Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:31

Nou precies, niets van al dat gezeur aantrekken hoor. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
Wat jammer dat de vorige lesgeefster zoveel druk op legde. Dat werkt echt niet. 'Hoe maak ik mijn kind onzeker?" Nou zo dus!
Af en toe moedig ik Marloes ook wel nét even iets extra aan hoor. Maar alleen als ik zeker weet dat ze het kan. En trots dat ze dan is joh! En dan prijs ik haar helemaal de hemel in.
Gisteren avond haalden we de pony's uit de weide van de buurman. 'Mag ik Bliksem meenemen?" Vroeg ze? Maar David (haar broer) wilde dat ook wel graag. Dus ik zei: "David, neem jij Bliksem mee, dan gaat Marloes er toch lekker op?" Gewoon zonder zadel en aan 2 vlechtjes van Bliksem vast houden.
Dat ze ik alleen als ik er volle vertrouwen in heb. En daar gingen ze, al zingend namen ze Bliksem mee. En Marloes heeft intussen zoveel vertrouwen, die wou er maar al te graag op. Ook zonder handvat of zadel!

SusanH. Even denken. David had ook klasgenootjes die graag wilden paardrijden. Ik ben duidelijk geweest 'Je komt hier niet alleen om op het paard te zitten, je komt hier voor DAvid!" Want ja, paarden aan huis is natuurlijk prachtig. Maar ik had door dat 1 klasgenootje niet bij David wilde spelen om David, maar om de paarden!
Ik ben geen manege, dus nee, dan maar niet. (Ik was wel duidelijk geweest, want het kind is nooit meer gekomen).
Op een kinderfeestje mochten de kinderen wel paardrijden, maar met toestemming van de ouders!! Ik zet niet zomaar andermans kind op mijn paard. Andersom zou ik dat ook niet willen. Niet zonder toestemming. Of de moeder moet er bij zijn, of ik heb het overlegd.
Er kán altijd wat gebeuren, ookal zijn ze super braaf.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:48

Ik weet dat 2 van haar klasgenootjes ook rijden. Maar dan zou ik zeker de 1e keer 1 van de ouders ook er bij hebben. Of iig zeker weten dat ze akkoord zijn. En alleen uitstappen met mij er naast. Cato is best een draakje soms en nog jong. Ik ben er daardoor heel voorzichtig mee. En ik ben met kinderen van een ander nog voorzichtiger als met die van mij.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:02

Tja dat is een lastig punt...Hier had ik een moeder die ineens heel gezellig steeds eitjes kwam kopen, en altijd benadrukte hoe dol haar dochter op paardrijden was. Toen ik antwoorde toen ze rechtuit vroeg of ze mocht verzorgen zei ik nee ik ben geen manage werd het ijzig stil, bij koningsdag was ze heel gezellig met Ramona een andere moeder... nee ik was duidelijk niet in trek....En toen was Ramona verhuisd....en plots weden er weer ommeletten gemaakt. Geloof me ik zal haar dochter wat een heel lief meisje is echt niet op mijn pony laten rijden, verzorgen of wat dan ook. En een heel ander kind Komt bij ons juist wel voor de pony's ...(ze wordt enorm gepest om incontnetie en dat is toch te zot voor woorden) En zo kan ze wel heerlijk ontspannen en even alles vergeten... dus het hangt ook van de situatie af omdat haar moeder die alleenstaand is het gewoonweg niet kan betalen.Net was Chasey zecht zonder vragen aan ouders doe ik het nooit, stel dat dat vergeef je jezelf nooit!
Maar het scheelt ook dat we een boerderij hebben en daar is altijd wel iets te spelen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:34

Weet je wat ik zo lastig vind? Waar trek je de grens? Als Jantje erop mag, waarom Pietje dan niet? Dus ik begin er gewoon niet aan.
Ik ben zo vaak gevraagd door familie, vrienden en kennissen of hun kinderen mogen komen paardrijden. Ja alles leuk en aardig maar als ik iedereen laat rijden die gevraagd heeft, kom ik paarden en tijd te kort. Dus mijn antwoord is 'daar begin ik niet aan'. Hoe banketstaaf het soms ook klinkt. Ik ben geen manege. Ik heb mijn paarden voor onszelf, niet voor een ander.
De mensen die sowieso wel op visite komen bij ons, mogen heus wel af en toe een rondje op het paard. Maar mensen die alleen maar om de paarden komen, mogen weg blijven.
Daarnaast heb ik ook gewoon geen tijd om met kinderen van een ander aan de slag te gaan. Heb zelf 2 kinderen waarvan ik soms wel zou willen dat ze er wat vaker op zitten. Maar daar kom ik simpelweg gewoon niet altijd aan toe.
Nick is tot nu toe 2 keer mee geweest naar de manege. Daar is hij dan ook gewoon een manegepaard terwijl ik aan het werk ben. Dan zitten er andere kinderen op. Dat vind ik heel wat anders dan dat er mensen speciaal bij ons thuis komen om te rijden. Dat wil ik niet.
Voorlopig niet in ieder geval.
En zoals een kinderfeestje of verjaardag is een speciale gelegenheid.
James heeft wel eens meegelopen op een braderie, heeft een stuk of 50 verschillende kinderen op zijn rug gehad. Dat vind ik dan ook weer heel wat anders.
Dus het is eigenlijk niet zo dat ik er niemand anders op laat, maar ik wil geen vaste verzorgd kinderen ofzo. Daar begin ik niet aan. En familie/mensen waar ik nooit wat van hoor en ineens wat van me wil omdat ik een paard heb, kan het heen en weer krijgen :P

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:13

SusanH schreef:
Krijg nu natuurlijk vragen van vriendinnetjes die ook mee willen naar de pony. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik vind het nogal wat wij zijn immers verantwoordelijk.


Ik begin daar ook niet aan.
Ze staan aan huis, dus even een rondje zonder zadel wil ik nog wel eens doen, maar dan spontaan, niet dat ze komen voor de pony's.

Calice

Berichten: 9782
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:39

Mag ik ook weer gezellig mee komen kletsen? :) .
Erg druk geweest de afgelopen periode en bijna niet op bokt geweest.
De jongste is inmiddels ook helemaal gek op onze Poow, en Jesse begint langzaam door te schuiven naar Mellow.
Zeker met het mooie weer merk ik dat ze veel vaker mee naar stal willen.


SusanH, van mij mogen vriendjes/vriendinnetjes gerust komen kijken, maar dan wel met een eigen ouder er bij.
Dan kan ik nooit achteraf gezeur of gedoe krijgen.
Nu heb ik natuurlijk wel te maken met kindjes van rond de 6. Met oudere kinderen zal dat wel weer anders gaan denk ik.

Instagram @shetlanderpoow

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:42

Nou er willen nu ineens "vriendinnetjes" spelen waar mijn dochter nooit mee heeft gespeeld idd. Vind ik wel verdacht. Vandaag een beetje een baaldag met rijden. Moe van de week school en Cato wilde niet luisteren. Het een helpt natuurlijk ook niet mee met het ander. Morgen weer les op de manege, dus vanavond maar op tijd naar bed.

Calice gezellig om dat zo met elkaar te doen! Leuk dat je jongens er zo gek mee zijn.

Calice

Berichten: 9782
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:49

Hmm dat soort dingen zijn inderdaad wel verdacht...
Kan begrijpen dat je daar niet zomaar op zit te wachten als ze normaal nooit samen spelen.
Wat balen dat het niet zo lekker ging vandaag, hopelijk gaat de les morgen beter.

Wij hebben morgen ook wat leuks in het verschiet met zijn drieën :) . Vanmiddag heb ik alles maar eens bij elkaar gezocht wat aan en mee moet haha.
Afbeelding


Ik zal van het weekend trouwens even achter mijn laptop kruipen om een uitgebreide bijleespost te maken :D .

Instagram @shetlanderpoow

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:20

tja het blijf leuk zo een gezins hobby!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:26

Aan de andere kant kan het ook vriendschappen opleveren wanneer het kinderen zijn waar ze normaal niet mee om ging.
Maar dan nog vind ik zelf kinderen mee nemen naar je pony echt niet fijn. Het is namelijk niet echt samen spelen, want ze kunnen niet tegelijk rijden.
Daarbij ga je paardrijden ook echt een sport en geen Speeldate.

Straks in de vakantie wil ik wel een x iemand van de manege uitnodigingen om samen te rijden, maar ze spelen daarnaast ook samen...dus is het toch anders


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:18

Net mijn man aan de telefoon, die is met mijn dochter naar les geweest. Het ging helemaal niet. We moeten er nu maar een tijdje naast blijven lopen als ze rijdt (dan gaat het goed want Cato volgt ons) of aan de longe. Ze mag er voorlopig niet de les mee in. Pony stopt de hele tijd en dochter gaat pas been geven als Cato al stil staat. Dat stoort enorm bij de rest, juf is dan bijna alleen met hun 2 bezig en dat kan natuurlijk niet.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:46

Ben benieuwd Calice :-)
Ah jammer SusanH, misschien lag het aan het weer, die van ons had er vanmorgen ook weinig zin in.

Afbeelding
Vanmorgen om 8.00 zat ze er al op ivm de hitte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:47

Nee het is echt wel eigenwijsheid van de pony icm de onervarenheid van onze dochter. Even een paar stapjes terug dus.

Kijk eens aan 8 uur er al op. Dan ben je gemotiveerd :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:51

SusanH schreef:
Net mijn man aan de telefoon, die is met mijn dochter naar les geweest. Het ging helemaal niet. We moeten er nu maar een tijdje naast blijven lopen als ze rijdt (dan gaat het goed want Cato volgt ons) of aan de longe. Ze mag er voorlopig niet de les mee in. Pony stopt de hele tijd en dochter gaat pas been geven als Cato al stil staat. Dat stoort enorm bij de rest, juf is dan bijna alleen met hun 2 bezig en dat kan natuurlijk niet.


Paar privé lessen nemen, dan kan ze snel weer mee rijden verwacht ik.

Mijn zoontje krijgt gewoon manegeles tot hij met zijn eigen pony op les kan, maar laat hem soms ook een privé les rijden. Dan zie je echt verschil

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:27

Vind het alleen zo zonde om voor een halfuur les die trailer te pakken. Ga eens overleggen thuis. Het is echt puur het aanvoelen wanneer Cato gaat stoppen. Als dat kwartje valt komt het goed. Als de gang er eenmaal in zit kan die pony super lopen. Maar als je haar 1 keer stil laat staan nou... :+

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:46

Sophie lest ook thuis,Ik heb wel een grotere ruiter die er 1 x per 2 weken een 20 min. op rijd, gewoon even weer de overgangen bevestigen.
Dat been ook weer vooruit gaan betekend.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:12

Wat jammer dat het niet goed in de les ging susanh :( ik snap dat je vind de trailer hoop werk voor half uur les maar denk dat het veel verschil kan maken.

Vriendinnetjes dit alleen voor de pony's komen zou ik niet blij van zijn... :n gelukkig hebben wij de pony's niet aan huis dus als iemand komt spelen is dat meestal bij ons thuis :+ alleen Mae haar beste vriendinnetje gaat weleens mee naar stal maar die spelen veel samen, ook zonder paarden := Daniël zijn vrienden vinden paarden niet stoer dus die gaan sowieso nooit mee _O-

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:51

Dat ze echt om de pony s komen ipv je kind zou ik ook duidelijk over zijn.

Onze fanatiekeling
Afbeelding
Gister ook weer even op de evhte pony gezeten. Ze vindt het zo prachtig

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Calice

Berichten: 9782
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:18

Susan,wat onwijs balen dat het niet zo lekker gaat met rijden.
Is anders inderdaad een keer een privéles niet een idee,of even om en om de groepslessen en een priveles tot ze weer wat zekerder is?

Een echte vroege vogel zo te zien curly :D .

Ahh wat super schattig Cemlys :+: .


Wij hebben echt een heerlijke dag gehad :D .
Ik heb eerst gereden, reed een b proef en ging met een 1e en 2e prijs naar huis met 197,5 en 195 punten.
Daarna mocht Jesse rijden en hij heeft echt zo goed zijn best gedaan :D .
Dat resulteerde in een 1e en 2e plaats in de bixie.
En vervolgens mocht Tim nog even met Poow een rondje doen, hij vond het prachtig :+: . Ze hadden voor hem een medaille geregeld, echt zo lief!

Bij deze een paar foto's :) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:30

Wat een stralende kids Calice. Heerlijk zo n familiedagje

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:08

Plaatjes zeggen genoeg idd. Niet heel warm gehad met het jasje aan?

Calice

Berichten: 9782
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:28

Haha ja was wel flink warm met de jasjes aan, ik had ook mijn plastron nog netjes om :') .
Maar ja ach voor die paar minuten tijdens de proef en tussendoor even uit was het prima vol te houden.

Instagram @shetlanderpoow

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:51

Ziet er leuk uit, respect met die warmte :-)

Hier eindigde onze leuk dag in een nachtmerrie, onze kat is overleden.
Had al 2 x contact gehad met de dierenarts maar die vonden het niet nodig om hem te laten zien.
Toen ik na een 3e x bellen savonds langs kun komen, overleed hij me in de auto, gestikt......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:56

Ach wat sneu ;(

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:20

Veel sterkte met het verlies van jullie kat. Nooit leuk.


Wij hebben gisteren echt een.mijlpaal overwonnen. Ze wilde springen dus ik zet standaard de hindernissen op 30 a 40 cm. Ze wilde toch is hoger proberen en we zijn geëindigd met zestig cm. Houding was misschien niet perfect. Maar we waren zo blij voor haar dat ze dit durfde en zelf wilde. Voor sommige mensen lijkt dit vanzelf sprekend maar voor onzekere ruiters een mijlpaal!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voordeel de pony zelf springt enorm goed.


Afbeelding



Hier valt het mee van vriendinnetjes die op de pony willen rijden. Misschien ook omdat ze al weten dat ze er niet echt mee mogen rijden en enkel is een rondje op rondstappen. Ik begin daar echt niet mee. Daar heb ik geen tijd voor en ook heb ik altijd schrik er moest maar eens iets gebeuren dan is het mijn verantwoordelijkheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brittms, GoogleAdsense, hokke, Jet, Lisewiesje, M1994, onpaard, Poety, quni, Vagabondo en 22 bezoekers