‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 11:41

Hoihoi,

Ben er weer hoor :')
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met pensionstal de Schaapskooi. Ik kon niks vinden over de tarieven, weet iemand die?

Komen de paarden genoeg buiten daar, zo ja, op weidegang of paddock? ‘s Winters ook? :)

Voor de rest hoor ik graag jullie ervaringen! :D

Groetjes Eenhoorni :)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:31

http://www.staldeschaapskooi.nl/ gaat het om deze stal? Als je het promofilmpje bekijkt komt er geen weidegang voor, je ziet ook alleen bomen om de stal heen en je kunt wel tegen betaling je paard in de paddock laten zetten. Maar misschien handiger om even te bellen met het nummer wat aan het eind van het filmpje wordt gegeven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:22

Edit bokt heeft echt kuren een keer is genoeg :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-10-17 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:22

Als ik zo zie en lees. Ze hebben "maar liefst" -O- vier paddocks waarvan twee van 20 bij 20 meter op zo te zien best veel paarden. Geen weidegang en denk ik ook niet lang of vaak buiten. Ook niet als je vijf tot zes voerbeurten hebt, betekend over algemeen paarden op stal.

In de buitenbox hebben ze dan nog hun hoofd buitenboord in de binnenboxen eigenlijk alleen maar op stal zonder hoofd buiten te kunnen steken zonder veel of zelfs geen daglicht.

Ook zie je idd nergens een stuk weide behalve een klein paddockje. Oftewel je paard wordt een stalpaard met af en toe een minipaddockje. Niet bepaald een paardvriendelijke stal dan. Vraag me af of ze de minimale buiteneis van tegenwoordig wel kunnen halen.

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:33

geen weidegang en inderdaad beperkt buitenzetten tegen betaling
echter let op:
ruwvoer krijgen ze daar echt te weinig (lees: 2handjes per keer en dat 2x misschien wel 3x per dag)

Hop_A
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:37

handjes voer.......... echt spookverhalen.
Heb van dichtbij ervaring dat ze heel goed voeren. Kwalitatief goede brokken. Paarden zien er goed verzorgd uit. En mensen daar zijn super betrokken bij de zorg van de paarden. Zou geen betere stal in de wijde omgeving weten.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:38

Hop_A schreef:
handjes voer.......... echt spookverhalen.
Heb van dichtbij ervaring dat ze heel goed voeren. Kwalitatief goede brokken. Paarden zien er goed verzorgd uit. En mensen daar zijn super betrokken bij de zorg van de paarden. Zou geen betere stal in de wijde omgeving weten.


En de weidegang?

Hop_A
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:41

er is geen weide, maar ze hebben we paddocks. Paarden kunnen daar echt lang in.
Binnenboxen heel erg ruim. Bij een groot aantal kunnen de paarden ook naar buiten kijken (bovendeurtjes open).
Buitenboxen normale formaat.
Paarden worden super verzorgd en onlangs zijn zowel de binnenbak als buitenbak vernieuwd. Super bodem en buiten ook nog verlichting. Dus heerlijk 's-avonds buiten rijden. En omdat het een kleine stal is, niet met z'n allen op een kluitje. Ook wel zo lekker. Op het filmpje op de site kun je zien hoe mooi de omgeving is, geen weide maar wel prachtige natuur om in te rijden en te wandelen.

Zou gewoon een keer gaan kijken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:55

Wat is voor jou lang buitenstaan en is dat op dagelijkse basis en is dat met een paardenvriendje of alleen p? En goede brokken heeft een paard niet veel aan. Gaat om goed en ruim voldoende ruwvoer, oftewel hooi of voordroog of drige kuilgras.

Een stal met buitenluik als luxe zien, voor mij een minimale eis anders staan ze in een gevangenis, zeker als ze vooral binnen staan.

Een mooie buitenrij omgeving leuk voor de baas een paard ziet liever vrije uitloop en kunnen spelen en samenzijn met vriendjes en genoeg eten

Hop_A
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-18

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:25

Naast brok wordt er droog kuilgras gevoerd. En voor sportpaarden is brok wel degelijk van belang!
Ook in de paddock krijgen ze kuilgras gevoerd. En ze staan altijd wel met een ander in de paddock. Of in de naastliggende paddocks, zodat ze in een speelse bui elkaar niet kunnen schoppen. Een paard alleen in de paddock, zonder anderen..... wist niet dat iemand daar over nadacht dat dat zou gebeuren. Het is toch een kuddedier, dus..

Het is natuurlijk ook aan de baasjes wat ze met het paard doen. Deze locatie heeft voldoende voorzieningen in een mooie omgeving en er is van alles mogelijk, het is wat het baasje wil !

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:22

nou, wat ontzettend toevallig, slechts 4 berichten en 3 daarvan zijn reclame over deze stal. Wat versta jij dan onder 'lang' in een paddock staan Hop_A?

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 16:28

Kinke schreef:
nou, wat ontzettend toevallig, slechts 4 berichten en 3 daarvan zijn reclame over deze stal. Wat versta jij dan onder 'lang' in een paddock staan Hop_A?


Ook wel heel toevallig dat t account vanmorgen is aangemaakt :')
Laatst bijgewerkt door Riverdale op 23-02-23 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hop_A
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-18

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:07

kijken kan nooit kwaad.
Het is een mooie omgeving met meerdere pensionstallen. Zeker de moeite waard om rond te kijken.
Ik vind het altijd jammer dat mensen allerlei meningen geven, terwijl ze de plek zelf niet altijd hebben gezien. Ieder beleeft de sport op zijn eigen manier, heeft andere eisen en zoekt daarbij een passende accomodatie. En van deze weet ik dat wat er eerder over werd geschreven, niet allemaal klopt. Dat is jammer.
Succes met het vinden van een leuke plek voor je paard!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ‘Stal de Schaapskooi’ info/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:56

please….het enige wat je doet op Bokt is reclame maken voor deze stal.
En nogmaals….hoe 'lang' kunnen ze daar dan in de paddock Hop_A?

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:05

Hop_A schreef:
handjes voer.......... echt spookverhalen.
Heb van dichtbij ervaring dat ze heel goed voeren. Kwalitatief goede brokken. Paarden zien er goed verzorgd uit. En mensen daar zijn super betrokken bij de zorg van de paarden. Zou geen betere stal in de wijde omgeving weten.

eigen ervaring, helaas eigen ervaring. van goed gevoerd paard naar broodje mager en zelfs na terugkomst van de kliniek moeten doorzeuren om de benodigde hoeveelheid ruwvoer gevoerd te krijgen.
Maak me niet kwaad aub!! mijn haren gaan er wederom van overeind staan en helaas denkt zelfs een groot deel van de mensen die daar tegelijkertijd stonden er hetzelfde over maar niemand die er ene moer aan doet!
Ik hoop voor de paarden dat er ooit iemand wakker wordt dat ruwvoer het allerbelangrijkst is voor een paard.