Steffi Verhagen en Marnix Knetemann in Boer zoekt Vrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Steffi Verhagen en Marnix Knetemann in Boer zoekt Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 15:43

bokt / kwpn / sportnieuws / nrps
Overige


Het kan bijna niemand in paardenland zijn ontgaan dat Steffi Verhagen (27) van Horse Service Verhagen bij de laatste tien boeren van Boer zoekt Vrouw zit. Deze goedlachse paardenboerin is op zoek naar een gezellige, bourgondische vent die samen met haar het leven wil vieren. Mocht je haar nog niet kennen, het KWPN had enige tijd terug een interview met deze spontane, ondernemende dame.

Wat ooit begon als een hobby is ondertussen uitgegroeid tot een professioneel paardenbedrijf met vele facetten. Van jongs af aan droomde ze er al van om haar eigen hengstenhouderij te hebben. Nog steeds is Steffi Verhagen een van de jongste hengstenhouders in Nederland en het levende bewijs dat jongeren in deze huidige tijd, ook beroepsmatig, de fokkerij in kunnen gaan.

Als klein meisje was het al de grote droom van Steffi om zelf een aantal goedgekeurde hengsten op stal te hebben. Generaties lang kruipt het paardenvirus al door het bloed van de familie Verhagen. Zo had Steffi’s opa altijd al tuigpaarden op stal waarmee op het land gewerkt werd. De vader van Steffi, Jan, had meer voorkeur voor de rijpaarden.

Van thuiszorg naar KI-station
Steffi: “Na de middelbare school heb ik de opleiding Verpleegkunde gedaan. Dat kwam per toeval, ik was goed in het vak biologie en mijn ouders vonden het verstandig dat ik een diploma op zak had voordat ik de paarden in ging. Vervolgens heb ik enkele jaren gewerkt als stervensbegeleidster. Een dankbaar beroep, maar de paarden bleven me trekken. In het laatste jaar van mijn opleiding heb ik de Kunstmatige Inseminatie-cursus voor paarden gevolgd. Om de cursus met goed gevolg af te ronden moesten we praktijkstage gaan lopen op een hengstenhouderij. Zo kwam ik terecht op het bedrijf van Piet Kuypers in Nederwetten. Ik heb bij hen het vak geleerd en werd daar al snel kind aan huis. Na een tijdje kwam Paul Hendrix met de vraag of ik voor hen wilde komen werken op de hengstenhouderij-afdeling. Uiteindelijk heb ik daar twee jaar lang gewerkt en combineerde ik dit met mijn baan bij de thuiszorg. Ook hadden we toen al thuis een KI-station en insemineerde ik bij klanten aan huis. In 2010 hebben we de stoute schoenen aangetrokken en na wat aanpassingen aan de varkensschuren hebben we het bedrijf omgevormd naar een hengstenhouderij."

100% inzet
"De paardensector is hard en we hebben vele tegenslagen gehad, maar door hard werken en ons 100% in te zetten hebben we het bedrijf gebracht tot wat het nu is. Mijn ouders, Jan en Wilma, steunen me ontzettend veel en doen thuis alle werkzaamheden als ik tijdens het dekseizoen hele dagen van huis ben om merries te insemineren en veulens te bekijken. Ik kan hier ontzettend van genieten. Onderweg spreek je veel mensen en doe ik veel kennis op, door goed te luisteren naar de verhalen van de ervaren fokkers”, zegt Steffi.

Kleine fokker
“In het verleden gingen de fokkers met hun merrie naar de hengstenhouder in de buurt, de afstand vormde de klantenbinding. Tegenwoordig moet je dat genereren door service en goede hengsten. Eerlijke adviezen geven en niet het eigenbelang voor laten gaan, dat is wat bij ons telt. En daarbij vergeten we zeker niet de kleine fokker, want daar worden veelal de goede paarden gefokt."

Het hele interview lezen? Dat kan! Klik hier voor het volledige artikel en kom nog meer te weten over Steffi en haar bedrijf. Benieuwd naar wat Steffi nog meer zoekt in een man? Boer zoekt Vrouw stelde haar enkele vragen. Zo hoeft haar toekomstige partner helemaal niet mee te werken in het bedrijf. "Het is voor mij al genoeg als hij begrip heeft voor wat ik doe. Daarnaast ben ik zorgzaam, betrouwbaar en houd van lol maken. Ik denk dat ik een jongen een heel plezierig leven kan bieden. Ook ben ik iemand waar je je hart bij kan luchten. Werk is belangrijk, maar als ik iemand die me dierbaar is kan helpen, gaat alles aan de kant."

Marnix Knetemann
Maar liefst 635 boeren hebben zich aangemeld voor het tiende seizoen van Boer zoekt Vrouw. Naast Steffi Verhagen behoort ook de bekende NRPS'er Marnix Knetemann tot de tien geselecteerde boeren die via het programma hopen de liefde van hun leven te ontmoeten.

Marnix Kneteman is de 39-jarige zoon van oud-wereldkampioen wielrennen Gerrie Kneteman. In de paardenwereld is hij vooral bekend van de NRPS-keuringen, waar hij veel paarden voorbrengt op zijn rode schoenen.

Marnix stelde zich in Boer zoekt Vrouw voor aan het Nederlandse publiek als boer die paarden fokt en dikbillen (koeien) houdt. Elke dag gaat hij bovendien met de paarden naar buiten.
"Ik zit vol humor", zei Marnix in de uitzending. Die droge humor had zijn vader ook. Verder heeft hij weinig gemeen met zijn vader, die al in 2004 overleed. Het enige dat ze wel delen is hun bijnaam. 'De Kneet' werd Gerrie door het wielerpubliek genoemd. En de vrienden van Marnix noemen hem ook zo.

Indien Steffi en Marnix bij de vijf boeren zitten met de meeste brieven kunnen we hun liefdesavontuur volgen op tv. "Ik hoop natuurlijk dat ik er iemand aan over houd. Dat lijkt me het mooiste. Dat dat dan aan de hand van zo'n mega avontuur is, maakt het dan extra speciaal!", aldus Steffi Verhagen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Steffi Verhagen en Marnix Knetemann in Boer zoekt Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:44

Wie? :?

<3 Sneakers <3

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:51

Citaat:
de bekende NRPS'er

Hengst zoekt merrie? :')

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

pillow
Berichten: 7776
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:21

nine1987 schreef:
Wie? :?

ik snap niet wat je bedoeld

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:41

Marnix, had die geen relatie met bokker Suelza?

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Bloodymary
Berichten: 4530
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:40

:9k Vertel.


Kabayo

Berichten: 13888
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:42

kimmie1 schreef:
Marnix, had die geen relatie met bokker Suelza?

Gaan wel meer relaties uit..

Go Marnix *\o/*

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:20

Kabayo schreef:
kimmie1 schreef:
Marnix, had die geen relatie met bokker Suelza?

Gaan wel meer relaties uit..

Go Marnix *\o/*


Beweer ik ergens van niet dan?

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:25

pillow schreef:
nine1987 schreef:
Wie? :?

ik snap niet wat je bedoeld



Citaat:
Het kan bijna niemand in paardenland zijn ontgaan dat Steffi Verhagen (27) van Horse Service Verhagen bij de laatste tien boeren van Boer zoekt Vrouw zit.

<3 Sneakers <3

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Re: Steffi Verhagen en Marnix Knetemann in Boer zoekt Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:02

:') ook mijn eerste reactie. _O- "wie?" :Y)

I wanna find the end of the world with you
Rest in peace my friends! I will see you in heaven when it's my time.

Kabayo

Berichten: 13888
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:16

kimmie1 schreef:
Kabayo schreef:
Gaan wel meer relaties uit..

Go Marnix *\o/*


Beweer ik ergens van niet dan?

Wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Excuses :P

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:31

Kabayo schreef:
Wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Excuses :P


Onder t zand er mee ;-) t was meer een halve vraagstelling van mij, ik dacht dat in iedergeval in het verleden begrepen te hebben :D

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:09

oh zoon van Gerrie Knetemann, leuk, heeft hij niet het postuur van zijn vader :)

Leef: neem en geef!

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Steffi Verhagen en Marnix Knetemann in Boer zoekt Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:31

Wat kwam die Steffi ontzettend leuk over! Jammer dat ze zo onzeker is over zichzelf, het is echt een leuke meid!

Marnix vond ik wat minder leuk overkomen, vooral een beetje verwend. Maar van mensen die hem kennen heb ik begrepen dat dat allemaal best meevalt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 49 bezoekers