[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:50

Gefeliciteerd met de drachtige!

Vandaag mijn merrie pishengstig zien staan, dus eind vd middag gelijk gedekt. Ben benieuwd! Door het opvoelen van een andere da heeft ze wel een soort trauma, staartbandage omdoen lukte al niet eens omdat ze het licht uit je ogen trapt omdat ze denkt dat ze weer opgevoeld moet worden. Arm ding .. gelukkig hoefde ze niet geinsemineerd te worden, maar natuurlijk gedekt. Insemineren zal ook niet meer zomaar lukken. :(:)

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:54

Ooh fijn dat ze meteen gedekt kon worden blaze! Wat treurig dat ze er zo'n trauma aan overgehouden heeft! Arme meisje. Gelukkig kan het op de natuurlijke manier :)

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:56

cheyenne, wat goed zeg! gefeliciteerd.

lastig Wings, ik hoop dat je snel de uitslag van je merrie krijgt!

Geweldig topic over temptation weiland! :) :)

Hier nog weinig te melden. Gisteren was het drie weken geleden dat pony hengstig is gespoten. We konden die hengstigheid toen helaas niet benutten want ze begon vrij snel daarna te hoesten en werd ook nog bijna hoefbevangen, waar we gelukkig vroeg bij waren (zou dit een reactie op de hengstigheidspuit kunnen zijn??)

Maandag is het dus 3 weken +3 dagen en gaan we haar toch maar wegbrengen naar haar lover. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan, heb er een beetje hard hoofd in door de tegenslag die we hadden, maar goed. We zullen zien.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:47

Mijn merrie laat zich alweer 16 dagen dekken. Hoor het heel veel nu bij de minis maar pff dat ze eens ophoud nu.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:05

Toch enige die moeilijk gaan.
Lisa is ook hengstig nu en laat zich eindelijk dekken. Benieuwd hoe lang ze het volhoudt,en hopen dat haar veulen aan de voet niet ziek wordt,vorig jaar wel en dat was ook toen ze hengstig werd en zich liet dekken. Wellicht wat stress en verandering in melk en hop..ik laat in deze hitte wel geen hengst bijlopen,ze krijgen 5 minuten savonds. :')

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:11

Blaze08 schreef:
Gefeliciteerd met de drachtige!

Vandaag mijn merrie pishengstig zien staan, dus eind vd middag gelijk gedekt. Ben benieuwd! Door het opvoelen van een andere da heeft ze wel een soort trauma, staartbandage omdoen lukte al niet eens omdat ze het licht uit je ogen trapt omdat ze denkt dat ze weer opgevoeld moet worden. Arm ding .. gelukkig hoefde ze niet geinsemineerd te worden, maar natuurlijk gedekt. Insemineren zal ook niet meer zomaar lukken. :(:)


Jeetje wat sneu! Was die zo lomp dan dat ze daar zo'n afkeer voor heeft ontwikkelt?

Hopelijk is het dekken succesvol geweest!

@wingslove zolang jullie onderling er in alle redelijkheid over kunnen praten komt het vast goed!

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:13

pretty schreef:
Toch enige die moeilijk gaan.
Lisa is ook hengstig nu en laat zich eindelijk dekken. Benieuwd hoe lang ze het volhoudt,en hopen dat haar veulen aan de voet niet ziek wordt,vorig jaar wel en dat was ook toen ze hengstig werd en zich liet dekken. Wellicht wat stress en verandering in melk en hop..ik laat in deze hitte wel geen hengst bijlopen,ze krijgen 5 minuten savonds. :')


5 minuten maar *\%/* _O-

Haha, hop hop gas er op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:22

_cheyenne_ schreef:
Blaze08 schreef:
Gefeliciteerd met de drachtige!

Vandaag mijn merrie pishengstig zien staan, dus eind vd middag gelijk gedekt. Ben benieuwd! Door het opvoelen van een andere da heeft ze wel een soort trauma, staartbandage omdoen lukte al niet eens omdat ze het licht uit je ogen trapt omdat ze denkt dat ze weer opgevoeld moet worden. Arm ding .. gelukkig hoefde ze niet geinsemineerd te worden, maar natuurlijk gedekt. Insemineren zal ook niet meer zomaar lukken. :(:)


Jeetje wat sneu! Was die zo lomp dan dat ze daar zo'n afkeer voor heeft ontwikkelt?

Hopelijk is het dekken succesvol geweest!

@wingslove zolang jullie onderling er in alle redelijkheid over kunnen praten komt het vast goed!


Ja, die da was echt zelf beetje adhd type en deed absoluut niet zachtjes en rustig. Vond t gewoon zielig. Ze was na de vorige hengstigheid nog aangevallen door een net gecastreerd paard wat erop uit was haar te slopen. Rukte zich los en ging zo achter mijn merrie aan het terrein over. Dus ze was nu wel wat banger ook voor de hengst en liet eerst dr hengstigheid niet zien. Maar bij de ruin die dr vriendje is laat ze het wel zien, bonus voor mij haha. Dus uiteindelijk allemaal wel gelukt. :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:47

_cheyenne_ schreef:
pretty schreef:
Toch enige die moeilijk gaan.
Lisa is ook hengstig nu en laat zich eindelijk dekken. Benieuwd hoe lang ze het volhoudt,en hopen dat haar veulen aan de voet niet ziek wordt,vorig jaar wel en dat was ook toen ze hengstig werd en zich liet dekken. Wellicht wat stress en verandering in melk en hop..ik laat in deze hitte wel geen hengst bijlopen,ze krijgen 5 minuten savonds. :')


5 minuten maar *\%/* _O-

Haha, hop hop gas er op :D


Is toch alles wat een vent...uuuuuh ik bedoel hengst nodig heeft?


Van die merries die zo leng hengstig zijn, komt dat ei dan ook pas laat los? Of doen ze gewoon net alsof, omdat sex ook gewoon leuk is? :')

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:14

Hier ook een merrie die zich momenteel alweer 14 dagen laat dekken....
omdat ik het momenteel meer hoor, laat ik nog niet direct controleren, maar zal wel iets zijn als ei wat niet af komt, meerdere follikels of ze neemt het er gewoon van omdat het haar eerste keer is :P ;)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 02:02

Mijn merrie is vandaag ook geinsemineer en gelukkig hoefde ze, zoals de vorige keer, niet verdoofd :) ze was echt kneiter hengstig! Hopelijk nu in een keer raak!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:22

Hihi al die merries die het ervan nemen! Je moet dadelijk toch weer elf maanden zo'n dikke buik meezeulen. Kun je er maar beter wat plezier van hebben gehad toch :+

Wat fijn Sparky! Ik duim voor je dat het pakt. En super dat ze niet verdoofd hoefde te worden. Is al een fijner begin zo :)

Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:25

Weer spannend afwachten en duimen voor velen hier. Ik denk dat het nu wel een betere periode is, mooie hengstigheden en eitjes.. hier eind van de week Jade scannen!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:48

Vandaag is Wingsie gescand. Links zat er een mooi eitje, maar was nog niet rijp genoeg. Nu dinsdag weer scannen en ze verwachtte dan ook te kunnen insemineren. Spanneeennnddd! Hebben er een mooi formulier bij waarop alles bijgehouden wordt. Vind ik wel mooi om te zien, dacht dat jullie dat ook konden waarderen. Is te zien op de foto. Afbeelding

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:14

Dat is super Sparky! Klinkt veelbelovend en ook wel zo prettig dat het nu zonder "hulpmiddelen" kon gebeuren.

Spannend Wingslove, nog even geduld dan. Mooi schema ook! Dat doet onze da ook, zo kunnen ze ook vergelijken met voorgaande jaren, al heeft ze daar dit jaar weinig aan want de welshjes trekken hun eigen plan dit seizoen :=

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:10

Spannend Wings! Leuk om te zien hoe ze dat registreren!

Klinkt goed Sparky! Hopelijk dit keer raak!

Ik droomde vannacht dat de mijne drachtig gescand was. Jammer dat ik wakker werd. :Y) Heb met dit weer erg veel zin om lekker buitenritjes te maken. Zo jammer dat dat nu niet kan. -O- Hopelijk kan ze 6 juni mee naar huis.
Laatst bijgewerkt door Imre op 27-05-18 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:14

Hou die droom vast Imre! Dan zit je over een paar weekjes weer prinsheerlijk op je paard in de natuur!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:15

Woogy hoe gaat het met je merrie?

Spannend tinne voor jade, ik ben echt benieuwd wat goed zaad doet _/-\o_

Spannend wings met het mooie weer kan follikel goed groeien ook
Hier doen ze dat ook net zo, altijd leuk voor de statistieken :P

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:26

Het blijft toch altijd spannend dit hele proces.

Zometeen scannen hier.... merrie is knetter hengstig.. wilt heel graaf geloof ik :')

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:56

Vandaag gescand en het ei is weg. Nu 16 dagen wachten tot de volgende scan.

Helaas veranderde mijn merrie in een draak met scannen. We hebben er altijd al de praam erop maar nu sloeg ze de da zomaar ineens uit het niks. Vol raak op haar scheenbeen.

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:08

Succes courtjuh. Hopelijk zit er een mooi ei!

Ai angelpam. Staat ze bij de merrie in de stal? Hier bij in stal scannen worden de merries met hun kont in de deuropening geparkeerd en staat de da altijd "om het hoekje" zodat ze redelijk safe staat. Hopelijk alleen een gekneusde scheen :(:) het blijft altijd oppassen met die merries.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:51

Ah angelpam wat balen!!

Mijn merrie vind het altijd ‘heerlijk’ om gescand te worden ... :') moet ze wel goed hengstig zijn natuurlijk...

Wij zetten de merries voor de zekerheid wel altijd in een stal met een hoofdluik op middelhoogte. Als ze slaan, slaan ze tegen de boxwand... dit kan alleen bij enigzins brave merries.. want als ze snel wegdraaien heb je met je arm alsnog een probleem...

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:43

Spannend Tinnie!

Succes courtjuh! Zou mooi zijn als ze meteen geinsemineerd kon worden!

Ai dat is vervelend Angelpam! Wij hebben hier een opvoelbox op stal, dat scheelt. Dierenarts wel okee nog? Ondanks een blauwe plek. Risico van het vak denk ik zo. Wel fijn dat het ei weg was nu. Nu duimen!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

Wings_love, ik snap jullie keuze wel. Zo te horen alles goed overwogen en goed overlegd met alle partijen. Dan valt jullie weinig te verwijten toch :)

AM_horse, lekker slobbersnoetje!

CL, bitchie merrie. Ze zal het zwaar hebben _O-
Duimen voor dubbel goed nieuws dus

Fotsy, wat bijzonder dat ze zo doen. Al snap ik dat ook wel als er maar beperkt sperma beschikbaar is. Dan is het logisch dat ze de beste merrie's uitkiezen om de hengst op te gebruiken

Cheyenne, gefeliciteerd! Wat leuk :D

Blaze, wat rot dat je merrie daar een trauma aan heeft over gehouden. Arm dier

DL, ze neemt het er goed van _O-

Angelpam, spannend de komende 16 dagen! Wel jammer dat ze niet zo lief was voor de DA.


Hier ook zo'n draak van een merrie, eerste ronde met alles gesedeerd en tweede ronde alleen de scan om te kijken of het eitje weg was met sedatie. En dierenarts staat altijd achter het deurtje. Anders schopt ze echt het licht uit de dierenarts zijn ogen _O-
Merrie wordt vrijdag weer gescand, dan zijn de 15 dagen om. Ik denk haast wel dat ze drachtig is. Nu al enigszins gedragsveranderingen en natuurlijk vorige week zaterdag die aparte koliek. Dus fingers crossed

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:08

Wij hebben een opvoelbox, ideaal hoor, met al die verschillende merries op stal..