De gevaren van springkussens.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 05:27

omdat ons zoontje ondertussen stabiel is en alles normaalgezien in orde komt,toch beslist een topic te openen,vooral om andere mensen te waarschuwen,want overal staan springkussens en vaak zijn ze niet of amper verankerd....

Zaterdagavond waren we op een feest,tenten voor het huis,achter het huis,op het voetbalveld,hadden ze voor de kinderen een springkussen geplaatst.
Dit feest gaat elk jaar door,dus de kinderen(3 en 5), kenden de weg en gingen,samen met de andere kinderen,spelen.
Het weer was ok en rustig,er was wel regen voorspeld naar de avond toe.

Op een bepaald moment sloeg het weer om en begon het in no-time plots enorm te waaien en mensen hielden de tenten tegen omdat ze dreigden weg te waaien.
Zelf had ik nog een baby op mijn buik,en zei tegen mijn man van 'ga de kinderen halen,zie dat het kussen ook wegwaait',net gezegd en de grotere kinderen kwamen in paniek naar ons gelopen.
Een ouder kind van een kennis keek zowel mijn man als mezelf aan met echt doodangst in zijn ogen, een beeld wat me altijd zal bijblijven trouwens.
Door die blik wist ik gewoon direct dat er iets ernstigs gebeurd was met een van onze kinderen....

Iedereen liep naar achter,het kussen lag 20m verder,plat natuurlijk,en een ouder meisje kwam afgelopen met onze zoon (5j) in haar armen...van ver leek hij dood,armen en benen hingen er slap naast en ook zijn hoofd hing naar achter. Ook dat beeld...vreselijk!

Eens dichterbij was hij gewoon constant aan het kreunen,reageerde op niets....
Is ter plaatse in de grond gelegd en ambu werd gebeld.
Qua tijdsbesef kan ik er totaal naastzitten,want op zo'n moment leef je in een soort roes...
Een 5-tal minuutjes later maakte hij verstaanbaar dat hij mij hoorde en begreep,bewoog ook terug benen en armen,pupillen waren gelijk en normaal,wel lichtjes bloed uit zijn neus,en zijn rug zat al direct op verschillende plekken rood en blauw,ambu was er vlug en al even vlug reden we richting het zh.
Het eerste uur duurde eeuwig,hij kreeg onmiddellijk zware pijnstillers,want had door de pijn,een enorm hoge hartslag,en is onder de scan geweest,en dan was het bang afwachten naar de uitslag.
Na een half uurtje kwam de arts zeggen dat ze van de scan nog niets hadden,maar zijn bloedwaarden wel lieten zien dat zijn lever geraakt was.
Of dat gekneusd was,of hij bloedde(die lever),wisten ze niet...
Een half uur later hadden ze eindelijk de uitslag! Long was geraakt(soort van gekneusd ook) en lever idem.
Ze hadden gelukkig niets van bloed gevonden,dus de lever was droog.
Hij moest wel naar de intensieve zorg,want zo'n verwondingen konden in de eerste uren nadien zelfs nog erger worden(lever kon bv alsnog gaan bloeden),dus een bange nacht gehad,maar alles is gelukkig stabiel gebleven.

Onze kleine held is gisterenmiddag naar een gewone kamer verhuisd en normaalgezien komt alles dus goed.
Hij kan wel nog niets qua stappen of zitten,want zit echt vol kneuzingen van boven tot onder en vooral zijn rug is qua bewegen nog enorm pijnlijk.
Blijft dus nog ff in het ziekenhuis tot hij van de zware pijnstilling af kan.

Nu voel ik vooral opluchting.het had nog zoveel erger kunnen zijn...er zijn zo al kindjes overleden,ook wij konden onze zoon kwijt zijn als hij bv simpelweg anders terecht gekomen was.
Hij was gelukkig het enige kind die meegewaaid is,onze dochter stond net naast het kussen en wat grotere kinderen zijn eruit kunnen springen toen het dreigde weg te waaien.

Ik hoop met dit topic mensen te kunnen waarschuwen voor de gevaren van die enorme kussens in combi met wind(die overal behoorlijk plots kan opzetten).
Als er een kussen staat of je huurt/gebruikt zelf eentje,veranker het liever te veel dan te weinig,en spreek mensen aan op het feit dat een kussen niet goed verankerd is,en laat het nog liever te vroeg,dan te laat los indien er wind op steekt.


Gea99

Berichten: 1167
Geregistreerd: 26-09-13

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 05:36

Veel beterschap gewenst voor je zoontje!
Wat een naar ongeluk, gelukkig dat het goed lijkt.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 05:40

Jemig, wat heftig!
Wij hebben hier op het buurtfeest ook elk jaar een springkussen en mijn man zit in het bestuur van de buurtvereniging. Ik zal hem dit laten lezen en dan moeten ze er dit jaar (en de komende jaren) maar goed naar kijken!

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 05:40

Dit lijkt wel een scène uit een slechte horrorfilm joh, mijn hemel wat moet dit een nachtmerrie zijn geweest. Voor jullie maar ook voor jullie zoon en de kinderen die het gezien hebben!

Goed dat je dit plaatst. Ik heb zelf geen kinderen, maar dit is niet iets waar ik bij stil zou staan. Het lijkt zo onschuldig... Iets wat je alleen op tv ziet, ver weg zeg maar.

Ik wil je zoontje heel veel kracht en sterkte toewensen. Hopelijk mag hij snel weer helemaal gezond naar huis :(:)

[o]

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 05:42

Heel veel sterkte. Wat zullen jullie ongelofelijk geschrokken zijn zeg.


Met slecht weer is dit inderdaad eerder gebeurt met springkussens. Slecht weer kan gekke dingen doen met spullen die op hun plek moeten blijven staan.

Over het verankeren.....ja dat moet zeker. Soms is dat echter niet genoeg. Denk aan wat er op Pukkelpop gebeurt is. Onweer kan hele gekke dingen doen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:12

Heel veel beterschap voor je zoontje! Ik heb er eigenlijk ook nog nooit bij stil gestaan dat dit zou kunnen gebeuren, goed dat je dit deelt met ons!

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:17

Pppppfffffff nachtmerrie.
Heel veel beterschap voor je kleine mannetje :(:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:19

Wat enorm heftig, wat een nachtmerrie |( gelukkig lijkt het nu goed te komen maar wat een doodsangsten moet jij hebben uitgestaan.... Y;(

Heel goed dat je deze bericht deelt, ik heb kinderen maar nooit nagedacht over de gevaar van springkussens. Maar dit vergeet ik nu nooit weer.

Ik wens jouw zoontje veel beterschap. En heel heel heel veel sterkte voor jullie hele gezin :(:)

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:35

Beterschap! Hopelijk komt alles goed. Zelfde met trampolines, mijn zus heeft een ongeluk gehad op de trampoline.
Goed dat je dit deelt met ons

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:06

Heftig verhaal! En bedankt dat je het met ons wilde delen! Zal er zeker beter op gaan letten. Gadver... nog veel beterschap en een spoedig herstel gewenst voor jullie kleine dappere held!

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

KM_Ris

Berichten: 2942
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:29

Wat een heftig verhaal en wat zullen jullie bang zijn geweest.
Fijn dat je dit verhaal met ons deelt, heb zelf ook kinderen en ik heb er nooit bij nagedacht dat dit kan gebeuren.

Verder wens ik je zoontje veel beterschap en ik hoop dat hij goed herstelt !


Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:37

Jeetje wat heftig! Fijn dat alles weer goed lijkt te komen.
Voor mij ook wel een goede om te lezen. Ik werk op een bso en daar huren we heel af en toe ook een springkussen. De volgende keer dat we er een huren zal ik er dan ook op aandringen hem te verankeren.
Overigens is een goed verankerd springkussen ook niet altijd veilig. Ik heb zelf op een vrijwilligersfeestje een zware enkelblessure opgelopen op zo'n springkussen-klimtoren. Kwam beneden verkeerd op mijn voet terecht en klapte er vol doorheen. De volgende ochtend zat ik op de eerste hulp. Iemand anders heeft een kleine breuk in zijn ik geloof scheenbeen opgelopen door exact hetzelfde ding. Van te grote hoogte neerkomen op een springkussen (en een meter kan al genoeg zijn) kan dus ook echt fikse blessures opleveren.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

luuntje

Berichten: 13930
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:44

Wat een nachtmerrie.
Beterschap voor jullie zoon.

[o]

Arethe
Berichten: 2555
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:53

Jeetje wat heftig voor jullie, heel veel sterkte en beterschap voor jullie zoon!

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:02

Brrr wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor jullie zoon!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:08

Beterschap voor jullie zoontje! Wat een schrik zeg.. Gelukkig is de bange periode voorbij, hopelijk knapt hij snel op.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:15

Jeetje, wat vreselijk zeg en goed dat je dit topic hebt geopend!
Heel veel beterschap en sterkte.

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:18

Beterschap voor je zoontje.Goed dat je dit hier deelt,zodat anderen gewaarschuwd zijn.

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:37

Wat een horror verhaal.

Beterschap voor jullie zoon. Sterkte voor jullie zelf.

Hoe is het overigens met het meisje dat hem naar jullie toebracht?

Rockes <3

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:43

Wat een nachtmerrie ;( .

Heel veel sterkte en bedankt voor de waarschuwing.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:29

Wat een nachtmerrie....gelukkig gaat het beter

Mijn man vraagt bij vergunningen voor evenementen altijd om een verankeringsplan en hamert daar erg op. Ook een max windkracht niveau, bij meer wind direct neer laten halen. Meestal wordt hij dan uitgelachen en voor vervelende ambtenaar uitgemaakt.
Zo treurig

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34482
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:35

Heel veel beterschap voor je zoon en sterkte de komende tijd. Wat een schrik en wat een naar ongeluk.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:40

Wat een naar ongeluk zeg en wat zul je geschrokken zijn. :(:)

Beterschap voor de kleine man en sterkte voor jullie allemaal!

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:49

Wat een nachtmerrie, beterschap!

Keet schreef:
Wat een nachtmerrie....gelukkig gaat het beter

Mijn man vraagt bij vergunningen voor evenementen altijd om een verankeringsplan en hamert daar erg op. Ook een max windkracht niveau, bij meer wind direct neer laten halen. Meestal wordt hij dan uitgelachen en voor vervelende ambtenaar uitgemaakt.
Zo treurig


Ik werk ook met vergunningen voor evenementen, en heb hier eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. Ik zal het er met mijn collega's over hebben. Beter een vervelende ambtenaar dan dat je nalatig bent geweest en er gebeurt een ongeluk!

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:10

Wat een vreselijk nare ervaring moet dat geweest zijn... Heel veel beterschap en sterkte Y;(

Ik heb het nooit geweten dat springkussen zo gevaarlijk kunnen zijn, goed dat je waarschuwt!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Googlebot, SemrushBot en 11 bezoekers