Springzadels met een breed tussenkanaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 22:05

Hallo,

Ik weet niet helemaal of het hier goed staat. Zo niet hoor ik het graag!

Ik heb een paard met een “vreemde” rug en weet niet meer waar ik het moet zoeken. Het zadel wat ik nu heb is een:

Prestige roma jump
17 inch” boommaat 32

Het probleem ligt niet aan de boommaat maar aan het tussenkanaal. Mijn paard heeft dus een breder tussenkanaal als normaal nodig. Nu heb ik al een aantal zadels geprobeerd waarvan 1 paste. Namelijk de:

Arturo Furtunato
17,5 inch” boommaat MW

Helaas kon ik zelf met geen mogelijkheid in dit zadel blijven zitten. Nu had ik een zadel gevonden en met mijn stome kop al betaald en helaas opgelicht. Dus een op maat gemaakt zadel zit er helaas niet in.


Zijn er hier mensen met dezelfde soort ervaringen qua rug van het paard ? En bij welk merk zou ik het moeten gaan zoeken ?

Alvast heel erg bedankt!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:06

Afbeelding

Hier een tribal. Breed tussenkanaal. Geen lastige rug. Maar weinig schoft, rondgeribt en flinke schouders. Waardoor alle andere zadels schuiven.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:24

Prestige (de jongere zadels) is al erg breed in het kussenkanaal dan gaan er heel veel merken afvallen.

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:44

friesam schreef:
Prestige (de jongere zadels) is al erg breed in het kussenkanaal dan gaan er heel veel merken afvallen.



Helaas heb ik daar nu ook een paar gepast en is het ook niet helemaal.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:56

Wij hebben hier een pony staan, een konink met welsh cob denk ik. Boommaat 44, dus bijna recht :+

Het enige merk wat onze zadelpasser wist wat zo groot ging is Massimo. Dus een dikke pony met springzadeltje haha. Moet zeggen dat ik het zadel erg goed vind zitten.

Dan hebben we nog 2 paarden staan met een brede schoft en op de ene ligt een kent&master. En op de andere een dabbs. Die dabbs zit echt heeerlijk,maar compleet op maat gemaakt. De kent & master zit voor de prijs ook goed vind ik!

Wel is het echt belangrijk om een goed passend zadel te hebben. De echte goeie hebben vaak ook tweedehandszadels bij die kunnen passen. Of zoals wij een kent & master die nieuw echt heeel goed mee viel van prijs! Weet niet waar je woont, maar moest je een goeie zadelpasser willen weten mijn pb staat open ;)

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:19

Mijn equestor spring zadel heeft een breed tussenkanaal. Heel af en toe vind je die tweedehands ergens.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:25

vivary heeft nu ook een springzadel (staat niet op de website volgens mij) maar je zou hun eens kunnen proberen

Besje

Berichten: 815
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:27

Meyer zadels ook :)

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 20:44

Joliieeenn schreef:
Wij hebben hier een pony staan, een konink met welsh cob denk ik. Boommaat 44, dus bijna recht :+

Het enige merk wat onze zadelpasser wist wat zo groot ging is Massimo. Dus een dikke pony met springzadeltje haha. Moet zeggen dat ik het zadel erg goed vind zitten.

Dan hebben we nog 2 paarden staan met een brede schoft en op de ene ligt een kent&master. En op de andere een dabbs. Die dabbs zit echt heeerlijk,maar compleet op maat gemaakt. De kent & master zit voor de prijs ook goed vind ik!

Wel is het echt belangrijk om een goed passend zadel te hebben. De echte goeie hebben vaak ook tweedehandszadels bij die kunnen passen. Of zoals wij een kent & master die nieuw echt heeel goed mee viel van prijs! Weet niet waar je woont, maar moest je een goeie zadelpasser willen weten mijn pb staat open ;)


Ik heb dus een JC liggen boommaat 34 en die is qua boommaat dus veelste groot. En qua tussenkanaal te smal -O-

En voor de ander bedankt voor de tips! Ik zal er naar gaan kijken!

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Springzadels met een breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:26

Iemand nog ideen ?