Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:19

Argh! Ik twijfel zo over het Haflinger-event, om ook mee te doen met Bestgaand! Calys heeft denk de meest onvoordelige gangen voor een Haflinger (is mijn instructie ook onverdeeld over HAHA), dus voor de prijzen ed. hoef ik niet mee te doen. Maar aan de andere kant vind ik het altijd wel een leuk onderdeel om mee te rijden. EN vaak zijn er dan ook nog fotografen haha. En aan de andere kant denk ik: "er moet altijd 1 laatste worden/ er kan er maar 1 winnen". Maar is het leuk om als laatste op te moeten stellen mmmm..... HAHAHA

Help!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:21

hahah Ik heb ook ooit mee gedaan. En stanley is nog nooit zo voorwaarts geweest. Die vond het prachtig. Ondanks ik wist dat hij toen al niet tegen de luxere hafjes (ik spreek over denk zo 8/7 jaar geleden), Maar ik snap je dillema.

als ze het conditioneel aan kan waarom niet als je het zo leuk vind!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:25

Haha jaaa echt he!

En aan de andere kant denk ik ook echt van, ach, het kost niks, en ze kan het op zeker wel aan dus.........

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:26

Gewoon doen Astrid! Volgens mij plaatsen ze alleen in de finale de laatste, in de voorrondes niet. ;)

Pff Leonie, dat uier schiet inderdaad ook nog niet echt op!

Ik kan bijna weer aftellen naar de 18 dagen. Vriendin had dit jaar een tweeling zitten van Monsoon, Vlien vorig jaar ook al, hoezo vruchtbaar!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:27

Astrid, dat kan prima hoor. Die van mij heeft ook altijd de minste gangen en toch loopt ze vaak bovenaan mee. “Bestgaand” heeft vooral te maken met zichtbare werklust, voor het been zijn, op de hulpen en “op de achterhand” kunnen gaan.

ZZ-Zwaar startgerechtigd. Ik bedoel.. hoe bestgaand kun je zijn?!

Ik ben ook ooit als laatste geëindigd, maar ik denk dan maar: het was leuk, de paarden vinden het vaak leuk en zolang ze het op wedstrijd goed doen boeit dat “bestgaand” me niet echt ;p

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:29

maessie schreef:
Gewoon doen Astrid! Volgens mij plaatsen ze alleen in de finale de laatste, in de voorrondes niet. ;)

Kijk, dankjewel, dan doe ik mee hahaha!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:36

Kelly_J schreef:
Astrid, dat kan prima hoor. Die van mij heeft ook altijd de minste gangen en toch loopt ze vaak bovenaan mee. “Bestgaand” heeft vooral te maken met zichtbare werklust, voor het been zijn, op de hulpen en “op de achterhand” kunnen gaan.

ZZ-Zwaar startgerechtigd. Ik bedoel.. hoe bestgaand kun je zijn?!

Ik ben ook ooit als laatste geëindigd, maar ik denk dan maar: het was leuk, de paarden vinden het vaak leuk en zolang ze het op wedstrijd goed doen boeit dat “bestgaand” me niet echt ;p

Helemaal eens met dat laatste! Ik denk ook altijd van, als iedereen ook alleen mee zou doen als je zou winnen, zou er altijd maar 1 deelnemer zijn.

Aan de andere kant ook niet leuk om als laatste op te moeten stellen. Al snapt het paard dat toch niet HAHAH!

Thanks! Doe jij zelf ook nog mee?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:43

Ik doe ook mee met bestgaand. Nash is er niet zo geweldig in. Die wordt vaak heel hecktisch van de drukte. Maar ach. Ik vind het leuk om te doen. Dan doet ie het maar gewoon even :') plaatsing maak ik me echt niet druk om. Lol hebben vind ik veel belangrijker.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:49

astridastrid schreef:
Kelly_J schreef:
Astrid, dat kan prima hoor. Die van mij heeft ook altijd de minste gangen en toch loopt ze vaak bovenaan mee. “Bestgaand” heeft vooral te maken met zichtbare werklust, voor het been zijn, op de hulpen en “op de achterhand” kunnen gaan.

ZZ-Zwaar startgerechtigd. Ik bedoel.. hoe bestgaand kun je zijn?!

Ik ben ook ooit als laatste geëindigd, maar ik denk dan maar: het was leuk, de paarden vinden het vaak leuk en zolang ze het op wedstrijd goed doen boeit dat “bestgaand” me niet echt ;p

Helemaal eens met dat laatste! Ik denk ook altijd van, als iedereen ook alleen mee zou doen als je zou winnen, zou er altijd maar 1 deelnemer zijn.

Aan de andere kant ook niet leuk om als laatste op te moeten stellen. Al snapt het paard dat toch niet HAHAH!

Thanks! Doe jij zelf ook nog mee?


Van de opstelling snap je bijna toch nooit iets hoor.. Ik ben altijd verbaasd, Hihi.

Nee, ik ben dan net een dag terug van vakantie dus dat wordt hem helaas niet.. Had wel graag gewild! Misschien de volgende keer!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:58

maessie schreef:
Gewoon doen Astrid! Volgens mij plaatsen ze alleen in de finale de laatste, in de voorrondes niet. ;)

Pff Leonie, dat uier schiet inderdaad ook nog niet echt op!

Ik kan bijna weer aftellen naar de 18 dagen. Vriendin had dit jaar een tweeling zitten van Monsoon, Vlien vorig jaar ook al, hoezo vruchtbaar!


En dan volgend jaar een knap merrie veulen. zusje voor maximus

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:06

Zo stan is weer kaal. Diep zucht van verlichting toen ik scheeraparaat op z’n lichaam deed. En als ik stopte voor olie op doen. Ging z’n neusje steeds naar t aparaat schiet nou een op en ga verder!!

Zo fijn hoofd/benen alles vind hij goed. De idieaal paard om te leren scheren


Afbeelding

Dit kwam er nog vanaf

Afbeelding

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:16

ZO wat een hoop nog! Net op tijd want het wordt weer zweten deze week!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:34

Hij was zelf nu met 21 graden klammig. Heb met de haarrichting mee geschoren. Nu blij paard

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:41

He dames
Ben best druk
Zit ook niet lekker in me vel, ach komt wel weer goed.
Wanneer is die haflinger event?
Denk dat king ook niet bestgaande is haha, heeft totaal ze bouw niet.

Ik heb overigens gisteren aangespannen passage gedaan en een pirouette met me kar hoe stoer sprong gewoon netjes door.
We zijn met hele pirouette onder de man bezig, hij pakt het goed op

Ik heb voor wie het leuk vond 2 kur muziek filmpjes
Was voor de verengingsdag.
Zz licht
https://www.facebook.com/maris.vaneijsd ... 7764164084

en M dressuur mennen.
https://www.facebook.com/maris.vaneijsd ... 1284299732

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:29

Gave kur maris.

In de ring bij bestgaand zou hij niet misstaan hoor! Er wordt gekeken naar tact, regelmaat, constante, mogelijkheid tot sluiten en verruimen, souplesse, inwerking van ruiterhulpen enz.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:30

Gaaf Kiddokids!! Jij mag me best keer les geven. Respect. Iemand hier miss een tip? Dat ik blijf ademhalen tijdens de proef?

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:32

Die kan ik je wel geven, maar niet zo via internet. Daarvoor moet ik je aan huis helpen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:48

De tip van de voorlezer die weet je inmiddels al ;)

Gaaf zo die kür kiddokids!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:23

maessie schreef:
De tip van de voorlezer die weet je inmiddels al ;)

Gaaf zo die kür kiddokids!


Ind die ga ik ook zeker meenemen ;-)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:10

Hi! :wave: Ik kom me ook maar weer eens melden.
De laatste tijd word ik weer iets actiever met rijden en alles dus dat is wel erg fijn. Verhuisd naar andere stalling waar ik het enorm naar mijn zin heb dus dat motiveert ook weer! Inmiddels voor het eerst sinds twee jaar weer een wedstrijd opgegeven, zin in! Eens kijken waar we momenteel staan..


Wauw, wat een haar kiddokids! Blij dat ik Marena deze winter al twee keer had geschoren.

Jemig, wat laat ze je lang wachten Leonie! Ben wel heeel benieuwd naar Marena's halfbroertje of zusje!

Marena van Steenbergen, M1+8

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:11

Thanks dames

Bij king gaat ze haar er morgen ook af en vanmiddag zijn benen gedaan.

Die heb ik 2 x laten zitten en waren mega lang zeker qua sokken.

Ik hoop dat er iemand afvalt voor de zz licht kur zaterdag hij zat vol helaas

Wanneer was haflinger event

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 00:11

Peelie schreef:
Gave kur maris.

In de ring bij bestgaand zou hij niet misstaan hoor! Er wordt gekeken naar tact, regelmaat, constante, mogelijkheid tot sluiten en verruimen, souplesse, inwerking van ruiterhulpen enz.

Thanks Peelie

Heb even opgezocht en gemaild of er plek is

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 04:20

Peelie schreef:
Gave kur maris.

In de ring bij bestgaand zou hij niet misstaan hoor! Er wordt gekeken naar tact, regelmaat, constante, mogelijkheid tot sluiten en verruimen, souplesse, inwerking van ruiterhulpen enz.

Dat is zeker niet waar. Mijn ene instructie is officieel jury bestgaand en het is echt een HELE andere tak van sport. Eigenlijk raar dat zo weinig mensen dit weten/ kennen. Het gaat echt voornamelijk om de ruimte en correctheid van de gangen (tact, regelmaat).

Het maximaal te behalen aantal punten is 100. De puntentelling is als volgt samengesteld: stap
(20) draf (20) galop (20) gedragenheid en souplesse (20) algemene indruk (20).

Dus stap links, stap rechts, draf links, draf rechts, galop links, galop rechts (en dan het gemiddelde per gang). Met de algemeen cijfers ga je niet winnen als je paard niet vooraan gestaan heeft met het uitdelen van de gangen.

Opmerkingen die je bijv. kunt krijgen zijn: stapt niet/ nauwelijks over/ in, plaatst ab buiten de massa, kort, 4-tact, vangt zichzelf (als paard voor niet snel genoeg is) etc. Of als je paard wel eens een tactfoutje heeft in de middendraf bijv. ben je ook weg (onv.).

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker voor iedereen :-).
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 24-05-18 04:29, in het totaal 1 keer bewerkt

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 04:29

astridastrid schreef:
Peelie schreef:
Gave kur maris.

In de ring bij bestgaand zou hij niet misstaan hoor! Er wordt gekeken naar tact, regelmaat, constante, mogelijkheid tot sluiten en verruimen, souplesse, inwerking van ruiterhulpen enz.

Dat is zeker niet waar. Mijn ene instructie is officieel jury bestgaand en het is echt een HELE andere tak van sport. Eigenlijk raar dat zo weinig mensen dit weten/ kennen. Zal nog eens uitgebreid vragen, maar gaat echt voornamelijk om de ruimte en correctheid van de gangen. Of het paard in/ of over stapt, benen onder de massa plaatst etc. Dus stap links, stap rechts, draf links, draf rechts, galop links, galop rechts. Daarnaast krijg je geloof ik 1 algemeen cijfer maar daar ga je niet mee winnen als je paard niet vooraan gestaan heeft met het uitdelen van de gangen. Opmerkingen die je bijv. kunt krijgen zijn: stapt niet/ nauwelijks over/ in, plaatst ab buiten de massa, kort, 4-tact, vangt zichzelf (als paard voor niet snel genoeg is) etc. Hopelijk is het zo een beetje duidelijker voor iedereen :-).

Jij omschrijft het iets ruimer dan ik. Maar daar komt het op neer ja.

Je moet geen proef doen oid. Je rijd gewoon met max 10 in een ring laat de gangen links en rechts om zien.

Als jij een niet bewegingswonder goed voorelkaar hebt dat hij toch heel correct gaat, dan kan je best hoog geplaatst worden hoor. Daar hoeft het echt geen enorme topper voor te zijn.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 04:31

Ik heb even ge-edit. Kun je zelf even uitrekenen. Ga nu weer slapen haha.

Edit: als je paard dus al niet eens instapt, heb je al snel een 5. Als je paard moeite heeft met verruimen, zal hij snel op de voorhand duiken en krijg je voor het eenaarlaatste onderdeel ook snel een 5. Heb vaak genoeg geschreven (niet bij mijn eigen instructie en niet bij Haflingers) dus weet hoe het spelletje gaat. Bestgaand vergt gewoon een hele andere aanpak/ training, maar is wel zo leuk. Maar nogmaals: heeft echt niet met graad van africhting etc. te maken of hoe je hem voor elkaar hebt.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers