Afkicken van cola

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 13:57

Ik heb even gekeken en het laatste topic hierover was van 2016.

Ik dronk eigenlijk tot 3 dagen geleden alleen maar cola. Alleen nu de knop omgezet en ermee gestopt. Alleen man wat voel ik me naar nu. Licht in mijn hoofd, hoofdpijn, gewoon echt bluh. Volgens mij zit ik dus gewoon af te kicken van de cola. Zo bizar wat zoiets dus met je lijf doet.

Zijn er mensen met ervaring hiermee? Zijn jullie er vanaf gebleven? Ik ben absoluut van plan om echt geen druppel meer te drinken, sowieso de komende tijd niet. Misschien uiteindelijk alleen als we uit eten ofzo. Maar ga het niet meer in huis halen.
Eerst maar ff doorzetten. Had echt niet verwacht dat ik er zoveel van zou merken.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆


ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:59

Ohja dat heb ik ook!
Tijdens de examens drink ik vooral veel meer cola en ik merk echt dat ik er ongelofelijk veel zin in heb als ik moet stoppen.
Ik houd meestal vol door een tijdje bruiswater te drinken zodat ik toch nog de bubbels heb en heel af en toe eens een blikje frisdrank zonder caffeïne vb. bij een frietje.

rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:01

Ik zit nu aan de ranja en thuis heb ik spa appel staan. Ook dat ik nog iets van prik heb en ik vind dat ook gewoon lekker. Maar had dus echt deze verschijnselen niet verwacht.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆


Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:03

rockwitch schreef:
Ik zit nu aan de ranja en thuis heb ik spa appel staan. Ook dat ik nog iets van prik heb en ik vind dat ook gewoon lekker. Maar had dus echt deze verschijnselen niet verwacht.



Ik vind het goed van je dat je stopt met cola, maar je weet dat ranja ook niet echt goed voor je is ? :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:03

Tsja, suiker en caffeine.. twee verslavende stoffen. Gewoon niet meer drinken. ''Afkickverschijnselen'' trekken wel weer weg.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:06

AmyLyklama schreef:
rockwitch schreef:
Ik zit nu aan de ranja en thuis heb ik spa appel staan. Ook dat ik nog iets van prik heb en ik vind dat ook gewoon lekker. Maar had dus echt deze verschijnselen niet verwacht.



Ik vind het goed van je dat je stopt met cola, maar je weet dat ranja ook niet echt goed voor je is ? :D


Wat is er mis dan als je 0% suiker ranja drinkt waar stevia extract in zit bv.? Niet alle ranja's zijn slecht hoor.
- geen idee welke ranja TS drinkt, dus dat is even los van haar haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:10

Hier hetzelfde met Red Bull. Al een paar keer gestopt, uiteindelijk terug begonnen, nu net weer gestopt... Voornamelijk omdat ik van die vervelende hoofdpijn af wou als ik niet op tijd mijn drinken kon krijgen, is niet zo handig als je terug naar school gaat gaan. :+

Echt tips heb ik niet... Voor mij persoonlijk 'helpt' vapen omdat ik daar een ongelooflijk droge mond van krijg. Eerst dronk ik ook altijd ice-tea. Nu heb ik dus gewoon een liter fles gevuld met kraanwater en die staat nu naast mijn bed, ice-tea staat in de frigo dus dan is het wat makkelijker om naar water te grijpen dan op te staan en naar de frigo te lopen.

Persoonlijk wist ik niet dat je van cola ook zo'n felle afkickverschijnselen kon krijgen.. :p Van RB heb ik nu wel twee dagen barstende koppijn gehad maar dat is nu wel over. De ice-tea bouw ik gewoon rustig af.
Want met dit warme weer moet je er toch wel rekening mee houden dat je lichaam soms ook gewoon zout en suiker nodig heeft.

Wat ik gelezen heb is dat het kan helpen om veel zoute dingen te eten, dan krijg je automatisch wel wat meer dorst en dan kan je naar water grijpen in plaats van cola.

En goh de commentaar over ranja, persoonlijk weet ik niet of het goed is maar het lijkt mij voor even geen kwaad kunnen. Gewoon om het af te bouwen. Toen ik met Red Bull stopte heb ik ook wel eens Monster in de plaats gedronken gewoon voor het 'gevoel', is misschien wel nog slechter, maar de verslaving lag echt bij RB want mijn hoofdpijn ging er niet door weg...

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:14

Het lijkt me idd dat ranje de minst kwade is uit een lijstje waar cola of red bull bv. opstaan ja, zeker als je 0% suiker ranja zou drinken.

TS, is cola Zero geen optie? Ik drink zelf af en toe een blikje cola zero Cherry, die ik koud uit de koelkast lekker vind.
Nu is Zero net zo goed niet goed ivm aspartaan wat bij sommige erin zit, maar het is iig zonder suiker.
Zo zou je het misschien ook kunnen afbouwen, dat de klap niet zo heftig is voor je met nu cold turkey stoppen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:20

Ik denk dat het ook de caffeine is en ik ken mezelf, discipline van niks, dus dan liever nu ik even wel een moment heb van doorzettingsvermogen even cold turkey stoppen als afbouwen.
Ranja is nu dan even, ik ben niet zo dol op gewoon water, wel als het echt heel warm is, dus we gaan nu wel de goeie periode in om meer water te drinken. Wil uiteindelijk ook echt wel minder snoepen en chocolade, maar eerst maar even dit, moet niet alles tegelijk willen stoppen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:26

Herkebaar dit! Ik heb dit jaren geleden gehad met ijsthee (de variant met prik van lipton).
Ik dronk 2 a 3 grote flessen per week :oo schrik er nog van nu ik het zo zeg!

Op een gegeven moment gewoon cold turkey gestopt en onwijze last gehad van ‘cravings’.
Dan moést ik gewoon ijsthee drinken, mijn lichaam schreeuwde erom. Dat heb ik toen opgelost door tijdens zo’n craving gewoon een hoop ijskoud water te drinken.

Nu drink ik thuis alleen nog maar water en ‘s ochtends 1 a 2 kopjes koffie.
Als ik op het terras zit, bestel ik nog wel een ijsthee. Maar zo vaak vind je mij niet op een terras :').

Dus TS, je kan het :)) niet meer aan toegeven!

:D

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:27

Gewoon in de ochtend een kopje koffie drinken. En ik herken het, ik had een cola drinkende zoon die dit niet wilde geloven. Heb hem uitgedaagd om te stoppen en precies hetzelfde verhaal, hij heeft de cola nooit weer aangeraakt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:27

Herkenbaar, in mijn pubertijd dronk ik vrijwel alleen maar cola maar ben toen ik uit huis ging abrupt gestopt, daarna veel minder last van hoofdpijn. Heb in principe al jaren de regel dat ik alleen in een restaurant of op een borrel 1/2 glazen cola drink, en het niet in huis haal. Alleen de afgelopen 2 weken veel stress gehad dus dagelijks wel 2/3 glazen cola zero gedronken omdat het voor mij toch wel een beetje comfort food is :o . Ben er nu coldturkey weer mee gestopt aangezien mijn scriptie af is :Y) , en merk ineens dat ik weer hoofdpijn heb. Komt volgens mij dus wel echt door de cafeïne en niet door de suiker die hoofdpijn.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:28

Hoofdpijn kan ook zeker door de suiker komen. Mijn vader heeft altijd last gehad van migraine. Hebben we besloten om suikervrij te gaan eten. Nergens meer last van gehad... Zo ken ik weer nog meer verhalen over suiker... Maar dan gaan we offtopic :+

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:30

Koffie vind ik echt smerig, ik hou sowieso niet van warme dranken, thee of koffie drink ik dus nooit en warme chocomelk echt zelden tot nooit.
Het is op zich niet dat ik echt stevige hoofdpijn heb, maar meer echt zo'n raar licht gevoel in mijn hoofd en soms duizelig. Qua hoofdpijn is het vooral wat lichte druk en gewoon een beetje een niet zo fijn gevoel in mijn hoofd.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:37

Ik heb het ook een tijdje gehad. Ik dronk echt te veel cola(en dat deed ik dan in combinatie met chips) en kon eigenlijk geen dag zonder. Ik ben gelukkig afgekickt en vind het eigenlijk niet eens meer echt lekker.

Heel veel tips heb ik niet. Ik ging twee keer vlak na elkaar op vakantie (een keer met een vriendin mee en een keer op kamp) en daar was vrijwel geen cola, dus ik had op dat moment geen keus.
Even doorzetten, want ik vind het oprecht beter zonder.
Laatst bijgewerkt door Reusje_xx op 15-05-18 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:40

Ik heb vroeger ook heel veel cola gedronken, en ik ben er ook van de een op de andere dag mee gestopt met inderdaad een aantal dagen hoofdpijn tot gevolg. Die hoofdpijn trekt best snel weg, en na een tijdje heb je ook helemaal geen zin meer in cola. Ik vind het af en toe nog lekker bij een frietje inderdaad, maar verder nauwelijks nog behoefte aan. Het is echt een verslaving :j Goed dat je er vanaf probeert te komen!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Selina

Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:03

Krijg je daar afkickverschijnselen van? :oo
Ik drink denk ik bijna een liter cola per dag. Dronk toen 1.5 L appelsap per dag, wilde daarmee stoppen vanwege de suiker. Alleen toen ontdekte ik cola :=
Misschien moet ik het ook maar weer eens beperken tot 1 glas per dag .. Beter voor m’n tanden :Y) Ben er verder niet verslaafd aan. Is meer dat ik weinig anders lekker vind. En het is gewoon makkelijker dan bv thee.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:04

Ik heb jaren lang 4 blikjes aldi redbull per dag gedronken.
Toen mijn lijf zei ik kan er niet meer tegen ben ik cold turkey gestopt.
Qua frisdrank drink ik sinds die tijd rivella green tea.
Daar zitten geen suikers en andere troep in.
Mijn lijf is nu na 3/4 jaar nog aan het herstellen van de aanslag die de redbull gepleegd heeft (zelf naar binnen gegoten dus ik neem het ook alleen mezelf maar kwalijk)

Als ik nu redbull alleen maar ruik ga ik over mijn nek zo zoet en cola vind ik qua smaak ook te zoet.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:05

Selina schreef:
Krijg je daar afkickverschijnselen van? :oo
Ik drink denk ik bijna een liter cola per dag. Dronk toen 1.5 L appelsap per dag, wilde daarmee stoppen vanwege de suiker. Alleen toen ontdekte ik cola :=
Misschien moet ik het ook maar weer eens beperken tot 1 glas per dag .. Beter voor m’n tanden :Y) Ben er verder niet verslaafd aan. Is meer dat ik weinig anders lekker vind. En het is gewoon makkelijker dan bv thee.


Stoppen met appelsap vanwege de suiker en beginnen aan cola? :+ :')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:06

In appelsap/fruitsap zit er soms nog meer suiker dan in cola.

Selina

Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:08

Pepperrr schreef:
Selina schreef:
Krijg je daar afkickverschijnselen van? :oo
Ik drink denk ik bijna een liter cola per dag. Dronk toen 1.5 L appelsap per dag, wilde daarmee stoppen vanwege de suiker. Alleen toen ontdekte ik cola :=
Misschien moet ik het ook maar weer eens beperken tot 1 glas per dag .. Beter voor m’n tanden :Y) Ben er verder niet verslaafd aan. Is meer dat ik weinig anders lekker vind. En het is gewoon makkelijker dan bv thee.


Stoppen met appelsap vanwege de suiker en beginnen aan cola? :+ :')


Haha ja de bedoeling was overgaan op water. Was ook paar maanden gelukt. Maar toen begon de zomervakantie en met 25 graden was een cola zo nu en dan erg lekker.. en toen dronk ik ineens de hele dag cola :o

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

black_kelpie

Berichten: 7776
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:09

Ooit dronk ik zeker een fles per dag, inmiddels al ruim 2 jaar geen druppel cola meer gehad. Ik vind het ook echt niet lekker meer, dat maakt het een stuk makkelijker.

De afkickverschijnselen kunnen echt wel een aantal dagen tot een week aanhouden, dus even doorzetten!

Nu drink ik alleen nog water, thee en spa rood (liefst met smaakje). Frisdrank is me gewoon veel te zoet :D

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:09

Ik heb het nu met spa grapefruit. zo lekker :~

Heb een poosje veel redbull en aldi redbull gedronken, enige wat ik er aan merkte is dat mijn huid slechter werd :'). Toen werd ik ziek, die leuke griep, en nu drink ik heeeeeeel af en toe nog een keer een blikje. Eens per maand als dat het al is. Geef mij maar water!

L 08/2013 & L 11/2015

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:12

Wow ik verbaas mij echt over de hoeveelheden die hier voorbijkomen! Iets wat ik dus niet kan vatten..
Ben zo blij dat ik zonder frisdrank ben opgegroeid :z

Vind het iig knap van je TS, succes :)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:14

TS, je hebt van Spa ook flessen met bruisend water met smaakjes. Die neem ik zelf altijd mee als ik een feestje heb bijvoorbeeld. Zo kan ik toch iets lekkers drinken zonder suikers of calorieën :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gwenvd, YandexBot en 11 bezoekers