Hulp bij opstellen van lease contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:44

Hallo bokt :wave:

Ik ben bezig een contract op te stellen voor het verleasen van mijn paard. Ik ben al vrij ver, maar ik zit met 2 puntjes. En daar wil ik jullie advies op.

1) Wat zouden jullie erin willen zien betreft het stukje niet op tijd betalen? Ik ben nu verschillende dingen tegen gekomen, van 1% van het bedrag per week boete tot niks erover gevonden. Of bedrag de maand erop betalen. En 1 waarschuwing daarna ontbinden van het contract. Of hebben jullie hier nog een andere mening erover?


2) Ik wil uiteindelijk 2 lease klanten erbij hebben omdat ik zelf er niet op rij (ik ben te zwaar voor hem) en aangezien meneer het werk veel te leuk vind, vind ik het zonde als hij 3 a 4 dagen per week stil staat omdat ik of lease1 geen tijd heeft. Maar hoe ga ik dit in het contract verwerken? Gewoon gelijk aan het begin? Of gewoon vermelden onder een kopje? Of niks erin en beide dames hun eigen contract?

Ik kan geen vaste dagen met de dames afspreken (dit is ook bij hun een punt) omdat we alle 3 per week/maand diverse roosters hebben. We gaan dus mondeling per week afspreken welke dagen wie het paard gaat doen. Dus pakweg 2 a 3 dagen per week per lease klant. (afhankelijk van hoe vaak ze kunnen natuurlijk) Paard heeft elke week 1 dag vrij.

In de zomer mogen de lease klanten hem vaker pakken omdat ik dan zeer druk ben met mijn werk (50 tot 80 uur per week!) dan komt het op 3 a 4 dagen per week per lease klant (afhankelijk van hoe vaak ze kunnen natuurlijk)


Dus bokt, brand los met jullie tips en tricks :list: :evaw:

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:54

Ik heb met mijn bijrijdster geen contract maar de afspraak is om eind van de maand voor de volgende maand te betalen via de bank en ze doet nu zelf elke 20e van de maand overschrijven voor de volgende maand en dat gaat automatisch met de opmerking voor welke maand het is. Ze heeft het vooruit klaar gezet. Dat is ideaal. Misschien dat erin zetten!

En ik heb dan een bijrijdster en mijn moeder mest als dat nodig is. Wij hebben een groepsapp en bespreken elke zaterdag of zondag avond wie welke dagen gaat. Meestal geef ik aan welke dagen ik hulp nodig heb (ik rij zelf namelijk ook) Dit deed ik ook toen ik 2 bijrijders had ging toen perfect.

Vakantie's aangeven zodra je die weet en ik dat in agenda kan zetten en zo doe ik dat ook voor haar! Als ik weet dat ik volgende maand 3 dagen wegga geef ik dat alvast aan zodat ze weet dat die dagen voor haar zijn of dat ze mijn moeder moet vragen. Zo weten we beide waar we aan toe zijn.

In de vakantie heeft ze hem ook 10 dagen als ik wegga en dan weet ze ook dat als ze zelf niet kan dat ze dan iemand anders moet regelen omdat het dan haar verantwoordelijk is op dat moment (ze is 35 hoor, dit zou ik niet doen bij iemand van 16) Ik vertrouw haar namelijk heel erg met mijn paard.

Geef ook aan dat je alles wilt weten als er iets misgaat of als ze iets willen doen wat nog niet eerder gebeurd is.
Zo krijg ik mee als vince ergens een wond heeft en dan kunnen we er rekening mee houden. Ook vraagt ze of haar dochter een keer mag uitstappen. Het zijn kleine dingen maar het is erg fijn als het gevraagd wordt! Geef ook duidelijk aan wat wel en niet mag (Bijvoorbeeld geen sporen of niet hoger dan ..cm springen)
Hoe duidelijker hoe beter het gaat en hoe prettiger het is voor beide partijen!!

En ik heb echt onwijs veel meiden gehad waarvan ik later foto's zag dat ze met slof reden of dat ik hoorde dat paard los op de dijk had gestaan zonder dat ze het zei, of de stal niet deed. Daar ga je van balen. Dus zo'n contract is wel heel erg goed van je!!

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben in hoe ik alles heb.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:00

Ik zou de mensen altijd van te voren laten betalen. Niet betaald = geen toegang.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:15

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 07:04

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.


Dank je :D Ik was al aan het twijfelen waar hij moest.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:27

Hmmm...jij bent te zwaar voor je paard waardoor je een probleem hebt dat je je paard niet kan rijden. Je wilt dat 2 mensen JOU een dienst gaan leveren door je paard de broodnodige beweging en afwisseling nodig heeft. Je wilt ook nog eens dat ze jou gaan betalen voor de hulp die ze jou bieden...en als klap op de vuurpijl denk je ook nog na over sancties als ze niet betalen.

Ben ik de enige die dit de wereld op zijn kop vind. Dat je blij mag zijn als er 2 mensen zijn die jou uit de brand willen halen met jouw probleem. Zij helpen jou en je mag eigenlijk blij zijn dat jij hun niet hoeft te betalen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 09:09

oji, ik wilde er niet op in gaan, maar je berichtje is in het verkeerde keelgat gevallen. Daarom een kleine verklaring, ook al hoef ik jou dit niet te geven.

Ik heb dit paard nog maar net (bijna letterlijk in mijn schoot gegooid) en ik ben direct begonnen met afvallen. Er moet even 50 kg! vanaf. Dus niet iets wat snel voor elkaar te krijgen is. Dit paard was qua maat en bouw niet waar ik naar aan het kijken was. Want ik ben geen fan een paard hebben en dan zelf er niks meer kunnen. Maar ik ga nu roeien met de riemen die ik heb.

Daarnaast vind dit paard het werk te leuk na 3 jaar! niks te hebben gedaan bij de vorige eigenaar. Elke keer als er iemand op zit loopt hij rond met een gruwelijk pretbek. Ik ken dit paard echter al ruim 5 jaar, als zijn vaste verzorger.

Extra beweging heeft hij niet nodig. Staat in een track paddock paradice met onbeperkt ruwvoer en grasland. Daarnaast werk ik met hem 3 tot 5 keer per week.

Leaseklant 1 is een lesklant van mij via een manege. Deze doet een paard en sport opleiding en heeft een paard nodig. Ik bied mijn paard hiervoor aan en ze mag er alles mee doen. Echter wil ik een kleine onkosten vergoeding (en dit bedrag is echt laag vergelijkbaar met andere bedragen die ik hier in de buurt ben tegen gekomen) Naast alle activiteiten van haar opleiding ga ik haar ook extra begeleiden.

Leaseklant 2 komt nog (en dan gaat de onkosten vergoeding per persoon ook naar beneden) en haar zal het vooral te doen zijn voor het rijden en het les krijgen van mij. Dus zij gaat dus lesgeld betalen!

De 2 punten die ik noem, zijn punten die ik gewoon erg lastig vind. Ik wil dit graag geregeld hebben maar ik ken deze mensen die erbij komen en ik verwacht geen problemen. Ik moet het alleen geregeld hebben voor mijn verzekering.

Ze mogen alles, van starten met wedstrijd tot op de trailer te zetten en mee te nemen naar what ever they want.


Dit is het verhaal dus even heel kort.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:19

Wat betreft betalen zou ik gaan voor vooraf betalen voor de volgende maand en wanneer er meerdere keren te laat is betaald dan kan het eventueel over zijn.

Wat betreft de 2 leaseklanten, zoals je het nu uitlegt klinkt het alsof het paard héél veel gaat lopen, Beide leaseklanten komen 2-3x per week en jij ook nog 3 tot 5 keer per week? Hij loopt dus verschillende dagen dubbel? Ik weet natuurlijk niet hoe intensief het is en misschien wordt je paar er wel super blij van. Maar het klinkt alsof je het jezelf veel makkelijker kan maken door maar 1 leaser te nemen, dan komt hij ook regelmatig aan het werk en heb je punt 2 niet meer.

Maar misschien begrijp ik het verkeerd :) .

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:22

oji schreef:
Hmmm...jij bent te zwaar voor je paard waardoor je een probleem hebt dat je je paard niet kan rijden. Je wilt dat 2 mensen JOU een dienst gaan leveren door je paard de broodnodige beweging en afwisseling nodig heeft. Je wilt ook nog eens dat ze jou gaan betalen voor de hulp die ze jou bieden...en als klap op de vuurpijl denk je ook nog na over sancties als ze niet betalen.

Ben ik de enige die dit de wereld op zijn kop vind. Dat je blij mag zijn als er 2 mensen zijn die jou uit de brand willen halen met jouw probleem. Zij helpen jou en je mag eigenlijk blij zijn dat jij hun niet hoeft te betalen.

Dat is wel een originele benadering.
Ik vraag me af of dat ook werkt als je bv een auto wil huren.
Hallo Hertz, ik doe jou een plezier om een dagje gratis met die auto rond te rijden. Veel stilstaan is niet goed voor een auto en je hebt hier al zo weinig plaats op de parking.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:37

Ik heb ook een paard maar geen tijd om alle dagen te rijden omdat ik een student heb en omdat er zat meiden zijn die graag met een paardje aan de slag willen maar niet het geld hebben voor een eigen. Daarom verhuur ik mijn paard ook aan iemand die graag een eigen paard had gewild maar niet alle kosten kan betalen. Ze betaald 50 euro in de maand en mag alles doen wat ze wilt en beschouwd het als eigen paard. Deze kosten doen wij in een potje voor de dierenarts/hoefsmid. Dat doet TS misschien ook wel. Vind sommige redeneringen die erbij komen heel raar en flauw... Bijrijden en leasen is tegenwoordig heel normaal.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:11

Ik weet niet wat jou in het verkeerde keelgat is geschoten, maar kennelijk vat je het heel persoonlijk op TS, terwijl ik het niet zo bedoel. De reden dat jij niet kan rijden doet er in mijn ogen helemaal niet toe. Het feit is dat je een paard hebt, dat jij dat paard graag gereden ziet worden in het welzijn van het paard en dat jij daar zelf op dit moment niet toe in staat bent.

Dat betekent dus in mijn ogen dat er mensen zijn die jou een gunst gaan verlenen door tijd te investeren om jouw paard voor jou te rijden, omdat jij dat zelf nu niet kunt. Zoals je zelf zegt, vaart JOUW paard daar wel bij. Ik vind het dan een rare gedachtengang om die mensen daar ook voor te laten betalen. Ik weet dat het vaak gebeurt, maar ik vind het dus altijd een rare gang van zaken. Ik heb zelf ook de afgelopen 3 jaar in de situatie gezeten dat ik vanwege medische redenen niet in staat was te rijden/genoeg te rijden. Ik heb daar dus ook hulp bij gezocht. Ik heb een zeer leuk all round sportpaard waar velen heel blij van zouden worden om op te mogen rijden. Ook een paard dat zo geschikt zou zijn om een opleiding mee te doen. Geen haar op mijn hoofd geweest die daar ooit geld voor zou vragen, want mensen die mijn paard voor mij rijden in de tijd dat ik het zelf niet kan, verlenen mij een gunst/dienst. Ik heb er zelf voor gekozen om een meer ervaren iemand te vragen en dus ook aangeboden daar voor te betalen. Voor een minder ervaren iemand had ik het gratis aangeboden, maar ik wou graag dat als ik uit mijn revalidatie zou komen dat mijn paard fijn doorgereden was op het niveau wat ze had, en niet dat ik dan zelf met een gebrekkig lijf weer from scratch zou kunnen beginnen. Daar heb ik geld voor over en dat vind ik dus normaal. Geld vragen, zeker van iemand die er een opleiding mee gaat doen en dus ook tijd investeert in de opleiding/training van jouw paard vind ik dus inderdaad de wereld op zijn kop. Dan ook nog nadenken over sancties voor het geval ze niet op tijd betalen, zou ik een vieze smaak van krijgen en als ik diegene was zou ik zeggen, weet je, doe het lekker zelf (los van het feit dat ik zelf uberhaupt niet zou betalen, graag of niet).

De win win zou volgens mij moeten zijn dat jij jou paard gereden krijgt, wat jij graag wilt, en dat degene die hem meeneemt in de opleiding dan een paard kan gebruiken voor haar opleiding. Ik zou zeggen iedereen blij. Maar zoals jij het stelt gaat het in mijn ogen dus om het geld. Je hebt een paard en daar wil je graag aan verdienen. Verzekering als reden is kul. Ik heb vanuit beide situaties ervaring, zowel in het paarden van anderen rijden als in anderen op mijn paard laten rijden. Dat is echt nog nooit een verzekeringsissue geweest.

In jouw geval kan ik me nog voorstellen dat je geld vraagt voor het lesgeven, maar dan is het toch simpel, afrekenen per les na afloop van de les, net zoals dat normaal bij privé lessen gaat bij 100.000den andere instructeurs.

En de vergelijking met huurauto gaat natuurlijk totaal niet op. TS is de vragende partij, zij heeft een paard dat ze bereden wil laten worden omdat zij het zelf momenteel niet kan. Dat ze 2 lesklanten heeft die dat voor haar willen doen, is fijn. Maar bij een huurauto is de huurder de vragende partij.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:15

TS vraagt advies over een contract.
Niet advies over de reden waarom wel/niet verleasen.

Ik zou in het dat in het contract zetten, TS, wat jij wilt. Dus of geen toegang bij niet betalen, of 1% "boete". Doe wat jij wilt, jij moet er mee kunnen werken tenslotte.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 19:47

Josien_ schreef:
Wat betreft betalen zou ik gaan voor vooraf betalen voor de volgende maand en wanneer er meerdere keren te laat is betaald dan kan het eventueel over zijn.

Wat betreft de 2 leaseklanten, zoals je het nu uitlegt klinkt het alsof het paard héél veel gaat lopen, Beide leaseklanten komen 2-3x per week en jij ook nog 3 tot 5 keer per week? Hij loopt dus verschillende dagen dubbel? Ik weet natuurlijk niet hoe intensief het is en misschien wordt je paar er wel super blij van. Maar het klinkt alsof je het jezelf veel makkelijker kan maken door maar 1 leaser te nemen, dan komt hij ook regelmatig aan het werk en heb je punt 2 niet meer.

Maar misschien begrijp ik het verkeerd :) .



Nee, dan doe ik hem natuurlijk iets minder. Ik sta er nu alleen voor en ik zit nu voor deze 3 a 5 keer veel in de auto (45 minuten reistijd) en dat combineer ik met mijn werk en dat kost mij op het moment veel energie. Als alle lease rond is komt het dan op 2 dagen per week te staan. Maar het kan een keer voorkomen dat 1 van de 3 maar kan en dan heeft die 5 a 6 dagen mijn paard tot haar beschikking. Dus maximaal 6 keer per week lopen en niet meer dan een uur per dag.

Friese_Meid
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:13

Ik zou het persoonlijk apart vinden als ik geld zou krijgen voor het rijden van iemand zijn paard? Maar goed, daar gaat het topic niet over. Ik zou ook doen; niet betalen = geen paard

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:27

Heb je al verlegd met je verzekering?
Wanneer je er geld voor vraagt kan dit bij een ongeluk wel eens gevolgen kunnen hebben.

Maar als antwoord op je vraag is ontbinding van de afspraak bij te laat betalen volgens mij voor jou het voordeligste.
Geld ontvangen van iemand die niet wil of moeite heeft met betalen is heel lastig :j

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:12

Friese_Meid schreef:
Ik zou het persoonlijk apart vinden als ik geld zou krijgen voor het rijden van iemand zijn paard? Maar goed, daar gaat het topic niet over. Ik zou ook doen; niet betalen = geen paard


Dit inderdaad. Sowieso geen betaling is geen paard. Brengt voor jou zekerheid mee, als er wordt geweigerd betaald te worden kun jij fluiten naar je centen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 13:17

sneeuwpop schreef:
Heb je al verlegd met je verzekering?
Wanneer je er geld voor vraagt kan dit bij een ongeluk wel eens gevolgen kunnen hebben.

Maar als antwoord op je vraag is ontbinding van de afspraak bij te laat betalen volgens mij voor jou het voordeligste.
Geld ontvangen van iemand die niet wil of moeite heeft met betalen is heel lastig :j


Met de verzekering is dit goed geregeld ;) die wilde vooral dat we een contract maakte met de enkele afspraken erin (deze zijn er al in verwerkt)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:34

Buiten alle sancties, regels, etc. door. Heb je er al over nagedacht wat je met je leasers doet als jij het gewicht hebt bereikt waarmee je op jouw paard kan rijden?

Ik zou als leaser not amused zijn als na een jaar of weet ik wat, blijkt dat ik moet wijken voor de baas.
Natuurlijk heb je altijd onvoorziene omstandigheden als een paard verkocht moet worden, ziek wordt, etc. Maar in jouw geval is het 'voorbedachte rade'.
Je least niet voor niks, je wil wat bereiken. Anders was je wel naar een manege gaan; denk ik dan.

Overigens geen aanval hoor! Maar hoop/ben benieuwd of je daar over na hebt gedacht. :D

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:58

oji schreef:
Hmmm...jij bent te zwaar voor je paard waardoor je een probleem hebt dat je je paard niet kan rijden. Je wilt dat 2 mensen JOU een dienst gaan leveren door je paard de broodnodige beweging en afwisseling nodig heeft. Je wilt ook nog eens dat ze jou gaan betalen voor de hulp die ze jou bieden...en als klap op de vuurpijl denk je ook nog na over sancties als ze niet betalen.

Ben ik de enige die dit de wereld op zijn kop vind. Dat je blij mag zijn als er 2 mensen zijn die jou uit de brand willen halen met jouw probleem. Zij helpen jou en je mag eigenlijk blij zijn dat jij hun niet hoeft te betalen.

Hoor eens he, op een manege moet je ook betalen hoor.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:21

Kijk ik ben ook te zwaar voor mijn paard en door gezondheidsreden mag ik niet rijden, maar dat is geen rede dat ik hem niet kan verzorgen! Als het echt niet gaat ,die dagen heb je met reuma dan doet mijn man het. Maar ik heb haar gewild en ik heb ook bewust geen sport model genomen, om in de vergl met auto's te blijven. Ik heb een heerlijke pony waar ik veel van geniet, ze vermaakt zich prima in de wei. Ja ze staat te dik, soms heeft ze een verzorgster mijn dochter of een ander.... Maar het plezier wat iedereen van haar heeft dat zijn de kosten voor onderhoud meer dan waard!. Anders moet ik een andere hobby zoeken...en mijn paard verkopen als ik het het niet meer waard vind!
( en ik geef geen les en ik ontvang dus niets, zakelijk ben ik niet....maar geef je de inkomsten op bij de belasting? )

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 19:49

Paris_ schreef:
Buiten alle sancties, regels, etc. door. Heb je er al over nagedacht wat je met je leasers doet als jij het gewicht hebt bereikt waarmee je op jouw paard kan rijden?

Ik zou als leaser not amused zijn als na een jaar of weet ik wat, blijkt dat ik moet wijken voor de baas.
Natuurlijk heb je altijd onvoorziene omstandigheden als een paard verkocht moet worden, ziek wordt, etc. Maar in jouw geval is het 'voorbedachte rade'.
Je least niet voor niks, je wil wat bereiken. Anders was je wel naar een manege gaan; denk ik dan.

Overigens geen aanval hoor! Maar hoop/ben benieuwd of je daar over na hebt gedacht. :D


Dit is bekend bij de lease klanten en daarnaast zullen de dagen niet veranderen. Ik zal dan ipv longeren te gaan rijden.

@ Kwita: ik kan hem wel verzorgen, heb dat de afgelopen 5 jaar ook gedaan maar nu zijn de omstandigheden veranderd. Lang verhaal, volgt binnenkort nog eens hier. ;) Kosten kan ik makkelijk dragen. Belasting dienst is geregeld

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:01

chamion schreef:
Ik lease een paard.

1) Na 2 waarschuwingen het contract beëindigen.

2) Vermelden dat er 2 leasers zijn.

CarolineVA
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-05-18

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:10

Neem eens contact op met Vereniging Eigen Paard, zij hebben juridisch opgestelde contracten ook voor ver leasen. www.verenigingeigenpaard.nl

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 08:43

CarolineVA schreef:
Neem eens contact op met Vereniging Eigen Paard, zij hebben juridisch opgestelde contracten ook voor ver leasen. http://www.verenigingeigenpaard.nl


Klopt maar daar moet je voor aanmelden.

CarolineVA
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-05-18

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:47

Ja kost je €25,- per jaar maar daarvoor heb je dus toegang tot al die documenten, ben je verzekerd, gratis toegang tot events en clinicus en nog veel meer akties