[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:35


WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:23

Ik meld me ook weer even hier, heb ondertussen een oefencross met de poown gereden en dat ging gaaf, zondag weer! Ik was stiekem aan t denken een “echte” B cross te gaan rijden, maar dan moet je weer n punt in t b springen hebben samen of niet? Durf ik nooit... dus maar gewoon oefencross blijven rijden :)

Hij begint wel steeds fijner te lopen nu, en mn dochter van 11 rijdt er zo mee weg :)

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:31

WowAmigo schreef:
Ik meld me ook weer even hier, heb ondertussen een oefencross met de poown gereden en dat ging gaaf, zondag weer! Ik was stiekem aan t denken een “echte” B cross te gaan rijden, maar dan moet je weer n punt in t b springen hebben samen of niet? Durf ik nooit... dus maar gewoon oefencross blijven rijden :)

Hij begint wel steeds fijner te lopen nu, en mn dochter van 11 rijdt er zo mee weg :)

[ [url=m/EO7Yls.png]Afbeelding[/url] ]


Ja, je moet punt hebben in B springen, tenminste was altijd wel zo. Hoeft niet punt van samen te zijn, een punt in B springen links of rechtsom van de ruiter.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:56

Oh toch? Maar mijn punten zijn van de prehistorie, die vervallen hoorde ik? Maar met n ander paard zou ik t misschien nog wel durven. Met n pony n meter springen vind ik toch wel n dingetje haha

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:02

Nee, vervallen volgens mij niet, maar moeten wel nog terug te vinden zijn, dus even bij de KNHS navragen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:08

Ok dankje!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:17

Hey! Meld me ook hier

Ruby 30 jaar wonend in Almere hsp en faalangst maar wel heel veel zin om de wedstrijdsport te gaan en gewoon te kijken tot hoe ver ik kom. Net een combinatie met Symfonie.
Afbeelding

Vanaf 10 juni 2017 had ik milly. Wegens geen klik en andere doelen willen behalen dan waar zij voor stond toch besloten om afscheid te nemen 23 april. 23 april was ook mijn net 7 jarige all round sport new forest ruin van 1.36,5 Symfonie aangekomen. Was voorheen L2 klaar, 1.20 kan hij springen oxer onder de man en kan ook zo op buitenrit door de woonwijken dus lekker koel in het koppie. Bij ons op de manege wordt er samen met een andere manege een 4 daagse benefietcup georganiseerd. Ik had mij in eerste instantie opgegeven toen ik Milly nog had en mij er weer afgehaald. Bleek ik gister gezien op de startlijst te staan. Zat ik in dubio wel of niet mee te doen. Na velen die zeiden: gebruik het maar als oefenwedstrijd doe ik dus onverwachts 11 mei mee aan onderling B indoor.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:56

Mijn laatste berichtjes in dit topic:
ukkiepuk schreef:
Ik had als doel voor 2018 om M2 startgerechtigd te zijn.
Voorlopig heb ik dat doel losgelaten. Nadat ik 5 weken geleden een heel ongelukkige val heb gemaakt van Don is al het vertrouwen weg, dus mijn nieuwe doel is weer ontspannen rijden en niet hyperventileren als hij schrikt en opzij springt.


ukkiepuk schreef:
Punz schreef:
Ukkiepuk:
Wat akelig! Wat is er precies gebeurd?
En lukt het een beetje: Weer wat vertrouwen krijgen?


Ik ben er tijdens de springles af gevallen en onder Don terecht gekomen. Hij heeft me in mijn gezicht geraakt met zijn achterbeen. Ik was bewusteloos en toen ik bij kwam in de war, dus omstanders hebben een ambulance gebeld. Toen zij arriveerden was ik wel weer helder. Ze hebben me gestabiliseerd afgevoerd, maar gelukkig had ik geen wervelletsel dus ik mocht al snel weer los en mobiliseren. Ik heb mijn neus gebroken en verder een grote schaafwond over mijn sleutelbeen, schouder en borstbeen gehad die gelukkig binnen een week vrijwel verdwenen was. Verder flink bont en blauw, maar gelukkig geen ernstigere klachten.
Na 4,5 week ben ik eerst op de (bomproef)pony van een vriendin gestapt en een paar dagen later op Don. Toch wel heel gespannen, maar de tweede keer ging heel goed. Afgelopen dinsdag schrok hij helaas heel erg van iemand die een strobaal pakte naast de bak. Hij sprong opzij en begon te rennen. Daarna nog geprobeerd langs dezelfde plek te rijden, maar hij bouwde teveel spanning op, dus toen hij even ontspande ben ik met trillende benen afgestapt. Zondag ga ik er weer op, hopelijk blijft hij rustig.


Dat vertrouwen krijgen duurde uiteindelijk (veel) langer dan ik dacht, maar inmiddels rijden we weer fanatiek. Helaas vanaf februari bezig om een maagzweer te bestrijden en gelukkig lijkt dat nu de goede weg op te gaan.
Sinds 3 weken kan ik weer alleen opstappen en ben ik ook al onder de man op wedstrijd geweest. Met rijden gaat het heel goed! We zijn eind april voor het eerst M1 gestart en haalden gelijk 2 wp en 2x een eerste plaats. Afgelopen zondag voor de tweede keer gestart en weer 2x eerste plaats met 3 wp. Inmiddels dus alweer M1+5 en zijn we de oefeningen voor het M2 aan het oefenen :)

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:32

Woehooee!!
Gefeliciteerd!!

En je weet het he, met vertrouwen:
Het komt te voet en het gaat te paard..


Maar fijn dat het weer loopt voor jullie!


Iedereen een Connemara!!


.

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:18

Super zeg! +:)+

Hier ondertussen ook aan het trainen richting het m2... Ik vind de keertwendingen maar lastig.

Afbeelding maar Prada wordt steeds sterker en knapper <3


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:32

Gefeliciteeerd!!!

KW's ja, altijd leuk ja, zucht... achter actief houden valt nog niet mee.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:20


[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:33

Rijden is zoooo moeilijk, elke keer als je denkt dat je het ergens snapt, komt er weer iets nieuws bij -:)
Maar dat maakt het ook zo leuk.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:54

Nou inderdaad!

Afgelopen woensdag in de les een begin gemaakt aan travers en keertwendingen. Die had ik eigenlijk alleen nog maar gereden op een paard die het al kon en dat was al een jaar of 10 geleden. Ik moet het samen met Don leren en dat is best lastig :Y)

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:08

Welkom Ruby, leuk dat je gaat starten met je pony!

Gefeliciteerd met je punten, wat goed dat je het zo weer oppakt. Meters maken doet wonderen, dat krijgt een mens vertrouwen van. Leuk dat je doel haalbaar lijkt!

Sjolvir, ik vind dat je verschrikkelijk netjes kan rijden en ze heerlijk aan de praat hebt. Kan altijd beter, maar het ziet er toch heel gemoedelijk, paardvriendelijk en correct uit. Iets wat ik nog wel eens mis met pony's tussen de paarden. Of het ziet er een beetje naar uit, of heel vriendelijk maar dan blijft vaak de kwaliteit te laag. Nou dan is dit prachtig!

Gio en ik zijn ook lekker onderweg. Ons B SGW debuut ging super. Nog ruimte zat maar complimenten van de dierenarts, die zijn mij goud waard. En uitrijden was de doelstelling, dat is dik gelukt! Heel blij mee.

Verder gaat de dressuur bij ons ook goed. We lijken ons draai gevonden te hebben in de M en morgen nu bijna naar het M2. Wij zijn dus ook lekker bezig met de keertwendingen :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:19

ukkiepuk schreef:
Nou inderdaad!

Afgelopen woensdag in de les een begin gemaakt aan travers en keertwendingen. Die had ik eigenlijk alleen nog maar gereden op een paard die het al kon en dat was al een jaar of 10 geleden. Ik moet het samen met Don leren en dat is best lastig :Y)


Ik ook en toevallig ook woensdag.... We kunnen wel samen gaan lessen :))

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:21

Wauw superstoer Mistic!

Allemaal aan de keertwendingen dus! Mocht iemand de gouden tip hebben.... Let me know. Voor nu is voorwaarts blijven stappen zonder kontuitzwaai de grootste uitdaging!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:04

Sjolvir als rijden toch makkelijk was ... :')

Saskiaojan ik hoor ook veel met moeilijkheden met keertwendigen. Ben blij dat ik daar nog niet ben.

Lekker misticrider! Ik hoop in najaar crossen mee te pakken!

Hier gaat het ook super! De L2 gaat ons beter af dan de L1. 7 van de 8 proeven heeft hij nu ook al winst gelopen! Vorige week zelfs een tweede prijs! Trots op deze kerel. Nog twee punten en dan mag hij zo snel al naar het M1!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:39

Vandaag gestart en de laatste punten binnen voor het M2, volgende week nog M1 starten op groot concours hier in de buurt en dan 17 juni M2 debuut :))
We waren ook nog 1ste en 2de vandaag.

Afbeelding

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:47

Gefeliciteerd! *\o/*

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:15

Gefeliciteerd!!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:33

Gefeliciteerd, super knap!!!

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:04

Trouwens vergeten te zeggen, die cross foto's heerlijk !!!!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:19

Train hier nog steeds niet of nauwelijks, maar ben gezegend met stel paarden dat het ondanks dat echt zijn beste beentje voor zet. De paarden vinden het geloof ik geen probleem dat ze de laatste jaren vooral als grasmaaier worden in gezet (buikjes zijn er ook wel naar :o )

Gisteren ook genoten van het feit dat ze allebei weer waren uitbesteed, morgen ook geen paard om naar om te kijken, zalig!

Hier zo blij met mijn Jing en Jang, want ze zijn zo verschillend... pffttt.
Hepsie stap
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

draf
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

galop
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Toobs draf
Afbeelding

Toobs galop
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Conclusie, moet toch ecth rechter gaan zitten, probleempje is dat ik naar rechts nog wel goed kan meekijken, maar naar links niet en zit ik ook naar geloof ik, pfftttt. Maar andere conclusie, wat heb ik toch heerlijke beestjes <3

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:50

Wat een leuke posts komen er weer voorbij :D !

Stoer hoor B SGW!!

Shelly wat goed zeg in de L2. Grappig dat die proeven je beter liggen.

Wij hebben vandaag ons eerste winstpunt in de L1 gereden :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers