Zijn jullie paarden verzekerd ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

zijn jullie paarden verzekert?

Poll eindigt op

neej mijn paard(en)zijn niet verzekert
18 (40%)
ja mijn paarden wel
23 (51%)
anders....
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 45


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Zijn jullie paarden verzekerd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 20:40

heej.

misschien wel een leuke poll vraag??

maar is jouw paard nou verzekerd,zoja voor hoeveel(hoef je niet te vertellen als je dat niet wilt)
Laatst bijgewerkt door parouscha op 12-11-02 20:23, in het totaal 7 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:08

Nee, ik heb uitgerekend dat ik voor 7 á 8 pony's in 2 jaar bijna 1 pony af kan schrijven aan premie.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:12

Ja bij Oldeboorn voor €200,- per jaar. Niet veel maar krijg er ook geen medicatie voor terug. Alleen noodzakelijke operaties en levensverzekering.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:13

Jouwn=jouw, en mijn paard is niet verzekerd.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:14

Nee niks verzekerd, kost veelste veel, als je dat oppot heb je je paard na zoveel jaar terug..... Mijn pony heb ik al zo lang......en eigenlijk is daar niks bijzonders mee gebeurd.....dusse doe ik niet aan, dan maar het risico...

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:19

Ik heb er één in de verzekering, maar die gaat er volgend jaar ook uit. Ik heb er nu 15 en het wordt me te duur om ze allemaal te verzekeren.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:35

Ik heb mabel verzekerd het is wel veel geld maar ik heb al mijn spaargeld in haar aanschaf gestopt dus als ze een koliek krijgt heb ik nog geen bergen geld voor een operatie en nu is dat geregeld met de verzekering dat vind ik voor mezelf een heel fijn gevoel.

Ik geloof dat ik 39 euro per maand kwijt ben maar de premie hangt af van de waarde van je paard het is een percentage.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:36

Ja Ewald is bij Faimounth verzekert...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:52

Mijn paard is niet verzekerd.
Vanwege de hoge premies en omdat verzekeringen zich graag in allerlei bochten wringen om maar niet te hoeven betalen, begin ik er ook niet aan.
Dan maar liever een spaarpotje voor noodgevallen !

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:56

Wat ik me nou afvraag, als je paard verzekerd is en b.v. geopereerd moet worden, worden dan alle kosten vergoed of vergoeden ze maar tot een bepaald bedrag?
En ik hoor altijd van die enge verhalen dat als je paard afgeschreven wordt je hem aan de verzekering over moet dragen, ik wil zelf uitmaken hoe en waar mijn paard dan heengaat.
Ik heb mijn paarden niet verzekerd, als er wat moet gebeuren heb ik wel een spaarpotje.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:10

Baduh is zowel voor risico's als ziektekosten maximaal verzekerd. De reden is eenvoudig: ik kan me geen grote uitgaven permiteren nu ik Baduh heb. Een koliekoperatie bijvoorbeeld zou mijn faillissement worden. Ik heb elk jaar een eigen risico van 100 euro.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:43

Mijn paard is niet verzekerd. De kosten die je eraan uitgeeft zijn mij te hoog en tja... een uitekring als je paard overlijdt.... Daar heb ik mijn paard niet voor terug. Die betekent meer voor mij dan hoeveel geld dan ook.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:46

Nee, ik wou wel verzekeren voor als het een x fout ging en dan zou ik het in eens niet kunnen betalen. Toen hebben m'n ouders gezegt dat zij dan bij willen springen en heb dus besloten niet te verzekeren omdat ik er nu toch zeker van ben dat hij de zorg kan krijgen die hij verdient.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:00

Al mijn pony's zijn verzekerd bij interpolis.
daar heb ik voor hen een collectieve verzekering waarbij je 1,75 % van de verzekerde waarde per jaar aan premie betaald.
Wel zijn ze allemaal onderverzekerd ( ca. de helft van echte waarde), ik betaal ca. 600,- per jaar voor 20 pony's.
Ze zijn dan verzekerd voor dingen als: diefstal, noodzakelijk afmaken, brand etc.

je kunt je pony ook alriskverzekeren dan betaal je (geloof ik) 6,5 % van de verzekerde waarde bij interpolis.
Interpolis is trouwens helemaal niet vervelend met het uitkeren van geld.
Ze zijn heel betrouwbaar en relatief goedkoper dan de meeste andere paardenverzekeringen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:53

Ik had mijn pony Karin ook verzekerd. Uiteindelijk heb ik niets uitbetaald gekregen omdat ik haar in haar vertrouwde omgeving heb laten inslapen en haar niet aan de verzekering mee wilde geven, omdat ze niet eens meer op haar benen kon staan. Op zo'n moment kan dat geld je echt geen zier schelen.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:50

Ik heb Fayette wel verzekerd, voor diefstal, dood door brand, etc. en voor hoge medische kosten (als ze naar Utrecht zou moeten ofzo). Maar ik denk dat dit wel het laatste jaar wordt (heb net weer betaald). Dit omdat ik als ik straks werk (ben vanaf morgen werkzoekende Haha!) ik zelf voor haar een potje wil gaan maken. Elke maand een bepaald bedrag erin om (hoge) medische kosten te kunnen betalen. Dit omdat ik die verzekeringmensjes toch niet helemaal vertrouw mocht er iets ernstigs gebeuren met Fayette, heb genoeg rare verhalen gehoord. Tot nu dus ongeveer ben ik student geweest, dus krap bij kas en was een verzekering financieel gezien beter maar volgend jaar zeg ik 'm dus op of ik verander 'm in alleen geld uitkeren bij diefstal of dood door brand (of andere invloeden van buitenaf).

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 09:01

Meavey schreef:
Wat ik me nou afvraag, als je paard verzekerd is en b.v. geopereerd moet worden, worden dan alle kosten vergoed of vergoeden ze maar tot een bepaald bedrag?
En ik hoor altijd van die enge verhalen dat als je paard afgeschreven wordt je hem aan de verzekering over moet dragen, ik wil zelf uitmaken hoe en waar mijn paard dan heengaat.
Ik heb mijn paarden niet verzekerd, als er wat moet gebeuren heb ik wel een spaarpotje.


er is een eigen risico aan verbonden aan een bepaald bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:37

Ik heb de paarden niet verzekerd.
Ik wil gewoon alles zelf in de hand houden en niet hoeven te overleggen met een verzekeringsmaatschappij.
Ook denk ik dat ik voor 4 paarden zoveel premie zal moeten betalen dat het zowiezo niet rendabel is.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:51

Tegenwoordig heb ik geen paarden meer in de verzekering, maar in het verleden heb ik met de afwikkeling toch goede ervaring.
Je kan altijd uit laten keren minus ongeveer de slachtwaarde, dan mag je het paard houden en kan je zelf bepalen hoe je paard aan zijn einde komt!

Met Loretta hebben we het toendertijd ook zo gedaan, die was niet meer geschikt voor de sport, dus we hebben de verzekering laten uitkeren, maar we hebben de merrie tegen slachtwaarde teruggekocht, zodat ze als fokmerrie kon aanblijven. Omdat ik haar als sportpaard had aangegeven bij de verzekering kon dat op deze manier opgelost worden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:04

Ik heb alle drie mijn paarden verzekerd; 2 voor 3500,- euro en 1 voor 2700,- bij Interpolis. De eerste 2 zijn uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Saphy is alleen uitgebreid verzekerd. Ik wilde haar verzekering verhogen naar 3500,- + uitgebreide ziektekosten, maar helaas ze moest net onderbehandeling bij een kliniek. Dat was een duur geintje 500,- euro, als ik haar al uitgebreid in de verzekering had gehad, had ik de premie er haast uitgehaald (bijna 400,-euro + eigen risiso 100,- euro per jaar).

Ik heb mijn paarden uitgebreid verzekerd voor ziektekosten, omdat ik niet wil dat ze op het moment van ziekte afhankelijk moeten zijn van mijn financiële situatie .

In het verleden heb ik mijn paarden uitgebreid verzekerd gehad bij Amev, ik heb daar in de ca. 4 jaar dat ik verzekerd was ong. 4500,- euro geclaimed. Ik hoef mij dus niet druk te maken of ik de premie er wel uit krijg Haha! . De reden dat ik nu Interpolis heb is dat deze goedkoper is voor dezelfde dekking.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:05

Red Bull heb ik alleen verzekerd tegen diefstal en overlijden

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:14

Ik heb mijn paard vrij uitgebreid verzekerd.
- Doodverzekering
- Uitgebreide ziektekosten verzekering
- Diefstalverzekering
- WA- dekking

Dit is ongeveer 725 GULDEN per jaar. Ik heb dit gedaan omdat ik een ijslander heb (= duur) en ik er niet aan moet denken dat als ze dood gaat, ik al mijn geld kwijt ben (niet dat ik aan geld denk als ze doodgaat natuurlijk, maar je snapt het wel Knipoog).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:18

Anders, namelijk, ik had mijn paarden uitgebreid verzekerd maar het werd zo duur, dat ik de premie in eigen zak hou en evt. ziektekosten liever zelf ophoest. Al wat ze niet ziek worden is voor mij mooi meegenomen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:22

Ik heb ze verzekerd bij Amev Hippo, maar niet heel uitgebreid.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:25

Ik heb mijn paard bij Interpolis verzekerd. De standaard dekking (dus geen extra ziektekosten verz.) en betaal Eur. 250 per jaar (voor een verzekerd bedrag van Eur. 4500)