[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:36

Gisteren een cadeautje aan mezelf gegeven :D
<3 ik ben verliefd :D


Afbeelding


SG1985: Probeer niet te hoge doelen te stellen en vooral genieten van je paard!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 06:54

Mooie foto fleury!

Nelis M2+1


SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:42

Fleury schreef:
SG1985: Probeer niet te hoge doelen te stellen en vooral genieten van je paard!


Die hoor ik echt vaker...

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:55

Ruby Symmy : Leuke fotos!
Fleury super punten! Ik ga waarschijnlijk ook flexibel starten in het L1 en prachtige foto!
PeerAppel: succes

SG: gewoon doen is het enige wat ik je mee kan geven, ik heb zelf ook vaak last van spanning, en wat je zegt 175 voelt als een complete mislukking, maar nu ik een paard rijd wat het echt zo graag voor me wil doen, maar niet durft ga je andere doelen stellen, voor haar is mij kunnen vertrouwen op vreemd terrein voor nu het belangrijkste, hoe ze de proef rond loopt maakt me nog niet uit, als we hem maar uit kunnen rijden.
zoek een paar kleine dingetjes uit waar je je in je proef op wilt richten (je wendingen netjes rijden, voltes rond, tempocontrole bijvoorbeeld) kleine doelen stellen, de rest komt uiteindelijk wel…
En niet vergeten, het is vaak moeilijker om met een paard wat al hoger gelopen heeft een B-proefje te rijden dus alleen maar respect!

Ik mag vanavond weer lekker trainen, gister er niet van gekomen helaas.
Het is wel druk met 4 (of eigenlijk 5) paarden te starten, maar krijg alle kansen dus vermaak me prima!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:58

Lieve reacties! Heb ooit een instructeur gehad die anti starten was en mij met de grond gelijk maakte.... schreeuwend riep “tijdens een proefgerichte les” jij wilde dit toch zo graag???

Die instructeur is gelukkig in de ban. Maar heeft mij al die jaren een tik gegeven.
Zodoende paard ook laten trainen en uit brengen door een ander...
Ik stond aan de kant.

Vanaf dit jaar doe ik het weer “zelf”... en toch kriebelt het....

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:05

Probeer gewoon een keer te gaan, maak er een leuke dag van, geen druk, en geniet van je paard!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:18

Ik kom weer onder mijn meeleessteen uit! Ik zie een hoop stoere combinaties en knappe resultaten!

@ lara; fijn dat de aanleuning al beter gaat! Heb je je punten binnengesleept?
@ KH; over een maandje weer starten, ik snap dat je ernaar uit kijkt! Hoe gaat het met lessen?
@ Leonie gaat ook lekker met mooie punten, yes!
@ lindamusters; jammer dat hij tegen je been kwam, toch wel fijn commentaar op je protocol w.b. leuke combinatie :)
@ dominique; welkom! Wat een knappe pony!
@ Ruby_Symmy; fijn dat er duidelijke aandachtspunten naar voren kwamen, weet je wat te oefenen. Leuk dat je dan op de foto's kunt terugzien dat er ook al goede stukken tussen zitten! Is ook belangrijk om naar te kijken :j Het zijn ook erg leuke foto's geworden.
@ Avalon; Inmiddels al bijna de 22e... hoe gaat het nu in de training? Succes alvast!
@ Cindyheyyou; leuk dat je met een manegepony mag starten! Veel plezier en succes!
@ spottedponie; gaaf hoor, zo'n bups jonge paarden. Tof!
@ Fleury; mooie resultaten! Hoe was je les? Wat een knappe foto! <3
@ SG; lekker genieten inderdaad, al snap ik het helemaal... ik roep volgens mij ook al sinds het begin van dit topic dat ik "de puntjes op de i aan het zetten ben en dan écht ga starten".... :') Ik heb ook ervaring met mensen die je inderdaad kleiner maken ipv hogerop helpen en stimuleren. Gelukkig nu ook een hele fijne, opbouwende instructrice, maar het heeft me wel een enorme knauw gegeven en ik merk het nog steeds. Bijv. onzekerheid als er "vreemde" mensen naar me kijken of ik met anderen in de bak rijd (want stel dat ze iets van me vinden of ik in de weg rijd...).

Ik was een beetje in de meeleesmodus geschoten, want er waren weinig dingen te melden behalve de training. Inmiddels zijn de eerste stappen echt gezet; ik heb contact gelegd met een rijvereniging om lid te worden. En het is echt de bedoeling om in de zomervakantie te starten! Inmiddels ben ik al druk bezig met mijn outfit te verzamelen.
Jippie is in de training tegenwoordig stabiel B-klaar, zelfs het halsstrekken zit er tegenwoordig op, en in goede trainingen gaat ook het wijken en achterwaarts al prima. Inmiddels kan ik me dus denk ik niet meer verschuilen achter "puntjes op de i zetten" :') en wordt het echt tijd om die grote roze olifant die "wedstrijd starten" heet eens recht aan te gaan kijken. Heel veel zin in, ook doodeng :+

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:35

@xVera, dank voor je bemoedigende woorden!

Imaginaerum
Berichten: 3683
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:12

Wat jammer dat je gevoel niet klopte met je punten.
Ik zou blijven dooroefenen en de basis beter voor elkaar proberen te krijgen, dan is er vast veel ruimte voor verbetering. :)
In de B kun je trouwens wel een lager cijfer halen dan een 4, laagste cijfer is een 0 (als je iets niet toont) en hoogste is een 10.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:11

Wat vervelend dat het niet klopte met je gevoel, dat je in het B niet lager mag krijgen dan een 4 ken ik ook niet.

Het niveau hier in de regio ligt vrij hoog in het B vind ik en moet je dus je paard echt al lekker door het lijf hebben lopen wil je goede punten halen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:07

Ook hier ligt het niveau echt wel hoog. Kijk maar eens naar het filmpje van Fleury, dat is wat ze willen zien. Loopt je paard niet nagevelijk, dan heb je nooit hoger dan een 5. Je paard moet ook in de b netjes om je binnenbeen buigen en bij elke oefening nagevelijk lopen.

Maaaaar.... het gaat niet alleen om de punten. Bedenk je eigen doel en probeer dat te bereiken. Lekker boeiend of de jury dat dan ook leuk vindt, als jij lekker rijdt, mag dat best voldoende zijn.
Ik rijd ook nog niet echt punten en droom van een proef met twee winstpunten, maar dat duurt echt nog wel even. Ik heb een maand terug ook maar 160 punten gereden en dat was ook echt terecht.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:50

Inderdaad, ga voor jezelf op wedstrijd, ik had vorige week in het L1 met die geit van mij ook maar in de 160 pnt, maar ik ga zaterdag gewoon weer...

Ben gister met mijn bange dame weggeweest, wederom was t doel proef wat meer ontspannen rond kunnen rijden, niet uit de galop te vallen door de spanning en verder maakt het niet uit.

Eerste proef liep ze een beetje met de rem erop omdat ze het nog spannend vind, maar galop onderdelen goed, en verder wel m’n figuren netjes kunnen rijden, tweede proef wilde ik dus wat voorwaartser proberen te rijden, maar daardoor kregen we wat slordigheid foutjes, al met al was ik tevreden

Werd ik in de eerste proef gewoon 1e met 200 punten, was helemaal flabbergasted, vriendin ligt nu nog dubbel als we het erover hebben omdat ze me gewoon een zetje moest geven om op te staan en m’n prijs te gaan halen
Tweede proef 182 en een 6e plaats, maar die proef was dan ook veel minder dan de eerste

Maar 3 winst in 1 wedstrijd had ik echt niet durven denken vantevoren, hoewel ik wel weet dat ze het kan. We hebben al zoveel commentaar gehad dat het niks is, dat ze het niet kan en niet wil doen, het is me zoveel waard dat we in ieder geval gister al het tegendeel hebben bewezen!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:23

Wij hebben onze eerste wedstrijd ook overleefd. De onzekerheid is van mijn vooruit-zittende houding af te lezen. Maar ik heb gelachen, genoten en ben heel trots op ons. Nog een paar keer en dan laten we zien wat we thuis ook kunnen.
Door de spanning was ik hem een aantal keren kwijt, maar hij liet zich elke keer heel erg goed herpakken. Flink op die spanningsmomenten afgerekend in de punten. Maar als we die straks kwijt zijn komt het vast goed!

Afbeelding
Losrijden

Afbeelding
Inzet halsstrekken

Afbeelding
Tijdens de proef

Voor positiviteit.

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:33

@Spottedponie: Super van je 3 winspunten in de laatste wedstrijd! Super gedaan. Zo zie je maar weer dat er dus super veel verschil tussen kan zitten.

@Kabriogirl: Bedankt voor je eerlijke verhaaltje en punten. Soms kan het zo verschillen met je gevoel, 151 vind ik wel erg laag trouwens. Uiteindelijk beginnen we allemaal ergens en zijn we er ook om te leren. Fijn te horen dat je positief bent en je doelen voor jezelf hebt gehaald!

@Vera: Hele meeleespost! Om nog even te antwoorden op je vraag; de les voor de wedstrijd hadden we echt even een generale repetitie, ging niet zo goed dus. Maar uiteindelijk goed doorheen kunnen rijden en een super paard nadien. Beter tijdens de les dan tijdens de wedstrijd zegmaar.
Goed dat je stappen hebt gezet om te beginnen. Ik heb er ook lang tegenaan gehikt voordat ik echt 'durfde', verbeterpuntjes zijn er toch altijd. Voor mij ook een heeeele grote stap uit mijn comfort zone die om ontzettend onzeker maakt. Als niemand kijkt kunnen we het super.

@Fleury: Prachtige foto, wauw!

@SG: Succes met starten straks! Gewoon beginnen, van lage punten leer je en er bestaat niet zoiets als falen.

@Ruby: Mooie foto, lief koppie heeft je pony!

Voor positiviteit.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:49

Avalon_ schreef:
Wij hebben onze eerste wedstrijd ook overleefd. De onzekerheid is van mijn vooruit-zittende houding af te lezen. Maar ik heb gelachen, genoten en ben heel trots op ons. Nog een paar keer en dan laten we zien wat we thuis ook kunnen.
Door de spanning was ik hem een aantal keren kwijt, maar hij liet zich elke keer heel erg goed herpakken. Flink op die spanningsmomenten afgerekend in de punten. Maar als we die straks kwijt zijn komt het vast goed!

[ [url=m/YOCp4E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Losrijden

[ [url=m/gFQOky.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inzet halsstrekken

[ [url=m/EgL62W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijdens de proef


Heel herkenbaar:D

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:47

Inderdaad heel herkenbaar haha

maar je fotos zien er al goed uit!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 00:24

Sg1985:ik ben ook een perfectionist maar toch meegedaan aan de wedstrijd met 161 punten. Uiteindelijk leer je er van en ik kan mn protecol weer naar trainingsweek meenemen.

Cindy & kirsten: wat fijn dat jullie de kans krijgen om toch knhs te rijden op een manegepony

Spottedpony: je hebt het er maar druk mee 4 paarden tegelijk uitbrengen. Knap hoor. Elk paardje heeft weer iets anders nodig lijkt mij dus ook steeds ff een schakeling.

De anderen: allemaal bedankt voor jullie complimenten.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:56

spottedponie schreef:
Inderdaad heel herkenbaar haha

maar je fotos zien er al goed uit!


Bedankt!!

Veel herkenning, hoe gaan jullie om met spanning/onzekerheid?

Voor positiviteit.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:56

Avalon_ schreef:
spottedponie schreef:
Inderdaad heel herkenbaar haha

maar je fotos zien er al goed uit!


Bedankt!!

Veel herkenning, hoe gaan jullie om met spanning/onzekerheid?


Toch erbij neerleggen dat het een oefenrondje is en ik voor mijn protecol rij en zeker niet voor de eerste plek. Hoe groter ik het maak hoe meer ik verwacht en hoe meer ik van mijzelf moet en van mijn pony verwacht. Komt er alleen maar extra spanning bij. En richten op bepaalde punten die je belangrijk vind zoals ontspanning. Mag de rest wat minder zijn.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:17

Inderdaad voor jezelf en je protocol rijden.
Daarnaast doe ik met een van de paarden een stapje terug dus die loopt ook weer B, ze kan prima L1 lopen en tijdens eventingwedstrijden loopt ze een prima L2 proef maar op de een of andere manier heeft ze sinds dit jaar zoveel spanning in de ring, ik raak daar weer gespannen van, en zo gaat het cirkeltje rond.... zij mag vandaag dus ook mee voor 2 proefjes voor de ervaring en dan zien we het wel...

Verder alles zo goed mogelijk voorbereiden? Dus op tijd klaar zijn met wassen, vlechten, tuig poetsen en zo, dat geeft mij wat meer rust

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:12

Avalon_ wat een knap ding heb je! Goed dat je lekker start en kilometers maakt. Als je die spanning kwijt bent komen de punten vanzelf! :j

Ik lees veel over perfectionisme en onzekerheid. Hier had ik in het begin met wedstrijden rijden (F-proeven, maar komt op hetzelfde neer) veel last van. Tot ik ineens de knop om kon zetten en genoot van de proeven. Als ik voor mezelf fijn had gereden was ik tevreden. Door deze instelling ging ik ook nog eens beter rijden (duh, omdat ik niet meer als een gespannen gladiool op de pony's zat :') ) en ik neem sindsdien regelmatig prijzen mee naar huis! Ik hoop dat ik iemand hier mee kan helpen :Y)

Over twee weken ben ik weer aan de beurt! De basis is goed voor elkaar en dat komt ook naar voren uit de proeven. Mijn doel heb ik dus brutaal opgeschroeft naar het scoren van 195+ punten :o

Nelis M2+1

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:26

Goed om verhalen te lezen over spanning en onzekerheid. Eergister spatte ik uit elkaar van de zenuwen. Morgen zijn we aan de beurt. Ons debuut! :) Ik heb er zin in. Heb heel duidelijk tegen pony en mezelf gezegd dat het voor de ervaring is, niet voor t winnen of voor de punten.

Om 15;00 de eerste proef!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:31

Succes Dominique! En vooral blijven ademen :D

Nelis M2+1

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:16

Geniet er gewoon vooral van Dominique!

Ik word ook altijd blij van een jury die je in plaats van succes, veel plezier wenst...

Gister 2 paarden 2x gestart, 188,6 - 206,5 - 187,5 - 192 dus niks te klagen, vooral blij met hoe m’n crosser het deed, kon eindelijk in de proef weer rijden ipv meeliften

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:04

SG, spannend! Ik denk dat je dat perfectionistische los moet gaan laten en haalbare doelen moet gaan stellen. Dan ben je alsnog tevreden als je zo'n doel haalt. Ik herken het wel hoor. Toen ik Z2 paard reed baalde ik ook dat ik best vaak geen wp reed. :j
Fleury, mooie foto! <3
Spannend Vera! Fijn dat je ook al een beetje "reserve" hebt door het wijken en achterwaarts.
Kabriogirl, het is zeker niet mijn bedoeling om banketstaaf of gemeen te zijn, maar ik denk dat ik de punten wel snap van de 2e proef. Je paard is niet constant nageeflijk en dat is wel wat ze willen zien in de B (en zelfs in de BB al verwacht ik). Daarnaast is de galop erg rommelig. Paard springt meerdere malen verkeerd aan. Zou nog lekker even verder trainen thuis op de galop en de nageeflijkheid! Vind in ieder geval je instelling super.
Spottedponie, mooie punten en gaaf een 1e (onverwachtse) prijs!
Avalon, leuk paard! En fijn dat je ondanks de spanning toch nog kon lachen. :D

Wat betreft de spanning. Ik herken het. Met vorig paard vaak veel spanning gehad. Op een gegeven moment kwamen we op een punt dat het me wat minder ging doen en ik gewoon ging rijden en toen begonnen we eindelijk punten te rijden.
Met deze pony komen we van 0, dus ik verwacht hopelijk niet zoveel. Ik steek d'r ook nog eens ontzettend aan. Zo erg dat als ik me irriteer aan een combinatie, zij gerust d'r oren plat in d'r nek legt als die langskomt tijdens groepsles ofzo. Maar goed, haalbare doelen stellen dus. 30 juni hebben we onze 1e wedstrijd en gaan we 2 BB-proefjes rijden. Denk dat mijn doel iets wordt van: ze heeft haar aandacht op mij. De rest maakt me niet zoveel uit eigenlijk. :Y)

Hier gaat het nu heel goed! We hebben nu groepsles en dan nog een vriendin die me elke keer weer verbaast met hoe goed ze ons kan helpen. Pony snapt binnenbeen nog niet altijd en vindt dat moeilijk. Bij groepsles wordt dan gezegd: "Ze snapt het wel hoor, geef nog maar een keer been" en vriendin neemt me terug naar de basis en werkt met me aan ervoor zorgen dat pony binnenbeen wél snapt. Ging super dus!

Tijd voor een klein vergelijkingsmomentje!
Dit is de reactie op een galophulp in januari.
Afbeelding

En dit is de reactie op een galophulp afgelopen vrijdag *\o/* Zijn heeeeeel kleine momentjes maar zo aangalopperen vind ik zo ongelooflijk knap en maakt me zo trots!
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot, Wopkebrok en 36 bezoekers