Nieuwe cap, welk merk ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 07:58

Hallo Bokkers,

Gezien mijn huidige cap (HH) inmiddels bijna 10 jaar oud is, en ik door dit topic: [WD-V] De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool besefte dat mn cap misschien toch niet meer zo veilig is nu :Y) ben ik opzoek naar een andere. Maar welke :oo
Ik schrik ervan hoeveel merken en types er vandaag de dag op de markt zijn := Ik zie door de bomen het bos niet meer :')

Welke raden jullie mij aan?

Ik zoek:

- Een cap die doet wat ie moet doen
- Goede ventilatie
- Goede pasvorm
- Geen "bloempotmodel"
- Stevig
- Geen kermis cap (glitter and glamour etc)
- Niet al te prijzig
- Wasbaar
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 25-05-18 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:00

Naar een winkel gaan en passen, beste advies dat ik kan geven :D Vormen van caps verschillen zo erg. Wat de ene goed vindt, zit voor iemand anders voor geen meter. :) Je kan in de winkel al makkelijk selecteren op wasbaarheid, model en prijs :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:02

Laurievc schreef:
Naar een winkel gaan en passen, beste advies dat ik kan geven :D Vormen van caps verschillen zo erg. Wat de ene goed vindt, zit voor iemand anders voor geen meter. :) Je kan in de winkel al makkelijk selecteren op wasbaarheid, model en prijs :)


Bij de EJ hier hebben ze helaas geen groot assortiment :o en weet niet zo 1,2,3 of er nog een zaak in de buurt is.
Ik dacht, als mensen nou heel positief zijn over bepaalde merken kan ik daar specifiek op zoeken :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:03

Passen inderdaad! Ik had een niet-verstelbare harry's horse, bleek dat de verstelbare, fijn ventilerende van harry's horse dus voor geen méter zaten. Nu een HV polo cap, zo eentje die lekker flink bedrukt is en zonder blingertjes. Zit héérlijk. Zit zó heerlijk dat ik soms overweeg maar vast een tweede te halen, voor als ze ze straks niet meer maken als ik wéér een nieuwe moet ooit :P

Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:04

T is lastig zeggen, de een past een bepaald merk goed, terwijl de ander er niets mee kan. BR, Casco,Uvexx .. Harry's Horse heeft ook fijne caps, schijnt....

Ev_a
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:09

De HH verstelbare caps vind ik erg fijn, ventileren goed, binnenkant is te wassen en zeker geen bloempot model. En niet te vergeten, prima geprijsd :) ik ben nu aan t sparen voor een samshield maar man wat zijn die dingen duur... wel ontzettend mooi en zitten heerlijk

Pien <3

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:31

Samshield was mijn oog ook op gevallen. Maar helaas hier in de buurt niet te passen. En inderdaad, wat duur.. :')
Bij de meeste webwinkels is het gratis retour sturen toch? Heb ivm werk ook niet echt de tijd om er ver voor te reizen :o

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:38

Laatst bijgewerkt door kwita op 25-05-18 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Ev_a
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:39

Divoza heeft samshield maar die moet inderdaad maar net in de buurt zitten. Vaak kun je wel gratis retour sturen dus bestellen en passen is ook een optie ja! Qua maat bij samshield zit er wel heel veel verschil in qua welke liner erin zit. De volledige liner moest ik een grotere maat van dan van de liner die aan de voorkant open is. Maar als de schaal past ben je al een heel eind, zo'n liner is wat makkelijker te wisselen

Pien <3

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:43

Ik heb een Casco Cap bij EJ gekocht. Licht, comfortabel en geen poespas. Dat stoffen "dinkie" :+ aan de binnenkant kun je wassen, ook een fijn en fris idee. Ben er onwijs tevreden over.
Deze heb ik zelf: https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... sco%20cap&

Ook heel betaalbaar als je ook nog gebruikt maakt van 'keuzekorting', wat ze natuurlijk geregeld een keer hebben.

Kindness is Free! Sprinkle that stuff everywhere ;)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:30

_Dracarys schreef:
Laurievc schreef:
Naar een winkel gaan en passen, beste advies dat ik kan geven :D Vormen van caps verschillen zo erg. Wat de ene goed vindt, zit voor iemand anders voor geen meter. :) Je kan in de winkel al makkelijk selecteren op wasbaarheid, model en prijs :)


Bij de EJ hier hebben ze helaas geen groot assortiment :o en weet niet zo 1,2,3 of er nog een zaak in de buurt is.
Ik dacht, als mensen nou heel positief zijn over bepaalde merken kan ik daar specifiek op zoeken :j


Misschien toch gewoon beginnen met de collectie die ze bij 'jouw' Epplejeck hebben? Gewoon gaan passen werkt het beste en vraag vooral ook een verkoper om hulp. Mijn Uvex kan bijvoorbeeld aan het binnenwerk ook versteld worden (meer dan alleen de omtrek), daar was ik zonder verkoper denk ik niet achter gekomen en qua pasvorm is het wel een enorm verschil.
Met redelijk dezelfde eisen als jij ben ik thuis gekomen met een Uvex Perfexxion II in het lichtbruin, zit -bij mij- heerlijk, ventileert goed, geen glitters, was alleen iets boven budget.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

michelleH90

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:33

Ik heb die van mij bij de Decathlon gekocht. Niet duur, zit fijn, goede ventilatie, geen paddestoel (zoals ik dat noem haha) en gewoon donkerblauw zonder tirelatijntjes. €40,- wassie volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:35


ikkelies

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Den haag,Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:14

Ik vind dat een cap heel erg afhangt van de vorm van je hoofd.
Ik heb zelf jaren met een casco verstelbare cap gereden maar deze ging altijd scheef zitten.
Toen overgestapt naar een HH maar toch altijd een beetje drukplekken gehad aan de voorkant van mijn hoofd.

Toen ik ging werken mezelf getrakteerd (met kortingscode) op een goed passende cap. Ik heb werkelijk alles op gehad van 30-500 euro en er is maar 1 cap/model die mij echt goed zit en dat is samshield.

Nu 5 jaar later nog steeds onwijs blij dat ik toen veel geld heb uitgegeven want ik heb nooit meer hoofdpijn! En mijn cap blijft recht zitten en ik voel hem niet omdat hij gewoon echt goed past.

Dus mijn advies is echt ga passen bij verschillende winkels om zo de beste keuze te maken.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:17

Ik heb bij EJ laatst een casco cap (iets boven de € 100,-) gehaald. Precies om dezelfde reden. Mijn cap was inmiddels meer dan 10 jaar oud, ik heb al wel een nieuwe wedstrijdcap, maar vind het zonde om die voor de trainingen te gebruiken. Deze Casco cap is lekker ligt en zit er ook nog wel een beetje normaal uit :D

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Re: Nieuwe cap, welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:53

Beste optie is altijd om naar de winkel te gaan en daar gewoon te passen en je te laten informeren ;) De vormen, zitting en maten zijn allemaal zo persoonlijk.

Hoor veel goede verhalen om mij heen over de Casco caps. Kijk anders even op hun website en dan voornamelijk onder de CASCO Mistrall opties! Hope this helps :z :z

Website;
http://www.cascocap.nl/index.php?item=c ... 57&lang=NL

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:50

Ik heb nu volgens mij een HH maar dat weet ik niet heel zeker (is alweer tijdje geleden dat k heb gekocht heb). Samshield en kep Italia zijn ook fijn maar wel duur!

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 06:44

SasSalinero schreef:
Beste optie is altijd om naar de winkel te gaan en daar gewoon te passen en je te laten informeren ;) De vormen, zitting en maten zijn allemaal zo persoonlijk.

Hoor veel goede verhalen om mij heen over de Casco caps. Kijk anders even op hun website en dan voornamelijk onder de CASCO Mistrall opties! Hope this helps :z :z

Website;
http://www.cascocap.nl/index.php?item=c ... 57&lang=NL



En daarom moet je dus echt passen (of bestellen met retouroptie). Ik had een Casco, fantastische cap, maar hij was te rond voor mijn ovale hoofd. Na ongeveer 20 minuten rijden begon ik hoofdpijn te krijgen. Voor mij zijn de ovale caps (Uvex, KED, ...) beter geschikt. Maar ook niet elk model, zit blijkbaar verschil tussen.

Had ooit een niet-verstelbare cap van Decathlon die goed zat en er prima uitzag, die zou ik zeker niet uitsluiten.

Homo sapiens non urinat in ventum.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:49

Ik zou kijken naar een cap met het mips systeem , als je toch geld uit geeft .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers