Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

November108

Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 19:03

Beste bokkers,

Ik wil aanstaande zondag een buitenrit gaan maken. Aangezien ik paardlief niet helemaal alleen kan laden wilt mijn moeder graag mee. Maar dan is het wel zo leuk als wij ergens heen gaan waar zij lekker op het terrasje kan gaan zitten in de zon terwijl ik op pad ben. Iemand enig idee waar je dus een mooie buitenrit kan maken, met een startpunt (het liefst dus al dicht bij de parkeerplaats) bij een leuk cafeetje met terras?

We vertrekken vanuit Culemborg en op zoek naar iets wat minder dan een uur rijden is. Een fijne parkeerplaats is wel een must omdat achteruit rijden met de trailer nog niet mijn sterkste punt is :')


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:07

Oisterwijk! Midden in het bos is een boscafé waar je je paard ook kunt aanbinden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:16

Meyendel in Wassenaar.
Daar zit een pannenkoekenhuis, trailerparkeerplaats en stallen.

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:20

Ik weet niet hoever het voor jou rijden is. Maar op de holteberg(sallandse heuvelrug) in holten/nijverdal kun hele mooie buitenritten maken. Ook zit daar een cafe woodies die hebben buiten kleine paddocks waar je je paard kunt stallen.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 18-05-18 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:21

In de bossen in Son/Best heb je het Joe Mann paviljoen. Dat heeft een grote eigen parkeerplaats. Kun je je paard ook vastzetten en je kunt er heerlijk rijden!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:22

Je staat binnen het uur bij de loon se en drunense duinen...mogelijkheden genoeg daar voor trailer/ aanbinden en terras..en werkelijk schitterend om te rijden! Wel even zorgen voor rijpas...

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:26

Ik weet niet of je het te ver vind, maar vlak bij Castricum heb je een groot gebied waar je kan lopen met je paard. Daar is een restaurant, De Kruisberg, daar kan je heel leuk zitten. Je kan er ook je paard vastzetten en zelf even wat gaan drinken.
Vanaf de parkeerplaats kun je zo allemaal paden op.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:31

iets verder; Boshuis Drie. Bij Ermelo Parkeren op ong 100 meter van het Boshuis, ruimte zat voor je trailer, je hoeft niet achteruit. https://www.boshuisdrie.nl


_kimm

Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:48

chazzie schreef:
Meyendel in Wassenaar.
Daar zit een pannenkoekenhuis, trailerparkeerplaats en stallen.


Het pannenkoekenhuis is niet bij de parkeerplaats voor trailers. Trailers moeten namelijk al geparkeerd worden op de eerste parkeerplaats en het pannenkoekenhuis is bij de tweede. Eventueel door rijden met de auto kan wel anders is het nog wel een stuk wandelen. Denk toch wel een half uur maar daar ben ik niet zeker van.

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:50

Vierhouten lekker de hei op en je mum bij de Malle Jan, google maar eens hoe mooi het hier is....

Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:05

Ede.
Juffrouw Tok en anders steakhouse Amadeus. (Wel een andere parkeerplaats)

Black is the colour of my true love's hair

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:23

Amerongen en dan je moeder bij het Berghuis op het terras parkeren.

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:25

Bockenrijder, op landgoed de Utrecht (Brabant), goed parkeren, mooie omgeving en groot terras waar je paard in zicht kan staan

November108

Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 20:33

Oh wauw wat een reacties! Ik ga ze allemaal bekijken!
Voor het eerst een paard waar ik heerlijk mee buiten kan rijden, maar ik heb dus nog gewoon weinig weet van locaties :D jullie helpen me enorm

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:35

Bij 't Leersumse veld.

Bezoekerscentrum / parkeerplaats het Koevlak bij de Kennemerduinen.

Life begins at the end of your comfortzone.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:39

Maar ik vind het ook handig hoor, zo zie ik een heleboel adresjes waar ik ooit allemaal nog eens langs kan gaan *\o/* :9k /3

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:41

Nog even verder denken, bij het theehuis op de Lage Vuursche kun je ook parkeren, wel penning noodzakelijk.

En op Den Treek kun je ook parkeren bij een pannenkoekenhuis dacht ik.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:45

En natuurlijk op de Hoge Veluwe bij het bezoekerscentrum in het park, ook wel entree betalen.

En voor jou waarschijnlijk net wat ver maar wel heel gaaf: de Posbank. Ook hier kun je prima parkeren bij het bezoekerscentrum.

Nog een tip: op dagen zoals a.s. Zondag verwacht ik dat het overal druk is. Ik zou dan proberen vroeg te zijn, zodat je nog een mooie plek voor de trailer kunt uitzoeken.

Life begins at the end of your comfortzone.

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:53

_kimm schreef:
chazzie schreef:
Meyendel in Wassenaar.
Daar zit een pannenkoekenhuis, trailerparkeerplaats en stallen.


Het pannenkoekenhuis is niet bij de parkeerplaats voor trailers. Trailers moeten namelijk al geparkeerd worden op de eerste parkeerplaats en het pannenkoekenhuis is bij de tweede. Eventueel door rijden met de auto kan wel anders is het nog wel een stuk wandelen. Denk toch wel een half uur maar daar ben ik niet zeker van.


Oh joh, is het echt dat je daar niet meer mag parkeren met de trailer? Dan is het idd nog wel (een mooi) stukje lopen.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:53

Natuurgebeid Surea in dorst en wat drinken bij Beum

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 06:44

Bij de Posbank moet je wel de tijd hebben. Bediening is niet vlot. Maar misschien is dat inmiddels verbeterd. Je kan je moeder ook op stand laten wachten bij hotel het Roode Koper. Alleen geen idee of je daar ook makkelijk met een trailer kan komen.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 06:56

Mss voor jou TS wat ver maar voor anderen dan weer een tip? "Het Wilde Zwijn" in Bergeijk.

Ze hebben een ruime parking waarvan je meteen het bos in kunt. Er liggen daar veel ruiter- maar ook wandelpaden. Je mama kan daar ahv knooppunten makkelijk een klein wandelingetje uitstippelen.
Ze hebben een leuk terras en ook binnen is het enorm gezellig. Honden zijn ook welkom.

Don't take anything for granted

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Waar buitenrijden met café oid in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:02

Van der valk de Cantharel in Apeldoorn, je kunt daar een armband krijgen met knoop punten erop zodat je niet kunt verdwalen. Veel plezier in ieder geval.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:08

Een uur en zeven minuten rijden volgens google maps: De Ossenstal bij natuurgebied de Renderklippen in Epe. Prachtig gebied met knooppunten op de Veluwe. Mooie grote parkeerplaats bij restaurant de Ossenstal.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers