Gaat in de ring niet over sprongen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bootjexrufie
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-16

Gaat in de ring niet over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:24

Ik heb een ruin fell pony van 7 jaar. Ik spring met hem en ik heb ook springles elke week. Op les springt hij alles en weigert hij bijna nooit, maar al stap ik de ring in vind hij alles eng en gaat hij bijna niet over de sprongetjes heen. Ik spring B, maar ik ga denk ik naar BB om te oefenen, maar heeft er iemand misschien nog tips om de wedstrijden beter te laten gaan, of gewoon tips voor springen. Alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Bootjexrufie op 21-05-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Gaat in de ring niet over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:27

Enige wat denk ik helpt is heel veel oefenen. Eventueel oefenparcours zodat je het wel 100x kan proberen.
Oefenen of lessen nemen op ander terrein zodat je niet de wedstrijddruk hebt voor jezelf en het gewoon kan oefenen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Gaat in de ring niet over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:43

Ik zou voorlopig even BB starten.
Wat bij die van mij hielp, was eerst een rondje in galop langs ds buitenkant. Dan kon ze even alles zien en kon de spanning er af.
Misschien dat je dat eens kunt proberen

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Gaat in de ring niet over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:49

Kan je niet aan oefenjumpings meedoen? waar je je rondje altijd mag afmaken.
Is inderdaad kwestie van oefenen.. had hetzelfde, maar dan met gekke dingen onder en naast de sprongen.

Bootjexrufie
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:49

suikermeisje schreef:
Enige wat denk ik helpt is heel veel oefenen. Eventueel oefenparcours zodat je het wel 100x kan proberen.
Oefenen of lessen nemen op ander terrein zodat je niet de wedstrijddruk hebt voor jezelf en het gewoon kan oefenen.

Ja ik ga denk ik ook een privéspringle nemen als dat kan gewoon 1 keer zodat ik misschien wat meer tips krijg, en misschien nog een betere basis kunnen leggen.

Bowo schreef:
Ik zou voorlopig even BB starten.
Wat bij die van mij hielp, was eerst een rondje in galop langs ds buitenkant. Dan kon ze even alles zien en kon de spanning er af.
Misschien dat je dat eens kunt proberen


Ja ik denk dat ik nog even BB blijf starten, en ik ga dat zeker nog een keer proberen. Alvast ankjewel voor jullie snelle reacties.

Bootjexrufie
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 22:51

xTitanic schreef:
Kan je niet aan oefenjumpings meedoen? waar je je rondje altijd mag afmaken.
Is inderdaad kwestie van oefenen.. had hetzelfde, maar dan met gekke dingen onder en naast de sprongen.


Er zijn bij mij in de buurt niet echt oefenjumpings, en ik kan niet met de trailer, want mijn ouders kunnen niet rijden dus ik moet overal te paard heen. :)

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:24

Thuis een hindernisje springen is echt anders dan een parcours. Dus lekker veel oefenen op wedstrijden dan komt het vanzelf

MarliesV

Berichten: 15192
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gaat in de ring niet over sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:29

Ben je lid van de plaatselijke rijvereniging?

Bij ons wordt er meerdere keren per jaar een parcours in de hal gezet. Deze kan je dan met de les rijden en eventueel ook zelf.

Hoe krijg je les? En waar? Alleen een sprongetje of staat er dan ook wel een parcours?
Is dat thuis of op ander terrein?

Bootjexrufie
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 16:43

MarliesV schreef:
Ben je lid van de plaatselijke rijvereniging?

Bij ons wordt er meerdere keren per jaar een parcours in de hal gezet. Deze kan je dan met de les rijden en eventueel ook zelf.

Hoe krijg je les? En waar? Alleen een sprongetje of staat er dan ook wel een parcours?
Is dat thuis of op ander terrein?


Ja ik krijg 1x per week les. Ik krijg les bij Duinmanege van poelenburgh. Ik spring daar altijd een parcours. Het is wel op een ander terrein.