Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 09:53

Hallo,

De vakantie komt er weer aan en ik zoek inspiratie... en iedereen die goede ideeën of tips heeft nodig ik uit om vooral lekker mee te kletsen.

Het gaat dan uiteraard om paard gerelateerde vakanties / lange weekenden.
En dan vooral de vakantie waar je niet je eigen paard meeneemt.

Waar zijn jullie geweest en wat hebben jullie ongeveer gedaan?
Met een groep, of misschien wel bewust alleen? Hoge kosten of juist lekker low budget?
Je lekker laten verwennen of juist zelf aan de slag in een land waar je de taal niet spreekt?

Alle ervaringen in het buitenland zijn als in Nederland zijn welkom.

Een reactie zou erg leuk zijn. *\o/*

Spoiler:
Iemand die een leuk voorstel heeft... stiekem gewoon bijvoorbeeld in Noorwegen woont en een keer een betaalde loge over de vloer wil hebben die ook graag een handje meehelpt... mag mij altijd een PB sturen. 8-)

Anoniem

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:54

Geen ervaring met vakantie met eigen paard, ga over een maand wel een trektocht te paard door Kirzigië maken :)

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 10:35

Anoniem schreef:
Geen ervaring met vakantie met eigen paard, ga over een maand wel een trektocht te paard door Kirzigië maken :)



Zo.. bijzonder. Hoe kom je er zo op?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:45

Ik ben in Frankrijk geweest bij El Rancho Criollo en mis het nog steeds daar :')
Prachtige omgeving, heerlijke paarden, omgang met de paarden is top en daarbij maken ze ook nog eens superlekker eten.
Zodra ik de tijd vind ga ik terug


edit: zijn Nederlanders trouwens die het uitbaten

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:14

El Rancho Criollo inderdaad, heb er 2 maanden stage gelopen en vond het zo leuk daar dat ik het jaar er op weer een paar weken terug ben geweest om te werken.

Hele fijne en gezellige sfeer, mooie omgeving en super leuke paarden. En het eten is ook erg goed daar. Je hebt ook je eigen kamer en badkamer wat ook wel erg prettig is!

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:19

Ik doe wel geregeld een soort 2daagse op mijn uppie :p Vertrekken met pony, overnachten in een B&B en de dag erna weer verder langst een andere weg naar huis. En dan heb je een mooi afwisselend rondje gemaakt :Y)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:27

Ik heb een paar jaar, vanwege geen eigen paard meer, in het buitenland trektochten gemaakt. Deels via trailfinders, maar ook zelf via Google.
Ben in Oostenrijk geweest, Roemenië, Canada, Andalusië en België.
En zelf spontaan weekendjes Drenthe en Terschelling gedaan (Friese paarden).
Super leuk om te doen, vaak wel prijzig :)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:28

Zuid-Afrika: Safari's te paard (geen trektocht, gewoon weer terug naar vertrekpunt dus) gemaakt, naast gewone safari's en uitstapjes. Heel bijzonder en betaalbaar. Mijn man en ik en twee begeleiders te paard.
IJsland: Te paard de kuddes merrie's en veulens en schapen uit het hooggebergte gaan halen. Ieder kreeg drie paarden toegewezen (aan de hand van de 'oefenritten' in de dagen ervoor), je reed er één en de overige paarden liepen dan los mee. Na een paar uur had je pauze en dan wisselde je van paard. Daarna de lokale boeren helpen met het verdelen van de schapen en 's avonds naar het lokale feest. Dit was met een groepje. Fantastische ervaring. Wel duur (IJsland is duur).
Ierland: Trektocht met alleen man en ik, dus zonder begeleiding. Route en slaapplaatsen zijn geregeld. Leuk en betaalbaar, paarden hadden wel allemaal niet fantastisch tuig.
Noorwegen: losse rit gemaakt, met iets van vijf mensen of zo.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:29

BaBritFre schreef:
Ik doe wel geregeld een soort 2daagse op mijn uppie :p Vertrekken met pony, overnachten in een B&B en de dag erna weer verder langst een andere weg naar huis. En dan heb je een mooi afwisselend rondje gemaakt :Y)

:j :j Zit er nu nog even niet in, maar later dit jaar is dat wel weer de bedoeling. Aanrader om even lekker je kop ergens anders op te zetten.

Geen ervaring, staat wel op de todo-list: http://www.cumbrianheavyhorses.com/

Jaaaren geleden eens geweest maar schijnt nog steeds een uitstekende toko te zijn: http://www.hostellerieherock.be/

Friezen op Terschelling, http://www.puur-terschelling.nl ? Leuke toko :j

En daarnaast gaan we regelmatig op stap met de NVVR: http://www.nvvr.info

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:35


bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:40


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:41

Knert schreef:
Anoniem schreef:
Geen ervaring met vakantie met eigen paard, ga over een maand wel een trektocht te paard door Kirzigië maken :)



Zo.. bijzonder. Hoe kom je er zo op?


Via Horseholiday.com :) Staan meerdere vakanties op, ook dichterbij :)

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:08

Granoek schreef:
Ik ben in Frankrijk geweest bij El Rancho Criollo en mis het nog steeds daar :')
Prachtige omgeving, heerlijke paarden, omgang met de paarden is top en daarbij maken ze ook nog eens superlekker eten.
Zodra ik de tijd vind ga ik terug


edit: zijn Nederlanders trouwens die het uitbaten

Ben daar ook geweest.
Leuke mensen, leuke paarden, mooie omgeving en goed eten.

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:13

veerledec schreef:
Zuid-Afrika: Safari's te paard (geen trektocht, gewoon weer terug naar vertrekpunt dus) gemaakt, naast gewone safari's en uitstapjes. Heel bijzonder en betaalbaar. Mijn man en ik en twee begeleiders te paard.
IJsland: Te paard de kuddes merrie's en veulens en schapen uit het hooggebergte gaan halen. Ieder kreeg drie paarden toegewezen (aan de hand van de 'oefenritten' in de dagen ervoor), je reed er één en de overige paarden liepen dan los mee. Na een paar uur had je pauze en dan wisselde je van paard. Daarna de lokale boeren helpen met het verdelen van de schapen en 's avonds naar het lokale feest. Dit was met een groepje. Fantastische ervaring. Wel duur (IJsland is duur).
Ierland: Trektocht met alleen man en ik, dus zonder begeleiding. Route en slaapplaatsen zijn geregeld. Leuk en betaalbaar, paarden hadden wel allemaal niet fantastisch tuig.
Noorwegen: losse rit gemaakt, met iets van vijf mensen of zo.


Mag ik een pb over je ervaring in Zuid-Afrika? *\o/*

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:18


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:33

Dit topic hoort op Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten. Ik verplaats hem daar naar toe.

BEU->BRT

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:43

Een trektocht van7 dagen naar landmannalaugar in IJsland met een kudde IJslanders. Heerlijk. Bij skalakot geboekt. Duur!!!

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:10

Granoek schreef:
Ik ben in Frankrijk geweest bij El Rancho Criollo en mis het nog steeds daar :')
Prachtige omgeving, heerlijke paarden, omgang met de paarden is top en daarbij maken ze ook nog eens superlekker eten.
Zodra ik de tijd vind ga ik terug


edit: zijn Nederlanders trouwens die het uitbaten


GEWELDIGE locatie dit. 2 Jaar geleden geweest en ik kan het slechts beamen wat granoek ook ervaren heeft. Spontane gezellig mensen, fantastische paarden, super omgeving en heerlijk eten. Geen twijfel dat ik hier snel nog is naar terug ga! Bij de gedachte alleen al krijg ik weer een glimlach :)

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:29


Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 14:24

soniep schreef:
veerledec schreef:
Zuid-Afrika: Safari's te paard (geen trektocht, gewoon weer terug naar vertrekpunt dus) gemaakt, naast gewone safari's en uitstapjes. Heel bijzonder en betaalbaar. Mijn man en ik en twee begeleiders te paard.
IJsland: Te paard de kuddes merrie's en veulens en schapen uit het hooggebergte gaan halen. Ieder kreeg drie paarden toegewezen (aan de hand van de 'oefenritten' in de dagen ervoor), je reed er één en de overige paarden liepen dan los mee. Na een paar uur had je pauze en dan wisselde je van paard. Daarna de lokale boeren helpen met het verdelen van de schapen en 's avonds naar het lokale feest. Dit was met een groepje. Fantastische ervaring. Wel duur (IJsland is duur).
Ierland: Trektocht met alleen man en ik, dus zonder begeleiding. Route en slaapplaatsen zijn geregeld. Leuk en betaalbaar, paarden hadden wel allemaal niet fantastisch tuig.
Noorwegen: losse rit gemaakt, met iets van vijf mensen of zo.


Mag ik een pb over je ervaring in Zuid-Afrika? *\o/*



Dit mag gewoon hier hoor... ervaringen gevraagd om te delen!!

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:30

Ik heb ooit een trektocht gemaakt bij Pradis.fr
Dat zijn Nederlandse mensen die naar Frankrijk geëmigreerd zijn, super fijn want de begeleiding is dus in het Nederlands. Was erg leuk en alles ook erg goed georganiseerd!

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 14:44

SasSalinero schreef:
Granoek schreef:
Ik ben in Frankrijk geweest bij El Rancho Criollo en mis het nog steeds daar :')
Prachtige omgeving, heerlijke paarden, omgang met de paarden is top en daarbij maken ze ook nog eens superlekker eten.
Zodra ik de tijd vind ga ik terug


edit: zijn Nederlanders trouwens die het uitbaten


GEWELDIGE locatie dit. 2 Jaar geleden geweest en ik kan het slechts beamen wat granoek ook ervaren heeft. Spontane gezellig mensen, fantastische paarden, super omgeving en heerlijk eten. Geen twijfel dat ik hier snel nog is naar terug ga! Bij de gedachte alleen al krijg ik weer een glimlach :)



Heb op de site gekeken en ziet er erg leuk uit...
nu heb ik niemand die dat leuk vind... dus of alleen of iemand zoeken. Lang Weekendje lijkt me erg leuk en het is niet ver.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:47

Oh ik zou zoooo graag mee gaan haha! Wou dat ik tijd had

Anoniem

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:58

Gewoon alleen dan joh! :D Ik ga ook alleen!

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 14:59

Granoek schreef:
Oh ik zou zoooo graag mee gaan haha! Wou dat ik tijd had


Jij hebt al een paar retegave dieren.... :Y)