[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:51

Oh wat vervelend Fabster! :( heel herkenbaar dus..
Wat had of heeft jouw fjord uiteindelijk? Geloof dat ik die uitslag heb gemist.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:09

heidiLOVER schreef:
Oh wat vervelend Fabster! :( heel herkenbaar dus..
Wat had of heeft jouw fjord uiteindelijk? Geloof dat ik die uitslag heb gemist.


We hebben allemaal de uitslag gemist, heidiLOVER. Op de foto’s niks te zien, pezen geloofde de da niet in (maar wil toch ook nog een echo laten maken omhet uit te sluiten. Zowel hoefsmid als da dachten verrekte/verdraaide ‘enkelbanden’ (= eigenlijk kogelbanden dan, natuurlijk). Dat zou je niet kunnen zien op een echo (en ook niet op de foto). Dus het blijft een beetje gissen. Als dat t zou zijn, zou het 100% te genezen zijn. Moet ze natuurlijk wel een beetje meewerken.... :')

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:26

Goed bezig Sanso, zo bitloos :) Wil je het beide blijven gebruiken of helemaal over?

En zo te horen maak je met Jules ook mooie vorderingen s_v. Leuk compliment dus ook van je instructrice! :) Fijn dat jullie nu ook vanaf de grond zo aan de slag kunnen.

En wat is Elsa een schatje Heidilover. Altijd gezellig als ze als handpaard mee kunnen :D En die vreugdesprong.. haha geniaal!

Oh nee Fabster... wat vervelend... Hopelijk knapt ze snel weer op...

Vanavond lekker met Kasper eventjes naar het strand gewandeld. Voor hem de eerste keer. We kregen te maken met keffende honden die achter ons aan kwamen. Hij vond dit wel wat spannend, maar in plaats van hysterisch te gaan doen, zocht hij steun bij mij. Het was wel even spannend toen ze iedere keer bij zijn achterbenen in de buurt kwamen. Gelukkig haalde hij niet uit of iets. Hij blijft altijd eerder bevroren staan.
Het water vond hij heerlijk. Het was dat ik geen zwemkleding mee had, anders zou hij zo mee gaan zwemmen denk ik.. Haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:28

Heerlijk in het water met dit warme weer, wil ik ook wel als ik van 6:30 tot 1700 op kantoor zit :')

Ik gebruik beide. Voor stapritjes bitloos en normale ritten met bit. Omdat hij anders constant wil racen met zijn vriendje in draf/galop en ik nog geen zin heb te verongelukken haha!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18050
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:04


We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:56

Balen Fabster :( Hopelijk is het dat inderdaad en gaat het snel beter en geneest ze helemaal! Meewerken is nog wel een dingetje soms inderdaad :') en een echo zou ik inderdaad ook laten doen, al is het maar voor jezelf inderdaad om het uit te sluiten, want als er toch ergens een miniscuul probleem in zit dan wil je dat straks niet overbelasten natuurlijk.

Dank je Ingrid! We hebben het inderdaad heel gezellig zo met zijn 3en op stap! :D Superleuke foto's van jou en Kasper! Fijn dat het zo goed ging en hij het water zo lekker vond. Toch fijn als ze helemaal op jou willen vertrouwen in zulke dingen! Dat kun je maar beter hebben dan meteen de paniekknop aan en weg willen.

Ik had het topic nog niet gespot Balance! Zag dat er nog niets was achtergelaten dus snel even gedaan, leuk als er meerdere verhalen en foto's van de fjord voorbij komen straks!
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 08-05-18 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:00

Ik ga eind vd maand naar t strand. Zou natuurlijk met Caj, maar dat gaat nu niet. Dus nu de pony van mijn dochter. Beetje klein, maar kan net. Wel jammer, maar ja, eerst het poot maar weer een heel.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:44

Afbeelding

Vandaag mocht ik even lekker bij Caj zitten. Even knuffelen (vindt ze inde zomer errug fijn, want ze heeft aanleg voor eczeem, dus altijd wel wat jeuk waar ik haar mee kan ‘helpen’ :D . Vind ik zo gezellig.

Ze is echt een idioot van een pony. Een vreselijke draak in de omgang met andere paarden. Maar ik benecht gek op haar. Ik wou dat haar poot weer beter was. Ik mis de ritjes met haar... <3

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:42

Dierenarts onderweg voor Viking :\

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:31

Oei! Wat is er aan de hand?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:34

Fabster beterschap, altijd lastig als ze niet goed zijn.

En Sanso, jij ook, wat heeft ie denk je?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:04

Beterschap met Caj, Fabster, hoop echt dat zijn beentje snel terug in orde is en dat jullie weer van elkaar gaan kunnen genieten! :(:)

Ooh jee, klinkt niet goed Sanne, hopelijk alles oké ondertussen?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:16

We zijn nog bezig..... hij laat zich niet prikken. Heeft een virus gelukkig geen koliek.
Koorts was daarstraks 39,4 , nu verdovingspasta en dalijk nog een keer proberen te prikken..

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:22

Oh, en jullie hadden dat nog zo goed geoefend? Of was dat mat Whakan?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:14

Ja dat was getraind ja.. maar het daadwerkelijk prikken met een naald niet en daar flipte hij op..
Moet zeggen dat het ook wel een flinke naald was, en de training heeft echt wel iets gedaan want hij werd sneller rustiger, en bijvoorbeeld zijn nek stuwen/voelen ging al relaxter.
Met de verdovingspasta ging het uiteindelijk met minimaal verzet dus beter voor iedereen.

Hij had dus 39,4 graden koorts door een virus, krampkoliek, zand in de darmen (godzijdank geen verstopping) en hij kon niet plassen. Arm ding :(:)
Gisteren toen de verdovingspasta werkte 3 flinke spuiten gegeven. 1 zodat de koorts zakte, 1 zodat hij kon plassen en de andere voor de buikpijn. In totaal 2 uur bezig geweest met hem :(:) wel op een rustig kalme manier en tempo, maar helaas mocht dat niet baten voor hem.
Toen ik die avond terug kwam om zijn medicatie te geven was de koorts weg en had hij geplast *\o/* ook voelde hij zich een stuk beter en was hij meer zichzelf, veel alerter, at weer en draafde weer door de weide.

Wel was die nog reuze pissig op mij := maar dat was te verwachten. Helemaal toen ik zijn mediatie oraal moest toedienen. Ik dacht hem eerst te snel af te zijn door het in lekkere slobber te gooien maar daar trapte die helaas niet in. Dus vervolgens nog 20/30 minuten bezig geweest haha.
Erg blij dat het geen verstopping was en dat hij zich nu al zoveel beter voelt.

SnowFlipje
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-05-18

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:24

Hoi fjorden liefhebbers,
Ik ben al sinds mijn 7e dol op fjorden en zit nu een jaar op paardrijden. Ik heb net te horen gekregen dat als we in Drenthe hadden gewoond ik een paard mocht, maar helaas woon ik in Mijdrecht in Utrecht. Ik probeer daarom een paard te zoeken doe aan mijn eisen voldoet en ik dit/deze paard/pony aan mijn ouders kan laten zien om ze over te halen. Ik rikd nu 1 jaar en heb samen met mijn vriendin een verzorgpony.

Ik ben opzoek naar een fjord die maximaal €5000,- euro is en tussen de 5 en 12 jaar oud is. Het paard moet wel al beleerd zijn, het liefst ook goed kunnen springen, maar dat MOET NIET, en geschikt zijn voor een beginner.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:45

sanso schreef:
Ja dat was getraind ja.. maar het daadwerkelijk prikken met een naald niet en daar flipte hij op..
Moet zeggen dat het ook wel een flinke naald was, en de training heeft echt wel iets gedaan want hij werd sneller rustiger, en bijvoorbeeld zijn nek stuwen/voelen ging al relaxter.
Met de verdovingspasta ging het uiteindelijk met minimaal verzet dus beter voor iedereen.

Hij had dus 39,4 graden koorts door een virus, krampkoliek, zand in de darmen (godzijdank geen verstopping) en hij kon niet plassen. Arm ding :(:)
Gisteren toen de verdovingspasta werkte 3 flinke spuiten gegeven. 1 zodat de koorts zakte, 1 zodat hij kon plassen en de andere voor de buikpijn. In totaal 2 uur bezig geweest met hem :(:) wel op een rustig kalme manier en tempo, maar helaas mocht dat niet baten voor hem.
Toen ik die avond terug kwam om zijn medicatie te geven was de koorts weg en had hij geplast *\o/* ook voelde hij zich een stuk beter en was hij meer zichzelf, veel alerter, at weer en draafde weer door de weide.
Wel was die nog reuze pissig op mij := maar dat was te verwachten. Helemaal toen ik zijn mediatie oraal moest toedienen. Ik dacht hem eerst te snel af te zijn door het in lekkere slobber te gooien maar daar trapte die helaas niet in. Dus vervolgens nog 20/30 minuten bezig geweest haha.
Erg blij dat het geen verstopping was en dat hij zich nu al zoveel beter voelt.


Oei geen makkelijke dus om even te prikken, tja je kan het wel oefenen, maar dat is niet helemaal het zelfde als het echte prikken. Ze zijn niet gek! (wel gek op eten.. dat dan weer wel)

Hopelijk is hij vandaag ook nog lekker fit, want nu zijn zijn spuiten weer uitgewerkt.

Beterschap en onderschat zandkoliek niet, daar kunnen ze heel erg ziek van zijn en zand eruit krijgen is vaak nog niet zo simpel. Neem aan dat je daarvoor nu ook tips hebt gekregen.

Zandpreekmoduscontroleerhetzelfeenskostnietsknop AAN

Het controleren van zand in de mest kan overigens super simpel en kost niets!!!
Pak verse mest van je paard, zonder afval van de grond, stop dit in plastic zak met beetje water, kneed dit lekker tot vies prutje, hang het op. Kijk later die dag of je kan zien of er zand onderin zit.
LET OP! Het is heel gemeen, maar er als ze vol zitten met zand, zegt dat niet dat je altijd zand in de mest gaat vinden, want als het er altijd keurig zo uit kwam, dan zaten ze ook niet vol met zand (logisch toch?), dus je moet het als je niets vind wel paar dagen achter elkaar doen.

Sandclear en aanverwante zaken zijn er om je paard weer zandvrij proberen te krijgen en wat belangrijk is is preventie. Kort gras met natte worteltjes blijft veel zand aan plakken wat ze dan opeten. Sommige pakken ruwvoer zit veel zand in, sommige paarden eten simpelweg zand uit verveling in de wei of in de paddock of vanwege bv maagzweer gaan ze gekke dingen eten. En als je paard in zandpaddock staat en daar zijn ruwvoer van de grond eet kunnen ze ook bakken zand naar binnen werken.

Zandpreekmoduscontroleerhetzelfeenskostnietsknop UIT.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:47

<3 <3
Afbeelding

Mijn 2 ponypaardjes op 1 foto

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:16

Ik ben ervan op de hoogte Sjolvir maar toch bedankt voor de tekst!
Inderdaad die handschoen methode (zo noem ik het maar even :+ ) toegepast.
Hij is ook van binnen gevoeld (sorry paard) en ze kon zover geen verstopping vinden.
Krijgt nu goed natte slobber/muesli met een scheutje olie en vlozaad/psyliumzaad.

Ik behandel de andere fjord en shetlander ook maar meteen, dus die worden allemaal lekker verwend nu hihi!

Tot nu toe is hij nog koortsvrij en op het zicht weer helemaal de oude. Heel opgelucht want hij was erg ziek, zo sneu.

Er is wel nog steeds dagelijks contact met dierenarts die het goed in de gaten houd. Hij is niet meer loom en gaat ook niet meer continu liggen/naar zijn buik trappen.
We waren er echt op tijd bij gelukkig

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:57

He bah, zand, ik krijg spontaan de kriebels als ik het lees, gelukkig is hij terug aan de betere hand!

Ik voer iedere maand een kuurtje psyllium en standaard lijnzaad mee door het voer (sinds ons koliek 'gevalletje'), maar moet inderdaad binnenkort nog eens een zand controle doen :j ...

Wat leuk om ze zo samen op de foto te hebben Sjolvir!

Mijn ponypaardjes staan lekker op de weide vandaag, baasje moet nodig bijwerken voor het werk en er ligt ook nog ergens een berg schone was in huis :=
Hoop dat ik vanavond nog even wat grondwerk kan doen met Jules, cirkelen ging van de week al stukken beter, dus hoop dat het een beetje is blijven hangen :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

SnowFlipje
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-05-18

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:39

Ik lees net pas wat er allemaal gaande is met jullie Fjorden. Sorry dat ik er dan zo doorheen kom met onzin over eem fjord willen.

Veel sterkte voor de baasjes en paardjes

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:54

Die oren :') :')

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:24

sanso schreef:
Die oren :') :')

[ [url=m/5oBouQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil ook met de achtbaan??

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:37

Hij vond het wel prima :') wou liever naar het bos, totaal niet onder de indruk haha.
We horen de mensen altijd schreeuwen in de weide lol

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:23

Hee hoe gaat het hier? Jullie nog spannende avonturen beleefd met jullie fjorden?

Ik kan zeggen dat het Kasper steeds meer serieus een rijpaard aan het worden is :) Onze vorderingen houd ik nu hier bij:
[PP] [Volg] van oerpony tot therapiepaard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers