Briefje op auto, maar geen schade gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:56

Hoi Hoi,

Hopelijk kan iemand mij advies geven...
Ik heb vanmorgen om 09.00 uur mijn auto geparkeerd op het parkeer terrein achter de winkel waar ik werk, niks aan de hand.
Ik kom na het werk om 18.30 bij mijn auto, zit er een briefje op.
Jammer dat je schade hebt gereden aan mijn auto, ik heb foto's gemaakt en verzekering ingelicht etc.
Geen telefoon nummer, naam, kenteken of wat dan ook. Ik weet ook oprecht van niks, tevens heeft mij auto nergens sporen

Wat is nu raadzaam te doen? Afwachten of morgen mijn verzekering benaderen?

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:58

Zelf ook nu foto’s maken van je auto en voor de rest afwachten denk ik.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:58

Je kan de politie bellen voor advies en of er wat gemeld is...
Maar hier heb je weinig aan.

Zij weten toch niet waar je verzekerd bent.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:59

Jeetje, dat is vervelend.
Ik zou foto's maken van je eigen auto, zoveel mogelijk 'risico' gebieden als de zijkanten en de bumpers. En dan inderdaad morgen contact opnemen met je verzekering voor alle zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:59

Je kunt melding ervan doen bij je verzekering en bewaar het briefje.. Mocht er een schade geclaimd worden, zal diegene toch echt de schade op zijn en jouw auto aan moeten kunnen tonen lijkt me.. En aangezien jij geen schade ziet :+

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 21:00

Foto's heb ik gemaakt idd
Auto heeft wel wat veegjes hier en daar, is al wat ouder en heb ooit wel eens wel wat geraakt. en rechtsvoor sluit 1 paneel niet lekker aan omdat het vervangen is geweest, maar zoiets zit echt niet in mn aard als het wel gebeurd was!

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:04

Hangen er geen beveiligingscamera’s van de winkels die daar zitten? Misschien is daar wat op te zien.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 21:05

Dat stuk niet nee, aan de rand bij de laad en los plek van jumbo wel geloof ik maar is te ver weg

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:08

Als dit echt was, had diegene echt wel wat contactgegevens achtergelaten, zodat jij contact op kon nemen...
Iemand die wil treiteren misschien? Beetje laag...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:44

linnie050 schreef:
Zij weten toch niet waar je verzekerd bent.


Maar de verzekering van de tegenpartij wel als ze het kenteken hebben.

TS ik zou me niet te druk maken en even afwachten

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:50

Ik heb ooit iets soort gelijk gehad. Zou op een bepaalde plek tegen een bordeaux rode auto aangereden zijn. Ik was helemaal nergens tegen aan gereden en de enige auto die in de buurt stond was zilvergrijs... Uiteindelijk niks aan de hand, ze hebben niet kunnen bewijzen dat ik het had gedaan...

Ik zou gewoon afwachten denk ik. Ik werd dezelfde avond door de politie gebeld...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 24-05-18 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:51

Hoe willen ze verder de zaak -als die er uberhaupt is- afhandelen als ze geen gegevens van jou hebben?
En van hun kant geen telefoonnummer of andere gegevens. Dit lijkt me eerder een grap, zeker als jij echt geen schade hebt.
En mocht je toch meer horen: vraag ze vriendelijk om bewijs dat jij die schade hebt gemaakt. Wie eist, bewijst.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:52

Cayenne schreef:
Hoe willen ze verder de zaak -als die er uberhaupt is- afhandelen als ze geen gegevens van jou hebben?
En van hun kant geen telefoonnummer of andere gegevens. Dit lijkt me eerder een grap, zeker als jij echt geen schade hebt.


Met nummer bord kan politie/verzekering wel jouw gegevens achterhalen!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:53

Ze moet het wel kunnen bewijzen natuurlijk... Ik kan ook wel een foto maken van iedere willekeurige auto. :+

En Gefeliciteerd! Y)(^)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:54

Nou ja, dan zal TS het vanzelf horen als het serieus is.
En dan moeten ze nog bewijzen dat TS het heeft gedaan. Mits er dashcambeelden of getuigen zijn kan dat nog wel heel lastig worden.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:56

Je zou voor de zekerheid even je auto komende dagen niet kunnen wassen. Mochten ze dan komen mutsen dan is het lig duidelijk dat je hem niet recent hebt overgespoten. Bij een kennis is dat ooit z'n geluk geweest, daar was een zelfde kleur en type auto met vervalst kenteken voor een ramkraak (of andere overval waarbij de auto beschadigd was) oid gebruikt. Maar dat kon hun auto niet zijn want die was veel te goor om recent gefixt te zijn geweest :Y)

Willemiens

Berichten: 941
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:17

Ik heb ook het soort gelijke meegemaakt..
Bij het wegrijden beweerde hij dat ik tegen zijn auto ben aangereden, mijn auto had geen schade niets en zijn auto was aan de zijkant helemaal ingedeukt.

Dit was op het terrein waar ik mijn kantoor toen huurde en waren ook beveiliging camera's. Zij beweren dat er helemaal niemand anders naast de auto heeft gestaan alleen ik. Dus ik moet het wel hebben gedaan, ook is dat op de camera te zien.
De beelden heb ik opgevraagd maar elke keer slappe smoesjes en mijn lak zat er op etc etc... Mijn auto had absoluut geen schade maar mijn lak zat er wel op?!

Ik heb het overigens opgelost met mijn aansprakelijkheid verzekering anders zouden m'n schadevrije jaren er aan gaan... dit was meer uit goodwill en heb uiteindelijk ook direct mijn huur daar opgezegd....

Voelde me echt flink gen**id ook :x :(

*EDIT: ik heb ook direct rondom foto's gemaakt van mijn auto. Auto was dag van te voren door de wasstraat heen gegaan en daar heb ik het bonnetje van bewaard.
Als ik voet bij stuk had gehouden hadden ze niets kunnen doen hoor, heeft de rechtsbijstand toen ook gezegd. Mits ze natuurlijk de videobeelden hadden maar die hadden ze toch niet ;-)!!!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:33

Mijn moeder heeft laatst een auto achter zich aan gehad op de snelweg die haar van de weg wilde drukken. Zij is zo bang geworden en is plankgas naar huis gereden. Half uur later bijna thuis is ze klem gereden door die auto en de bestuurder beweerde dat zij tegen zijn auto aan had gezeten en die had een enorme deuk op de auto. Mijn moeder is snel weg gereden en een maand later belde de verzekering dat iemand wilde claimen omdat ze volgens hem er tegenaan had gezeten.

Ze had toen net een nieuwe auto en geen krasje of überhaupt een veegje. De man blijft het beweren en wil geld zien, maar is dus via haar kenteken erachter gekomen waar ze verzekerd was.

Ik zou als er een claim komt je bewijs aanleveren en dat je nergens tegenaan hebt gezeten en dat volhouden..

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:53

Hier helaas ook meegemaakt op stal. Mijn kenteken genoteerd en ik kreeg dus wel degelijk een brief van mijn verzekering en degene had het dus wel degelijk voor elkaar gekregen!! Mijn vriend werkt zelf in de auto schade en die lag dubbel in eerste instantie want ik zou met mijn auto achter tegen die van hem zijn gereden en zijn hele klep zat in elkaar mijn auto en bumper had niks. Hij had zomaar namen opgegeven die zogenaamd getuige waren zonder dat ze er zelfs van af wisten! Mijn vriend zei wacht maar tot de expert komt dan wordt het afgewezen nou er kwam geen expert en de schade van bijna €3000 werd toegewezen! No claim kwijt enz nou dat dacht ik niet! Meteen bezwaar gemaakt en flink wat mailtjes gestuurd en geeist dat er een expert kwam. Na veel aandringen kreeg ik kopieën van het schade raport en het begon al met getuige verklaringen van mensen die er niet waren en als klapper op de vuurpijl ik had tegen zijn auto aan gezeten op een dag dat ik niet eens aanwezig was!!
Ik erachteraan gebeld en ach de datum verkeerd opgeschreven volgens de verzekering >;) tuurlijk ! handtekening vervalst voor de getuige verklaring was een grote grap maar heeft me toch ruim 6 weken gekost en behoorlijk wat papierwerk. Uiteindelijk aangegeven dat ik het bij een advocaat ging neerleggen want ik had inmiddels zelf 3 verklaringen dat ik het niet gedaan had en toen heeft de verzekering het terug getrokken. Pfff was echt een drama!
:r

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:09

Willemiens, in jouw geval was ik echt niet overstag gegaan. Zo te horen was er geen enkel bewijs of reden om aan te nemen dat jij de schuldige was.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:20

Meteen je verzekering inlichten!
Ik snap nooit dat mensen dit af gaan zitten wachten.
Verzekering bellen, overzicht foto van plek waar het gebeurd zou moeten zijn, foto's maken van je auto en doorsturen. Onthoud ook goed hoe je auto gestaan heeft en hoe laat je geparkeerd hebt en hoe laat je bent weggegaan.

Dikke kans dat iemand het gaat proberen. Die heeft ergens schade opgelopen en wil dat verhaald hebben. Je moet ze de kost eens geven die dit proberen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 23:24

Dit zijn dan ook situaties hierboven waar degene dan nog persoonlijk geconfronteerd Is, ik weet echt nergens niks van...
Ik contact morgen de verzekeraar voor de zekerheid, briefje bewaar ik in ieder geval en foto's zijn gemaakt
Hoop alleen noet dat het zo'n ellende wordt als bovenstaand met rechtsbijstand etc

En als ze bellen, krijgen ze mn man aan de telefoon, auto staat op zijn naam :')

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:25

Heb het ook een keer gehad, ik zou tegen een auto aangezeten hebben in een plaats waar ik nog nooit ben geweest. Bovendien had ik die hele week een training, een week intern in een hotel ook nog en mijn auto stond thuis.

Mijn verzekering wilde dat ik een schadeformulier zou invullen, dat heb ik geweigerd, ik had er tenslotte niks mee te maken. Uiteindelijk stond ineens de politie voor de deur, ze wilden mijn auto bekijken. Auto laten zien, was natuurlijk niets aan te zien. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Bah, wat een volk loopt er rond, mensen valselijk beschuldigen om zelf iets te verbergen ofzo..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 23:27

Ik twijfel zelfs of er een auto stond toen ik parkeerde, maar ja daar denk ik niet bewust bij na elke dag...

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:44

Mijn moeder had hetzelfde, buurvrouw aan de deur ze had tegen haar auto gezeten, ik kijken, schade zat op een hoogte dat auto van mijn moeder er niet eens tegenaan had kunnen zitten, foto's van gemaakt, centimeter erbij, foto's van auto buurvrouw, naar verzekerking gestuurd maar mijn moeder kon mooi betalen want de zoon van de buurvrouw zou alles uit het raam gezien hebben.