Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:36

Ik dacht ik vraag het hier maar,
Pas een shirtje gekocht, op advies van de verkoper maat 3XL gekocht, maar helaas te groot.

Bij zijn schouders zit hij redelijk, en armlengte is ook goed. Welke maat is denken jullie beter, XL of 2XL. ( adviestabel zegt 2XL)

(Verkoper helpt enorm goed, daar geen klachten over)

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:14

Als ik dat zo zie zou ik zeggen een xl. Deze is echt veel te ruim en denk dat je dat met 1 maat niet oplost. Kun je de maten niet opmeten en dan dat aanhouden?

Cchanny

Berichten: 8843
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:07

Suuszels schreef:
scotie3 schreef:
Heeft iemand een goede tip voor een powerbank?

Wij hebben van xiaomi, dat is wel echt een goede en kan geloof ik 6x mijn telefoon opladen. Wel kijken dat je een echte hebt :)

@CharmingS. Hoe was je rondleiding bij Ali?

Ik heb een Xiaomi telefoon bij AliExpress vandaan. Echt een top ding _/-\o_

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:23

Hi! Even een vraagje. Ik heb zojuist 3 dingetjes bij Wish (net zoiets als Aliexpress) besteld. Het zijn 3 verschillende dingen, samen kostte het, incl de verzendkosten van alles samen, €31,-. Maar komt mijn bestelling dan in aanmerking voor dat douane dinges? De drie producten apart kostten elk niet meer dan een tientje.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:40

Is er geen Wish topic?
Als het in 1 pakket komt dan kan het douane kosten krijgen ja

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:47

Riverdale schreef:
Hi! Even een vraagje. Ik heb zojuist 3 dingetjes bij Wish (net zoiets als Aliexpress) besteld. Het zijn 3 verschillende dingen, samen kostte het, incl de verzendkosten van alles samen, €31,-. Maar komt mijn bestelling dan in aanmerking voor dat douane dinges? De drie producten apart kostten elk niet meer dan een tientje.

Nee. Alles wordt apart verzonden.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:43

Dat wish werkt dan beter dan miniinthebox, waar ik voor ik ali ontdekte weleens bestelde.
Daar bestelde je dan diverse items van verschillende verkopers en dan werd dat verzameld en in 1 pakket verzonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:03

Ik kom even binnen vallen!

Hebben jullie ervaring met bitten van AliExpress? Ik zag ze voorbij komen omdat ik op zoek ben naar wat bitten om te proberen wat m'n paard het fijnste vind.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:07

Daar is eerder in dit topic over gesproken.

Ik wacht weer op een lading zonnebrillen :)

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:19

Heeft er iemand ervaring met speakers voor op de motor van aliexpres? We willen die als instructieset gaan gebruiken. Is alleen voor ons thuis gebruik.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:06

Ik heb ook weer het 1 en ander besteld. Sneakers voor de oudste twee die heel snel binnen waren en goed bevallen. Verder zonnebrillen waarvan ik hoop dat ze passen. Heb namelijk nogal een klein hoofd. Verder schoenen voor de jongste en nog zo'n beschermglas voor de telefoon.

Wat betreft bitten en speakers voor op de motor kan ik niks zinnigs over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:19

Relaxed schreef:
Nou ik heb een dispuut geopend.. Of de verkoper ís achterlijk, of hij doet alsof :n
Ik had 2 diamond paintings besteld, los van elkaar, zat zelfs een paar dagen tussen, maar blijkbaar bij dezelfde verkoper. 1 was een custom waar je zelf een foto voor in moet sturen. Omdat ik toch geen goede foto kon vinden deze painting gecanceld. De verkoper vroeg me om een foto en ik heb toen meteen aangegeven dat ik de order heb gecanceld. Daarna kreeg ik de melding dat order geshipped was :? Dus afgewacht, kreeg ik 1 painting binnen, maar op de verpakking stond ook die andere painting, maar die zat er dus niet in. Inmiddels meerdere keren over en weer berichtjes gestuurd, aangegeven dat ik geld terug wil omdat ik de order heb gecanceld en niets heb ontvangen. Vandaag ineens weer de vraag welke diamonds (steentjes) ik mistte :? Dispuut geopend dus inmiddels :n


Kunnen jullie aangeven hoe dit aan te pakken? Ben al sinds maart hiermee bezig en nog steeds werken ze niet mee.. Dispuut had ik geopend, zij hebben deze gesloten en geven aan dat er niet meer gerefund kan worden.. Uiteindelijk ben ik ermee akkoord gegaan dat ze alsnog de painting sturen en heb ik wel een foto ingestuurd. Nu blijft het weer stil en als ik vraag wanneer ik de order kan verwachten zeggen ze weer dat ie half maart al is verstuurd... En zo blijf ik aan de gang en ben er onderhand wel klaar mee.. Iedere keer kan ik weer opnieuw uitleggen en komen ze met vragen terug waarvan ik denk :?

Leg je dan een klacht bij Aliexpress neer? Ik heb daar inmiddels al mee gedreigd..

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:22

Volgens mij kan de verkopende partij geen dispute sluiten toch?
Ik zou dus gewoon een dispute openen en wachten totdat Ali ingrijpt :)

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:25

Ik kan nergens vinden hoe ik nu weer een dispuut kan openen...
Heb ook aangegeven dat het idd heel vreemd is dat zij een dispuut sluiten.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:28

Order No:
9002....
Dispute Reason:
The package was empty
Status:
Dispute Finished
Refund Only US $ 0.00
Reminder:
You and the seller did not reach an agreement. The refund amount will be based on the previous solution.
AliExpress' Judgment
(AliExpress' Judgement Details)

Dit staat erbij..

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:38

Vreemd. Misschien even contact opnemen met Ali? Want naar mijn weten komt Ali gewoon tussenbeide als jij er met de seller niet uitkomt, beoordelen zij de case en besluiten zij of je een refund krijgt.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:04

Zoals het er nu in staat klinkt het alsof het dispute al door AE zelf is opgepakt en afgesloten (maar dat zij het dispute niet valide vonden en je dus geen refund krijgt lijkt het). Als het goed is kun je ook op 'Aliexpress' Judgement Details' klikken en dan staat er of AE het dispute goedgekeurd heeft of niet. En er staat er op je dispute pagina helemaal onderin ook een tijdlijn van gebeurtenissen waarin je zou moeten kunnen zien of AE er al tussen is gekomen en wat voor handelingen zij hebben gedaan.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:10

Vast al eerder gevraagt maar kon het niet vinden. Hoelang duurt het ongeveer als je pakketje in Nederland is aangekomen en je het in de bus krijgt?

Kreeg een bericht dat het aangekomen was in Nederland en ben ongeduldig natuurlijk.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:19

Verschilt per keer, als je pakket een volgcode heeft met 2 letters aan de voorkant, en 2 aan de achterkant, dan Kun je hem vanaf dat hij in Nederland is gewoon volgen met track en tracé.

Is dat niet zo, dan mag je blij zijn als de tracking überhaupt klopt. Ik heb nu een pakketje met een andere code en die is al sinds 5 mei in Nederland...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:38

Ik had het zowaar gisteren op de mat. Viel reuze mee!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:48

Iemand hier ervaring met stukken (nep) haar. Zijn van die clip in dingen dat je voller haar krijgt.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:23

Egnie, ik heb wel eens wat gehaald. Was wel redelijk mooi maar zo moeilijk om de juiste kleur te nemen. Had er destijds meerdere gekocht en allemaal net niet qua kleur.

Hebben jullie nog wat onderweg? Ik alleen een shirtje. Heb al een hele poos bijna niks meer besteld.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:48

Ik wacht nog op wat stickers, en van die theezakjes die je kunt vullen met losse thee. Weet eerlijk gezegd nog niet goed of ik die laatste wil gaan gebruiken, weet niet zo goed of dat misschien met veel chemische stoffen gemaakt is daar.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:01

kwii schreef:
Ik wacht nog op wat stickers, en van die theezakjes die je kunt vullen met losse thee. Weet eerlijk gezegd nog niet goed of ik die laatste wil gaan gebruiken, weet niet zo goed of dat misschien met veel chemische stoffen gemaakt is daar.

Ik heb er een aantal via Ali, maar die zijn vaak met te grote gaten dat er veel in de thee komt. Heb nu wegwerpzakjes die je kan vullen, gewoon uit een Nederlandse winkel.

Ik had ballonnen besteld, hoop zo dat ze er binnen een week zijn, het is namelijk om in het huis van mijn vriendin te stoppen als ze gaat trouwen :')

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:09

Ik heb ook die wegwerpzakjes besteld inderdaad. Heb ook wel van die andere vormpjes, maar die komen gewoon uit NL.
Ik hoop dat je ballonnen er op tijd zijn, anders word het op het laatste moment inslaan :))