Equitana Open Air 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie is er van plan naar Equitana Open Air 2018 te gaan?

Ja
25 (26%)
Weet nog niet zeker of ik ga
49 (51%)
Nee
21 (22%)

Totaal aantal stemmen: 95


amber510

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:14

Bagheera_206 schreef:
amber510 schreef:
Ik heb foto’s!!
Dit zijn mijn aankopen van vandaag :D
Ik ben er echt super blij mee!

[ [url=m/CEtA8h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aTyOga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaaaf! Goed geslaagd dus. :D


Jaaa!! Bij sommige standjes moest je wel goed zoeken voor leuke dekjes, maar er zaten er echt wel veel tussen voor een leuke prijs

Het was vandaag wel heel warm dus zou veel water meenemen :)

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:38

Morgen mijn eerste keer equitana, wekker loopt af om 5:30, dat is wel even afzien :+
Maar ben heel benieuwd! Heb geen eigen paard, dat scheelt, maar wil genoeg voor mezelf :') Fijne Jodphurs, nieuwe cap, nieuwe broek, etc. Maar ga vooral voor jodphurs

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:00

Daar ga je zeker wel voor slagen! Maar ik zou wel even online kijken wat de laarzen/jodhpurs regulier kosten. Op zo'n evenementen lijkt het namelijk altijd lekker goedkoop, maar als je bij een webwinkel koopt heb je altijd een makkelijker aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de garantie.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:01

Oeh die blackberry! <3 Zooo mooi. Ik ga helaas niet, hopelijk wel naar de indoor volgend jaar.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:37

Ik drop even binnen. Ben vandaag geweest. Met een groepje. Alleen een cap gekocht, wilde ik graag. Had verder ook niks nodig. De rest heeft wel goed geshopt, caps, riemen, halsters en 1 eskadron dekje(big s).

Het was erg warm, en gebrek aan parkeerruimte. We moesten uiteindelijk parkeren bij een groot winkelcentrum verderop. Stond niet aangegeven, parkeerveld was gewoon dicht gezet met pionnen en we werden weg gewoven.

Volgend jaar wil ik graag naar essen, dus dit was sfeer proeven.

Had op een papiertje geschreven wat het schepsnoep per bakje kosten. Maar kan dat papiertje niet meer vinden nu. Dus als er iemand gaat/is geweest en nog weet de prijzen van die bakje... Zou zeer dankbaar zijn :)

Edit: ik zag iets over kraanwater. Heb niet geprobeerd het water bij de toiletten te drinken. Maar achter het ponyrijden (binnenkant) zit een kraan voor drinkwater. Dat heb ik getest, smaakt okee en ben er na 6 uur nog niet ziek van ;) Flesjes drinken kosten 4 euro. Dus is even opletten waard.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 25-05-18 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:40

Ow goede tip van parkeren.. zaak van heel vroeg aanwezig zijn denk ik dus

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:49

Ik geloof dat er morgen meer parkeerplaatsen open zijn volgens de site. Wij moesten ruim 1,25 km lopen.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 00:02

Lopen vind ik op zich niet zo erg.. maar wel als ik de weg niet ken :+

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 04:43

hamsterfan schreef:
Morgen mijn eerste keer equitana, wekker loopt af om 5:30, dat is wel even afzien :+
Maar ben heel benieuwd! Heb geen eigen paard, dat scheelt, maar wil genoeg voor mezelf :') Fijne Jodphurs, nieuwe cap, nieuwe broek, etc. Maar ga vooral voor jodphurs

Leuk dat je ook gaat. :)

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 04:43

Veulen84 schreef:
Ik drop even binnen. Ben vandaag geweest. Met een groepje. Alleen een cap gekocht, wilde ik graag. Had verder ook niks nodig. De rest heeft wel goed geshopt, caps, riemen, halsters en 1 eskadron dekje(big s).

Het was erg warm, en gebrek aan parkeerruimte. We moesten uiteindelijk parkeren bij een groot winkelcentrum verderop. Stond niet aangegeven, parkeerveld was gewoon dicht gezet met pionnen en we werden weg gewoven.

Volgend jaar wil ik graag naar essen, dus dit was sfeer proeven.

Had op een papiertje geschreven wat het schepsnoep per bakje kosten. Maar kan dat papiertje niet meer vinden nu. Dus als er iemand gaat/is geweest en nog weet de prijzen van die bakje... Zou zeer dankbaar zijn :)

Edit: ik zag iets over kraanwater. Heb niet geprobeerd het water bij de toiletten te drinken. Maar achter het ponyrijden (binnenkant) zit een kraan voor drinkwater. Dat heb ik getest, smaakt okee en ben er na 6 uur nog niet ziek van ;) Flesjes drinken kosten 4 euro. Dus is even opletten waard.


Dank je wel voor de tip. Met hitte zijn ze toch wel verplicht leidingwater te leveren? :=

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 06:12

Taxi Bagheera is vertrokken. {:}

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 06:53

Wij gaan om 8u weg, komen dan rond 10 uur aan. Ik ben zo benieuwd ! :D

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:08

Maddoxx schreef:
Daar ga je zeker wel voor slagen! Maar ik zou wel even online kijken wat de laarzen/jodhpurs regulier kosten. Op zo'n evenementen lijkt het namelijk altijd lekker goedkoop, maar als je bij een webwinkel koopt heb je altijd een makkelijker aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de garantie.


Goed idee inderdaad! Ik wou in eerste instantie opzoek naar ariats, die heb ik hier een keer gepast en helemaal aan verkocht. Maar sta open voor andere dus ga even kijken !

@Richard: Ja heb er zin in! Wij zijn ook al onderweg :D

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 08:33

Onze auto staat. Plek zat!

MyWishMax

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:38

Ik had ook wel willen gaan, maar heb morgen wedstrijd en beetje druk verder. Misschien ook onzin want het enige wat ik echt nodig heb is een mooie bruine riem. :+ Maar die heb ik online al gevonden in DL, alleen had ik gehoopt eerst in het echt te kunnen kijken.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:58

Wij gaan vanmiddag pas. Vanochtend eerst even een ander lijstje afwerken. Maar we wonen op ongeveer een uurtje rijden.
Kunnen we besparen door niet te lang te kunnen shoppen :+

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:10

Ik ga morgen met een vriendin :) eerst keer naar de openair.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:34

Wat een drama dat parkeren.. |o

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:47

Kun je als je kaartjes te bestelt deze gewoon op je telefoon laten bliepen bij de kassa, of moet je ze per se printen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:30

DRAMA Parkeren...
Slecht aangegeven bordje (eerdere van die kleine a3 reclame borden waar stickers op geplakt zijn. Sommige zijn ook verdraaid. Uiteindelijk gevonden en was een stukje lopen. Bleek ook een shuttle bus te gaan. Maar waar die stopte was ons niet duidelijk. Indoor veel beter aangegeven.

Maar man o man, geen gratis water, geen extra schaduw (open veld geen boom te bekennen) Alleen al wegens de warmte waren wij 1 uur al weer terug bij de auto...Dit terwijl we er pas 10 uur waren.

Shows waren geen ruk aan (mede door het weer natuurlijk) maar ook rij houdingen enz. Naar beneden getrokken paarden (en ik vermoed dat 1 van die 2 ook plat gespoten was, want reageerde helemaal nergens op...) meer dan eens een stang horizontaal door getrokken.

Shoppen ging wel, maar in de aanbieding kraampjes was het zo ontzettend druk dat we bijna plat gingen. Al met al vind ik de indoor 100x leuker.

Afbeelding
Rechts onderin zie je de rand van de frontriem van mijn hoofdstel. Daar wilde ik graag een bijkleurend setje hebben. Dit is gelukt hahaha. 2x rondom peesbeschermers 1x bruin en 1x beige en later het bijpassend dekje.

Ook even goedkoop mijn favo anti vlieg (3x voor 30 euro, normaal 1x 25 euro) ingeslagen en pavo vita was maart 16 euro dus die ook meegenomen. Mensen spraken trouwens slecht engels.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:44

Hier ook weer op de terug weg.
Het was warm.. heel warm inderdaad.
Gratis water was er wel, stond naast zo'n etenskraam een kraan waar je water kon pakken.
Shows vielen inderdaad een beetje tegen, maar wij hebben een leuk dag gehad en goed geslaagd :D
Ik zal vanavond even mijn aanwinsten showen!
Ik heb die mensen in die kraampjes gewoon aan de kant gebeukt :Y)
Inderdaad gebrekkige communicatie, gelukkig spreekt mijn vaker Duits _O-

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:58

Zijn er hier mensen die bij de Equitana in Essen wel eens een hotel geboekt hebben? Welke is een aanrader? Ben aan het kijken voor volgend jaar maar er zijn zoveel hotels. We komen met de trein dus liefst niet 6km lopen :')

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:05

Ik kan je niet helpen. We hebben nog nooit het hotel genomen. Wel het drieste plan om met diverse campers/caravans erheen te gaan (indoor dan)

@Kimley: Die witte 1.000 liter vaten bedoel je? Diegene die ik heb gezien was leeg (bij een eetkraam bij de telgang en tolt baan) en de rest voor de paarden alleen.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:08

chamion schreef:
Ik kan je niet helpen. We hebben nog nooit het hotel genomen. Wel het drieste plan om met diverse campers/caravans erheen te gaan (indoor dan)

@Kimley: Die witte 1.000 liter vaten bedoel je? Diegene die ik heb gezien was leeg (bij een eetkraam bij de telgang en tolt baan) en de rest voor de paarden alleen.


Nee stonden geen tonnen bij, geen idee waar het precies was, maar het was echt een kraan waar net toen wij weggingen om 16:00 nog steeds water uit kwam :)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Equitana Open Air 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:18

Nouja, totaal gemist dan. Hadden ze wel wat beter mogen aangeven dan. Want we hebben met zijn 3en echt zitten te zoeken ernaar. Gelukkig nog wel drinken in de auto.

Was in de auto 50 graden..... deze maar even in de schaduw gezet met alles open en even bijkomen voordat we gingen rijden. Blij dat ik zware pijnstiller bij me had. Zowel ik als een vriendin hadden een zonnesteek opgelopen. En ik was de chauffeur... had eigenlijk nog 30 minuten moeten wachten want man wat had ik het moeilijk in de auto. Pas na 30 minuten rijden had ik iets van hey, die pijnstiller begint te werken. Flink doorgedronken daarna. Zit nu op 4 liter. Schouders had ik ingesmeerd. Niet heel erg verbrand (rood/bruin geworden) nek bruin. Hals? helemaal vergeten. Tomaat is bleek vergeleken met mijn hals.... al onder een koude straal gestaan en lang leve after sun...

En dan morgen de hele dag werken en lesgeven. Ik zoek de schaduw op morgen met lesgeven.