osteopaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 17:34

Gaat er iemand wel eens naar de osteopaat toe?

Ik ben gegaan vanwege chronische nekklachten. Na 1 behandeling, waarbij de osteopaat zei dat hij nog weinig had kunnen doen, ben ik van mijn pijn af. *\o/*

Ik heb meer ruimte in mijn lijf gekregen, wat fijn voelt.

Wel kreeg ik de vorige keer flinke hoofdpijn en was ik erg misselijk.

En vandaag voel ik me gammel, ben emotioneel. Ik weet dat mijn lijf aan t werk is om alles te verwerken, maar t voelt zo onaangenaam.

Wie ook?


Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:17

Ja ik, inmiddels al meer dan een jaar bij een hele fijne osteopaat..tweede dag na de behandeling is altijd het ergste bij mij. {terugslag} Maar ik heb er ook mega veel baat bij.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 19:39

Elisa2 schreef:
Ja ik, inmiddels al meer dan een jaar bij een hele fijne osteopaat..tweede dag na de behandeling is altijd het ergste bij mij. {terugslag} Maar ik heb er ook mega veel baat bij.

Ah, jij ook.

Hoe vaak ga jij, als je t al hebt over een jaar. :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:53

Wat doet een osteopaat bij mensen als ik vragen mag. Ken het alleen van bij mijn paard.
Wat gebeurd er tijdens zo'n behandeling?

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 21:52

alice0cullen schreef:
Wat doet een osteopaat bij mensen als ik vragen mag. Ken het alleen van bij mijn paard.
Wat gebeurd er tijdens zo'n behandeling?

Er werd bij mij gezocht naar waar de beweeglijkheid er niet meer was. En daar proberen ze de blokkades op te heffen.

xoranlover

Berichten: 6575
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:56

Ik ga al jaren naar de osteopaat. Na een blessure aan mijn schouder waarbij ik telkens niks meer kon na een paar weken ben ik naar een osteo geweest. Het is nog steeds niet optimaal en dat zal het wel nooit meer worden maar met een afspraak en check up elke 5 tot 6 maanden gaat het eigenlijk veel beter dan verwacht.

blubjes
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-10

Re: osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:11

Ik ben met onze zoon geweest, hij had al 4,5 jaar slaapproblemen waarvan de artsen ook niet wisten waar het vandaan kwam, hij is 2x behandeld en slaapt nu praktisch elke nacht door, af en toe wordt hij nog wakker snachts, mar meestal slaapt hij gewoon lekker door, een verademing na 4,5 jaar elke nacht er minimaal 1, meestal veel vaker uit te moeten

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:15

Antheman schreef:
Elisa2 schreef:
Ja ik, inmiddels al meer dan een jaar bij een hele fijne osteopaat..tweede dag na de behandeling is altijd het ergste bij mij. {terugslag} Maar ik heb er ook mega veel baat bij.

Ah, jij ook.

Hoe vaak ga jij, als je t al hebt over een jaar. :)


Ik ga om de 5 of 6 weken, maar ik ben ook een beetje een "apart geval". Deze osteo helpt me bij de gevolgen van een zwaar ongeluk waar 4 jaar daarvoor allerlei andere behandelaars niets mee konden. {ook andere osteo's}
Maar omdat het zo lang niet goed heeft gezeten, is het ook niet zo 1,2,3 opgelost. Normaal gesproken kun je wel steeds langer de tijd tussen de afspraken laten staan en hoef je alleen nog maar 1 a 2 keer per jaar een check up begreep ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:47

Ik ga ook ongeveer 1x per jaar om het bij te houden.
Ben trouwens ook eens bij een andere osteopaat geweest maar zij was veel minder goed. Dus wel belangrijk een goede osteopaat te zoeken.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 11:21

Dispar_Vulgo schreef:
Ik ga ook ongeveer 1x per jaar om het bij te houden.
Ben trouwens ook eens bij een andere osteopaat geweest maar zij was veel minder goed. Dus wel belangrijk een goede osteopaat te zoeken.

Ja, en via mond op mond reclame kom je wel bij iemand. Echter, diegene had een wachtlijst van 3 maanden. Ik heb dus een beetje op de gok iemand uitgekozen. En tot nu toe wel tevreden over deze meneer.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 11:22

blubjes schreef:
Ik ben met onze zoon geweest, hij had al 4,5 jaar slaapproblemen waarvan de artsen ook niet wisten waar het vandaan kwam, hij is 2x behandeld en slaapt nu praktisch elke nacht door, af en toe wordt hij nog wakker snachts, mar meestal slaapt hij gewoon lekker door, een verademing na 4,5 jaar elke nacht er minimaal 1, meestal veel vaker uit te moeten

Dat hoor ik wel vaker, dat kids hiermee goed geholpen kunnen worden. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChaplinC, Clmr, Facebook, massiemas, MissYvette4u, Oudje, riannhuh, Rox87, Spike2019, Unit en 178 bezoekers