Equilin balancer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:51

Ben benieuwd naar recente ervaringen hiermee.
Met name omdat het compleet organisch gebonden is sprak het mij aan.
Wel wat melasse erin maar je geeft wel heel weinig...

Wie voert het?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:57

In bijna alle fijn geperst brokjes zit melasse in. Dat zorgt ervoor dat de brok niet uit elkaar valt.

Ik heb tijd de basic gevoerd. De balancer wou hij niet eten maar daarin schijnt dat ze de smaak veranderd hebben. Dus wil dat gaan proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:53

Ik voer het sinds een week of 2 dus ik kan er nog niet heel veel over zeggen. Het wordt hier goed gegeten maar het ruikt dan ook behoorlijk zoet.
Ik ben het gaan voeren op aanraden van de DA omdat de darmen van mijn pony niet optimaal werken. De mest is duidelijk verbeterd maar dat deed het ook op JPGeF.

Vooralsnog ben ik tevreden (behalve dan over de klantvriendelijkheid :o ) maar ik voer het nog te kort om er een mening over te hebben. Die van mij krijgt 65 gram per dag dus je doet wel lang met een emmer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:37

Hoezo over de klant vriendelijkheid? Ik wordt altijd vriendelijk terug gemaild.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:49

Ik vind get zeer klantvriendelijk dat ik binnen 2 dagen een doosje met twee proefzakjes heb ontvangen.
Het ruikt idd wel zoetig.

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:54

Ik heb hier goede ervaringen mee!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:31

Ik voer de basic, de balancer heeft voor die van mij teveel selenium.
Ik vind wel erg mooi uitgebalanceerd vitaminesupplement alleen hier wordt het slecht gegeten, ik moet hem echt paaien met lekkere muesli

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:38

Ik voer de balancer al een aantal jaar en wil niet anders meer, mijn paarden doen het er erg goed op en vinden het daarnaast erg lekker.

In het najaar rond de verhaarperiode geef ik 1 van mijn paarden een kuur immuno en daarmee komt hij de winter goed door, eerder viel hij vaak terug in bespiering en gewicht.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:01

Chesss schreef:
Ik voer de basic, de balancer heeft voor die van mij teveel selenium.
Ik vind wel erg mooi uitgebalanceerd vitaminesupplement alleen hier wordt het slecht gegeten, ik moet hem echt paaien met lekkere muesli


Zit er zo veel selenium in dan? Dacht dat het wel mee vielt. Want basic en balancer en eventueel krachtvoer na behoefte mag ook.

Begrijp me niet verkeerd ik wil niet dat m’n paard te veel selenium binnen krijgt vandaar de vraag

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:06

Die van mij krijgen het nu 3 kwart jaar en doen het er goed op. Mest is zeker verbeterd en hier vinden ze het heerlijk.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:42

En bewust ook equilin?
Of bv eerst een ander merk gehad?
Wat voeren jullie eventueel verder nog?

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 00:29

Mijn paard deed het er goed op. Helaas wil ze het sinds ongeveer een maand niet meer eten.. Ben nu overgestapt op vitalbix en dit eet ze wel.

Qua klantvriendelijkheid alleen maar goede ervaringen. We hadden een zak die anders rook. Toen we dit gemeld hadden, kregen we een nieuwe

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:37

Ik heb op aanraden van iemand equilin gepakt.

Wij voeren verder de ene pony fetura met magnesium, lijnzaadolie iedere eerste week van de maand psylium en gestoomd hooi.
De andere pony krijgt hetzelfde en er nog esparcette bij.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:42

Mijn haf krijgt nog joint comp en Gluco balance van Pythonics.

De glucobalance krijgt hij alleen tijdens het weideseizoen. En dan krijgt hij nog halve kilo dieetmix en halve kilo basis brok beide van subli.

Pavo vital heb ik ook een tijd gegeven. Dus ik twijfel nog even tussen de Pavo vital en balancer. Mocht mijn haf de nieuwe balancer niet eten ga ik over op Pavo vital

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:43

Anoniem schreef:
En bewust ook equilin?
Of bv eerst een ander merk gehad?
Wat voeren jullie eventueel verder nog?


Bewust equilin, eerder Metazoa gehad maar daar zit veel ijzer in en moet je meer van geven. Daar geef ik wel de snoepjes nog van. Op Equilin overgestapt en dat maakte veel verschil, meer glans energieker zonder druk te zijn. 1 zak vitalbix geprobeerd (gekregen), maar dat werd door 1 paard niet gegeten.

Ze krijgen onbeperkt verpakt hooi en overdag komen ze op de wei. Daarnaast luzerne en in de winter omega gold olie. Als ze wat aan mogen komen komt daar een kwart schep (droog gemeten) bietenpulp bij.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:55

Onze cushing/hb pony krijgt het al een aantal jaar. We zagen wel duidelijk verschil bij hem na het voeren. Hij was opgewekter en alerter. Hij eet het wel slecht de laatste tijd (oude verpakking, zonder de nieuwe geur waar ik hier over lees), daarom krijgt hij nu vaak pavo vital, dat eet hij beter. Ik zie nu geen terugval nu hij minder vaak equilin krijgt. Wij hebben voor equilin gekozen ivm de samenstelling. De andere paarden krijgen wel pavo vital.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:58

Ik heb het ook een tijd gevoerd. Zowel de Basic als de Balancer. De Balancer vinden ze hier niet lekker. Ik heb geen tot weinig verschil gemerkt bij mijn paarden. Denk dat het wel een goed product is.

Geef nu Pavo Vital, is een stuk voordeliger, paarden zien er net zo goed uit als voorheen, dus ook hier merk ik geen verschil. Mijn paarden krijgen onbeperkt hooi (onverpakt) en overdag op het land. Verder niets.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:07

Ja, voer de Equilin Balancer al een paar jaar. Bevalt goed, paarden zien er goed uit qua bespiering en glanzen. Hebben ook energie zat naast onbeperkt ruwvoer (weidegang, hooi en stro). Ik geef ze ""slechts"" een espressokopje vol per dag gemengd met een handje luzerne van Feral Horse (voor het kauwen). Bestellen doe ik rechtstreeks bij Equilin. Heb de bestelling altijd supersnel in huis en nooit problemen gehad over de kwaliteit van de Balancer. Aanrader!

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:14

De mijne lust t proefzakje iig zo uit de hand.
Dat scheelt in elk geval.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:23

Ik voer het sinds begin dit jaar en ben er heel tevreden over.
Ze eten het graag en ze doen het er goed op.
Gehaltes passen ook heel mooi bij ons hooi.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:18

T zou voor mij wel een optie zijn, omdat het een kleine gift is.
Organisch ook en geen luzerne.
Wel wat gerst en melasse wat ik minder vind.
Nog even over nadenken.
Maar fijn zoveel positieve resultaten te lezen

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:36

Die van mij eet het totaal niet, dus de smakelijkheid laat te wensen over. En ik miste ook klantvriendelijkheid helaas.

Ik geef nu vital bix, bevalt veel beter en ook fijner advies.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:44

Vitalbix heb ik van de week met een vraag gemaild en hoor niets.
Zo zie je maar weer.

tandlozemum

Berichten: 297
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Breda

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:20

Ik voer dit nu denk ik een jaar of 2. Mijn paarden vinden het erg lekker en ze doen het er heel goed op.

Hiervoor heb ik de vitaminekorrel van je paard gezond en fit gevoerd, maar die vonden ze echt niet lekker. Ook heb ik nog marstall force gevoerd. Die aten ze wel, maar ik merkte niet zo dat de brokjes echt wat deden.

Dus over de balancer het meest tevreden.

Anoniem

Re: Equilin balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:13

Hoeveel geven jullie ervan?
Paard staat 100 gram, maar dan gaan ze denk ik uit van 600 kilo??
( heb wel gemaild hoor dus er komt vast nog wel antwoord..)