hoe beginnen? tips gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 16:21

hoi

per september ga ik met een nieuwe opleiding beginnen. namelijk de instructeurs jaaropleiding academische rijkunst/rechtrichten.

Nu ben ik dus opzoek naar een combi die ik les wil geven. omdat ik hierin uiteindlijk ook examen in moet doen. Het gaat in het begin voornamelijk op rechtrichten via grond/handwerk.

Maar naast stalgenoten wel eens helpen, en in het verleden de bijrijders van mijn eigen paard helpen. Heb ik nooit echt les gegeven. Ik weet wel dat ik dit erg leuk vind.

Ik ben heel slecht in advertenties maken en formuleren van de juiste woorden. zodat ik professioneel over komt.

Ik zelf zit al vanaf me 7e in de paarden en ben al 13 jaar in bezit van een haflinger waar ik nu M1 mee rijdt, ondanks dat hij zijn lijf niet echt mee heeft daarin. Verder ben ik afgestudeerd als dierenarts assistene.

ik ben geen echte verkoper van mijzelf. Vandaar dat ik tips zoek.

Helemaal gratis wil ik het ook niet doen. maar ik zal zeker niet de hoofdprijs voor vragen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:26

Kun je niet via via mensen zoeken? Mond op mond reclame is vaak veel effectiever :)

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:30

Ik denk dat als je nog in opleiding bent/moet je geen geld kan/moet vragen.
helemaal als je iemand zoekt die blijvend tot aan je examens is.

Degene geeft jou tijd om te leren les geven en weet nog niet wat zij daarvoor terug krijgt.
Kun je het wel, heb je degene wat te leren en wordt de combi daar beter van?

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:40

Reageren op advertenties op bokt, Facebook en marktplaats kan natuurlijk nooit kwaad evenals eventueel zelf een advertentie plaatsen. Ik denk echter dat je het vooral uit je eigen netwerk zal moeten halen. Laat de paardenmensen die je kent weten wat je aan het doen bent en dat je op zoek bent naar een combinatie om te begeleiden.

En voor zowel nu als de toekomst, bedenk wat je doelgroep is en waar je die kan vinden. Manegeruiters komen niet om privé les, wedstrijd ruiters zoeken iemand die zelf veel meer gepresteerd heeft. Maar misschien zijn er wel stallen in de buurt die interesse hebben in een dag uitleg over grondwerk en kan je daar proeflessen geven voor geïnteresseerden. Kortom creëer je eigen kansen...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 16:48

In mijn eigen omgeving heb ik Ind al aangeven dat ik deze opleiding ga volgen.

Een stalgenoot wilt wel lessen nemen.

Kwa advertentie moet ik erg kijken hoe ik het neer ga zetten. Tijdens de opleiding komt ook rebels dag puur over t juist manier les geven enz. Uiteraard kan ik nog even wachten met combi’s vinden tot ik deze lesdag heb gehad.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:28

Ik weet niet in welke omgeving je zit?

Ik ben zelf niet zo handig met hand/grondwerk, maar het lijkt me hartstikke leuk om er eens meer over te leren. Ik denk dat er vast meer van dit soort "groene" mensen zijn, die wel nieuwsgierig zijn en voor een kleine prijs wel een keertje een "uitwisseling" willen doen, waarbij jij kan oefenen en zij een keertje ervaring op kunnen doen.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:36

Mij lijkt het juist hartstikke leuk om zo samen dingen te leren en iemand verder helpen als de bijdrage wel eerlijk blijft tegen over de diensten.
Dus een eerlijk advertentie plaatsen zou best kunnen denk ik zo :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:14

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 08:15

Ik ben al een heel stuk wijzer geworden. Over hoe en wat kwa opleiding ik wacht nog even met een combi zoeken

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:14

http://fairysales.nl/

Kijk hier eens op, zei is echt heel erg goed in marketing. Heb 3 sessies bij haar gehad en heb daarmee een hele vooruitgang geboekt in mijn bedrijf :)

Daarnaast vind ik dat je geen geld kan vragen voor de lessen, je zou wel kunnen vragen om een vrijwillige bijdrage. Maar ik zou persoonlijk niet voor een les willen betalen als de instructrice niet gediplomeerd is ;)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:18

Als je zelf een advertentie gaat maken, laat hem dan alsjeblieft even nakijken door iemand op spelfouten aangezien ik veel spelfouten in je berichten zie. Staat anders niet zo professioneel.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:32

Supervixen schreef:
Als je zelf een advertentie gaat maken, laat hem dan alsjeblieft even nakijken door iemand op spelfouten aangezien ik veel spelfouten in je berichten zie. Staat anders niet zo professioneel.


Dat was ik zeker ook van plan. Ik weet dit van mijzelf. Mijn grammatica en spelling is niet mijn sterkste kant.

Kwa lesgeld valt zeker over te praten en is zeker ook niet het belangrijkste. Maar bezine en opleiding enz kosten ook geld.

Dus vandaar dat ik toch misschien iets wil vragen ervoor. Maar Ind misschien is een vrijwillige bijdrage een optie.

En als ik naar mezelf kijk ben ik wel altijd bereid om een les te willen betalen als diegene nog in opleiding is. Vandaar dat ik het beetje dubbel vind.. waarom ik niet een bijdrage zou kunnen vragen.

Zowizo wacht ik nog even met actief zoeken ga eerst aan de opleiding beginnen. Een stalgenoot wilt wel lessen bij mij.

Tijdens de opleiding komt lesgeven hoe en wat voorbij.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:41

plutolover schreef:
Supervixen schreef:
Als je zelf een advertentie gaat maken, laat hem dan alsjeblieft even nakijken door iemand op spelfouten aangezien ik veel spelfouten in je berichten zie. Staat anders niet zo professioneel.


Dat was ik zeker ook van plan. Ik weet dit van mijzelf. Mijn grammatica en spelling is niet mijn sterkste kant.

Kwa lesgeld valt zeker over te praten en is zeker ook niet het belangrijkste. Maar bezine en opleiding enz kosten ook geld.

Dus vandaar dat ik toch misschien iets wil vragen ervoor. Maar Ind misschien is een vrijwillige bijdrage een optie.

En als ik naar mezelf kijk ben ik wel altijd bereid om een les te willen betalen als diegene nog in opleiding is. Vandaar dat ik het beetje dubbel vind.. waarom ik niet een bijdrage zou kunnen vragen.

Zowizo wacht ik nog even met actief zoeken ga eerst aan de opleiding beginnen. Een stalgenoot wilt wel lessen bij mij.

Tijdens de opleiding komt lesgeven hoe en wat voorbij.


Waarom je geen bijdragen kunt vragen, daar sta jij natuurlijk helemaal vrij in. Maar als je als argument gaat gebruiken dat je opleiding ook geld kost vind ik het een beetje raar. Jij besluit toch een opleiding te gaan volgen, jij hebt iemand nodig waar jij mee kan oefenen om les te geven, je hebt nog geen ervaring met les geven, je weet ook niet hoe je iemand het beste kan begeleiden, en wanneer je sommige dingen wel of niet kunt doen. Je zal vast wel de basisprincipes kennen maar dat maakt je nog geen instructrice. Dan vind ik niet dat je mensen kunt verplichten daar voor te betalen.
Ben zelf in bezit van het instructeurs diploma, en er komt meer bij kijken als de meeste mensen denken ;)

Wat ik al zei je zou een afspraak kunnen maken met de mensen om de benzine kosten te vergoeden, en evt een vrijwillige bijdragen te doneren. En dat jij zelf wel zou betalen wil nog niet zeggen dat een ander daar ook zo over denkt.

Maar nogmaals je staat vrij om er geld voor te vragen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:48

Vraag gewoon een kleine bijdrage, zeg tien euro. Gewoon voor je reiskosten.

Wat betreft klanten vinden: Netwerk :D Gooi het op je Facebook pagina, benadruk jouw sterkste kanten of motivatie, zorg dat in ieder geval mensen in je omgeving het weten. Laat vooral ook de stalgenoten die je helpt met je mee denken en zoeken.

Wij hebben hier verschillende FB pagina's die regio en paardgebonden zijn. Daar kun je ook een oproep in plaatsen. Liefst met minstens 1 mooie foto van jezelf te paard of aan het werk met een paard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:55

Ik snap dat het anders is dan een met een diploma en zou ook zeker niet t zelfde bedrag vragen of meer vragen dan iemand met diploma. Soms zegt diploma ook niet alles. En bedoel ik niet negatief of dat diegene slecht les geeft. Maar dat combi ruiter/paard/lesgeefster niet bij elkaar passen. Terwijl je miss met iemand zonder diploma je beter kan helpen. Maar dat is andere discussie. Je heb wel gelijk dat ik niet heel veel ervaring mee heb. Maar je moet ergens beginnen.

Maar goed ik wil ook niemand verder in de vingers snijden. Ik ga rustig bedenken hoe ik mijn advertentie op juiste manier ga uitwerken.

Ik heb alle tijd. Kwa bijdrage is gewoon bespreekbaar

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:10

plutolover schreef:
Kwa lesgeld valt zeker over te praten en is zeker ook niet het belangrijkste. Maar bezine en opleiding enz kosten ook geld.

Klopt; maar ik ga ook echt niet betalen als ik mee ga als knipmodel voor iemand die in opleiding is.
Of als pedicure model.

Ik vind het wel een verschil als iemand al (bijna) aan het einde van de opleiding is en al veel kan.
Mijn vriendin zocht iemand voor haar instructeursdiploma en dan is het echt al heel moeilijk om mensen te vinden die mee willen naar de praktijkdagen/avonden.
Zij moet dan ook nog benzine vergoeden omdat mensen geen extra kosten willen maken om als "proefobject" gebruikt te worden voor de opleiding/diploma van een ander.

Anoniem

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 01:41

Ik zag laatst nog een advertentie op de Boktmarkt van een instructeur in opleiding die een lesklant zocht die ze als case study les kon geven. Dat was ook gratis, volgens mij betaalde je vanaf een bepaalde afstand wel reiskosten maar dat ben ik even vergeten.

Als je zelf nog 0 leservaring hebt in de zin van dat je nog nooit iemand systematisch les hebt gegeven dan zou ik daar ook geen geld voor vragen tot je in elk geval het eerste jaar van je opleiding afgerond hebt. Nu heb je namelijk nog en geen ervaring, en ook geen opleiding, dus in principe maar weinig te bieden behalve misschien een goede band met je toekomstige lesklant, maar dat is over het algemeen niet echt waar mensen lesgeld aan uit gaan geven.

Als je al een jaar verder bent in je opleiding heb je waarschijnlijk nog steeds nauwelijks lesgeefervaring, maar hopelijk al wel meer kennis over paarden trainen en mensen coachen en voor die informatie kun je dan in mijn ogen wel geld gaan vragen.

Qua advertentie zou ik het gewoon simpel houden; een mooie, aansprekende foto en duidelijk vermelden welke opleiding je gaat volgen, want dan weten geinteresseerden ook wat voor les/denkstijl ze kunnen gaan verwachten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: hoe beginnen? tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 05:37

Dat over wel geen geld vragen is mij wel duidelijk. Al ken ik genoeg mensen die geen diploma hebben en ook les geven. Maar dat is een andere discussie en niet relevant nu.

Zoals ik aangaf ik ga nu eerst met mijn opleiding beginnen. En help ik zo nu en dan stalgenoten om toch wat ervaring op te doen.