Draadloos TV kijken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 13:29

Ik weet niet of het goed staat hier, anders hoor ik het graag en neem ik aan dat het verplaatst wordt ;)

Wij hebben een televisie gekocht voor in de slaapkamer, waarbij we willen gaan kijken via de app en een chromecastje.
Dit omdat het een halve verbouwing teweeg gaat brengen als er snoeren door het huis moeten worden getrokken. Ik ben niet zo vreselijk handig met de telefoon, maar met een beetje handleiding kom ik een heel eind, Dus heb ik de home app geïnstalleerd en alle instructies opgevolgd (uiteraard ook de TV geïnstalleerd). De app geeft aan dat hij de chromecast (juiste nummer) herkent. En ik druk op "instellen". Ik krijg dan de vraag: "zie je de code op TV?" en daar zit het probleem: nee er verschijnt geen code op tv. ;(
Als ik "nee" zeg, geeft hij aan "je stelt mogelijk het verkeerde apparaat in. Controleer of je apparaat is aangesloten en voer de scan opnieuw uit" Dit heb ik inmiddels uiteraard tig keer gedaan, maar er verandert niets; ik krijg geen code te zien!

Bij de vraag of je hulp nodig hebt krijg je een hele checklist, maar volgens mij klopt dit ook allemaal.
Wat zie ik over het hoofd?

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Nb: wij hebben TV via een schotel en we hebben uiteraard WIFI.


11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:43

Staat je tv wel ingesteld op het goede HDMI kanaal (Bijv. HDMI Side/HDMI 1/HDMI 2 - de HDMI aansluiting waar je hem in hebt gestopt)? Zie je wel het scherm van de Chromecast? Ik zou niet weten waarom het niet werkt. Ik heb mijn Chromecast al op verschillende tv's geïnstalleerd zonder problemen.

Oh ja, en vergeet niet de USB kabel in de USB van je tv te doen of via de stekker in het stopcontact. Daar haalt ie namelijk zijn stroom uit en anders doet ie het niet.

Dit zijn de eerste 2 dingen die in mij opkomen waarom dat het niet zou werken...

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 13:55

Klinkt alsof daar iets fout gaat inderdaad! Want ik krijg niet het beeld van de chromecast. Maar hoe zit het dan met die code? Ik dacht dat ik eerst die code moest krijgen en dat ik dan het scherm van de chromecast zou zien?
Ik krijg nu namelijk helemaal nog geen kanalen omdat het natuurlijk draadloos is en dat via de app dan toch moet?

We hebben in de woonkamer ook chromecast voor Netflix enzo.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:08

Je TV heeft aan de achterkant verschillende ingangen, die vaak HDMI 1, 2, 3 etc heten.
Aangezien jij niks ziet, kan het heel goed zijn dat de TV het signaal weergeeft dat bijwijze op HDMI 1 zit, terwijl jij de chrome kast op HDMI 2 hebt aangesloten.
Het draadloze gaat over de verbinding met jouw telefoon met de chrome kast. De chrome kast zelf zit als het goed is met een kabel aan je TV vast. En die kabel is dus aangesloten op een ingang.

Dus: probeer eens te kijken wat voor beeld je krijgt als je de TV zegt dat die een andere ingang moet bekijken.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 14:53

Ik krijg op de tv alleen voortdurend de melding dat er nog geen kanalen konden worden gevonden en dat ik naar het installatie menu moet gaan om de kanalen in te stellen. Dit lukt echter niet. Ik heb dus ook geen HDMI kanaal >;)

de chromecast zit in de HDMI 1 en in het stopcontact.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:57

Dan ligt het niet aan de chromecast, maar aan de tv.
Je TV hoort namelijk zelf al ingangen te herkennen. Welk installatie menu vertelt die dat je heen moet gaan? Want de tv geeft dus wel wat weer?
Wat gebeurt er als je op source drukt?

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:57

Zit er op je afstandsbediening een knop waar av op staat? Daar mee kun je de tv op andere hdmi kanalen zetten :)

Z2 + 3, pr 216

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:03

Source inderdaad, op afstandsbediening

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:18

Nee geen av op de afstandsbediening en ook geen source :roll:

De TV geeft wel wat weer, hij geeft aan dat ik moet kiezen uit digitale kabel, analoog of digitale antenne

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:20

Kun je een foto maken van je afstandsbediening? :)

Z2 + 3, pr 216

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:25

Afbeelding

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:28

Rechts bovenste naast rode aan uit kan source zijn

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:30

Ja die rechtsboven idd, of het knopje onder de 7 eens proberen :)

Z2 + 3, pr 216

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:37

Ah! Jij bent echt goed!! Knopje rechtsboven idd (dacht dat ik alle knopjes al een keer had ingedrukt, maar blijkbaar niet haha)
Nu kreeg ik de code op de Tv!
Hij is nu een update aan het ophalen, dat duurt nog even, maar het lijkt erop dat we nu ergens komen...

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:58

Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?

Edit: al gevonden! Dank voor jullie hulp!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:08

Wat fijn!!! Wat een toppers hier!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 17:08

Ja echt! Waar bokt al niet goed voor is ;)

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Draadloos TV kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:36

Fijn dat het gelukt is! Omdat technische vragen thuis horen op HTT, verplaats ik het topic alsnog daarheen. Mocht mensen vergelijkbare problemen hebben dan kunnen ze het daar ook makkelijker vinden :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:14

Nikass schreef:
Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?

Edit: al gevonden! Dank voor jullie hulp!!


Wij hebben Ziggo, en kijken via de Ziggo GO app. Wij doen wel altijd streamen en niet het scherm casten. Daardoor is de kwaliteit vaak beter.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:13

Oh maak het nog ingewikkelder voor me ;)

Berdien: prima uiteraard. :)

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:29

Nikass schreef:
Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?

Edit: al gevonden! Dank voor jullie hulp!!

NPO app werkt ook prima met een Chromecast. Ik heb verder geen TV abonnement waardoor ik geen RTL of zo aan kan. Meeste aanbieders hebben daar een aparte app voor waarbij het wel werkt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Anoukjuuuhh, Charat, Kitty_, ogidni, pjer, sandra1312 en 88 bezoekers