Paard uitkiezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 20:03

Hoi
Zoals sommig mensen al wetten ben ik aan het kijken om meter te worden van een mishandeld paard in een paardenrust huis. Meter woder wil zeggen dat je ieder maand een bedrag geeft aan de opvang daar kunnen ze eten en de dierenarts kosten betalen. in ruil krijg je ede nieuwsbrief en mag jeje meter of Peter paard zoveel gaan bezoeken als je wil. Nu ga ik een paard kiezen maar als jullie een paard kiezen om bij voorbeeld te kopen kiezen jullie dan op uiterlijk van het paard of op het karakter van het paard of wat heeft de doorslag welk paard je kiest.


SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:10

Ik zou erlangs gaan en kijken welk paard je het meest aanspreekt en waar je het meeste een klik mee hebt. Uiterlijk speelt dan geen rol ( Voor mij althans)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:12

Ik heb gekozen voor het karakter bij mijn paarden, en daarbij hoort dus ook wel die klik.


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:13

Puur op karakter kiezen. Je kan een bloedmooi paard kiezen die enorm gemeen is en waar je geen klik mee hebt en niks mee kan, maar ook een lelijk beestje wat superlief is. Dan zou ik voor de lelijke gaan :j

Maar misschien staat er ook wel een supermooie én vriendelijke bij :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:17

Combinatie. Vaak past het karakter ook wel bij het uiterlijk van het paard, op de 1 of andere manier. Gewoon kijken welk dier je aanspreekt

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:20

Nou, lelijke paarden zijn ook wel moeilijk te vinden hé. Het is meer onderscheid 'gewoon uiterlijk' vs 'heel mooi uiterlijk' (en dat is dan nog allemaal eens afhankelijk van persoon tot persoon welke smaak je hebt...)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:22

Ilsey schreef:
Nou, lelijke paarden zijn ook wel moeilijk te vinden hé. Het is meer onderscheid 'gewoon uiterlijk' vs 'heel mooi uiterlijk' (en dat is dan nog allemaal eens afhankelijk van persoon tot persoon welke smaak je hebt...)


Met lelijk bedoel ik niet oerlelijk ofzo, maar gewoon een minder mooi paard :o

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 08:14

Op de site staan er een paar die mij aanspreken . Ik zal eens gaan kijken.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:44

Gewoon lekker kiezen wie jij het leukst vindt. Ik weet niet of je mag poetsen of wandelen met je meterpaard? Probeer er een paar uit met dingen die je ermee mag doen. Is wel zo leuk dat als je bijv mag poetsen, het paard het echt leuk vindt. Dan hebben jullie samen lol. Bij mij is het trouwens een combi, ik hoef echt geen lelijk paard. Zo houd ik niet van een grof hoofd. Dus voor mij vallen dat soort paarden af. Aangezien je er verder niet op hoeft te rijden, is karakter ook wat minder van belang, zolang jij hem maar leuk en lief vindt. Misschien is het wel juist het verhaal wat je aanspreekt bijvoorbeeld. En twijfel je nog tussen 2 dan maak je van beide een leuke foto en denk je er thuis nog even over na. Heel veel succes, ik ben benieuwd voor wie je gaat.

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 09:06

Als ik gekozen heb zak ik het jullie laten weten.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:13

Ik vind altijd het karakter belangrijk
Qua uiterlijk kijk ik meer of hij wel gezond eruitziet als je begrijpt wat ik bedoel. Als je geen klik heb met een paard werkt word het lastig om er goed mee om te gaan!

Spoiler:
Kiekeboe

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 12:27

Diddyking
Wandelen doen ze niet met de paarden meschien borsetel www.tohl.be heb ik zeg paarden uitgekozen die mij aanspeken kwa uitterlijk en karaker daarvan moet ik er een wan kiezen. Namen quovadis cashmir lenka kavina falco silver. Mocht jullie zin hebben neem gerust een kijkje en zeg jullie mening.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:17

Devil en Lady spreken mij erg aan <3

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:26

Ik zou gaan voor Cashmir of Frie, maar dat is alleen gebaseerd op een foto. Ik zou echt eens gaan kijken!:)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:29

Wat lief dat je dit wil doen :)

Ik viel meteen voor het snoetje van Mustang! En Falco trekt ook mijn aandacht.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:44

Haha ik zeg ook direct Lady :+. Maar die staat niet in het rijtje van TS. Voor mezelf denk ik Kivana haha. Maar ik houd van pit ;).

Anoniem

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:47

Fijn dat je TOHL wilt steunen. Wij zelf hebben er al 2 paarden geadopteerd :) Eventjes gaan kijken, je bent altijd welkom.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:57

Om te adopteren? Karakter en "zieligheidsgehalte".

Welke site is dit dan ts?
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 24-05-18 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Losse posts samengevoegd. Graag de wijzigknop gebruiken i.p.v. losse posts

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 17:37

Niet om te adopteren wen om meter van te worden. De site is http://www.tohl.be ik denk dat ik 3 juni met de opendeurdag eens ga.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:48

Bij adoptie op afstand, schriftelijke adoptie zou het me niet uitmaken. Je hoeft verder namelijk niks met dat dier van doen te hebben, enkel het te helpen en elk dier verdient dat evenveel, dat ik daar niet in zou hoeven of willen kiezen.

Als je voor jezelf echt een paard koopt is dat totaal wat anders natuurlijk.
Het lijkt mij dan ook ontzettend moeilijk om dat te doen want je moet maar net goed kunnen inschatten of het karakter wat de eigenaar jou vertelt, overeen komt met hoe het dier daadwerkelijk is. En daarbij kan een dier bij verandering van baas en omgeving ook onwijs veranderen.

Mijn grote pony heb ik gekocht als zijnde doodsbraaf en mak, typische Haflinger. Ik kende haar van vroeger dus je zou denken een goede inschatting te kunnen maken. Maar eenmaal bij mij is ze veranderd in een temperamentvol, enthousiast dier, onherkenbaar vergeleken met vroeger. Mijn kleine pony heb ik per ongeluk gekocht dus dat was sowieso een complete gok. Hij blijkt erg gevoelig en heel zacht, ook niet iets wat je zo zou verwachten als je hem zo ziet staan in de wei.
Over een paar jaar hoop ik weer een paard te kopen, dit keer echt voor de sport, maar ik vraag me inderdaad af hoe ik die keuze moet gaan maken tzt, lijkt me erg lastig!

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 18:04

Inderdaat een adoptie op afstand maakt niet uit wel als je hem gaat bezoeken dan vind ik het wel belangrijk. Want stel je maar eens voor dat je op bezoek gaat en bij je paard in de wei gaat en hij begind naar te doen ook niet echt leuk. Daarom vind ik het belanrijk om een lief paard te hebben hoef ik er niet bang van te zijn en is het veel leuker om op bezoek te gaan.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:10

Ik zou kiezen voor het paard dat het langst wacht op een meter.

Anoniem

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:15

Die ga je daar niet vinden. De meesten hebben zelfs meerdere meters en peters :)

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 18:19

Ik denk dat ze allemaal evenlang wachten op een meter . Ik vind het fijn dat ik hier mensen leer kennen die ook een paard geadopteerd op afstand hebben bjij TOHL zo leer ik die ander meters en peters kennen en hoor ik hun ervaningen. Als ik ze dan eens tegen kom op TOHL dan ken ik ze al een beetje.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:21

Ik zou voor Benny gaan denk ik!! <3

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, JenniferU, laura22, Milow2018, nayla, Sky_As, Slmt9, ulaantje, Winged en 92 bezoekers