Vervelend dat je RSI hebt.
Callcener inbond heb ik best lang gedaan op diverse plekken.
Bijvoorbeeld telefonische klantenservices. Mijn ervaringen waren:
Positief:
-Werk an sich, mensen vriendelijk te woord staan, bestellingen aannemen, lachten behandelen, beviel me wel
-Vaak mogelijk om eigen tijd in te delen, werken in shifts, dus goed te combineren met studie/ ander werk/ gezin/ paard
-verdiensten waren redelijk (voor een bijbaan dan)
Negatief:
-Zeer hoge werkdruk, mensen in de wachtrij, werk niet nauwkeurig kunnen invoeren in de computer omdat je verplicht bent het volgende telefoontje aan te nemen.
-politie-agentjes mentaliteit van cheffin die rond liep te commanderen
-amper tijd om te plassen, laat staan pauze
Aangaande je RSI denk ik niet dat het een verbetering is. Secretaressewerk heb ik ook gedaan en had daar meer vrijheid om af en toe van mijn plaats te gaan en even niet te typen. Callcenter was echt aan één stuk door ploeteren, veel invoerwerk, en omdat je onder best hoge druk staat kan je de spanning ook niet uit je lichaam laten afvloeien.
Maar misschien tref je een mildere werkgever en is mijn oordeel te zwaar. Goed mogelijk.