Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:12

Gisteren zelf deze licht roze kleur verf gemaakt en de slaapkamer geverfd.

Afbeelding

Nu heb ik alweer spijt. Vind het wel mooi maar niet mijn ding. Ik wil zo zelf lichtgrijze verf maken zo meteen, kan dit zonder problemen over dit lichtroze heen? Het grijs word ongeveer net zo licht als het roze nu is.. Of moet ik dan eerst witten? Of meerdere keren grijzen? En word het grijs niet donkerder door meerdere keren te verven eventueel? Hoor het graag zo snel mogelijk ga namelijk zo beginnen.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:14

Ik heb hetzelfde gehad maar dan met lichtblauw/groen. 2 dagen later lichtgrijs er overheen geknald. Werd heel iets donkerder dan verwacht, geen idee of dat aan de lagen verf lag.

Ik zou t gewoon proberen, als het niet lukt of mooi wordt kun je altijd nog weer witten en dan overschlideren. Succes :)

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:48

Als je lichtgrijs goed dekkende verf is (dus niet op basis van de goedkoopste witte Latex die je vinden kon) dan gaat dat prima lukken over lichtroze. Anders wordt het misschien net een ander tintje. Vind je het niks, doe je hem opnieuw, wordt de verf niet donkerder van :D

Edit: zoals hierboven donkerder dan verwacht ligt meer aan de verf zelf en het opdrogen, of de lichtval in je kamer, dan aan de ondergrond (als die zo licht is als deze)

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:51

Oké dank jullie! Ga het zo proberen. Het is 1 van de betere verf soorten dus hoop dat het goed komt in 1 keer, scheelt weer werk haha..

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:25

Ik denk dat als je een goede verf gebruikt, je het wel 1 keer mooi kan laten dekken hoor. Veel succes met het verven en laat je even zien hoe het is geworden? :)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:27

En zeker niet te zuinig met de verf zijn. Voor je gevoel het er te dik op zetten.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:43

Zo lang je voldoende lagen doet is verf gewoon volledig dekkend. Maakt niet uit welke kleur je eronder hebt zitten.

Zeker in jouw geval is het niet nodig om eerst een laag wit te verven.

Het advies om het er te dik op te zetten, zou ik juist niet doen. Dunne lagen gaat mooier drogen, minder kans op strepen, afbladeren en druppeltjes.

Ik zelf voeg altijd wat warm water bij de verf (ong 10%) Maakt het makkelijker om de verf even aan te brengen. Als je het goed doet heb je zelf niet meer lagen nodig dan normaal.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:59

Bedankt voor jullie antwoorden..

Nu zit ik alleen met het volgende probleem. Ben ik bezig, zie ik dat het grijs een soort blauwig is.. Vind ik dan. Wat vinden jullie?

Afbeelding


Afbeelding

Maar kom ik er net ook achter dat de witte verf potten in de schuur niet 100 procent WIT zijn maar 9010 Wit. Zuiver wit dus. Maakt dit wat uit? Ik heb dus zuiver wit met zwart gemengd om grijs te krijgen en niet 100 procent wit. Word gek haha!
Laatst bijgewerkt door 060606 op 23-05-18 17:08, in het totaal 3 keer bewerkt

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:07

De verf moet eerst drogen voor je de daadwerkelijke kleur kan zien ;)

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:08

Zuiver wit is toch het echte wit? De andere zijn RAL kleuren en die zijn off white. Ik heb nog nooit ergens 100% wit op zien staan.

Was de verf al goed droog toen je het blauwige zag? Want het verschil tussen nat - bijna droog - echt droog is soms bizar. Dan denk je dat de hele muur mislukt is en dan droogt het oke op.

Je hebt zelf gemengd?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 17:10

djinnie schreef:
Zuiver wit is toch het echte wit? De andere zijn RAL kleuren en die zijn off white. Ik heb nog nooit ergens 100% wit op zien staan.

Was de verf al goed droog toen je het blauwige zag? Want het verschil tussen nat - bijna droog - echt droog is soms bizar. Dan denk je dat de hele muur mislukt is en dan droogt het oke op.

Je hebt zelf gemengd?


Ja het is dus RAL 9010..

Zelf gemengd idd en toen zag het er super uit. De roze had ik ook zelf gemengd.

Afbeelding

Hier ziet het er uit als de grijs die ik wil. Op de muur toch anders maar ligt ook aan waar ik sta/ligt inval. Maar misschien moet ik idd geduld hebben haha ben nog niet eens klaar.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 17:11

Is het een "probleem" dat het een RAL9010 (zuiver wit noemen ze dat) kleur is?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Gisteren muur licht roze geverfd, nu grijs. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:21

Eerst laten drogen - dan pas zie je de kleur. Het kan ook zijn dat je eerst nog een 2de laag moet doen.

En nee - het maakt zeer weinig uit of the RAL9010 of RAL 9001 gebruikt als je zelf mengt.

Ik vind het trouwens wel heel mooi!

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 18:26

Afbeelding

Dit is het geworden. Ik twijfel. Ene kant vind ik het wel heel mooi, andere kant niet. Maar ik kan sowieso nooit goed keuzes maken. Ik ga er een nacht over slapen!

Bedankt voor jullie snelle reacties!