Mail ipad idioot veel geheugen in gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Mail ipad idioot veel geheugen in gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:32

De mail op de ipad neemt idioot veel geheugen in gebruik terwijl en nagenoeg niets instaat. Gooi ik weg en leeg de prullenbak is daarna het gebruikte geheugen zelfs toegenomen. Nu inmiddels al 3,5 gb waardoor ik langzaam aan geheugen tekort krijg op mij ipad 2.

Wat is eraan te doen?

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Mail ipad idioot veel geheugen in gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:45

Geen idee of het werkt, maar je zou je account eens uit de mail kunnen verwijderen en opnieuw instellen. Dan gooit hij alle mails eruit en importeert alleen de mails die nog online in de mailbox staan.
Geen idee hoe het kan, ik heb er nooit last van gehad, dus ik weet ook niet of dat de oplossing is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mail ipad idioot veel geheugen in gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 10:55

Dan kom ik in de problemen, ivm motorongeluk staan alle mails die ik naar de verzekering heb gestuurd er niet meer bij, idem afhandeingen van de scheiding. Die zijn met ipad gemaakt en kan ik niet missen. Heb een extern geheugen erbij maar dat kreng krijg ik niet aan de praat helaas. Krijg ipad ook niet gekoppeld aan een pc ook. Wat er staat nag blijven staan alleen om de een of andere rare reden blijven weggegooide mails ergens zwerven op de ipad

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Mail ipad idioot veel geheugen in gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:57

Maar mails die met de iPad verstuurd zijn, staan ook in je webmail toch. Bij mij wel althans, dus als ik iets mail vanuit iPad (of telefoon) dan zie ik dat overal terug dat ik dat heb verzonden.
En anders die mailtjes nog eens versturen naar je eigen mail adres, dan staan die in je account en kan je je account wel verwijderen en opnieuw toevoegen.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:59

Als jij die e-mails verzonden hebt; staan ze in je map verzonden e-mails.

Je kunt diverse mappen aanmaken:
- scheiding
- motorongeluk

Daar al je mails heen slepen die je over die onderwerpen moet bewaren (uit verzonden en uit inbox).

Dan kun je gerust je mailbox app een keer van de iPad doen.

Edit: je moet natuurlijk niet je account verwijderen
Maar het account loskoppelen op je iPad, de app even verwijderen en daarna opnieuw installeren. Dan gaan vaak de “zwervende” mailtjes inderdaad weg.