NK cutting, Krimpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

NK cutting, Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 06:48

t Was weer gezellig. Nu eens een keer cutting in t eggie gezien Party!! Waren een hoop deelnemers en de sfeer was ook goed.

Inderdaad was het erg koud, was er voor de ramen weinig te zien vanwege de spanten en in de bak stonden de hekken net niet op de goede hoogte om er overheen of tussendoor te kijken.

Bovendien heb ik dat staaltje ook gezien van die man die terwijl ie herd holder was ff zn paard liet weten wat sporen waren...

Wie zijn er ook allemaal geweest en wat vonden jullie?
Laatst bijgewerkt door Rhaia op 11-11-02 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 07:58

Ik ben ook geweest en vondt het een stuk minder dan vorig jaar. Geen tribune dus je zag niks (ben niet zo groot dat ik over het hek kon kijken), boven waren de ramen al bezet dus ook daar geen uitzicht.
Geen kraampjes en weer een supervoorbeeld hoe de westernsport aan zn slechte naam komt, petje af voor de heer in kwestie, bravo! Iedereen die is geweest weet wel over wie ik het heb.
We zijn om 2 uur maar weg gegaan, pijn in de benen, koud en kramp in de rug van het gebogen door de hekken turen.

Vond die donkerbruine hengst met die blauwe beenbeschermers van achter wel onwijs gaaf! Geen idee hoe hij of zn ruiter heetten.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:11

Ik ben ook geweest. En heb een hoop mooie cutting gezien. Mijn nog niet zo westernbekende gezelschap vroeg wie die man was die zo knullig op zijn paard zat en met zijn handen en benen aan het rommelen was. Waarop ik fijntjes antwoordde dat dat één van de bekendste cuttingruiter was Haha! Later op de dag waren er 2 ruiters die ze met graagte van hun paard had willen trekken en ik moest haar tegenhouden niet op het kantineraam te bonken toen deze mensen dachten dat de sporen in het paard vast horen te zitten Frusty
Ik vraag me af of het aan starter/compeditor aangerekend wordt als een turnbacker dit soort fratsen uithaald Verward

Citaat:
Vond die donkerbruine hengst met die blauwe beenbeschermers van achter wel onwijs gaaf! Geen idee hoe hij of zn ruiter heetten
.
Idd een heel mooi paard, maar zijn naam was in de kantine niet te verstaan. Maar die zwarte (Sonitas Black Gold Verward )was ook niet te versmaden, maar ja dat is mijn kleur Haha!

Voor de ruiters zal het ongetwijfeld een goede lokatie zijn, maar als publiek kwam je niet aan je trekken. In de kantine was het voor de ramen te druk en door die dikke spanten kon je net niet zien waar het zich allemaal afspeelde. En beneden in de hal staan was ook niet alles.

Wat me verder opviel was dat heel veel ruiters hun backcinch gigantisch los hadden zitten. Nu weet ik wel dat zo'n ding niet zo strak aangesingeld hoort als de voorsingel, maar dat een ruimte van 2 vingers voldoende is. De kans is tenslotte aanwezig dat een paard zijn been erdoor kan krijgen Lips are sealed En als je zo'n ding toch niet goed gebruikt, laat hem er dan gewoon af.

Verder was het jammer dat de achterbak van de auto niet groot genoeg was anders was dat appieveulen wat buiten stond misschien wel mee gegaan terug naar huis. Wat een poepie Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:38

Ik ben ook geweest, een uurtje denk ik. Ik kon haast niets zien, was moeilijk te verstaan, en beneden was het koud. Bovendien kreeg ik stalpoten, en mijn ouders hadden het ook wel gezien. Het was de eerste keer dat ik cutting heb gezien, maar het is nu zeker: niet mijn ding Haha! Er zat 1 koe bij die ik echt wel mee had willen nemen, nieuwsgierige, koppige koe Lovers Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:01

XoNo schreef:
Er zat 1 koe bij die ik echt wel mee had willen nemen, nieuwsgierige, koppige koe Lovers Haha!

Die grijzige met dat zwarte neusje en die zwarte oortjes Haha! lekker eigenwijs ding he.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:48

Nee, het was een wit met bruine. Chestnut overo type *LOL*
Heeel eigenwijs Haha! Die grijze was een goede cuttingkoe, en bleef loeien Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:09

ja wij waren er ook Cool
heb nog mooie opnames gemaakt van hoe je een paard niet moet rijden cq behandelen als mensen staan te kijken }> hoe bekend je ook bent.
(zal de band op 22 november meenemen als het nog door gaat)
.die bruine hengst was van jurgen doring
wat betreft onze vriend uit down under,waarschijnlijk had zijn paard een hamstring verwonding en deed hij daarom zo raar
jammer dat ik niemand heb ontmoet Pling

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:24

Blaze schreef:
ja wij waren er ook Cool
heb nog mooie opnames gemaakt van hoe je een paard niet moet rijden cq behandelen als mensen staan te kijken }> hoe bekend je ook bent.
(zal de band op 22 november meenemen als het nog door gaat)

Ben wel benieuwd. Vreemd dat toch dan blijkbaar wel de "top" ruiters zijn.
Bij het NK ook zoiets gezien in de inrijbak.
Krijgen jullie dan ook last van plaatsvervangende schaamte? Vooral als je zelf maar reclame loopt te maken voor de westernsport. Bij kennissen doe ik dat regelmatig en krijg dan te horen wat er zoal verkeerd gaat bij onze sport.
Waarom waren er eigenlijk geen tribunes, vorig jaar kon je in ieder geval zitten.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:28

Hihi de leukste koe?? Brillie en Brillo natuurlijk!! Helemaal bruin met een witte kop en dan bruine ogen (= bril effect B) ). Kweenie precies wat dat voor kleur is, ben niet zo'n koeiekenner.
Dit was ook mijn eerste cutting-wedstrijd, zelfs mn eerste western-wedstrijd. Onwijs leuk om te zien natuurlijk, alleen er stond iemand naast me te bevriezen van de kou (niet, Viv?). Tip voor volgend jaar: maak de koffie wat goedkoper. Haha!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:51

YouKwnowWho schreef:
Hihi de leukste koe?? Brillie en Brillo natuurlijk!! Helemaal bruin met een witte kop en dan bruine ogen (= bril effect B) ). Kweenie precies wat dat voor kleur is, ben niet zo'n koeiekenner.


Haha! Ik ben dus een koeien-geintresseerde.... zou mezelf nog geen kenner willen noemen maar dat waren Groninger Blaarkoppen. Herkenbaar aan de witte kop en een blaarvormige plek rond de ogen. Ze zijn er zowel rood als zwart. Knipoog

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:28

Carys"]
[quote="Blaze schreef:
ja wij waren er ook Cool
heb nog mooie opnames gemaakt van hoe je een paard niet moet rijden cq behandelen als mensen staan te kijken }> hoe bekend je ook bent.
(zal de band op 22 november meenemen als het nog door gaat)

Ben wel benieuwd. Vreemd dat toch dan blijkbaar wel de "top" ruiters zijn.
Bij het NK ook zoiets gezien in de inrijbak.
Krijgen jullie dan ook last van plaatsvervangende schaamte? Vooral als je zelf maar reclame loopt te maken voor de westernsport. Bij kennissen doe ik dat regelmatig en krijg dan te horen wat er zoal verkeerd gaat bij onze sport.
Waarom waren er eigenlijk geen tribunes, vorig jaar kon je in ieder geval zitten.
[/quote]

nou maar goed dat ik er dus niet was.
ik was dus naar de jury gestapt. en had dit gemeld. maar zo ben ik dan ook. want hetgene waar jij het over had tijdens het nk. ook daarover ben ik naar de jury gegaan. en ik moet zeggen zondags was het toch een stuk rustiger. ik baal daar toch zo van. je geeft de westernsport zo'n slechte naam op die manier.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Ice_Girl
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:03

Ik ben dus ook weze kijke ik vodn het idd heel erug koud Gaaaap
En verder vond ik dat er best wel slecht gejureerd werdt soms heel hoog terwijl ik dacht dat het veel lager moest zijn en sosm ook best wel laag terwijl diegene best wel een goed run had gemaakt maar ja het was een belgische jury he Pling hehe

Nobody is perfect so my name is Nobody!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:50

Ha die Peeps,

Kan me toch niet bedwingen om hier nog een reactie neer te zetten. Wat ons betreft was het evenement zeer geslaagd: een groot aantal starts, goed vee, hoge scores en wat nog het allerbelangrijkste is uitermate tevreden deelnemers. En voor de deelnemers doen we het tenslotte.

De reacties van de mensen hier tot nu toe heb ik allemaal gelezen en zal ik zeker meenemen in de evaluatie van het evenement. Op enkele punten zal ik hier nog even kort in gaan.

Geen tribune en geen kraampjes? Dat klopt. Voor het weglaten van de tribune hebben we bewust gekozen. Op deze manier kan het publiek nog dichter bij de ruiters komen en de actie van heel dichtbij bekijken. Ik moet zeggen dat ik de keren dat ik de baan ben ingelopen meteen vooraan kon staan. Je moet alleen weten waar Haha! Maar ik heb de actie in ieder geval goed kunnen bekijken en heb zo nu en dan even met de deelnemers staan te kletsen. Zij waren heel enthousiast. Van de kou heb ik overigens geen last gehad. Had mijn jas op het secretariaat achter gelaten en heb hem pas aan het einde van de dag nodig gehad. Maar misschien ben ik wel geen koukleun.

Voor wat betreft de kraampjes hebben we veel mensen benaderd, maar helaas was iedereen verhinderd. Daarbij hebben we op het allerlaatste moment ook nog afmeldingen gehad. Ook Arhur had verplichtingen elders. Jammer voor alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, maar het is helaas niet anders. Dus als er nu al mensen zijn die volgend jaar op het NK met een kraampje willen komen staan. Je bent van harte welkom. Het volgende NK is op 16 november 2003. Je kan je bij mij alvast aanmelden en je gegevens achterlaten. Dan hebben we het probleem voor volgend jaar in ieder geval opgelost.

Wat ik heel jammer vind is dat er hier niemand heeft opgemerkt dat het evenement GRATIS te bezoeken was. Het vorige NK hebben wij wel entree gevraagd. Inhakend op het onderwerp tribune wijs ik jullie erop dat aan het plaatsen van een tribune kosten zijn verbonden. Mochten we volgend jaar toch een tribune plaatsen dan kan ik niet garanderen dat de entree dan ook gratis zal zijn.

Over het incident met de ruiter waarvan jullie de naam blijkbaar niet kennen: De ruiter heet Mike Adams en komt uit Australië. Het is mijns inziens aan de jury om in te grijpen wanneer er regels overtreden worden. De jury is in kwestie is overigens zeer toegankelijk en zoals rina terecht opmerkt hadden jullie de kwestie ook aan de jury kunnen melden en/of haar kunnen vragen waarom zij niet is opgetreden.

En Ice_girl. Voor zover ik het kan beoordelen zijn de scores terecht toegekend. De officiële judge cards per klasse zijn aan het einde van de dag opgehangen en ik heb geen enkele deelnemer horen klagen over de toegekende scores. Sterker nog, de deelnemers feliciteerden elkaar onderling al met een goede run voordat een score bekend was gemaakt. Zij hebben hebben blijkbaar op andere dingen gelet. Bovendien wil ik opmerken dat er in europa een zeer klein aantal door de NCHA erkende jury's is. En daar staat tot nu toe geen enkele Nederlander tussen. Ben dus heel benieuwd op welke onderdelen je hebt gelet en waarom je van mening bent dat sommige ruiters te lage scores hebben gekregen. Wellicht kan ik een en ander nog doorspelen naar de jury.

Met mijn reactie hoop ik duidelijk te maken dat wij zeker open staan voor suggesties. Maar ik wil ook benadrukken dat bij ons de deelnemers voorop staan. Wij zijn tevreden als zij ook tevreden zijn. En dat laatste was zeker het geval. Zeer trots zijn wij overigens ook met het behaalde resultaat van onze eigen favoriet die beslag wist te leggen op de reserve titel in de open klasse. Wij weten hoeveel tijd en geduld hij in het trainen van de merrie Sheeza Jae Bar Cat heeft gestoken en met een mooie 70 score is al dit werk zeker beloond.

Van deze gelegenheid wil ik dan ook gebruik maken om Steef van harte te feliciteren. Kan ook niet ontkennen dat Cat een van mijn favorieten op stal is. Naast Cat is ook Lena's Little Luke een van onze lievelingen op stal. Hij maakte zondag met Steef zijn wedstrijddebuut in de ranchcutting. En voor de mensen die het niet is opgevallen: Luke is de 2,5 jarige zoon van de Appaloosahengst Ima Little Lena. En wat lijkt ie op zijn vader!

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:09

Wat heb je aan gratis toegang als je vrijwel niets kunt zien??? Ik had met alle liefde toegang willen betalen voor een tribune. Nu hebben wij 4 uur in de auto gezeten (vanuit Groningen) voor Jan met de korte achternaam. En Montreux, van mensen die "van buiten" komen kan je niet verwachten dat ze weten waar ze moeten staan. Ik heb mensen voor mij zien staan die hun plekje door anderen bezet lieten houden als ze een sanitaire stop moesten maken....Dat zegt mi genoeg!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:10

Montreux schreef:
Naast Cat is ook Lena's Little Luke een van onze lievelingen op stal. Hij maakte zondag met Steef zijn wedstrijddebuut in de ranchcutting. En voor de mensen die het niet is opgevallen: Luke is de 2,5 jarige zoon van de Appaloosahengst Ima Little Lena. En wat lijkt ie op zijn vader!


Ohjee, 2,5 jaar en dan al uitbrengen op een wedstrijd is wel vragen om moeilijkheden op bokt

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:10

Spotless, een heldere reactie. En uiteraard heel vervelend dat je weinig van het evenement hebt kunnen zien. Heb vanuit de kantine de wedstrijd zelf niet gevolgd. We hadden namelijk perfect uitzicht vanuit het secretariaat. In de baan zelf heb ik de wedstrijd ook goed kunnen volgen.
Maar zoals ik al zei, ik neem alle reacties die hier op bokt komen mee in de evaluatie en wellicht als er meerdere mensen zijn met dezelfde klacht, komt er de volgende keer misschien wel weer een tribune. Het heeft in iedere geval nu onze aandacht.

En Laika 2,5 is inderdaad jong maar hij werd dan ook niet in de officiele wedstrijdklasse gestart maar in de ranchcutting. Dit is het onderdeel waarin men kan oefenen met de koeien, het paard met 2 handen mag rijden en dus helpen. Van deze gelegenheid is dus gebruik gemaakt om het paard met koeien kennis te laten maken.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend


Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:31

Ik begrijp het Montreux, daar gaat het mij ook niet echt om. Toen mijn zoon eergisteren foto's plaatste dat hij op zijn 2,5 jarige paint zat om hem te trainen kreeg hij half bokt over zich heen. Ik bedoelde dus dat je hier op bokt al "fout" bent als je zowiezo op een 2,5 jarige zit.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:46

Ah op die manier. Heb de laatste tijd niet echt meer op bokt gekeken, behalve dan de berichten op het forum western in verband met de NK. Heb het heel erg druk gehad met de organisatie dus die discussie is mij geheel ontgaan.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 17:43

Dat de toegang de volgende keer niet gratis is maakt mij niets uit. Als ik er dan optimaal van kan genieten vind ik het zelfs prima.

Ik vond het inderdaad ook jammer dat er geen kraampjes waren, maar dat was dus overmacht voor jullie. Had graag een stel lekkere, hertenlederen handschoenen gehad...

*LOL*

Enneh, Montreux heeft ook nog een knuffel gehad van me. Daar bleef ie lekker voor staan!!!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:47

Laika schreef:
Ik begrijp het Montreux, daar gaat het mij ook niet echt om. Toen mijn zoon eergisteren foto's plaatste dat hij op zijn 2,5 jarige paint zat om hem te trainen kreeg hij half bokt over zich heen. Ik bedoelde dus dat je hier op bokt al "fout" bent als je zowiezo op een 2,5 jarige zit.


wat een flauwe en niet ter zake doende opmerking. Maar om niet ook offtopic te gaan heb ik als reactie een nieuw topic geopend [WN] mokken over kritiek op inrijden jong paard


Ontopic:
Ik heb trouwens een jaartje over geslagen. Vond er vorig jaar niet zoveel aan. Ik denk dat we (ze Pling ) dit soort wedstrijden niet 'NK' moeten noemen. Dat schept te hoge verwachtigen van het gebodene

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:00

ok dan ook ff mijn mening over het NK Cutting. Sigaar
het was zeker koud,maarja dat heb je wel eens in November Cool
Goed vee???? dacht het niet heb al slechter vee mee gemaakt maar zeker ook veel betrer vee.Hoge scores,ja soms veel te hoog en soms echt te laag (maarja ben van haar niet anders gewent)Nee de deelnemers klagen inderdaad niet,want zoals je zelf al zegt zijn er weinig NCHA judges en als je gaat zeiken weet je zeker dat je de volgende keer het,als zij jureerd, ook kunt vergeten.geen kraampjes ,achja dat boeit me niet zo,kom voor de cutting als ik wat wil kopen doe ik dat wel een andere keer.Ook is het vaak zo dat bij pure cowclasses vaak publiek komt dat alles al heeft en niet zo snel iets gaat kopen,dus is het niet echt lucratief voor de standhouder.
Geen tribune,nouja ik heb gezien wat ik wilde zien maar kan me voorstellen dat mensen er een rustig voor willen gaan zitten.en inderdaad vanuit de kantine is het dus bijna niet te volgen.
Ja gratis entree was wel fijn,maarja ten koste van wat!!!!!
Enja die ruiter die we blijkbaar niet kennen Cool from down under,heb hem een paar keer aan het werk gezien(rijd de paarden van Pinky)hij is hard en misschien niet ten onrechte,maar helaas boeit het hem niet of er mensen staan te kijken die daar een verkeerde indruk over kunnen krijgen.heb hem al vaker een paard zien aanpakken en telkens terecht ,toch denk ik dan doe dat niet als mensen kijken want het geeft een verkeerde indruk.
Wat had de jury kunnen doen??? niet ingrijpen want wat mike deed was op dat moment nodig om te proberen zijn paard weer online te krijgen,wat ze wel had kunnen doen was in het voordeel van de cutter te rulen en hem zijn run nogmaals laten maken.(tenslotte mist de ruiter toch gedurende een minuut ofzo zijn turnback en wordt zijn paard en/of het vee toch enigszins opgeschrikt.
Wat betreft het commentaar van icegirl val ik haar toch ook bij.ze heeft ervaring met deze judge en telkens zie je weer hetzelfde.vooral wanneer is het een hotquit en wanneer niet.
Er waren een aantal scores die gewoon niet klopten,maar de meesten wel,en onafhankelijk van elkaar hadden icegirl en ik dezelfde twijfels over de scores.(en niet alleen wij) maarja thats live Pling volgende keer beter.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 07:31

Citaat:
Enneh, Montreux heeft ook nog een knuffel gehad van me. Daar bleef ie lekker voor staan!!!


Die schimmelmerrie van mij is een echte knuffelkont hoor. Ze heeft bij ons haar eigen fanclub Haha! Er zijn zelfs mensen op stal die haar voortdurend gedag komen zeggen. En nu maar hopen dat ze het mooie er niet af aaien Clown

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:18

Montreux"]
Ha die Peeps,

Kan me toch niet bedwingen om hier nog een reactie neer te zetten. Wat ons betreft was het evenement zeer geslaagd: een groot aantal starts, goed vee, hoge scores en wat nog het allerbelangrijkste is uitermate tevreden deelnemers. En voor de deelnemers doen we het tenslotte.
[/quote]

Als je het toch alleen voor de deelnemers doet, dan hoef je het evenement ook niet zo te promoten lijkt me Haha! . Bij een Nk lijkt me wat publiek ook wat gezelliger dan een handjevol grooms wat staat te klappen.

[quote="Montreux"]
De reacties van de mensen hier tot nu toe heb ik allemaal gelezen en zal ik zeker meenemen in de evaluatie van het evenement. Op enkele punten zal ik hier nog even kort in gaan.
[/quote]

Is dat vorig jaar dan niet gedaan?

[quote="Montreux"]
Geen tribune en geen kraampjes? Dat klopt. Voor het weglaten van de tribune hebben we bewust gekozen. Op deze manier kan het publiek nog dichter bij de ruiters komen en de actie van heel dichtbij bekijken. Ik moet zeggen dat ik de keren dat ik de baan ben ingelopen meteen vooraan kon staan. Je moet alleen weten waar Haha! Maar ik heb de actie in ieder geval goed kunnen bekijken en heb zo nu en dan even met de deelnemers staan te kletsen. Zij waren heel enthousiast. Van de kou heb ik overigens geen last gehad. Had mijn jas op het secretariaat achter gelaten en heb hem pas aan het einde van de dag nodig gehad. Maar misschien ben ik wel geen koukleun.
[/quote]

Ik zit liever wat verder weg, dat ik tenminste wat zie. Tsja en als iedereen van elende naar huis gaat, dan is er idd genoeg plek vooraan. hihihi.
Van de kou geen last? Moet je daar eens een paar uur achter elkaar gaan staan, je wordt er niet warmer op hoor.

[quote="Montreux"]
Voor wat betreft de kraampjes hebben we veel mensen benaderd, maar helaas was iedereen verhinderd. Daarbij hebben we op het allerlaatste moment ook nog afmeldingen gehad. Ook Arhur had verplichtingen elders. Jammer voor alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, maar het is helaas niet anders. Dus als er nu al mensen zijn die volgend jaar op het NK met een kraampje willen komen staan. Je bent van harte welkom. Het volgende NK is op 16 november 2003. Je kan je bij mij alvast aanmelden en je gegevens achterlaten. Dan hebben we het probleem voor volgend jaar in ieder geval opgelost.
[/quote]

Tsja daar kun je idd niks aan doen.

[quote="Montreux"]
Wat ik heel jammer vind is dat er hier niemand heeft opgemerkt dat het evenement GRATIS te bezoeken was. Het vorige NK hebben wij wel entree gevraagd. Inhakend op het onderwerp tribune wijs ik jullie erop dat aan het plaatsen van een tribune kosten zijn verbonden. Mochten we volgend jaar toch een tribune plaatsen dan kan ik niet garanderen dat de entree dan ook gratis zal zijn.
[/quote]

Tsja wat heb ik aan gratis als ik niet kan zitten en dus amper wat kan zien (ik ben nl geen 1.80). betaal liever wat entree dat ik me de hele middag kan vermaken dan dat ik gratis moet STAAN te vernikkelen.
Ohja, en de consumpties waren erug duur en was niet duidelijk waar je bonnen kon krijgen.

[quote="Montreux"]
Over het incident met de ruiter waarvan jullie de naam blijkbaar niet kennen: De ruiter heet Mike Adams en komt uit Australië. Het is mijns inziens aan de jury om in te grijpen wanneer er regels overtreden worden. De jury is in kwestie is overigens zeer toegankelijk en zoals rina terecht opmerkt hadden jullie de kwestie ook aan de jury kunnen melden en/of haar kunnen vragen waarom zij niet is opgetreden.
[/quote]

Nou ik weet wel dattie vorig jaar in dezelfde hoek ook zn eigen "showtjes" stond weg te geven en dit jaar weer hetzelfde verhaal.
En deze man was zeer onterecht bezig, want zn paardje ging pas vreemd doen toen hij/zij niet zachtzinnig tot een glimlach gedwongen werd, en toen ze de druk probeerde te ontwijken geperforeerd werd en bijna achterover op het hek klapte. Dit ging in die hoek ff door (recht voor mn neus), vervolgens voor de jury langs (en als die dit niet ziet gebeuren dan is ze echt stekeblind) en vervolgens het paardje in de andere hoek afranselen met de reins, want een functioneel tikje was het niet meer.
Ik weet niet wat deze man hiermee wilde bereiken, want zo verziekt hij het voor vele anderen en zeker de deelneemster in kwestie.
Nieuwelingen in de western/cuttingsport weten niet of en zo ja waneer ze een judge aan mogen spreken op dergelijk gedrag. Vindt eigenlijk dat de jury (zeker omdat ze er met dr neus bovenop zat) zelf in had moeten grijpen. Afranselen doe je maar thuis, in de ring laat je zien hoe het wel hoort, anders hoor je niet in de ring thuis, australier of niet.

[quote="Montreux schreef:
Met mijn reactie hoop ik duidelijk te maken dat wij zeker open staan voor suggesties. Maar ik wil ook benadrukken dat bij ons de deelnemers voorop staan. Wij zijn tevreden als zij ook tevreden zijn. En dat laatste was zeker het geval.


Tsja maar wat is een wedstrijd en zeker een NK zonder publiek? Zeker omdat er toch al niet zo veel cutting wedstrijden zijn in NL en al helemaal niet aan deze kant van het land. Echt jammer, had me er dit jaar echt meer van voorgesteld.

Succes met het organiseren volgend jaar, neem idd de "klachten" hier mee in de evaluatie. Blijf het verder gaaf vinden om te zien, dat cutting. Tis toch niet iets wat je iedere dag ziet.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:42

Het gaat goed zo mensen. Blijf vooral komen met de reacties. Heb helaas geen beloning ter beschikking voor de goude tip Haha!

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers