Buitenrit gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 11:56

Dag allemaal,

graag wil ik met een vriendin binnenkort een buitenrit maken. Bos, strand of heide...we vinden het allemaal leuk. Ik wil geen geld stoppen in maneges waar het dierenwelzijn laag in het vaandel staat, dus plekken waar de paarden slecht behandeld worden/slecht stalmanagement hebben/slecht passend tuig hebben vallen af.

De provincies waar wij naar willen afreizen zijn:
Utrecht
Gelderland
Noord-Brabant
Noord- en Zuid Holland.

Nu lees ik wel eens dat er ook plekken zijn waar je eigen paard mag meenemen. Ik zelf heb een eigen paard maar mijn vriendin niet, dus het leukste zou zijn om mijn eigen brave ruin mee te nemen en voor mijn vriendin een ander paard te regelen. Wanneer dit in de praktijk lastig blijkt zal ik ook gewoon een paard huren.

Graag hoor ik jullie tips!


chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:12

Manege Bakker, Noordwijkerhout (Zuid-Holland). Eigen paard is welkom in de groepsritten, is een mooie rit door bos/duin en strand. Paarden staan er goed bij en zijn prima te rijden.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

cowgirlsam

Berichten: 107
Geregistreerd: 30-06-08
Woonplaats: waalwijk

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:12

Zeeland ter hoogte van Goes ook nog een optie?

Tinkerbello
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Noorwegen

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:16

Het Fjordenpaard in Breda doet bosritten, maar neemt de paarden ook mee naar Scheveningen voor strand/duinritten.

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:23

je zou Manege Napoleon kunnen proberen in Austerlitz kun je geiijk van de stal het bos in?

''Als je ooit vervelende mensen tegenkomt in je leven, bedenk dan dat ze schuurpapier zijn. Ze schuren je en schaven je. Maar uiteindelijk ben jij degene die er mooi en glad van wordt, en zijn zij het die versleten en lelijk achterblijven''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:30


❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:30

De Mill Ranch in Ede vind ik altijd erg leuk. Organiseren wekelijks ritten door het bos en over de heide. Hele mooie omgeving en leuke paarden. Het zijn western paarden maar je hoeft niet western te rijden. Je kan kiezen voor een gevorderde rit met rengalop of half gevorderd zonder rengalop.

Ha zie hierboven! Echt een aanrader.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:36


❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:40

Iron horse Ranch in Hellevoetsluis.
Eigen paard kan mee en je kunt op privé buitenrit ( met een begleider) of in een groep. Wat jullie zelf willen :)
Bos, duin en strand is allemaal mogelijk!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:44

Stal Ermelo in Ermelo
Brave paarden en mogelijkheid om je eigen paard mee te nemen.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:00

Manege van Loon in Loon op Zand, Bos en duinen! Heerlijke ruige ritten (geen saaie stap en draf huppeltjes), leuke paarden. Je bent aan het bos dus je rit van 2 uur is ook echt 2 uur in het bos/duinen. (dus niet een half uur stappen voor je er uberhaupt ben).

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 21:31

Wat een reacties allemaal, wat leuk! :D

Manege Bakker hoor en lees ik wisselende verhalen over. Nu begrijp ik dat er over elke plek vast wel iets negatiefs te vertellen is en dat de waarheid ik het midden ligt. Hij gaat op het lijstje maar wil toch graag verder zoeken.

Goes is meer dan 150 km, dus dat is inderdaad te ver. Toch bedankt!

Het Fjordenpaard in Breda ken ik niet. Weet alleen dat er ook een Fjordenpaard in Drenthe zit, dus ik ga even zoeken! :)

Manege Napoleon heb ik nog nooit van gehoord, ook die ga ik opzoeken.

Mill Ranch heb ik altijd al voorbij zien komen op
Bokt, zeer interessante plek! :j

Iron Horse Ranch ben ik afgelopen week zelf tegengekomen met zoeken, ziet er heel goed uit!

Stal Ermelo kwam mijn vriendin mee dus ook die gaat op de lijst.

Manege van Loon heb ik afgelopen week geprobeerd op te zoeken maar ik kon van hen geen site vinden, kan dat kloppen?

Nogmaals dank allen!


iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:38

NinaCharlie schreef:
Wat een reacties allemaal, wat leuk! :D

Manege Bakker hoor en lees ik wisselende verhalen over. Nu begrijp ik dat er over elke plek vast wel iets negatiefs te vertellen is en dat de waarheid ik het midden ligt. Hij gaat op het lijstje maar wil toch graag verder zoeken.

Goes is meer dan 150 km, dus dat is inderdaad te ver. Toch bedankt!

Het Fjordenpaard in Breda ken ik niet. Weet alleen dat er ook een Fjordenpaard in Drenthe zit, dus ik ga even zoeken! :)

Manege Napoleon heb ik nog nooit van gehoord, ook die ga ik opzoeken.

Mill Ranch heb ik altijd al voorbij zien komen op
Bokt, zeer interessante plek! :j

Iron Horse Ranch ben ik afgelopen week zelf tegengekomen met zoeken, ziet er heel goed uit!

Stal Ermelo kwam mijn vriendin mee dus ook die gaat op de lijst.

Manege van Loon heb ik afgelopen week geprobeerd op te zoeken maar ik kon van hen geen site vinden, kan dat kloppen?

Nogmaals dank allen!


https://www.natuurpoortvanloon.nl/
Bij deze!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:40

Het Fjordenpaard in Drenthe zou ik niet doen persoonlijk.
1x gedaan maar niet mijn ding. Harnachement past niet goed en je mag zonder begeleiding weg wat ik ook slecht vind. :o

Maar er zijn mensen die elk jaar daar teruggaan...mij niet gezien, ik betaal liever meer voor de Mill Ranch...want goedkoop is het niet...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 21:45

Dankjewel iirrssjjee! Ik meen mij te herinneren dat ze vroegah een andere website hadden dus vandaar dat ik zoekende was. Is het adres wat op deze website staat ook gelijk het adres van de manege?

Nee FP in Drenthe wordt ‘m sowieso niet. Ten eerste is het veel te ver en ten tweede gaan alle alarmbellen af als ik zie dat ze én de paarden meegeven zonder begeleiding én het kost ook nog eens bijna niks om zo’n dier bijna 4 uur mee te nemen. Jouw post bevestigt mijn gevoel des te meer. :D

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:50

Manege Smit in Noordwijkerhout. Daar rij ik zelf ook regelmatig de buitenrit mee. Stuk door bos, duin en strand. Geen idee of eigen paarden welkom zijn. Wel vaak een groep van 10 ruiters.
Tuig is netjes, paarden staan er goed verzorgt bij. Lopen absoluut niet te veel

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:51

NinaCharlie schreef:
Dankjewel iirrssjjee! Ik meen mij te herinneren dat ze vroegah een andere website hadden dus vandaar dat ik zoekende was. Is het adres wat op deze website staat ook gelijk het adres van de manege?

Nee FP in Drenthe wordt ‘m sowieso niet. Ten eerste is het veel te ver en ten tweede gaan alle alarmbellen af als ik zie dat ze én de paarden meegeven zonder begeleiding én het kost ook nog eens bijna niks om zo’n dier bijna 4 uur mee te nemen. Jouw post bevestigt mijn gevoel des te meer. :D


Vroeger heette het herberg manege van loon. En inderdaad een hele oude website. Adres is inddd het adres van de manege.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 21:51

iirrssjjee schreef:
NinaCharlie schreef:
Dankjewel iirrssjjee! Ik meen mij te herinneren dat ze vroegah een andere website hadden dus vandaar dat ik zoekende was. Is het adres wat op deze website staat ook gelijk het adres van de manege?

Nee FP in Drenthe wordt ‘m sowieso niet. Ten eerste is het veel te ver en ten tweede gaan alle alarmbellen af als ik zie dat ze én de paarden meegeven zonder begeleiding én het kost ook nog eens bijna niks om zo’n dier bijna 4 uur mee te nemen. Jouw post bevestigt mijn gevoel des te meer. :D


Vroeger heette het herberg manege van loon. En inderdaad een hele oude website. Adres is inddd het adres van de manege.


Ooooo vandaar :)*

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:13

paardrijdeninhetbos.nl in Breda/ Oosterhout hoor ik veel goede verhalen over..

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:22

The Mill Ranch in Ede, mooie ritten op de veluwe.
Manege van Loon in Loon op zand, leuke ritten door de Loonse en Drunense duinen en het bos.
Manege Smit in Noordwijkerhout voor fijne strandritten.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:25


Take a smile :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Buitenrit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:41

Misschien is Horse Lovers Fun wat? Net over de grens ter hoogt van noord-Brabant in België . Bijna alle paarden zijn bitloos gereden + western zadel. Kleine groepjes en eigen paard is ook meer dan welkom :)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:21


❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:25



[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:40

Vleddertje1 schreef:
paardrijdeninhetbos.nl in Breda/ Oosterhout hoor ik veel goede verhalen over..


Zeker een aanrader. Het Fjordenpaard in Breda is super, echt de moeite waard om eens te gaan rijden daar!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot en 29 bezoekers