Callcenter inbound

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Callcenter inbound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:13

Hallo,

Ik werk op dit moment als secretaresse bij een makelaarskantoor. Ik ben aan het kijken voor iets anders, omdat ik iets anders wil maar ook omdat ik aan beide handen een soort van RSI heb. Ben aan beide polsen geopereerd.

Nu dacht ik aan callcenter werk inbound, dat mensen jou bellen als ze vragen hebben.

Zijn er mensen die dit werk doen en bevalt het ? Bestaat een kans op vaste baan ? Hoe is het loon ? Enz enz

Groetjes Nienke

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Callcenter inbound

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:19

Ik heb het jaren als bijbaantje gedaan en vond dat best prima werk toen. Stukje klantenservice, maar voornamelijk ook klanten doorverbinden aan de juiste persoon. Afhankelijk van je werkgever kan het best een leuke en uitdagende baan zijn!
Als je opzoek bent naar een vaste baan (met doorgroeimogelijkheden), dan zou ik me wel voornamelijk richten op de kleinere bedrijven die hun inboundafdeling niet uitbesteden aan een callcenter-bedrijf.

Ik heb voor 3 verschillende bedrijven op inbound gewerkt en mijn ervaring is, is dat de werkzaamheden bij geen enkel bedrijf hetzelfde waren. Dus vooral lekker zoeken naar een bedrijf en een branche die bij je past :)

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:26

Vervelend dat je RSI hebt.
Callcener inbond heb ik best lang gedaan op diverse plekken.
Bijvoorbeeld telefonische klantenservices. Mijn ervaringen waren:

Positief:
-Werk an sich, mensen vriendelijk te woord staan, bestellingen aannemen, lachten behandelen, beviel me wel
-Vaak mogelijk om eigen tijd in te delen, werken in shifts, dus goed te combineren met studie/ ander werk/ gezin/ paard
-verdiensten waren redelijk (voor een bijbaan dan)

Negatief:
-Zeer hoge werkdruk, mensen in de wachtrij, werk niet nauwkeurig kunnen invoeren in de computer omdat je verplicht bent het volgende telefoontje aan te nemen.
-politie-agentjes mentaliteit van cheffin die rond liep te commanderen
-amper tijd om te plassen, laat staan pauze

Aangaande je RSI denk ik niet dat het een verbetering is. Secretaressewerk heb ik ook gedaan en had daar meer vrijheid om af en toe van mijn plaats te gaan en even niet te typen. Callcenter was echt aan één stuk door ploeteren, veel invoerwerk, en omdat je onder best hoge druk staat kan je de spanning ook niet uit je lichaam laten afvloeien.
Maar misschien tref je een mildere werkgever en is mijn oordeel te zwaar. Goed mogelijk.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Callcenter inbound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:29

Bedankt voor jullie reacties

Ik ga me er eens goed in verdiepen :)

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:47

Succes met je overwegingen en je RSI!
Zelf heb ik 3 jaar fulltime bij een bank bij klantcontact gezeten.
Qua sfeer vond ik het superleuk, een politieagent mentaliteit was er totaal niet en er was ook tijd voor pauzes. Wel voelde je inderdaad de druk van mensen in de wachtrij. Maar de sfeer verschilt dus erg per bedrijf.
Wat ik een beetje zat werd was het 'zeurende' van mensen. Je spreekt heel veel leuke mensen, maar er zitten altijd zeuren tussen. En dat vond ik uiteindelijk niet meer leuk. Als je het gaat doen, zoek dan wel een bedrijf wat je qua activiteiten ook aanspreekt. Zodat je het leuk vind met mensen over dat onderwerp te praten.

Loon was prima, gewoon gemiddeld. Ik denk wel dat er behoorlijk veel kans is op een vaste baan, maar ook dat verschilt per bedrijf.

Je bent inderdaad wel heel veel aan het typen en meerdere collega's hadden RSI-achtige klachten of last van een muisarm (ikzelf ook ;) ). Als een klant belt moet je de gegevens erbij zoeken, verslagen typen. Je zit eigenlijk gewoon standaard met je hand op de muis. Daarom weet ik inderdaad niet of het wat dat betreft een geschikte baan is.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:56

Ik werd na 1,5 jaar redelijk depressief van inbound werk.
Heb voor een heel grote webwinkel aan de klantenservice gezeten. Maar echt ik kan het niemand aanraden. Het inboundwerk op zich is best te doen, maar de klantenservice heeft me echt leeggezogen van mijn laatste beetje hoop voor de mensheid haha.
8uur lang klagende mensen aan je hoofd is geen pretje. Daarbij kwam een minimaal target van 10 interacties per uur. Dat lijkt niet veel, maar je hebt dus maximaal 6 minuten per gesprek om alles af te ronden. Soms lukt dat niet omdat je iemand gewoon lang aan de lijn hebt en dan staat er meteen iemand op je schouder te hijgen dat je door moet werken.

Daarbij lijkt het me met RSI niet heel verstandig. Je bent toch echt de hele dag aan de computer bezig. Ik kreeg vanwege een chronisch ontstoken pols dan wel een speciale muis, eigen werkplek met aangepast bureau etc, maar toch merk ik dat ik er sinds ik er niet meer werk bijna geen last meer van heb, en daar continu met mijn brace rond moest lopen.

Edit: sommige van mijn oud collega's werken er overigens nog steeds en kregen vrij eenvoudig een vast contract. Bij deze werkgever is dat redelijk normaal omdat het verloop van medewerkers zo groot is.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Callcenter inbound

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:16

Hier n halfjaar inbound bij Nuon. Na n halfjaar kwam het mijn strot uit.

Omdat ik niet slecht was kreeg ik alle troep van anderen die het verpest hadden. Een hoop gezeik en vinger gewijs.
Fouten die een ander maakte en niet in t systeem waren gezet of collega's die niet lezen. Verschrikkelijk.

Moest anderhalf uur rijden... Dus was drie uur kwijt per dag.

Je moest binnen tijden blijven.
En ook nog minimaal x aan contacten verkopen.

Pauzes waren... Saai.. zat vaak alleen.
Voor mij nooit weer.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Callcenter inbound

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:32

Ik werk bij de klantenservice van DUO, en het bevalt me best goed. Sfeer op werk is fijn, er wordt serieus in je geinvesteerd door middel van een goede training. Werkdruk is niet hoog, je mag tussendoor gerust koffie halen/naar de wc/etc. Worden ook vaak leuke uitjes georganiseerd en iedereen is heel aardig naar elkaar. Qua klantcontact is het ook prima te doen, je hebt natuurlijk altijd rotte appels ertussen zitten, maar omdat het een overheidsinstantie is zijn mensen wel sneller oke met je antwoord. Bedoel het is nou eenmaal de wet, ze kunnen boos worden wat ze willen maar daar kan ik toch echt niks aan veranderen. :')

Ik zou zelf niet bij een tele2/ING/Nuon ofzo bij de klantenservice willen werken, maar hier bij DUO bevalt het me echt prima.