hoelang Mesitran smeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:27

Ten eerste, bij twijfel overleg ik uiteraard met de dierenarts :D .

Mijn pony heeft afgelopen donderdag een flinke wond boven haar oog opgelopen, ongeveer 3 cm lang en flink diep. Uiteraard direct de dierenarts gebeld, en die heeft de wond onder sedatie helemaal schoongemaakt en er twee nietjes opgezet. Ik moest zelf de wond doorspoelen en een paar keer per dag met Mesitran insmeren. Ze was erg bang dat het zou gaan ontsteken en ze heeft dus de wond onder en boven een stukje open gelaten zodat ik het goed door kan spoelen.
Inmiddels is de wond erg netjes aan het genezen. Hij is vanaf het begin eigenlijk al netjes schoon en met spoelen kwam er geen pus mee, dus mocht ik daarmee stoppen. Ik doe nu alleen nog de buitenkant schoonmaken en mesitran smeren.

Hoe lang zou ik daarmee door moeten gaan? De wond is schoon en droog en ik ben zelf geneigd om er al mee te stoppen omdat er elke keer zoveel zand aan blijft plakken. Hoelang moet je zoiets meestal smeren?


twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:38

In principe zodra de wond dicht is en er dus een korst opzit kun je stoppen want dan kan er geen vuil meer in de wond komen. Wel goed opletten dat het niet gaat keuken en het open geschuurd wordt. Heeft een wond die zo diep is dat een hechting nodig is normaal wel 10 dagen nodig om dicht te gaan.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:41

Ik ben net zo lang doorgegaan tot de wond helemaal dicht zat het zorgt ook voor een snellere wond genezing dus ik zou nog even smeren ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 22:56

De wond is al mooi gesloten, wondranden liggen heel netjes tegen elkaar. Ik ben ook heel blij met mijn dierenarts dat ze het zo netjes geniet heeft! Waar ze de wond open heeft gelaten, is er nu al mooi roze weefsel te zien.
Ik zal in ieder geval nog een paar dagen blijven smeren. Helpt Mesitran ook tegen de jeuk tijdens het herstel? Ben een beetje bang dat ze de nietjes eruit gaat schuren...
Ik mag er van madam bijna niet aanzitten, dus de wond smeren is een aardige uitdaging. Het is net een kleuter, ze gaat al stuiteren als ik ernaar kijk :D.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:44

Ja tegen de jeuk helpt het ook wel, vandaar dat ik zei opletten met de jeuk. In principe als het dicht is / korst erop zit dan heeft de zalf geen meerwaarde meer behalve dat het de jeuk wat wegneemt. Al moet je bij nietjes daarmee wel voorzichtig zijn omdat je de huid wat week ermee houd.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 23:08

Het wordt nu vooral om de wond heen erg vies en plakkerig van de zalf, en ik mag er eigenlijk niet aankomen om het schoon te maken. De wond zelf is wel heel netjes, mooi droog en schoon. Het onderste gedeelte is wel weer wat open gegaan, daar zit een flapje wat er denk ik af gaat vallen. Ik blijf in ieder geval smeren tot dat mooi dicht is. Volgende week nietjes eruit halen, dan mogen we madam wel platspuiten denk ik :D.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: hoelang Mesitran smeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:31

Kun je dan meteen alles mooi schoonmaken haha.
Is nietjes eruit halen wel fijner als hechtingen op het hoofd vind ik. Dan heb je tenminste niks scherps in je handen. Succes ermee!

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, girlyggirl, ImkeTarek, Reusje_xx en 95 bezoekers