Working Equitation Wedstrijd Eersel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 19:28

Hoi allemaal! Graag laat ik jullie enkele foto's zien van onze allereerste officiële Traditionele Working Equitation wedstrijd.
Deze werd gehouden in Eersel, wat voor mij 3 uur rijden was. Een flinke rit dus.
We startten in de Klasse M Young riders, waar dus alleen stap en galop word gevraagd. Het weekend bestond uit 4 onderdelen. Dressuur, Runderwerk, Stijltrail en Speedtrail

Vrijdag kwamen we rond 12 uur aan en heb ik Mare na een stukje de benen te laten strekken op stal gezet.
Vrijdag avond was het tijd voor onze runderclinic, hier zijn niet erg veel foto's van.

Dan begonnen we Zaterdag met de Dressuur.
Wat heb ik een geweldige proef gereden voor mijn gevoel! Heerlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan 's avonds het Runderwerk, De eerste koe duurde wat langer maar we hadden hem optijd over de lijn. en de 2e koe hebben we in maarliefst 17 seconden over de lijn gekregen wat resulteerde in snelste tijd van alle klasses!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de zondag. tijd voor de Speed en Stijltrail.
Als eerste de stijltrail:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En als afsluiter de speedtrail, deze hebben we in maarliefst 1 minuut en 33 seconden gereden!


Afbeelding

Afbeelding

We hebben een ontzettend geweldige wedstrijd gehad en zijn met een flinke buit naar huis gegaan.. Namelijk!!!!


Afbeelding

1e in dressuur, speedtrail, stijltrail en het runderwerk
Hierdoor ook 1e in mijn klasse
En als kers op de taart dus ook nog snelste tijd bij runderwerk van alle klasses!

Wij hebben genoten van dit weekend en we gaan dit zeker vaker doen!
Groetjes, Vera & Mare

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:42

Nog van harte gefeliciteerd.knap gereden.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:10

Echt super gedaan jullie twee! Volgende keer op één hand ~~}>

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:22

Heel gaaf, en wat goed gedaan voor een eerste (officiële) keer! Mag ik vragen waarom je bij het cutting een andere optoming gebruikt? :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:36

Wat een gaaf paard heb je! <3
Wat voor hoofdstel gebruik je op de bovenste foto's en wat is daar het voordeel van? Ik heb zoiets nog nooit gezien.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:42

Ziet er leuk uit :D ! Wist niet dat ze ook met runderen werkten bij WE
Eerste hoofdstel lijkt een spaanse met een aparte frontriem? Vind hem erg mooi in ieder geval!

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 10:09

Mabellean: dankjewel!
Wendy: Alleen als jij M start :Y)
Nissima: dankjewel! Tuurlijk mag je dat vragen!
Wij hebben 1x eerder een runderwerk clinic gedaan met dezelfde optoming als de dresuur en stijltrail. Echter werd ze toen zo ontzettend fanatiek dat ik vond dat ik te veel in dr mond moest zitten. dit gaan we dus eerst met hackamore bevestigen dat dit met meer ontspanning gaat. En er zijn verder geen regels voor wat betreft alles met zelfde optoming rijden en dan als het wat hard gaat is een westernzadel heeeel comfortabel :D

Liene_F: Dankjewel <3 ben ontzettend blij met dr
Het is inderdaad zoals genoemd een spaans/portugees hoofdstel. eerst zat er een frontriem met van die sliertjes aan maar omdat mare een kort hoofdje heeft kwamen deze erg ver op dr neus en zodra ze een beetje zweette werd dit vrij vervelend als ze op dr hoofd kwamen vond ze. Vandaar dat er nu een frontriem van Sil's Create it bongo style op zit. deze is custom made.

Het hoofdstel zelf heeft geen voordelen of nadelen, maar is wel heel mooi.

Bamii: dankje! Ja in beide 'vormen' van de WE word met koeien gewerkt. de ene in een team, dan moet je de koe in een pen krijgen (soort teampenning) en bij deze 1 koe uit de kudde en 15 sec over een lijn houden (cutting/ranch sorting etc)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:39

kionasuppie schreef:
Nissima: dankjewel! Tuurlijk mag je dat vragen!
Wij hebben 1x eerder een runderwerk clinic gedaan met dezelfde optoming als de dresuur en stijltrail. Echter werd ze toen zo ontzettend fanatiek dat ik vond dat ik te veel in dr mond moest zitten. dit gaan we dus eerst met hackamore bevestigen dat dit met meer ontspanning gaat. En er zijn verder geen regels voor wat betreft alles met zelfde optoming rijden en dan als het wat hard gaat is een westernzadel heeeel comfortabel :D

Duidelijk! Grappig wel, de meeste mensen zouden bij een fanatieker paard juist een bit in hangen (ik ook), maar ik kan juist wel in jouw beredenering komen :j

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 19:01

Nissima schreef:
kionasuppie schreef:
Nissima: dankjewel! Tuurlijk mag je dat vragen!
Wij hebben 1x eerder een runderwerk clinic gedaan met dezelfde optoming als de dresuur en stijltrail. Echter werd ze toen zo ontzettend fanatiek dat ik vond dat ik te veel in dr mond moest zitten. dit gaan we dus eerst met hackamore bevestigen dat dit met meer ontspanning gaat. En er zijn verder geen regels voor wat betreft alles met zelfde optoming rijden en dan als het wat hard gaat is een westernzadel heeeel comfortabel :D

Duidelijk! Grappig wel, de meeste mensen zouden bij een fanatieker paard juist een bit in hangen (ik ook), maar ik kan juist wel in jouw beredenering komen :j


Dat is zeker waar. maar het bit dat ik er al in heb hangen is scherp zat... en ze is prima te sturen op hackamore. dressuur hoef ik er niet mee te rijden maar ik heb voor nu alleen een stuur en rem nodig op de koeien :D
volgende keer proberen we het weer met bitje maar nu voor de rust express niet gedaan om het positief te houden

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 19:44

Niemand meer ? :)

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:24

*\o/* ja hoor hier nog een enthousiast iemand, speciaal even ingelogd voor een reactie. Ontzettend leuk om steeds meer WE te zien op bokt! Ben zelf nog niet begonnen maar vind het heel leuk om mee te kijken bij anderen om motivatie op te doen :D

Heel veel succes gewenst met toekomstige wedstrijden!

Paardenfann4
Berichten: 1339
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:31

Wat ziet dat er leuk uit. Veelzijdig paardje heb je! Super knap gedaan, gefeliciteerd met je prijzen.

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 15:54

Boris_rakker Wat leuk haha! WE is zeker heel leuk dus ik zeg: begin met oefenen! dan zien we je snel op wedstrijd :D
Paardenfann4 dankjewel! ja ik vind het heerlijk dat hoe gek ik het ook maak Mare vrolijk mee doet ;D

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 03:52

wow wat gaaf zeg! goed gedaan ook :) mooie prijzen binnengesleept

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:50

Zie je topic nu pas!!!! Dat was leuk weekeindje uit zeg voor jou! Gefeliciteerd!

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Working Equitation Wedstrijd Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 20:59

Namiro: het is echt zo gaaf ja.. vooral de speedonderdelen... dankjewel!
Sjolvir: haha! het was zeker een geweldig weekendje weg! Dankjewel!