Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:20

Hoppit schreef:
cobiie schreef:
Ik heb meerdere jonge pony’s verkocht en de nutteloze penny reacties die je dan soms kreeg waren echt tenenkrommend. :7


lol er komt toch opvallend weinig af op die dikke pony's van je :p denk dat k haar iets teveel als een project heb omschreven in een gebied met veel paarden :')

Ik had nog niet gezien dat je een handig persoon zoekt, misschien is idd je tekst niet al te handig (wat korter en to the point houden) en de foto’s ook niet. :+

[o]


Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:55

@Wendy zie dat jouw en mijn advertentie elkaar net zullen hebben gekruist.

Waarom ik niet gereageerd zou hebben:
- Liefst voor 1 a 2 dagen. Mijn ervaring is dat de meeste bijrijders dan uiteindelijk even snel 1 dag komen doen, dus ben daar huiverig voor geworden want ik zoek echt iemand die 2 dagen komt trainen.
- Fietsen. Veel bijrijders haken toch af daardoor op lange termijn.
- In jouw advertentie staat niks over dressuur, wel over vrijspringen en vrijheidsdressuur. Komt op mij over alsof je een recreatiepaard zoekt, niet eentje om fanatiek mee te dressuren, zoals ik wel zie in jouw andere topic. Ik zoek een "dressuurruiter". Springmateriaal hebben we niet en buitenrijden is ook niet echt chill.

Door jouw berichten op Bokt krijg ik een heel ander beeld van je dan hoe ik het dus zou interpreteren obv jouw advertentie, en ik denk dat je daarom ook niet de match kan maken?

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:03

Interessante discussie. @Wendy, ik weet niet precies wat je ambities zijn maar ik zou zeker de sport en handelsstallen in de buurt eens benaderen. Zoals al eerder gezegd betrouwbare mensen zijn ongelofelijk lastig te vinden en omdat zij er daadwerkelijk voordeel bij hebben (als je echt netjes kan rijden en bereid bent te helpen tenminste) hoef je vaak niet te betalen.

Ik ben tegenwoordig wat minder zelf aan het rijden ivm werk maar wil wel bezig blijven in de paarden dus heb nu de mogelijkheid om enkele ambitieuze ruiters de kans te geven echt fanatiek te rijden, zich te ontwikkelen en uiteindelijk te starten. Als ik hier het topic lees zouden ze in de rij moeten staan, valt in de praktijk vies tegen kan ik je vertellen. Vind het heel opvallend dat mensen met relatief weinig ervaring vaak de meeste verwachtingen/eisen hebben. Ook opvallend dat men vaak helemaal niet na lijkt te denken voor ze reageren. Dan heb je eerst een hele leuke enthousiaste reactie maar zodra je naar de praktische kant gaat blijkt er eigenlijk ineens niets te kunnen (geen tijd, geen vervoer, geen geld etc etc). Heel even rustig nadenken, de advertentie goed lezen en dan pas reageren vind ik persoonlijk dus wel een plus.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:17

cobiie schreef:
Ik had nog niet gezien dat je een handig persoon zoekt, misschien is idd je tekst niet al te handig (wat korter en to the point houden) en de foto’s ook niet. :+


ik ben niet kort en bondig :p Ik sta open om er tegen aan te lopen, actief zoeken is een groot woord. Heb in ieder geval ook al wat lescontacten er door gevonden.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:23

Wat grappig dat een advertentie zó anders over kan komen!

@ladyson, ik heb je een pb gestuurd.

Wat je zegt over het aantal dagen kan ik me helemaal voorstellen! Maar ik had het me helemaal niet zo gerealiseerd. Mijn voorkeur gaat echt uit naar 2 dagen namelijk.

Fietsen is inderdaad een rede dat veel verzorgsters afhaken.
Ik had nog zitten twijfelen of ik mijn geheim zou verklappen in die advertentie. Ik heb een elektrische fiets, die gebruikten we om naar Stitch te gaan, maar staat nu stil in de schuur. Maar dat vond ik dus juist lui overkomen XD

Ik ben zeker wel een echte dressuurruiter, al wil ik ooit wel graag beter leren springen.
Die andere dingen had ik erbij gezet om aan te geven dat ik er óók iets leuks van zou maken al zou ik een keer niet kunnen rijden.

Volgende keer pak ik het anders aan :p


Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:39

Voor mij ook een goede les dat ik dus ook wat "breder" moet reageren..!

Ik zou het "fietsdeel" gewoon weglaten. Ik rij met de auto ook niet meer dan 10 km. En qua dagen zou ik dan zeggen: 2 (1 of 3 ook bespreekbaar). En wat meer over je dressuurniveau, gelukkig heb je er al goede foto's bij staan die een keurig beeld geven!

Heb je ook een advertentie op marktplaats staan?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:21

Maureen_M schreef:
Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Welke facebookgroep is dat? Ik ben ook lid van eentje, maar soms verbaas ik mij over bepaalde uitspraken.. Haha...

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:24

Heb niet alle 57 pagina's gelezen maar begrijp dat je opzoek bent naar een paard om te rijden?

Heb zelf de afgelopen 2 jaar 2 leuke haflingers gereden. Ik hoefde niks te betalen meste soms een de stallen uit. De paarden stonden aan huis en er was dus alleen een kleine buitenbak, op 5 minuten stappen wel 2 binnenbakken beschikbaar voor 5 euro. Had geen vaste dag en vaak gingen we samen rijden.

Dit was voor mij ideaal, zo kon ik als ik tijd had en als zij mij nodig had. Ik betaalde niks maar als ze op vakantie was een week kwam ik wel elke dag zodat haar man het niet hoefde te doen.

Je helpt elkaar, ik denk dat daar het concept ook op gebaseerd is. Heb je zelf geen tijd dan zou je toch blij moeten zijn als iemand je paard voor jou komt verzorgen? Waarom deze persoon dan ook nog laten betalen?
Het is natuurlijk wel een verschil als je een paard hebt die ontzettend veel te bieden heeft.


Ik heb momenteel na een verhuizing wel moeite met het vinden van een paard. Weet niet of het aan de locatie ligt of het feit dat ik een braaf recreatie paard zoek.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:37

Gizeppie schreef:
Maureen_M schreef:
Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Welke facebookgroep is dat? Ik ben ook lid van eentje, maar soms verbaas ik mij over bepaalde uitspraken.. Haha...


Verzorgpaard gezocht / verzorgen aangeboden ofzoiets. Natuurlijk een beetje eisen stellen is goed want dan weten zowel eigenaar als bijrijder waar ze aan toe zijn maar soms komt het over alsof ze een verlanglijst voor Sinterklaas in hun schoen duwen

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:52

Maureen_M schreef:
Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Welke facebookgroep is dat? Ik ben ook lid van eentje, maar soms verbaas ik mij over bepaalde uitspraken.. Haha...[/quote]

Verzorgpaard gezocht / verzorgen aangeboden ofzoiets. Natuurlijk een beetje eisen stellen is goed want dan weten zowel eigenaar als bijrijder waar ze aan toe zijn maar soms komt het over alsof ze een verlanglijst voor Sinterklaas in hun schoen duwen[/quote]

Nouja moet soms lachen om de teksten die ik voorbij zie komen van iemand van 13 jaar.. Wat ze kunnen en wat voor eisen ze hebben. Maar niet nadenken over de eventuele verantwoordelijkheid. Bijdrages dat maakt mij niet zoveel uit, dat zou ik zelf niet vragen voor mijn 'moeilijke' project pony. Zal allang blij zijn als iemand een match met hem zou zijn. Maar goed ik wil op dit moment geen bijrijder, omdat mijn pony gewoon simpelweg te gevaarlijk en te groen is om een ander persoon op te zetten. Dat vind ik gewoon niet handig ivm ongelukken.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:13

Maureen_M schreef:
Anoniem schreef:
Daar mogen een behoorlijk aantal bijrijders anders ook wel is mee stoppen, met hun lijsten vol met eisen ;)


+1 helemaal gelijk in

Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Nou de eerlijkheid is in ieder geval wel te waarderen.
Beter dat je gelijk weet wat ze zoeken dan dat ze bij je langs komen en dan met de eisenlijst komen die totaal niet overeen komt met die van jouw als eigenaar. Dan is het ook gewoon zonde van de tijd.

Zou eigenlijk wel makkelijk zijn als iedereen gewoon volledig eerlijk is en er geen doekjes omwindt. Weet je gelijk waar je wel tijd in kan steken en waar niet. Denk namelijk dat er veel meegaan in wat de eigenaar zoekt en daarna veranderen of is het toch niet wat ze zochten. Dat zou ik ook gewoon zonde vinden als iemand een paar weken/maanden komt en dan toch stopt omdat het toch niet is wat ze verwachten.

Geen idee of zo iemand ook reacties krijgt. Weet wel toen ik eens een advertenties had staan er vooral dingen gevraagd werden die ze gewoon hadden kunnen lezen. Dus of mensen ook daadwerkelijk lezen is weer wat anders.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:24

Het is ook meer de manier waarop het gebracht word. Komt een beetje over alsof je als eigenaar een bijrijder het plezier moet doen ipv andersom. En persoonlijk vind ik het wat dubbel om een lijst aan eisen te hebben om er vervolgens geen cent voor over te hebben.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:36

Maureen_M schreef:
Het is ook meer de manier waarop het gebracht word. Komt een beetje over alsof je als eigenaar een bijrijder het plezier moet doen ipv andersom. En persoonlijk vind ik het wat dubbel om een lijst aan eisen te hebben om er vervolgens geen cent voor over te hebben.


Degene is geen uitzondering denk ik. De meeste weten het alleen wat tactische te brengen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Pallatin

Berichten: 2485
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:56

Wendy_Segaar schreef:
Precies Maanlicht
Soms is het echt niet te volgen hoor.
"Wie wil mijn gevaarlijke arabier inrijden? Veel ervaring is vereist en bijdrage van 50 euro..."
Juist...

Als eigenaar van een goed paard kun je beter geen bijdrage vragen. Waar je voor betaald lijkt meer op een dienst en een dienst kun je eenvoudig stopzetten (nee, ik zal dat niet doen. Maar je hebt ze)

En daarbij: Laat meerdere mensen komen kijken. Keur mensen niet af omdat ze nog geen wedstrijdniveau hebben... Dan vis je in een veel kleiner vijvertje.
Wees ook realistisch: Beloofd de verzorgster teveel en houdt ze een prachtig verhaal? Vraag door. Iemand die heel ver wil gaan fietsen voor jouw paard bijv. houdt dat niet maanden vol.


In alle eerlijkheid; als ik als eigenaar nog op zoek zou zijn naar een bijrijder en jouw berichten hier zou lezen zou ik je niet meer uitnodigen voor een kennismaking. Ik vind je toon belerend en je komt gefrustreerd over. Waarom zou ik als eigenaar van een goed paard geen bijdrage vragen? Ik zie mijn paard niet als dienst maar wil juist dat er een klik en band is tussen paard en bijrijder. Ik vraag een bijdrage om de serieuze kandidaten van de penny’s te schiften. En ja, ik verwacht ook nog wat stalklusjes en dat de bijrijder haar privé lessen zelf betaald. Ik had nog wel meer ‘eisen’ (betrouwbaar, rustige hand, consequent maar eerlijk, niet bang aangelegd want jong paard) en nadat ik een aantal reacties had gehad kwamen er nog een stuk of wat eisen bij, want nee ik was niet van plan mijn jonge paard als bospaard aan een grote zware kerel ter beschikking te stellen. Of aan iemand die het bij de eerste kennismaking al noodzakelijk vindt om het over wedstrijden te hebben of iemand lessen onzin vindt of...nou ja, kan nog wel even doorgaan. Ik kreeg gelukkig ook direct hele leuke nette reacties en twee meiden leken me prima geschikt. De eerste meid die langskwam had meerdere paarden waaruit ze kon kiezen en aangezien de proefrit op de mijne niet van een leien dakje ging had ik niet verwacht dat ze voor mij en mijn paard zou kiezen, maar dat deed ze wel en ik ben super blij met haar. Ze betaalt een kleine bijdrage, lest bij mijn instructrice op eigen kosten en strooit op, vult netten en zet paard zonodig buiten. Maar ze mag op haar dagen dan ook doen wat ze wil, stal heeft joekel van een binnenbak, joekel buitenbak en staat aan de randvan het bos. Ik wil graag dat ze het leuk heeft, dus breng haar in contact met stalgenootjes zodat ze een buitenrit kan maken, heb aangeboden dat ze mee mag doen met wedstrijdjes (vond ze nog iets te vroeg). Omdat ze zo’n kanjer is durf ik haar ook die verantwoordelijkheid te geven. En ja, die bijdrage, ik vond het maar moeilijk om dat te doen, maar hier vlakbij Amsterdam is een paard onderhouden op een stal met zulke faciliteiten enorm duur. En manege lessen volgen 2x per week in deze regio kost volgens mij meer dan de lessen en bijdrage :')

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:05

Dat idee kreeg ik inderdaad ook bij jou, vooral in dat je hoopt dat iemand je goed genoeg vind zodat ze de bijdrage laten vallen :=
No offense, maar al heb je Gran Prix gereden, mijn BIJDIJDER betaald gewoon de bijdrage. Als ik iemand zoekt die mijn paard echt gaat trainen naar hogen niveau en met dat doel ook rijdt, dan betaal ik hem/haar. Verder niet. Zal me een worst wezen welk niveau je gereden hebt, als jij mijn paard wilt bijrijden betaal je gewoon de bijdrage die ik vraag. Gaat niks vanaf betreft je niveau. Als ik iemand zoek die m'n paard naar hoger niveau breng dan ja, maar die zoek ik niet ;)

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:40

Sorry dat het zo overkomt.
Ja tuurlijk ben ik gefrustreerd als ik waarschijnlijk mijn hobby moet opgeven. Wees nou eerlijk: Wie zou dat niet zijn?

Het was niet de bedoeling om belerend over te komen. Sorry daarvoor. Op tekst komen dingen vaak anders over en daar ben ik niet heel handig mee.

Laten we er nu maar over ophouden, ik had gewoon niet moeten posten.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:27

Eerlijk gezegd deel ik dit gevoel niet. Sommige dingen zijn wat onhandig geformuleerd, maar snap Wendy wel.

Zelf heb ik nooit een bijdrage hoeven betalen, maar snap ook dat dit wel gebeurt. Inmiddels dan een eigen pony, maar heb hiervoor nooit verlegen gezeten om bij te rijden. Dit is wel heel erg regio afhankelijk, al hoor ik ook wel dat sommige het ‘hier’ niet kunnen vinden. Maar als ik dan bijv mijn pony aanbiedt en er niet meer gereageerd wordt, snap ik ook dat je niks kan vinden. Of mijn pony aanbied, en vervolgens een bericht krijg dat ze het toch niet doet (omdat ze een andere mogelijk zag, maar toevallig kende ik die eigenaar, dus ook dat was niks geworden.)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:31

Ik vind dat zowel eigenaren als bijrijders soms onrealistische eisen hebben. Ik heb van mijn 13de tot mijn 22ste bijgereden en ben sinds kort in het bezit van mijn eigen paard. Ik weet nu hoe het is om in beide schoenen te staan.

Ik snap dat als je moet betalen voor een bijrijpaard je ook wat eisen gaat stellen. Ik heb zelf 140 euro in de maand betaald voor een paard met een peesblessure die een half jaar uit de running is geweest. Daar mag je in mijn ogen ook wat voor verwachten. Ik bedoel het is niet zo maar een bedrag, zeker niet voor een student. Ik moest hier 16 uur voor werken naast mijn studie om hem te kunnen leasen. Dan mag je ook best wel wat verwachten en wat vrijheden hebben. Ik had dit bedrag voor hem over, omdat ik stapel verliefd was op zijn karakter. Ik kreeg ook lessen voor. Ik groeide ook oprecht in mijn rijkunsten.

Ik heb ook jaren gratis kunnen rijden op paarden. De rollen waren toen beetje omgedraaid. De eigenaren hadden mij op dat moment nodig, omdat zij geen tijd hadden of er moest een paard verder doorgereden worden. En sommige eigenaren vonden het oprecht leuk dat iemand anders op hun paard reed. Ik heb daar nooit een bijdrage voor hoeven leveren..

Ik vind dat bijrijders soms echt als een stuk vuil weer buiten worden gezet. Ik als bijrijder zette mij altijd volledig in voor andermans paard. Ik schafte spullen aan (vliegenspray of glansspray, soms zelfs dekens of een ander hoofdstel). Ook als iets kapot zou gaan, kocht ik nieuw materiaal. Maar ik heb twee keer meegemaakt dat er misbruik van mij werd gemaakt als bijrijder (aw joh dat doet zij wel even). Dit is uiteraard mijn eigen fout geweest om dit toe te staan. Heb er enorm veel van geleerd. Ik werd nooit bedankt voor mijn inzet. Dit heeft voor mij ook de doorbraak gegeven om mijn eigen paard aan te schaffen, zodat ik niet meer afhankelijk zou zijn van andermans paarden.

Als eigenaar zou ik idd ook kijken naar een match. Ik kijk hierbij goed naar mijn paard (sensibele, jonge en angstige pony, vrij groen). Omdat hij groen is zou ik kijken naar iemand boven de 18, die niet van de manege af komt, maar meer ervaring op heeft gedaan met jonge paarden of die uitdaging aan durft te gaan. Want er zit zeker een risico aan vast. Ik denk als ik een paard die in het Z zou lopen wel anders zou kijken. Ik zou voor mijn groene pony geen bijdrage vragen, omdat hij zo weinig kan en je ook je schema moet aanpassen per keer dat je werkt. Je kan er wel veel van leren, maar van een Z paard leer je weer andere dingen. Ik zou het op dit moment belangrijk vinden dat er een match zou zijn, daar hoef ik geen bijdrage voor te hebben. Want iemand investeert om mijn pony beter te maken. Als jij een Z paard hebt kan jij als bijrijder weer super veel van dit paard leren. Dan vind ik het wat anders.. Ook zou ik kijken naar faciliteiten (goede bak, mogelijkheden etc). Ik zou zelf geen bijdrage willen betalen als ik alleen een weide heb om in te rijden, ben daar gewoon heel eerlijk in. Het is een soort wisselwerking in mijn ideaal beeld. De match met de eigenaar moet goed zijn, als belangrijkste met het paard. Ik ben zelf een voorstander voor een contract, zodat de afspraken concreet zijn. Open en eerlijke communicatie blijft ook erg belangrijk, dit gebeurd vaak niet. Je hebt het recht om je bijrijder weg te sturen, omdat het jouw paard is. Maar ik vind een eerlijke communicatie belangrijk, vaak spelen er daarvoor al dingen.. Een penny meisje van 13 is heel leuk, maar denk niet dat elk paard daarvoor geschikt is. Die van mij wordt bang voor kinderen, omdat hij leiding nodig heeft, omdat hij anders angstig wordt.

Tips voor een advertentie voor een bijrijpaard: Vertel dat je open staat voor nieuwe ervaringen, vertel dat je wilt investeren in het groeien van jezelf en het paard. Vertel welke visie je hebt op de paardenwereld en welke ervaringen je hiermee hebt. Mensen met goede foto's zou ik zelf serieuzer nemen. Vertel of je wel of geen bijdrage kunt leveren.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Pallatin

Berichten: 2485
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:57

Wendy_Segaar schreef:
Sorry dat het zo overkomt.
Ja tuurlijk ben ik gefrustreerd als ik waarschijnlijk mijn hobby moet opgeven. Wees nou eerlijk: Wie zou dat niet zijn?

Het was niet de bedoeling om belerend over te komen. Sorry daarvoor. Op tekst komen dingen vaak anders over en daar ben ik niet heel handig mee.

Laten we er nu maar over ophouden, ik had gewoon niet moeten posten.


Ik weet niet precies wat je voor bijrijdpaard zoekt en waar, maar het komt vast wel goed! De aanhouder wint! En klopt, bij tekst horen we jouw intonatie niet, geeft toch niet, oliebol happens!
En verder heeft Gizeppie ook een punt; onrealistische eisen zijn er aan de kanten van eigenaars en bijrijders maar ik denk dat het gros van beide groepen het beste met elkaar voor heeft.
En ook ik ben meer dan 20 jaar bijrijder geweest, dus ik weet wat het is. Ik heb in al die tijd een superfijne band gehad met de eigenaars van mijn bijrijdpaarden, misschien heb ik wel altijd mazzel gehad...Ik voelde me altijd enorm gewaardeerd en deed het met veel plezier

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:32

Ik heb het beide meegemaakt, als eigenaar van paard met een bijrijders zelf als bijrijder.
Ik heb een bijrijpaard gehad met (op z’n zachts gezegd) een aparte eigenaar die er totaal andere ideeen op na hield dan ik, dat werkte gewoonweg niet. Uiteindelijk ben ik daar ook na een poosje mee gestopt.

Ik ben zo blij met mijn huidige bijrijpaard en eigenaar ik hoef niets te betalen of te klussen, maar doe waar ik kan toch klusjes. Het harnachement was aan vervanging toe, eigenaar heeft een Kiefer dressuurzadel (2e hands) gekozen en ik heb die betaald, nieuw hoofdstel is inmiddels ook besteld.
Ik ben nu de enige die het paard rijdt en hoop haar in de toekomst over te nemen, dus ik vind het niet erg om nu zelf spullen voor haar aan te schaffen.

Ik ben niet de beste ruiter, ondanks dat ik vroeger M gereden heb, maar neem regelmatig grondwerk en klassieke dressuurles en ik ben goed voor dit paard. Ze is hoog sensibel en ik heb van haar zoveel geduld geleerd, want anders bereik je met haar helemaal niets.

Je hebt eigenaren in alle soorten en bijrijders in alle soorten en dat moet bij elkaar passen en daarnaast moet het paard passen. Een jaar geleden heb ik regelmatig op willen geven (nadat ik er voor de zoveelste keer afgegooid werd) met mijn huidige bijrijpaard, maar omdat ik een goede klik had met de eigenaar, toch doorgezet en nu staat ze op mijn verlanglijstje. Het is niet altijd makkelijk een goede klik met bijrijder-eigenaar-paard te vinden. Doorzettingsvermogen en vertrouwen is het belangrijkste imo.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:35

Bedankt voor de bemoedigende woorden!
Ladyson heeft me wat tips gegeven voor een goede advertentie. (Om mezelf beter te verwoorden)
Ik ga gewoon de tijd ervoor nemen om iets te zoeken wat bij mij past en waar ik veel van kan leren :)

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:54

Het komt wel. Vooral weten wanneer je het niet meer leuk vindt als je ergens toch rijdt en dat optijd kunnen aangeven en dan maar stoppen. Niet blijven omdat je denkt anders heb ik niks meer. Dat werkt voor jou, de eigenaar en het paard niet.

Ik heb 2 jaar met plezier 2 hafjes gereden en ondanks dat het met 1 niet altijd goed ging was het met de eigenaresse zo gezellig en konden we dat allemaal zo goed bespreken dat ik bleef en gewoon stopte met hem rijden als het niet goed voelde.
Ben ondertussen verhuisd en rij er al een jaar niet meer maar ga zondag een lekker kopje koffie drinken en de paardjes kijken.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:17


Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:22

Ik zweer, iedere keer dat er echt hele gave aanboden voorbij komen, zitten ze aan de andere kant van het land :') Maar goed, zolang ik nog geen vast werk heb en dus niet weet waar ik "echt" ga wonen, kan ik toch nog niet serieus zoeken. Een eigenaar heeft er tenslotte niet veel aan als ik voor werk opeens over een maand moet verhuizen.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:43

Narcomil schreef:
Ik zweer, iedere keer dat er echt hele gave aanboden voorbij komen, zitten ze aan de andere kant van het land :') Maar goed, zolang ik nog geen vast werk heb en dus niet weet waar ik "echt" ga wonen, kan ik toch nog niet serieus zoeken. Een eigenaar heeft er tenslotte niet veel aan als ik voor werk opeens over een maand moet verhuizen.


Weet ik niet, als jij een goede bent, kan je misschien net zijn wat de eigenaar zoekt en ik denk dat niemand zeker weet waar ze over een paar maand zijn. Wachten tot je eindelijk gesetteld bent lijkt mij niet nodig.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers