog even aan de weide wat gegraasd te hebben had hij wel eens heel erg jeuk aan zijn neus, maar voor de rest voelde hij zich helemaal prima. Heb vorige donderdag de dosis wat verhoogd van de cetirizine, moet zeggen dat het toch echt wel z'n ding lijkt te doen ...




Dank je ikke, het maakt het hier inderdaad niet makkelijker door de "problemen" die de pony heeft. Dus het is even kijken wat mogelijk is, maar we hebben nog even tijd 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:44

Net bericht gehad van de eventuele overnachtingsplek.
Bagage op voorhand brengen is mogelijk, eten kan geweekt worden (maar is in principe dan niet nodig als ik de Speedibeet neem), pony kan op een paddock met droog hooi. Weet nu alleen niet of er op die paddock ook een schuilstal staat .. het zou maar de hele nacht regenen denk ik dan ... Pony is niet van suiker maar wel al ouder en een beetje verwend :+

Er mogen trouwens ook honden mee, dus misschien kan ik het thuisfront inschakelen om gezellig ergens anders te slapen.. kunnen ze meteen de bagage meenemen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:49

Blij :):)

Afbeelding

Nog een beetje kijken met de positie, weet niet of het kwaad kan op deze manier? Schouders kunnen er wel onder bewegen maar weet niet of het eventueel op de schoft problemen kan geven?

Was even zoeken om alles eraan te krijgen en dat je ook alles kan gebruiken. Ik begrijp waarom er in principe een zadel tussen hoort, hahaha.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:59

Als de rug netjes bespierd is en de kussens in de singel niet te smal zijn hoef je in principe geen problemen te verwachten.

De wijze van ophangen zal inderdaad enige creativiteit vergen, maar dat lijkt goed opgelost zo te zien.
Weet je; gaandeweg zul je hier en daar best nog wat details aanpassen maar dan vind je uiteindelijke een manier die helemaal jouw ding is.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:14

Ok, ga ze sowieso uittesten met opbouwende afstanden dus merk het wel als er iets toch niet helemaal lekker zit. Het blijft toch proberen.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je steeds alles volledig losmaakt? Omdat je het gewicht gelijk moet verdelen enzo.. of zijn daar ook trucjes voor zodat ik het eraan kan laten hangen, want het is best wel een gedoe met zo'n longeersingel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:52

Vandaag een kleine 10 km gewandeld, volledig ingepakt en met al het nieuwe materiaal.
Valt me allemaal niet tegen moet ik zeggen. De tassen blijven heel goed liggen en heb zelfs het idee dat het niet helemaal op de schoft duwt (toen we aan het pauzeren was kon ik mijn hand er nog onder steken, terwijl hij met z'n hoofd naar beneden stond). Hij lijkt er ook totaal geen last van te hebben.

Zebra-deken ligt prima zo met die tassen, is alleen wat wringen om overal aan te kunnen maar het blijft wel allemaal goed zitten en alles bedekken op die manier. En het hoofdmasker is gewoon super, blijft echt heel erg koel, hij had zelfs geen zweet achter zijn oren en normaal heeft hij dat heel makkelijk.

Ik ben fan :j
Afbeelding

En uiteraard moet je goed voor jezelf zorgen onderweg, je weet nooit wanneer je nog wat krijgt :P
Afbeelding

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:59

Top zeg, volgens mij zijn jullie er helemaal klaar voor +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:00

Bofkont, je mag op stap met de leukste zebra van Nederland!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:38

België 8-)
Moet zeggen dat het ook wel helpt om de aandacht af te leiden van het feit dat ik er niet op zit :))

Dank je Visitor, heb ook het idee dat het nu wel ok zit qua materiaal/uitrusting :j
Nu nog eens een lijstje maken van dingen die we zeker moeten meenemen.
En zorgen dat we het aantal kilometer kunnen uitbreiden en dan zijn we er :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers