Tips nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Billie22
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-18

Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 16:29

Hoihoi,

Ik mag misschien een paard van mijn ouders, maar dan moet ik met een goed plan komen. Ik heb al hoe ik het wil combineren met school en hoe ik het wil betalen en waar ik het paard wil stallen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog meer moet zeggen. Ik hoop dat jullie misschien nog iets weten.

Alvas bedankt



GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:32

Billie22 schreef:
Hoihoi,

Ik mag misschien een paard van mijn ouders, maar dan moet ik met een goed plan komen. Ik heb al hoe ik het wil combineren met school en hoe ik het wil betalen en waar ik het paard wil stallen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog meer moet zeggen. Ik hoop dat jullie misschien nog iets weten.

Alvas bedankt

Zet het hier eens uiteen, dan kunnen we met je meedenken en kijken waar we dingen kunnen aanvullen +:)+ .

koeien op de weg...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:33

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Billie22
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 17:18

Ik heb ongeveer dit: School en het paard ga ik combineren door na school meteen huiswerk te maken zodat ik na het eten naar het paardje kan en als ik weinig tot geen huiswerk heb ga ik eerst naar het paardje en dan huiswerk. Ik zou de kosten van het voer en het vlas kunnen betalen en de controles en inentingen van de hoefsmit en da. Ik zou het paardje willen stallen in mijn woonplaatsje.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:20

Billie22 schreef:
Ik heb ongeveer dit: School en het paard ga ik combineren door na school meteen huiswerk te maken zodat ik na het eten naar het paardje kan en als ik weinig tot geen huiswerk heb ga ik eerst naar het paardje en dan huiswerk. Ik zou de kosten van het voer en het vlas kunnen betalen en de controles en inentingen van de hoefsmit en da. Ik zou het paardje willen stallen in mijn woonplaatsje.

En hoeveel heb jij ingeschat dat die kosten zijn? En wie betaalt de stalhuur?

koeien op de weg...

Billie22
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 17:26

Ik heb al een kleine shetlandpony daar kan ik natuurlijk niet de kosten mee vergelijken maar ik kan het wel inschatten. Vlas is bij ons 6 per pak, ong 4 pakken in de maand dus 24 euro aan vlas. Voor de brokken kost een zak basis brok rond de 15 euro waar 25 kilo in zit, dus ik denk ook ong 3 - 4 zakken dus 45 tot 60 euro, ligt er ook aan wat het paard nodig heeft. De stal huur zouden mijn ouders waarschijnlijk wel kunnen betalen omdat ze dat ook bij de shet doen.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:30

Laat zien hoe goed je plant. Hou dat zoveel maanden vol. Gebruik een schriftje, schrijf op wat je moet maken, wat je wanneer gaat maken etc. Laat je ouders het controleren en afvinken, dan kunnen zij zien dat je écht goed bezig bent en als jij iedere dag alles van je lijst gevinkt krijgt en dan bijvoorbeeld om 18 u al op de bank zit, dan geef je toch wel aan dat je het makkelijk red.
Verder een goed plan maken. Welke DA ga je vragen voor een keuring? Hoeveel vraagt die DA er voor? Hoevaak zou je in het ergste geval (paard met veel onderhoud aan hoeven) naar de hoefsmid moeten en hoeveel rekent die ervoor? Zoek alles goed uit, tot in de puntjes. Van zadelmaker tot evt fokker waar je wilt kijken en zet dat overzichtelijk neer. Eventueel geef je je ouders inspraak, dan zeg je van zadelmaker X: voor en nadelen, prijs. Zadelmaker Y: Voor en nadelen, prijs.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:31

Leuk dat je een paard wil! Wellicht handig om ook te denken aan de kosten van lessen, tuigage of hebbendingetjes.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:39

Billie22 schreef:
Ik heb al een kleine shetlandpony daar kan ik natuurlijk niet de kosten mee vergelijken maar ik kan het wel inschatten. Vlas is bij ons 6 per pak, ong 4 pakken in de maand dus 24 euro aan vlas. Voor de brokken kost een zak basis brok rond de 15 euro waar 25 kilo in zit, dus ik denk ook ong 3 - 4 zakken dus 45 tot 60 euro, ligt er ook aan wat het paard nodig heeft. De stal huur zouden mijn ouders waarschijnlijk wel kunnen betalen omdat ze dat ook bij de shet doen.


Ga het dik gedrukte eerst overleggen voordat je er direct vanuit gaat...

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Billie22
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 21:47

Oke, dankje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Cjuan, Esther_r20, herous, Hicaria, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jitskenienke, mingming, MirjamRobin, Nanu, Roihi, Utixo, xRooss, xRoossie95 en 90 bezoekers