Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 20:34

Omdat het soms fijn is om even een mening van iemand anders te hebben dit topic.

Ik werk op dit moment 5 uur in de schoonmaak. Dit verdient redelijk en is op zich ook prima werk.

Nu heb ik vorige maand een baan aangeboden gekregen met ontzettend veel onduidelijkheden. Namelijk het werken op een manege. Intussen heb ik hier een contract aangeboden gekregen van 25 uur per week. Mijn werkzaamheden zijn vooral mesten, buiten zetten en binnen halen en lessen geven. Ik werk ik intussen al 2 weken, met een 0 uren contract.

Nu kreeg ik gisteren een telefoontje waardoor ik intussen al de hele dag in twijfel ben. Namelijk 25 uur werken in de schoonmaak. (Bij een ander bedrijf dan huidig bedrijf)

Ik zal even voor het gemak de + en - punten van beide banen op een rijtje zetten.

Manege;
+
Leuk werk, leuke collega's, buiten werken.
-
Onregelmatige tijden, lager uurloon, weekenden werken.

Schoonmaak;
+
Hoger uurloon, fijne werktijden (6.30-11.30), veel doorgroeimogelijkheden, meer tijd voor leuke dingen, weekenden vrij.
-
Prima werk, maar geen wow werk, vroeg opstaan.

Nu twijfel ik ontzettend over wat slim is om te doen. Ik weet niet wat ik precies wil, en daardoor ook niet welke keuze het slimste is. Mijn omgeving zegt vooral dat ik zelf moet weten wat ik wil, dat helpt niks natuurlijk.

Om qua loon een beetje een idee te geven. Manege is gelijk aan huidig loon, schoonmaak is +€1. Geen mega verschillen dus.

Adviezen zijn meer dan welkom, ik kom er zelf namelijk echt echt niet aan uit... |o

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:35

Ik zou voor de schoonmaak kiezen meer zekerheid

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:37

Kan het niet naast elkaar? Dus 25 uur in de schoonmaak en bv 15 uur op de manege? Je hebt daar een nul uren contract dus lijkt mij dat je in overleg wellicht minder urenkunt werken. Hartstikke leuk dat zij willen dat je flexibel inzetbaar bent vanwege wisselende tijden, maar je moet ook aan je inkomsten denken en dus een andere baan ernaast.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:46

ik zou voor de baan gaan die jouw carriere het meeste een boost kan geven. Je geeft aan dat er bij de schoonmaak doorgroei mogelijkheden zijn, en daarnaast verdient het meer dus dan zou ik daarvoor gaan. Als jouw ambities echter bijv. in het oppassen op kinderen kunnen liggen, staat de manege juist weer beter. En verder eens met RM, het lijkt goed te combineren!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:52

Hey,

Wat belangrijk is om te bekijken is wat je in de toekomst wil en wat je belangrijk vindt in de werk.

Zie jij voor jezelf meer een carrière in de schoonmaak of in de paarden. Dat is vraag 1. Maakt beide niet uit of weet je het niet dan kan je verder kijken naar wat maakt dat je werkt. Is meer geld verdienen belangrijker dan leuke collega’s bijvoorbeeld. Je zou een lijstje kunnen maken wat jij belangrijk vindt aan je werk. Zoals het maatschappelijke doel, werktijden, werken binnen of buiten enz. En daaraan een score te hangen wat jij het belangrijkste vindt. Dan zie je niet alleen of het een plus of een min is, maar ook hoe zwaar die weegt.

Ik heb nu hetzelfde. Heb een hele leuke gord betaalde baan, maar heb gesolliciteerd op een baan met meer uitdaging. Echter ligt deze verder weg en moeten we er nog uitkomen wat betreft de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Uiteindelijk wint bij mij geld van uitdaging, maar uitdaging wint van locatie.

Dus het belangrijkste voor mij is:
Plezier in mijn werk (verwacht ik bij beide te hebben)
Geld (secundaire) arbeidsvoorwaarden
Uitdaging in mijn werk
Locatie (reistijd)

Kortom ik ga eerst een meeloopdag meelopen en een stevig arbeidsvoorwaarden gesprek in voordat ik ja zeg tegen de baan.

Hoop dat het een beetje helpt.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:00

Ik zou gaan voor het schoonmaak werk. Je hebt duidelijke werktijden + goed loon + doorgroei mogelijk heden.

Bij de manege zal je waarschijnlijk 25 uur op papier werken en uit betaald krijgen maar reken er maar op dat je echt wel langer aan het werk bent. Er is altijd nog wel iets wat gedaan moet worden...

O en ik heb jaren in de paarden gewerkt en zit nu in de schoonmaak.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Van geen baan naar kiezen uit 2, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:19

1 euro per uur extra komt neer op 1000-1500 euro per jaar (bruto), afhankelijk van hoe de arbeidsvoorwaarden er precies uit zien. Daar kan je een hoop leuke dingen van doen! Dus ik zou voor de schoonmaak gaan, dat vind je prima werk en je hebt mogelijkheden om door te groeien. Ik zou alleen voor de manege gaan als dat altijd al je droombaan is geweest en uit afgelopen 2 weken is gebleken dat je niet constant moet overwerken of alleen als uitmestslaaf wordt gebruikt :)