Plassen op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 17:18

Hoi

Sinds vorig jaar heb ik mijn eigen iforwilliams trailer gekocht. Voorheen reisde we zo nu en dan (1x per 2 maanden?) wel eens met een stalgenoot mee en hadden we eigenlijk nooit klachten.

Sinds dat ze haar eigen caravan gekregen heeft maakt ze er een sport van om erin te plassen.
Op de heenweg ergens heen is er nooit een probleem. Of we nou 1-2-3 uur of een hele dag weg zijn het lijkt er niet uit te maken, plassen ohz doet ze ook als ze het niet meer volhoud. Zodra ze weer op de trailer staan en jij net de kans hebt op de stang erachter te doen staat ze al weer te piesen :+

Ik heb bij voorkeur al geen houten bodem genomen. Maar met dit gedrag schiet het natuurlijk nog niet op. Naast dat het echt een vieze bende word..

Kan iemand mij wellicht vertellen waar het gedrag vandaan komt? Is het stress of ontspanning?

Laerkens Beauty


Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:21

Zou een emmer ernaast zetten en de plas opvangen, als het altijd meteen bij de trailer opgaan gebeurt.

Geen leven zonder horsies!

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 17:22

Dat is een optie om de trailer schoon te houden. Maar ik ben meer benieuwd naar wat het gedrag eventueel kan veroorzaken. Dan ga ik liever daarmee aan de slag :+

Laerkens Beauty


josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:26

Stond ze voorheen altijd samen met een paard op de trailer? Zaagsel in de trailer voorkomt dat het een dikke bende wordt :)

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:29

Mijn paard doet het ook altijd. Bij hem is het een soort van ontlading/ontspanning. Kan het zijn dat het bij jouw pony ook zo is?

Na het rijden plast mijn paard altijd, dus ook als ie daarna de trailer in moet :P Ik heb geen bodembedekking, maar veeg de trailer altijd goed uit en gooi op de natte plekjes de restjes voordroog die uit het hooinet zijn gevallen. Werkt voor ons prima!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 17:33

josje4 schreef:
Stond ze voorheen altijd samen met een paard op de trailer? Zaagsel in de trailer voorkomt dat het een dikke bende wordt :)


Ja, de keren voorheen stond ze met een ander. Maar afgelopen dinsdag stond ze ook met een ander en presteerde ze het weer. :+

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 17:35

_Sofie schreef:
Mijn paard doet het ook altijd. Bij hem is het een soort van ontlading/ontspanning. Kan het zijn dat het bij jouw pony ook zo is?

Na het rijden plast mijn paard altijd, dus ook als ie daarna de trailer in moet :P Ik heb geen bodembedekking, maar veeg de trailer altijd goed uit en gooi op de natte plekjes de restjes voordroog die uit het hooinet zijn gevallen. Werkt voor ons prima!


Ontlading zou kunnen. Ze plast niet altijd na het rijden. Ze vind de trailer zelf altijd stom.
Ze krijgt geen hooi in de trailer, ik heb t altijd wel gedaan maar ze weigert te eten. Doet ze ook alleen als er een ander paard mee is. Dan eet ze snel haha.

Ik kan zaagsel wel eens proberen. Word dat niet glad of echt een vieze bende?

Laerkens Beauty

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:37

Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan :) mijn paard plast NIET op de trailer en komt daardoor echt met heel hoge nood ervan af, heel onhandig en onprettig voor het paard. Dus ik zou er blij mee zijn :)

Once you go vlek, you never go back!
[o]

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:39

Mijn vorige paard deed het ook altijd. Geen idee waarom. Hij stond altijd relaxed op de trailer. Ook ohz plaste hij gewoon wanneer die moest trouwens.

Waar het vandaan komt geen idee. Wij gooide achteraf de matten eruit, tuinslang erop en met een trekker over de bodem. Maar is wel een gedoe elke keer. Maar je wilt ook niet dat het onder de matten gaat rotten.

When was the last time you did something for the first time?

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:45

Die van mij plast ook op de trailer hoor.
Ik rij altijd heel rustig en stabiel dus dan kan het.

Leuk als hij staat te plassen en we rijden heel rustig een rotonde op _O-
Hoorde een hoop gestommel en toen ik op plaats van bestemming aankwam en het deurtje open deed stond hij heel onschuldig te kijken.

Merrie van een oud stalgenoot plaste ook altijd als we onderweg waren.
Ze belde op dat ze even de auto ging schoonmaken die zat nogal onder.
Ze reed achter me. _O-

Misschien ligt het aan mijn rijstijl maar alles plast altijd.

Ik heb wel altijd stro in mijn trailer liggen en speciaal daarvoor en aluminium bodem gekozen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:02

Gwahir schreef:
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan :) mijn paard plast NIET op de trailer en komt daardoor echt met heel hoge nood ervan af, heel onhandig en onprettig voor het paard. Dus ik zou er blij mee zijn :)

Daarom ben ik "blij" dat mijn paard wel plast op de trailer. Voor mijn instructeurscursus stond hij al gauw 1,5 à 2 uur op de trailer, dus ik was blij als hij dan plaste onderweg.
Inmiddels vind ik het minder fijn, want hij doet het ook op korte stukjes, bijv. naar de rijvereniging (20 minuten) of naar een ander stuk bos (20 - 45 minuten).
Ik beloon hem dan ook altijd uitgebreid (snoepjes, die krijgt ie normaal nooit) als hij bijv op de vereniging plast na het rijden. In het bos loop ik met hem de bosrand in, hij plast dan tussen de blaadjes in de berm. Ook dan beloon ik hem uitgebreid, want ik heb liever dat hij daar plast dan in de trailer.
Ik sta er dan overigens "pssssssssssss" naast te sissen, in de hoop dat hij dat als commando gaat zien.

Oy with the poodles, already

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:11

hier ook een merrie die standaard op de trailer piest na het werk. Ookal heb je nog een half uurtje of zo naast de trailer lopen grazen oid..opladen is binnen 2 tellen piesen, vaak kan ik de stang er net achter doen zonder ondergepiest te worden :P Maakt bij haar ook niks uit of ze alleen of samen met (onbekend) paard staat. trailer = piesen... Tegenwoordig heb ik er dan ook maar zaagsel in liggen, dat neemt toch vrij snel een groot gedeelte van het vocht op, thuis veeg ik de trailer altijd uit en om de week spuit ik m even met de slang uit, trekker erover en opdrogen

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Evi84
Berichten: 763
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:12

Hilary schreef:
Ik sta er dan overigens "pssssssssssss" naast te sissen, in de hoop dat hij dat als commando gaat zien.


_O-

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:22

Evi84 schreef:
Hilary schreef:
Ik sta er dan overigens "pssssssssssss" naast te sissen, in de hoop dat hij dat als commando gaat zien.


_O-

Paarden die regelmatig een plasje moeten inleveren voor dopingcontrole plassen ook op commando, met een fluitje meestal. Maar ja, die heb ik niet bij me in het bos :')

Oy with the poodles, already

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 18:27

inkepink schreef:
hier ook een merrie die standaard op de trailer piest na het werk. Ookal heb je nog een half uurtje of zo naast de trailer lopen grazen oid..opladen is binnen 2 tellen piesen, vaak kan ik de stang er net achter doen zonder ondergepiest te worden :P Maakt bij haar ook niks uit of ze alleen of samen met (onbekend) paard staat. trailer = piesen... Tegenwoordig heb ik er dan ook maar zaagsel in liggen, dat neemt toch vrij snel een groot gedeelte van het vocht op, thuis veeg ik de trailer altijd uit en om de week spuit ik m even met de slang uit, trekker erover en opdrogen


Een lotgenoot :+

Laerkens Beauty

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:59

Hhhm onze merrie begint hier ook een soort van te maken. Tip van de emmer is een goede, maar voor het laden even een stukje gras opzoeken is ook wel slim.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:09

Op mijn vorige werk hadden sommige paarden (niet allemaal) ook de gewoonte om op de vrachtwagen pas te gaan plassen. Op een of andere manier was dat een vertrouwde plek. Zelfs als we met de paarden op het graslandje gingen staan (ongeacht hoe lang), zodat ze het daar konden doen, ging een enkeling toch pas los als het in de vrachtwagen stond. Het was een kwestie van de tuinslang er later doorheen en klaar.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:42

Mijn pony plast echt bijna nooit op de trailer. Ik denk dat hij het vindt spetteren, en dat vindt hij irritant.
Op vreemd terrein plast hij gelukkig wel, vooral als het lekker rul is of in hoog gras, anti-spetter, zeg maar. :+ maar na een lange rit op de trailer komt hij soms met hoge nood thuis.
Poepen daarentegen. ..meteen! Altijd! !

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:12

Ik leer mijn paarden op commando plassen door altijd op dezelfde manier te fluiten als ze plassen. Vroeger of later leggen ze de link.
Kan je proberen om dr voor het laden te laten plassen.
En anders zou ik er idd zeker een emmer onder houden. Al die zuren zijn voor geen enkele bodem fijn.

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:49

Die van mij is gewoon lek zo vaak als die plast. Het is wel een ruin ipv een merrie maar dan nog. Afgelopen zondag vlak voor het trailer laden, tijdens de rit 2 keer (ongeveer 4 uur onderweg geweest) en meteen op de trailer moest hij weer. Dat was dus 4 keer in 5 uur tijd ongeveer. En dat terwijl hij nauwelijks water had gedronken. Wel aangeboden, maar hij wilde geen hebben. Bij hem is juist het poepen een drama, op de trailer gaat dan nog wel, maar tijdens het mennen met zeer veel moeite en hij moet dan echt hoge nood hebben.

Alex en Jorie <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers